abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210696619
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]
De vraag rijst mij nu: in hoeverre bent u heel serieus? Want hoe kan een VVD'er nu zomaar even een 'normaal' salaris noemen aan een willekeurig iemand, als men niet weet om wat voor job/functies het precies gaat.

Banen zijn er in een bijzonder groot assortiment in werkend NL, en derhalve qua soort en waardigheid nogal uiteenlopend.
Zou jij de waardigheid van een persoon koppelen aan de baan die hij uitoefent?
  woensdag 20 september 2023 @ 17:11:15 #177
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210696647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:08 schreef Kloppend_Hart het volgende:

[..]
Zou jij de waardigheid van een persoon koppelen aan de baan die hij uitoefent?
Onder andere, ja.

De vraag in hoeverre iemand integer is, is natuurlijk een tweede want dat kan ik vanuit hier niet controleren
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 20 september 2023 @ 17:14:31 #178
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210696683
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoezo kun je niet bij een ander bedrijf solliciteren?
Omdat je dat volgens het WSW , participatie wet gekeurd moet worden.
Of je wel geschrikt ben om weer terug te gaan in het vrije bedrijf.
En die keuring doen ze met hun eigen mensen.
Dit heeft mij is 2002 al een goede baan gekost , ik was al weg en was bezig voor netwerkbeheerder aan het leren< maar omdat ik nog ingeschreven stond bij het bedrijf, ( waar ik dus ziek bevonden was in relatie tot deze werkgever)
EN dus niet meer verwacht had dat ik daar ooit contact mee zou hebben, hebben ze me weer terug eghaald , contract werd niet beëindigt om uit zelf bescherming, want ik was volgens hun niet capabel om deze beslissing te mogen nemen .....
Dus toen hebben ze negatief advies gegeven om weer terug te gaan het vrije bedrijf in.
Terwijl ik dus niet eens meer voor hun mocht werken.
Dat heeft een jaar lang veel problemen gekost met hoorzitiingen en rechtszaken ( ook al lopend met een zware burn out)
En wel gewonnen.
Maar toen uitgevallen met een zware hernia door alle problemen die ik toen al 7 jaar met hun had.2002
EN dus na die hernia hebben ze me weer terug gehaald omdat ik nog steeds bij hun in dienst was....
En dus weer moest re integreren en dat zou een half jaar duren , ze zouden mij toen weer terug zetten naar het vrije bedrijf, maar je raad het al.
Ik was in eens weer het probleem geval en kon alleen maar op een keetwagen geplaatst worden...
Raar want de functie gesprek was gewoon goed 1 week daarvoor
maar toch word je geïntimideerd.
Dan ben je dus al 10 jaar verder (1995 al te horen gekregen dat ze me terug moesten begeleiden naar het vrije bedrijf ivm grove grensoverschrijdend gedrag van PZ ( 1 maand na vast contract) proeftijd goed door gekomen in 1 keer en zou dan me loon krijgen die ik zou moeten verdienen volgens mijn functie, en daar ging het dus fout.
Want dat hebben tegen gehouden om mij negatief weg te zetten.
Vanaf die tijd is het dus begonnen met tegenwerking waar ik dus nu nog mee te maken heb en nog steeds dezelfde loon voor scholing en training krijgt die ik in mijn proeftijd ook kreeg.
En zo gaat het dus al vanaf 1995

En nu niets snappen dat ik PTSS heb door hun...
Of het normaal is dat je bijna 30 jaar werk in een angstculture en intimidatie en dreigementen aan de orde van de dag zijn.

PTSS is erkent door derde , Personeels zaken heft de bevindingen van derde gezien en het advies , maar het dit terug wegstuurt dat ze niets aan mijn frustratie wat konden doen.
Dus dat was het dan in 2017 ( bedrijfsarts kon ook niets doen want had geen dossier van mij ) 2017
En zo blaffen ze je elke keer af
Vakbond ook, het zelfde verhaal , U zaak is al afgerond , als je dan vraagt welke zaak .. gooien ze de telefoon er op
Mail contact met de bond gaat maanden goed 2019 begonnen tot 2021 geschreven , en als je dan eindelijk met hun de zaak gaat starten , dan is ineens die mail niet meer geldig ,

en bij bellen , hebben ze bij de bond nooit wat van die persoon gehoord , die kennen ze ineens niet ..
En welke zaak?
Dit is toch een mail van jullie , noem mail adress daarna word er dus opgehangen.

Tot raar dat alles richting dit bedrijf elke keer dood loopt en dit gaat zo al dus bijna 30 jaar
En zo word je dus steeds aan het lijntje gehouden en kan je keer op keer weer opnieuw beginnen met je klachten en je problemen waar je al jaren tegen aanloopt.

