In Nederland valt 78% van de bevolking onder de financieele middenklasse dus het is nogal fucking logisch dat de maatschappelijk geslaagden de verkiezingen winnen aangezien die een nogal groot deel van het electoraat vormen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat Kaag onder de VVD hockey meisjes enorm gescoord heeft , ook Marja lust schijnt zeer veel modern lesbische vrouwen getrokken te hebben
Allemaal nieuwe stemmers
Deze verkiezingen is geclaimd dor de maatschappelijk geslaagden
Volt toch gewoon 3 zetels lijkt het, maar JA21 ook. Daar is dan toch nog één afgesnoeptquote:Op donderdag 18 maart 2021 16:57 schreef Gehenna het volgende:
Zouden ze toch nog een zeteltje erbij kunnen snoepen?
JA21 heeft 2,3% van de stemmen en staat op 4 zetels
Volt heeft 2,3% van de stemmen en staat op 3 zetels
Nog 10 gemeentes te gaan, waaronder Rotterdam. En in grote steden doet Volt het vrij goed..![]()
https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-verkiezingen
Ze hebben in ieder geval de SGP achter hun gelaten, die staan op 2,2% en 3 zetels
Het is een beetje een non-discussie want dat is niet aan mij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij stemt op een partij met het doel dat ze niet gaat regeren?
Ik heb op Volt gestemd en ik denk dat ze niks hoeven te bewijzen door in de oppositie te gaan zitten. Ik denk dat het niet erg waarschijnlijk is dat ze erin komen, maar ik zou het wel toejuichen. Regeren is iets anders dan managen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is een beetje een non-discussie want dat is niet aan mij.
Maar als ik met dat doel zou stemmen zou ik VVD, D66 of CDA stemmen.
VOLT mag eerst weleens in de oppositie bewijzen of ze het waard zijn.
Nondeju wat een deprimerend hokquote:Op donderdag 18 maart 2021 15:32 schreef Zelva het volgende:
Lijsttrekker Laurens Dassen laat het fractiekantoor zien
Wat een kutindeling ook, heb je al zo'n klein hokje en dan vul je het in met één veel te grote tafelquote:
Komt door de vrij specifieke achterban denk ik. Ik had ook nr. 4 gestemd in de hoop dat ze ook gewoon die 4 zetels zouden halen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:00 schreef Zelva het volgende:
Koekkoek de Kamer in, toch wel opvallend dat iemand er met voorkeursstemmen inkomt bij zo'n kleine nieuwe partij.
Ehhhh? Zo werkt het niet, he?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:13 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Komt door de vrij specifieke achterban denk ik. Ik had ook nr. 4 gestemd in de hoop dat ze ook gewoon die 4 zetels zouden halen.
Ik heb bewust op de 2de vrouw op de lijst gestemd, Koekoek dus.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:00 schreef Zelva het volgende:
Koekkoek de Kamer in, toch wel opvallend dat iemand er met voorkeursstemmen inkomt bij zo'n kleine nieuwe partij.
Idem hier.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb bewust op de 2de vrouw op de lijst gestemd, Koekoek dus.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 07:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb bewust op de 2de vrouw op de lijst gestemd, Koekoek dus.
En dat waren er bij Volt dus best veel. Marieke zat echt ruim over die drempel om de kamer in te komen met voorkeursstemmen. Zij had 37.093 voorkeursstemmen en er waren er 17.379 nodig om met voorkeursstemmen de kamer in te komen. Ter vergelijking een populaire GL kandidaat als Lisa Westerveld die al in de kamer heeft gezeten haalde 33.172 voorkeursstemmen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |