Leuk maar wat heeft de wereld te maken met je verzinsels?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als een wethouder roept 3, de media tientallen dan ga ik ervanuit dat het er nog veel veel veeeeeel meer zijn en ze het over de topje van de ijsberg hebben. Negatief nieuws mbt. asielzoekers moet zoveel mogelijk onder de pet gehouden worden.
Nu zitten jij en anderen al een tijdje op FOK! en al tijden bij dit soort discussies gaan jullie, ondanks alle argumenten en alle voorbeelden constant tegen de stroom in. Keer op keer worden jullie in dit soort discussies ingehaald door de realiteit, of dat nu over een week is, over een maand of misschien wel volgend jaar, uiteindelijk komt de waarheid altijd bovendrijven. En die waarheid is toch keer op keer hetzelfde, verbergen van cijfers, rechts niet in de kaart spelen, en de burgers voorliegen, keer op keer hetzelfde. Daar moet je toch een keer van leren beste EinarBoe? Als ik het zo vaak bij het foute eind had in dit soort discussies, vooral over asiel, dan hield ik mij toch een beetje meer gedeisd? Of dan had ik de ballen eens om in eerdere discussies niet te verdwijnen uit de topics zodra de waarheid aan het licht kwam en toe te geven dat ik fout zat, maar ook dat niet. Leer er nu eens van, het zou de eerste keer zijn in al deze asiel discussies dat je gelijk zou hebben. Ik wacht het onderzoek nog wel eens even af, gezien de feiten die op tafel liggen en de geschiedenis is het veel aannemelijker dat hier de bevolking weer wordt voorgelogen door cijfers onder de pet te houden zodat rechts niet in de kaart wordt gespeeld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Leuk maar wat heeft de wereld te maken met je verzinsels?
De gemeente Utrecht onderkent de problemen met de gebrekkige arbeidsparticipatie onder statushouders gewoon in haar antwoorden op de gestelde vragen hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:34 schreef Homey het volgende:
[..]
Op meta niveau is er wel een probleem. De massale werkloosheid onder statushouders. Blijkt gewoon uit CBS statistieken.
Je importeert armoede en erodeert de verzorgingsstaat daarmee verder. En die massale werkloze statushouders gaan voor een deel de criminaliteit in.
De gemeente Utrecht is gewoon glashard aan het liegen over die asielproblematiek. Die maatregel om statushouders alleenrecht op woningen te geven is een feestje voor mensensmokkelaars en anderen die rijk worden aan de asielindustrie schuine streep mensenhandel. En bovendien in strijd met de grondwet artikel 1 gelijkheidsbeginsel.
En elke keer lezen we hoe je bij nieuwsberichten zelf statistieken uit je duim zuigt. Ja, heel vermoeiend ja. Ik snap niet wat je er mee wil bereiken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu zitten jij en anderen al een tijdje op FOK!
Als je nou echt geïnteresseerd was in hoe het zit dan had je de raadsvergadering gekeken: https://gemeenteutrecht.c(...)ssion=108926&lang=nlquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als een wethouder roept 3, de media tientallen dan ga ik ervanuit dat het er nog veel veel veeeeeel meer zijn en ze het over de topje van de ijsberg hebben. Negatief nieuws mbt. asielzoekers moet zoveel mogelijk onder de pet gehouden worden.
Ik zuig geen statistieken uit mijn duim, ik constateer dat zodra het om asiel gaat er door de politiek, of dat nu op landelijk of lokaal niveau gaat, altijd gelogen wordt en het rooskleuriger wordt gebracht dan de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En elke keer lezen we hoe je bij nieuwsberichten zelf statistieken uit je duim zuigt. Ja, heel vermoeiend ja. Ik snap niet wat je er mee wil bereiken.