[ Bericht 9% gewijzigd door RAVW op 20-09-2023 17:30:39 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 20 september 2023 @ 17:35:57 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210696838
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoezo kun je niet bij een ander bedrijf solliciteren?
Hij werkt in een sociale werkvoorziening
Dat is dus een hele andere financiering en geen standaard baanpositie als werknemer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 september 2023 @ 17:36:22 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210696841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:22 schreef RAVW het volgende:

[..]
NETFLIX -15 euro
Sport abbo -30
Mobile telefoon kan je al voor 10 euro krijgen -15
Dat is al weer een winst van 60 euro

Macbook ????
Samsung Tablet van 400, spaar je al 1500 euro uit ( kan je je studie schuld mee aflossen.
Studie schuld, eerste aflossen voor de je in luxe wil gaan leven dat is weer een 100 euro per maand winst.
als ik zo even door gaat heb ik al weer bijna 500 euro uitgespaard per maand.

Voor dat bedrag kan je een leuke AYGO voor rijden

Ik schets een plaatje met een modaal inkomen, niet voor Truus uit de bijstand. In dat plaatje zit juist GEEN MacBook en geen auto als je goed had gelezen.
  woensdag 20 september 2023 @ 17:42:56 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210696892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee iets over 3000 netto is al bijna 2x modaal.
Ik had iets te snel gelezen in het voorbeeld dat ik had gegoogled. 3.086 is het bruto modale inkomen. Nog erger dus, met een ruim bovenmodaal inkomen van 3.086 euro netto is het alsnog krap volgens mijn voorbeeld.
pi_210696974
quote:
15s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]
De vraag rijst mij nu: in hoeverre bent u heel serieus? Want hoe kan een VVD'er nu zomaar even een 'normaal' salaris noemen aan een willekeurig iemand, als men niet weet om wat voor job/functie het precies gaat.

Banen zijn er in een bijzonder groot assortiment binnen werkend NL, en derhalve qua soort en waardigheid nogal uiteenlopend.

Scjvb
Ik heb het dus over hardwerkende mensen met een baan? Jij zal toch zelf wel kunnen bedenken wat hardwerken is?
Maar goed, wat is dan een normaal salaris voor mensen die werken in de schoonmaak, vuilnisophaaldienst of die werkzaam zijn als boerenknecht?
  woensdag 20 september 2023 @ 17:58:36 #183
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_210697041
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Hij werkt in een sociale werkvoorziening
Dat is dus een hele andere financiering en geen standaard baanpositie als werknemer
Dat klopt , ik ben daar ooit gekomen door een fout van een decaan van school
En die heeft mij negatief weggezet, dus daar aan gemeld, en toen is via de schoolinspectie dus de school die fout bevonden was en mocht terug komen ( en geslaagt voor mijn opleiding )maar ze hebben die WSW nooit los gekoppeld daar , omdat ze me belooft hadden om mijn verder opleiding te doen geven , IT en Rijbewijs.
Maar dat heb ik nog steeds niet
Maar ze zetten mij nog wel weg als die persoon die toen van school is getuurd terwijl ze wetend at ik mijn MBO 2 Diploma heb behaald toen.
En later zelfs nog een MBO behaald

En bij competentiescan blijk ik een hoog gemiddeld in alles te hebben , en delen ze me in in MBO / HBO
En zo veel positieve dingen maar via de WSW ben ik nog steeds als LBO / Weinig werk ervaring niveau ingeschaald.

De test heb ik gehad in 1993 en 2000 gelijkwaardige uitkomst niets veranderd.
in 2002 via de WSW alles was zwaar ondermaatst en ik zou NOOIT zelfstandig kunnen werken en leven ..Want ik had zware begeleiding nodig.
En zelf ik was iemand die snel op gaf als het tegen zit,,,,,,,, ( nu zijn ze verbaast waarom ik niet opgeeft )
Ja niet gek he als je dat zo over iemand schrijft.
Terwijl de intake gesprek bij dit bedrijf zelf staat vermeld met zware tegenwerking van school heeft hij zijn MBO diploma behaalt. ( dus ze zijn wel degelijk op de hoogte dat ik het wel kan MBO
1995
2002/2004 2015 Functiegesprek word nog steeds vermeld dat de school niet afgerond was omdat het niveau te hoog is en dat het met stage niet goed ging. (mening van Decaan) Stage heb ik al een schrijven dat ik terug mocht komen :-) ( Dus daar ging het gewoon goed )
Terwijl ik wel mijn diploma heb. ( hoe bedoel je macht misbruik en grensoverschrijdend gedrag van PZ- maar dat willen ze niet horen)
Dit is door Personeelszaken geschreven zo wel die Intake als die Functie gesprekken.

[ Bericht 23% gewijzigd door RAVW op 20-09-2023 18:12:53 ]
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 20 september 2023 @ 18:25:34 #184
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210697340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb het dus over hardwerkende mensen met een baan? Jij zal toch zelf wel kunnen bedenken wat hardwerken is?
Maar goed, wat is dan een normaal salaris voor mensen die werken in de schoonmaak, vuilnisophaaldienst of die werkzaam zijn als boerenknecht?
Over hardwerken gesproken:

Op uw beurt begrijpt u zelf ook wel dat het salaris van bepaalde door u genoemde werkzaamheden niet zelden minder goed betaalde banen zijn dan veel andere jobs *), zelfs al werkt men zich soms flink uit de naad. ;)

Enfin, bv een job als vuilnisman mag al 'n tijdje worden gerekend tot redelijk goed betaalde baan. Voorts probeert besturend NL voor eenieder het onderste uit de kan te halen middels koopkrachtreparatie en zulks, maar ondanks dat gegeven zal er nu eenmaal onderscheid blijven.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210697356
Als ik zo lees zit ik ook modaal of boven modaal en mijn vrouw werkt ook partime.

