Wat ze tijdens de wedstrijd gisteren zeiden is dat zijn voetenwerk iets minder lichtvoetig is en dat de timing daardoor soms niet klopt bij onvoorspelbare ballen (bijv vanwege de wind, maar kan ook bij effectballen gebeuren). Je zag inderdaad dat ie soms ideeën had die compleet mislukten omdat ie niet uitkwam met het raakpunt oid.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik aan Alcaraz interessant vond, is dat ik nog geen zwaktes heb kunnen ontwaren, noch in zijn spel, nog in de ondergronden waarop hij speelt, noch in zijn mentaliteit.
Nadals zwakke punt vond ik indoor tennis, dat van Federer zijn backhand en dat van Djokovic zijn smashes. Alcaraz kan op elke ondergrond goed uit de voeten en heeft voor zover ik het kan zien geen zwakke punten in zijn spel of mentaliteit.
Alcaraz' zwakte punt is gek genoeg zijn drive om elke bal te halen. Hij smijt met energie. Je zag ook regelmatig dat ie soms bijna buiten de baan stond en ipv een wat hogere defensieve bal terug om tijd te winnen zodat hij dan weer de baan in is, ging voor een streep. Maar wel door het midden, waardoor Djoko alleen hoeft te blocken en Alcaraz weer helemaal uit positie terug moet rennen.quote:Op maandag 17 juli 2023 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik aan Alcaraz interessant vond, is dat ik nog geen zwaktes heb kunnen ontwaren, noch in zijn spel, nog in de ondergronden waarop hij speelt, noch in zijn mentaliteit.
En dit kan je zelfs verbreden naar zijn trainingen. Daar schijnt hij ook alles op 100% te slaan. Medvedev vond er helemaal niets aan om met hem te trainen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Alcaraz' zwakte punt is gek genoeg zijn drive om elke bal te halen. Hij smijt met energie. Je zag ook regelmatig dat ie soms bijna buiten de baan stond en ipv een wat hogere defensieve bal terug om tijd te winnen zodat hij dan weer de baan in is, ging voor een streep. Maar wel door het midden, waardoor Djoko alleen hoeft te blocken en Alcaraz weer helemaal uit positie terug moet rennen.
Hij loopt ook heel vaak om zijn forehand heen. Dat vreet energie. Als hij dit zo blijft doen, gaat hij een blessuregevoelige speler worden.
Dat klinkt niet bestquote:Op maandag 17 juli 2023 17:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En dit kan je zelfs verbreden naar zijn trainingen. Daar schijnt hij ook alles op 100% te slaan. Medvedev vond er helemaal niets aan om met hem te trainen.
Dat werd over Nadal ook altijd gezegd. Die kreeg uiteindelijk wel allemaal blessures, maar heeft toch lang op goed niveau door kunnen spelen.quote:Op maandag 17 juli 2023 17:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet best![]()
Als ie niet goed gaat doseren dan is ie voor z'n 30e opgebrand
Voelt al alsof hij gestopt is maar hij plant nog een comebackquote:Op maandag 17 juli 2023 17:51 schreef papert het volgende:
[..]
Dat werd over Nadal ook altijd gezegd. Die kreeg uiteindelijk wel allemaal blessures, maar heeft toch lang op goed niveau door kunnen spelen.
Ja, het vaccin niet nemen terwijl de overheid en de farmaceutische industrie allebei hebben gezegd dat het veilig is.quote:Op zondag 16 juli 2023 21:24 schreef GotenSSJ het volgende:
Heel erg mooi dat wappie Djokovic niet wint
Ja, als Nadal dan wint.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voelt al alsof hij gestopt is maar hij plant nog een comeback.
Een keer Alcaraz - Nadal in de finale op RG zou nog wel een droom zijn.
Buiten dat je mokerdom bent als je in die conspiracy onzin gelooft, is dat niet enige waarom Djokovic een wappie is. Zijn verhaal over dat positieve gedachten water kon zuiveren zorgt er ook voor dat hij niet erg hoog staat op mijn lijst van sporters waar ik veel mee heb.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, het vaccin niet nemen terwijl de overheid en de farmaceutische industrie allebei hebben gezegd dat het veilig is.![]()
Inderdaad, niemand had ooit gedacht dat hij op zijn 36e nog een slam zou winnen. Weet nog wel dat ze vroeger zelfs zeiden dat hij op zijn 25e al opgebrand zou zijnquote:Op maandag 17 juli 2023 17:51 schreef papert het volgende:
[..]
Dat werd over Nadal ook altijd gezegd. Die kreeg uiteindelijk wel allemaal blessures, maar heeft toch lang op goed niveau door kunnen spelen.