Simpele vraag, is het verzonnen als ik zeg dat negatieve zaken mbt. asiel geregeld onder de pet worden gehouden?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je nou echt geïnteresseerd was in hoe het zit dan had je de raadsvergadering gekeken: https://gemeenteutrecht.c(...)ssion=108926&lang=nl
Maar waarom zou je, wanneer je de 'feiten' ook gewoon zelf kan verzinnen?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik zuig geen statistieken uit mijn duim
Hahahahaha. Schaamteloos alles bijeen fantaseren en dan boos worden op anderen dat ze niet naast je in je sprookjeswereld leven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als een wethouder roept 3, de media tientallen dan ga ik ervanuit dat het er nog veel veel veeeeeel meer zijn
Ik ga niet ontkennen dat negatief nieuws buiten de media gelaten wordt, nu.nl was afgelopen maanden zelfs hard bezig om positief nieuws te brengen. Alleen andersom is precies hetzelfde het geval, zie deze reeks want het gaat werkelijk waar nergens over. Statushouders krijgen naar verluid een huis en nemen daarna ontslag. Niemand weet hoeveel het er zijn, niemand weet waarom het gebeurt en het ergste is nog wel dat de reden er zelfs niet eens toe doet. Half fok wil per se schuimbekken en geen weerwoord zien. Er gaat veel mis bij statushouders, maar er gaat blijkbaar net zoveel mis bij de lezers van nieuws (en 'nieuws). Dan begrijp ik wel dat nieuws niet op een presenteerblaadje aan de media gegeven wordt want mensen gaan er toch mee lopen, of zelfs respectabele media zoals FDquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu zitten jij en anderen al een tijdje op FOK! en al tijden bij dit soort discussies gaan jullie, ondanks alle argumenten en alle voorbeelden constant tegen de stroom in. Keer op keer worden jullie in dit soort discussies ingehaald door de realiteit, of dat nu over een week is, over een maand of misschien wel volgend jaar, uiteindelijk komt de waarheid altijd bovendrijven. En die waarheid is toch keer op keer hetzelfde, verbergen van cijfers, rechts niet in de kaart spelen, en de burgers voorliegen, keer op keer hetzelfde. Daar moet je toch een keer van leren beste EinarBoe? Als ik het zo vaak bij het foute eind had in dit soort discussies, vooral over asiel, dan hield ik mij toch een beetje meer gedeisd? Of dan had ik de ballen eens om in eerdere discussies niet te verdwijnen uit de topics zodra de waarheid aan het licht kwam en toe te geven dat ik fout zat, maar ook dat niet. Leer er nu eens van, het zou de eerste keer zijn in al deze asiel discussies dat je gelijk zou hebben. Ik wacht het onderzoek nog wel eens even af, gezien de feiten die op tafel liggen en de geschiedenis is het veel aannemelijker dat hier de bevolking weer wordt voorgelogen door cijfers onder de pet te houden zodat rechts niet in de kaart wordt gespeeld.
Maar we spreken ons nog wel zodra uitkomt dat het er toch meer dan 3 zijn, hoop dat je zeker van je zaak bent.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:29 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[..]
Hahahahaha. Schaamteloos alles bijeen fantaseren en dan boos worden op anderen dat ze niet naast je in je sprookjeswereld leven.
Nogmaals, graag een quote waar ik statistieken (maakte hem niet voor niets dik, want ken jullie tactiekjes wel) uit mijn duim zuig?quote:Betekenis 'statistieken'
Je hebt gezocht op het woord: statistieken.
sta·tis·tiek (de; v)
1
wetenschap van het verzamelen en vergelijken van massale verschijnselen en van de weergave hiervan in tabellen of grafische voorstellingen
2
(meervoud: statistieken) tabel, figuur enz. waarin statistische gegevens zijn weergegeven
Allereerst, goede reacties, zoals die van jou opgebaarde, al zijn we het op asielgebied niet met elkaar eens, worden altijd gewaardeerd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga niet ontkennen dat negatief nieuws buiten de media gelaten wordt, nu.nl was afgelopen maanden zelfs hard bezig om positief nieuws te brengen. Alleen andersom is precies hetzelfde het geval, zie deze reeks want het gaat werkelijk waar nergens over. Statushouders krijgen naar verluid een huis en nemen daarna ontslag. Niemand weet hoeveel het er zijn, niemand weet waarom het gebeurt en het ergste is nog wel dat de reden er zelfs niet eens toe doet. Half fok wil per se schuimbekken en geen weerwoord zien. Er gaat veel mis bij statushouders, maar er gaat blijkbaar net zoveel mis bij de lezers van nieuws (en 'nieuws). Dan begrijp ik wel dat nieuws niet op een presenteerblaadje aan de media gegeven wordt want mensen gaan er toch mee lopen, of zelfs respectabele media zoals FD
Zeg ik daar iets van zegt dan ga ik tegen de stroom in, ben ik blind voor argumenten, word ik keer op keer ingehaald door de realiteit. Koekoek
Dit is toch het nieuwe beleid? Een buitenlandse schooier roept 'spring' en de politiek springt.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef marc0871 het volgende:
Dus een groepje asielzoekers roept iets wat jan met de pet al decennia zegt en nú gaan ze er eens naar kijken?
Geef dit land maar op dan.
Voor zover ik weet raak je daarmee je recht op een WW wel helemaal kwijt (tenzij het een situatie betreft met vaststellingsovereenkomst), maar bijstand zit anders in elkaar en is een vangnet. Die uitkering kan wel gekort worden, waarbij je dan langere periode minder of niets krijgt, maar compleet verliezen kan daarbij volgens mij niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:26 schreef nils7 het volgende:
In het nieuws bulletin van de week hoorde ik dat 1 van de sancties was dat ze gekort konden worden op hun bijstandsuitkering.
Ik dacht altijd, bij zelf ontslag nemen, dat je die compleet verliest.
Of zit ik daarmee fout?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |