Ik heb lang een kamer gehuurd in Braunschweig toen in nog voor Buhler werkte(mijn eerste werkgever). Daar vond ik het een stuk minder. Maar mijn partner krijg je niet uit Nederland. Sterker nog, niet eens uit Zuid-Limburg.quote:Op zondag 13 september 2020 11:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld graag eens een paar jaar in München willen wonen, maar daar zou ik mijn vriendin nooit meer heen krijgen. Ze heeft er een aantal jaren gewoond en heeft het niet zo op de Bayern.Nu wordt het een klein stadje am Niederrhein, lekker landelijk gelegen en met een centrum vol Jugendstil stadswoningen en historische architectuur uit de negentiende eeuw. Dicht genoeg bij de grens om bij mij in Nederlandse werkgever te kunnen blijven werken en ver genoeg om niet in een Nederlandse enclave verzeild te raken.
Dat laatste heb ik ook altijd gedacht, totdat ik - inmiddels alweer bijna tien jaar geleden - aan een soort autorally/speurtocht heb deelgenomen waarbij we ook door Frankrijk zijn gereden. En toen bleken die Fransen, van gendarmerie tot bejaarden, ineens allemaal redelijk Engels te kunnen spreken en nieuwsgierig en oprecht vriendelijk te zijn. Een stedentripje naar Metz afgelopen februari bevestigde dat beeld. Het is gewoon jammer dat mijn Frans echt waardeloos is, want het is echt een mooi vakantieland.
Dat heeft weinig met een gunfactor te maken. We hebben hier nog altijd een goed sociaal stelsel. Dat moet alleen niet verder afgebroken worden. En daar vrees ik wel voor. Overheden spelen mensen tegen elkander uit. Oud-Jong, Allochtoon-Autochtoon, ziek-gezond. etc. Daar moeten op bedacht zijn. Het komt werkgevers prima uit als vakbonden steeds minder invloed gaan krijgen. Maar kijk naar de VS hoe geweldig het daar is en dan moet je constateren dat je die weg als maatschappij niet wilt inslaan. Daar bestaat geen middenklasse zoals wij dat kennen.quote:Op zondag 13 september 2020 11:52 schreef torentje het volgende:
[..]
De overheid gunt de mensen met weinig geld gewoon geen vrijheid en stressloos bestaan. Zou dat anders zijn, dan was dat toch al decennia geleden veranderd? Dan was er wel gevraagd aan klanten om het loonstrookje te overleggen bij aankopen in supermarkten en winkels ed, zodat iedereen voor aankopen een bepaald percentage van het loon zou moeten betalen. Wat dan voor iedereen hetzelfde percentage zou zijn.
Een goed sociaal stelsel zou zijn als iedereen bij aankopen een loonstrookje zou moeten overleggen aan ondernemers, zodat de ondernemers konden zien dat de mensen met veel geld procentueel gezien, veel te weinig geld betalen voor producten en diensten.quote:Op zondag 13 september 2020 12:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met een gunfactor te maken. We hebben hier nog altijd een goed sociaal stelsel. Dat moet alleen niet verder afgebroken worden. En daar vrees ik wel voor. Overheden spelen mensen tegen elkander uit. Oud-Jong, Allochtoon-Autochtoon, ziek-gezond. etc. Daar moeten op bedacht zijn. Het komt werkgevers prima uit als vakbonden steeds minder invloed gaan krijgen. Maar kijk naar de VS hoe geweldig het daar is en dan moet je constateren dat je die weg als maatschappij niet wilt inslaan. Daar bestaat geen middenklasse zoals wij dat kennen.
Daar pleit ik verder ook helemaal niet voor.quote:Op zondag 13 september 2020 11:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klopt, daar ben ik het ook zeker mee eens. Maar laten we er dan ook voor zorgen dat dat zo blijft. En dan hebben de miljoenen Nederlandse werknemers wat mij betreft prioriteit en niet het handjevol belastingontduikende multinationals of aandeelhouders.
Dat zeg ik ook nergens.quote:Op zondag 13 september 2020 14:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar pleit ik verder ook helemaal niet voor.
quote:FNV eist ondanks corona 5% meer loon
Door JOOST SPIJKER
Updated 16 min geleden
2 uur geleden in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Ondanks de coronacrisis eist FNV dat de lonen volgend jaar met 5% worden verhoogd. Dat heeft de vakbond maandag bekendgemaakt.
Als iemand perse jouw wc moet komen schoonmaken kan je daar gewoon 100 euro per uur voor neertellen. Of het zelf doen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is precies wat gaat gebeuren: mensen ontvluchten het werk. Iedereen lekker vrij om te doen en laten wat hij wil.
Alleen is er dan aan het einde van de dag niemand die de rekening oppakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |