abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 19:31:20 #301
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197349005
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat de grenzen daadwerkelijk gesloten waren is wat de media je heeft doen geloven.

Af en toe een plaatje erbij van een container die ergens geplaatst is, en het beeld is compleet dat de grensovergangen gesloten waren.

Er stonden inderdaad langs de wat grotere wegen controles, maar je denkt toch niet dat elke grensovergang daadwerkelijk afgesloten kan worden? Daarvoor zijn er simpelweg teveel, die smokkelroutes waren er vroeger ook niet voor niets natuurlijk.

Hetzelfde gold voor Duitsland, daar had men het in de media ook over controles, terwijl aan de grens zelf na een kort gesprek ik zo door mocht rijden, en dat was op een grote doorgaande weg, alle andere kleine grensovergangen in regio Twenteland, nada noppes, en ik kan je verzekeren dat die grensovergangen een stuk drukker waren in die tijd, dat je opeens verkeer hebt op wegen waar normaliter niemand rijdt.
Ik probeer aan te geven dat wanneer de grenzen gesloten zijn, je alleen de grens over mag/kan wanneer je daarvoor een geldige reden hebt (werk, zorg). Ben je toch de grens over (zonder die reden) dan ben je strafbaar. Dat was vorig jaar dus een aantal maanden het geval.
Nu geldt er alleen het advies, niks strafbaar als je naar België rijdt om wat voor reden dan ook. Grenzen zijn dus open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')