abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219396114
Thijs Zeeman is van SBS6 naar RTL5 verhuisd. Andere naam, zelfde programma. Iedere dinsdagavond om 20:30 uur op RTL5.

quote:
Afgelopen zomer konden slachtoffers van stalking zich aanmelden voor het nieuwe programma van Thijs Zeeman. De misdaadjournalist gaat voor ze aan het werk: hij spreekt de daders aan op hun onacceptabele gedrag.

Het eerste programma van Thijs Zeeman voor RTL 5 ligt in het verlengde van zijn werk voor SBS 6. In Zeeman confronteert: Stalkers gaat hij verder op de weg van Gestalkt: hij spreekt daders aan op hun onacceptabele gedrag. Slachtoffers van stalking - op relationeel gebied, maar ook in de werksfeer - meldden zich deze zomer bij de misdaadjournalist.

Nico van den Dries
Privédetective Nico van den Dries staat hem weer bij. Ook buiten het programma om heeft zijn detectivebureau Strongwood veel stalkingzaken. Hij krijgt veel ‘emotionele hulpkreten’ binnen, zegt hij op zijn site. “Het lijkt elk jaar erger en erger te worden.” En de politie dan? “Die doet echt zijn best, maar kan vaak gewoon niet veel.” Zeeman: “Deze problematiek moet nog hoger op de politieke agenda staan.”
anonieme razernist
pi_219396246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:05 schreef W00fer het volgende:

[..]
Hij gebruikt een ICT systeem genaamd Kruimel, wat de wijk en straat achter een mailadres kan vinden. Dat lijkt me serieuze bullshit, of echt heel vergaand voor een particulier recherchebureau.
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
anonieme razernist
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:34:54 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219396456
Die Verron heeft naar verluid wel een sappige eikel :')
pi_219396690
Thijs Zeeman lanceert nieuwe true crime-podcast over obsessieve belagers: 'Stalking is actueel onderwerp'

https://www.rtl.nl/boulev(...)e-true-crime-podcast
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_219404860
Het valt me bij die stalkers op dat ze in hun berichten (vrijwel) altijd echt DRAMATISCH Nederlands schrijven. En dan bedoel ik niet een simpele dt of 'hun hebben'-fout of zo, maar écht alsof ze de allerallerallerallerergste vorm van dyslexie hebben.
  dinsdag 9 december 2025 @ 00:26:31 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219446194
saaie aflevering :{
pi_219446203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2025 00:26 schreef leolinedance het volgende:
saaie aflevering :{
Eens...
pi_219446635
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 03:01 schreef Niels_ het volgende:
Het valt me bij die stalkers op dat ze in hun berichten (vrijwel) altijd echt DRAMATISCH Nederlands schrijven. En dan bedoel ik niet een simpele dt of 'hun hebben'-fout of zo, maar écht alsof ze de allerallerallerallerergste vorm van dyslexie hebben.
Soms is dat (denk ik) bewust zodat de verdenking niet op jezelf valt (wetende dat jij wel normaal kan schrijven en de gestalkte persoon dat ook weet). En soms is het omdat het een zwakzinnige is ja.
pi_219456769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 03:01 schreef Niels_ het volgende:
Die laatste, die ex van Verron had wel degelijk een goede vocabulaire, maar verkoos volgens mij expres om zo te schrijven. En in de nieuwste aflevering is het iemand met een verstandelijke beperking.
En niet te vergeten dat veel van die mensen volop aan de medicatie zitten, psychotisch zijn of een waanstoornis hebben. Wat me dan wel weer verbaast is dat ze kennelijk 200 simkaarten kunnen kopen met nummers, allerlei mailadressen kunnen aanmaken en tijd hebben om in best dure auto's rond te rijden. Misschien zal ik wel een schooier zijn maar ik zie de stalkers soms in dure mini suv's rondrijden, niet in zestiendehands Opeltjes.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219505011
Is er geen aflevering vandaag?
pi_219505758
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 20:38 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Nieuw programma: Recht Door Zeeman
  Moderator / Miss SHO maandag 15 december 2025 @ 21:40:41 #12
22592 crew  Ole
pi_219505803
Ik schakel net in. Even in verhaal komen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_219506607
Die Recht Door Zeeman kom ik niet in.
Stalkers pakken me blijkbaar meer... dat is origineler voor mijn gevoel...
pi_219507017
Dit is wel wat minder spannend. Gedoe om een bouwvergunning en een vrouw die in een kuil is gelazerd. Met in de hoofdrol wat treurige communicatierobots.
pi_219507071
Ik wil gewoon trieste stalkers zien :{w
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_219507089
Het klinkt zo als de Rijdende Rechter of Pieter Storms oid, ik heb het zelf nog niet gezien.
anonieme razernist
  dinsdag 16 december 2025 @ 00:37:52 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219507100
Vond het een redelijk programma. Ga zeker nog een keer kijken.
pi_219518598
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2025 20:38 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Zeeman doet tegenwoordig nog maar 6 afleveringen per seizoen.
SBS had al een keer eerder een programma over onrecht, gesponsord door verzekeraar (met Alberto en John vd Heuvel) en dit lijkt er een beetje op maar dan bij RTL.

Ik denk dat Zeeman een beetje probeert om een John Williams imago te voorkomen, dat hij alleen maar 1 bepaald soort televisie kan maken.

Overigens kunnen de stalkingszaken ook drastisch korter. Ze weten in 9 van de 10 uitzendingen al wie het is, waar diegene woont enzovoort. Gewoon erheen rijden en stop roepen met een camera erbij is vaak al de eerste stap.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_219519763
Das je goed recht was dat :'), met een DAS jurist die als een robot een wettekstje kwam voordragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')