quote:
Op donderdag 11 juni 2026 00:00 schreef leolinedance het volgende:Krijg ook wel het gevoel dat het fake of aangedikt is. Hoezo krijgen ze camerabeelden uit de supermarkt? Waarom zou Frank al zijn kennis over het stel delen op social media? Vreemd allemaal.
Omdat er heel veel mensen online zijn die alles ventileren en ze weten dat ze een podium krijgen van mensen die het lezen/liken of hen naar de mond praten.
En als je de berichtgeving door de jaren heen ziet van de afleveringen van Zeeman, met daarin de copy paste of screenshots van de stalkers dat is vaak pure wanhoop / kronkel in de kop / mogelijk zelfs lage intelligentie of onder invloed van medicatie of drugs geschreven. Zonder interpunctie, wartaal, alles door elkaar halende, namen sproeiend. Ik denk dat een groot deel van de stalkers in de uitzending ook enorm vreemd in elkaar zit. Ze hebben werk, een redelijk nieuwe auto, maar functioneren eigenlijk gewoon helemaal niet.
Het kan ook komen door verslavingen, opjutten van derden, roddels, misinterpretaties en pure jaloezie en haat.
En het OM en de Rechtbank zijn er niet bij (geweest) kennen vaak ook de verbanden niet. Een rechtszaak als dit moet ook in een kwartier of half uur worden gevoerd terwijl relaties tussen mensen soms 10 a 20 jaar teruggaan en er van alles gebeurde. Aangiften zijn maar heel summier.
Je merkt ook wel dat er veel speculatie is, invullen, gissen en in principe is (hoe wrang ook) een bericht plaatsen op social media zonder namen te noemen gek genoeg niet strafbaar. Heel veel valt onder vrijheid van meningsuiting helaas.
Wat je ook ziet in dit programma is dat als Thijs een camera erop zet dat het dan "stopt" maar wie zegt dat het niet vijf jaar later weer begint?
En wat ik me ook afvraag is waarom de omgeving van zo iemand nooit ingrijpt. De stalker heeft ook een partner, familie, vrienden, ex familie. Het zijn geen lone wolves.
En er zitten er zeker ook bij die als je ze zou testen dat ze dan schizofrenie hebben, borderline, psychopathische of sociopathische trekken. Die genieten van het lijden van de ander, in welke vorm dan ook.
[ Bericht 12% gewijzigd door W00fer op 11-06-2026 01:10:52 ]