Voorheen hadden deden wij altijd x procent van ons loon naar de gezamenlijke rekening en zelf nog een deel voor eigen gebruik.

Daarbij merk je ook dat je dan op de gezamenlijke rekening net aan quite loopt dus een soort van blij dat we in de luxe positie zitten dat we alles op een hoop kunnen gooien.

Maar als ik puur hier naar kijk en dat door trek naar het modale / lage inkomen is het zeer triest gesteld met Nederland dat de zaken zo gaan in dit land.

Benzine wat bijna aan de 2,50 zit. Minimumloon wat het hoogst is in NL maar waar je het minst mee kan omdat alles tering duur is. Producenten die met hun prijsverhogingen wegkomen. Tekort aan woning maar wel stroom aan asielzoekers hebben. Mensen die een gezin willen stichten maar het niet kunnen vanwege geen woning (gaat nog wat worden over 20 jaar als er geen nieuwe aanwas is)

Ach ja, verder de Nederlanders zeuren maar verder gebeurd er niets. Hetzelfde als bij mij dus we kunnen het ook zo zien dat we het maar verdienen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_210697740
Zorgen dat je meer verdient, opgelost.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210697878
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 09:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup, maar die mensen hebben goed gecasht door de stijgende huizenprijzen.

De jonge generatie ligt krom, de oude generatie heeft er vaak veel geld aan overgehouden.
Jij wordt ook vanzelf oud en komt in die positie terecht, mits je niet alles opbased of hoert. Inflatie blijft, zèker nu er nog een ontiegelijke hoeveelheid geld nodig is voor een energietransitie waar nog genoeg voor wordt bijgeprint. Alleen dat al zorgt voor het feit dat huizen duurder blijven worden. Het leven is geen foto van een bepaald moment in de tijd, maar een periode van zo’n 80 jaar, waarvan zo’n 50 werkend. Je begint kut, en bouwt een weg naar een beter bestaan. En als je oud bent zullen de jongeren over je mekkeren omdat het allemaal zo oneerlijk is. Zo werkt het nou eenmaal voor het gros van de populatie.

Verder is het even hopen dat de overheid de economie niet per ongeluk opblaast, maar dan verliest iedereen “gelukkig”. Wel goed voor nivellering.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210698714
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:09 schreef nostra het volgende:
De oplossing, maar niet iedereen gegeven natuurlijk. Modaal is niet voor niks modaal. Een deel van die groep zal vast meer gaan verdienen op den duur maar het modale inkomen zal maar matig stijgen. Buiten de jaren 70, met bijbehorende inflatie, is het meest voorkomende inkomen in 40 jaar niet veel gestegen. De groep met zo'n inkomen zal in principe gelijk blijven, de samenstelling fluctueert maar de grootte zo goed als niet.(gecorrigeerd voor bevolkingsgroei). De problemen met rond kunnen komen zullen hard gevoeld worden als de prijzen hard stijgen en dat ga je zo goed als niet kunnen oplossen. Het inleveren van bepaalde wervorvenheden is voor de meesten de enige oplossing.

Maar anders heeft de tegenpartij wel de oplossing. Geen gezeik, iedereen rijk.
pi_210698882
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:09 schreef nostra het volgende:
En/of zoek een relatie.

Met twee keer anderhalf modaal, krijg je toch al een kleine zes ton aan hypotheek.
pi_210698995
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:55 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
En/of zoek een relatie.

Met twee keer anderhalf modaal, krijg je toch al een kleine zes ton aan hypotheek.
Dat is wel zo. Ik zie mooie appartementen die ik zelf net niet kan kopen, maar met een relatie dan ruimschoots wel.

Alleen met de woningnood wel weer erg lastig uit elkaar gaan.
  woensdag 20 september 2023 @ 21:14:39 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210699194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Klik
pi_210699222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 21:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Dat is wel zo. Ik zie mooie appartementen die ik zelf net niet kan kopen, maar met een relatie dan ruimschoots wel.

Alleen met de woningnood wel weer erg lastig uit elkaar gaan.
Welke regio zoek je een beetje? Amsterdam en Utrecht? Ben je net zo mooi als in je profielfoto?
pi_210699435
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2023 21:15 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Welke regio zoek je een beetje? Amsterdam en Utrecht? Ben je net zo mooi als in je profielfoto?
Helaas, Rotterdam en omstreken. Foto in m'n profiel is wel een beetje bewerkt, maar je kunt me er wel in herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')