Ja, dat zou wel echt leuk zijn. En Nadal gaat nog wel proberen om een laatste jaartje proberen terug te komen, en ik durf het bij hem ook niet meer volledig uit te sluiten. De kans is echter wel enorm klein. Hij kan misschien nog de Slams spelen een enkel voorbereiding-toernooi of een masters. Zou ook zomaar kunnen dat hij uiteindelijk helemaal niet meer terug komt. Op Federer hebben we ook een tijdje gewacht, en die kwam uiteindelijk toch niet meer terug.quote:Op maandag 17 juli 2023 18:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voelt al alsof hij gestopt is maar hij plant nog een comeback.
Een keer Alcaraz - Nadal in de finale op RG zou nog wel een droom zijn.
Ja, er werd veel gezegd dat Nadal vanaf zijn 25ste zou aftakelen en dat het op 30 wel echt klaar zou zijn. Niets was minder waar...quote:Op maandag 17 juli 2023 20:47 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Inderdaad, niemand had ooit gedacht dat hij op zijn 36e nog een slam zou winnen. Weet nog wel dat ze vroeger zelfs zeiden dat hij op zijn 25e al opgebrand zou zijn
Bij Federer was het voornamelijk omdat het fysiek echt niet meer kon, maar bij hem en Nadal zal het ook zo zijn dat ze enkel terugkomen als ze nog echt het gevoel hebben dat ze Grand Slams kunnen winnen en bij Nadal wordt die kans steeds kleiner.quote:Op maandag 17 juli 2023 20:56 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel echt leuk zijn. En Nadal gaat nog wel proberen om een laatste jaartje proberen terug te komen, en ik durf het bij hem ook niet meer volledig uit te sluiten. De kans is echter wel enorm klein. Hij kan misschien nog de Slams spelen een enkel voorbereiding-toernooi of een masters. Zou ook zomaar kunnen dat hij uiteindelijk helemaal niet meer terug komt. Op Federer hebben we ook een tijdje gewacht, en die kwam uiteindelijk toch niet meer terug.
Medvedev staat daar dit jaar ook wel dichtbij, zou ik zeggen. Alleen is bij Medvedev het verschil qua ondergrond duidelijk aanwezig. Maar die kan de komende maanden best een grote concurrent worden op hardcourtquote:Op maandag 17 juli 2023 22:44 schreef Parelhoofd het volgende:
Alcaraz en Djokovic declasseren het hele ATP-veld ook wel enorm zeg. Zo een Medvedev valt ook hard door de mand samen met de rest van de Next/current/used-to-be gen.
Wel fantastisch hoe die Alcaraz weer volleys speelt en dropshots. Lang niet gezien. Compenseert voor de trage banen. Wordt de hele top-20 gedwongen om naar de baseline te kruipen.
Ook mooi om te zien hoe Djokovic zich aanpaste aan het aanvallende spel van Alcaraz. Tot ver in de 5e set gedacht dat Djokovic hem zou pakken. Op YouTube staan nu de extended highlights. Turning point toch wel die verprutste drive-volley
Toch wel mooi dat Murray gewoon zoveel plezier in de sport heeft dat hij ook veel voldoening haalt uit 2e en 3e rondes. Hij speelt wel steeds schitterende wedstrijden. Maar oke, Murray heeft natuurlijk lang niet zoveel gepresteerd als een Nadal, Federer of Djokovic.quote:Op maandag 17 juli 2023 22:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Federer was het voornamelijk omdat het fysiek echt niet meer kon, maar bij hem en Nadal zal het ook zo zijn dat ze enkel terugkomen als ze nog echt het gevoel hebben dat ze Grand Slams kunnen winnen en bij Nadal wordt die kans steeds kleiner.
Waarschijnlijk zouden ze over 5 jaar nog steeds wel de 3e of 4e ronde halen als ze willen, maar dat boeit ze niet. Voor Djoko zal hetzelfde gelden, maar die lijkt fysiek minder problemen te hebben
Zoals ik zondag al zei, best realistisch zelfs dat Roland Garros de laatste wordt die hij wintquote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:01 schreef TheVulture het volgende:
Het is eigenlijk best bijzonder dat Alcaraz nog eerder de US Open en Wimbledon heeft gewonnen dan Roland Garros
En zijn liefde voor Putin. En zijn Kosovo is Servië gelul.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:50 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Buiten dat je mokerdom bent als je in die conspiracy onzin gelooft, is dat niet enige waarom Djokovic een wappie is. Zijn verhaal over dat positieve gedachten water kon zuiveren zorgt er ook voor dat hij niet erg hoog staat op mijn lijst van sporters waar ik veel mee heb.
Edit: En z'n vaccinatie/test vervalsing om Australie in te komen bijv ook niet.
Nouja zonder die krampaanval had hij die waarschijnlijk wel gepaktquote:Op dinsdag 18 juli 2023 09:01 schreef TheVulture het volgende:
Het is eigenlijk best bijzonder dat Alcaraz nog eerder de US Open en Wimbledon heeft gewonnen dan Roland Garros
Nee, dan ook niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 12:07 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Nouja zonder die krampaanval had hij die waarschijnlijk wel gepakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |