abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 april 2000 @ 14:13:00 #1
593 sjak
Juffie Bloem
pi_178483
Het duikseizoen is weer begonnen.

Heerlijk het water in en het gevoel dat je vliegt...Het enige dat je hoort is je eigen ademhaling. Een met de natuur, dat is wat voor gevoel het me geeft.

Je begrijpt het al, ik ben een fanatieke duikster.
Zijn er nog meer op het Fok!Forum?

Zo ja:
Weet misschien iemand nog leuke duikstekken in Noord- en Zuid-Holland?
Waar kan je nu echt goedkoop je spullen halen?
Heeft er iemand nog leuke tips voor zwembadtrainingen?

Lekker douchen!
  zondag 9 april 2000 @ 14:34:00 #2
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_178484
Ik ben duiker in opleiding (1e sters). Heb m'n theorie en zwembad-examen al gehad, moet nog m'n buitenexamen doen. Binnenkort is daarom m'n eerste buitenduik (wat veel te lang geduurd heeft )

Ik ben nu 15. Ik snorkel sinds m'n 8ste op de lokale duikclub. Nu ben ik sind een jaar of 4 met duiken bezig. 8 mei m'n eerste buitenduik, in een een of ander grindgat. Waarschijnlijk ben ik begin deze zomer officieel duiker. Eindelijk

Als je goedkoop spullen wil halen ben je nu net te laat, daarvoor had je een paar maanden geleden naar de duikbeurs gemoeten. Die is er volgend jaar weer, maar dat is voor dit duikseizoen natuurlijk te laat.

Leuks voor in het zwembad: ga eens onderwaterhockeyen! Gewoon met je snorkeluitrusing (eventueel met loodgordel), puk van lood, en een hoop korte sticks (met kleur-onderscheiding).

Down[br]Under
  maandag 10 april 2000 @ 23:51:00 #3
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_178485
Ik duik nu zo'n 7 jaar. Voor mij wel logisch, aangezien ik ook zwem en waterpolo speel. Ik heb volgens het PADI-systeem gelest, en heb daar verschillende brevetten gehaald, momenteel moet ik nog de praktijktoets voor Rescue Diver doen.
Eind van de maand ga ik 10 dagen duiken in Spanje met mijn duikclub, wordt hopelijk erg leuk!
Goeie duikstekken in Noord- en Zuid-Holland ken ik niet zoveel, omdat ik aan de andere kant van het land woon, maar plekken als Grevelingen en Oostvoorne moeten je bekend zijn.
En ja, goedkope adressen: ik weet er wel 1, maar ik ben bang dat dit onder reclame valt, en ik weet niet of Danny dat goedkeurt?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 11 april 2000 @ 00:10:00 #4
156 Ted
Te kaal voor woorden
pi_178486
quote:
op 04-10-2000 om 11:51 PM schreef Mark het volgende:

En ja, goedkope adressen: ik weet er wel 1, maar ik ben bang dat dit onder reclame valt, en ik weet niet of Danny dat goedkeurt?

Yep, valt onder reclame, maar bij deze goedgekeurd.

God only made so many beautiful heads..[br]The rest he covered with hair...[br] ow en click eens op een banner!!!
  woensdag 12 april 2000 @ 00:11:00 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_178487
Dank je JD.

Kom maar op Mark, je hoeft alleen niet de winkels te noemen de in de Onderwatersport staan die ken ik al

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets als een tweedehandsbeurs. Weet een van jullie of er bij de duikinfo ook spullen verkocht gaan worden? Dit gerucht gaat namelijk bij ons in de club en ik zou het graag zeker weten voor ik naar Houten tuf aanstaande zaterdag.

Spanje Mark? Waar? Heb je meer ervaring in duiken binnen Europa? Ik zit er namelijk over te denken om in september een of twee weken ergens heen te gaan maar weet nog niet waarheen. In Europa heb ik alleen Malta nog gehad dus er is nog genoeg over. Zelf dacht ik eraan om naar Griekenland te gaan, Zakynthos of Kreta ofzo.

Lekker douchen!
  woensdag 12 april 2000 @ 09:23:00 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_178488
quote:
op 04-12-2000 om 12:11 AM schreef sjak het volgende:
Kom maar op Mark, je hoeft alleen niet de winkels te noemen de in de Onderwatersport staan die ken ik al
Kan zijn dat hij daarin staat, maar die lees ik nooit:
Seabuy Divestore Nijmegen
024-3232461

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar iets als een tweedehandsbeurs. Weet een van jullie of er bij de duikinfo ook spullen verkocht gaan worden? Dit gerucht gaat namelijk bij ons in de club en ik zou het graag zeker weten voor ik naar Houten tuf aanstaande zaterdag.
Geen idee, maar op mijn adres hebben ze ook tweedehands spullen
Spanje Mark? Waar? Heb je meer ervaring in duiken binnen Europa? Ik zit er namelijk over te denken om in september een of twee weken ergens heen te gaan maar weet nog niet waarheen. In Europa heb ik alleen Malta nog gehad dus er is nog genoeg over. Zelf dacht ik eraan om naar Griekenland te gaan, Zakynthos of Kreta ofzo.

Ik ben zelf ook op Malta geweest; erg mooi! Verder afgelopen jaar in Eilat (niet echt Europa, maar goed). In Spanje gaan we in de buurt van Estartit duiken. Grappig, want ik ben als klein Markje daar regelmatig met mijn ouders op vakantie geweest. Nooit gedacht daar nog eens als duiker terug te keren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  zondag 16 april 2000 @ 12:06:00 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_178489
Bedankt Mark.

Als ik er geweest ben dan hoor je het wel.

Lekker douchen!
  dinsdag 18 april 2000 @ 15:31:00 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_178490
Graag gedaan, ik zal jullie na 6 mei ook informeren over Estartit.
Dommage arachide-fromage
  woensdag 10 mei 2000 @ 10:21:00 #9
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_178491
Belofte maakt schuld: ik zou nog laten weten hoe het duiken in Estartit was verlopen:
Het seizoen in Estartit loopt ongeveer van eind april tot en met oktober, wij waren dus een van de eersten. Op zich wel lekker, want het is typisch zo´n dorp waar behalve de visserij en de duiksport niets te doen is, dus in de zomer is het topdrukte. Nadeel was wel dat de watertemperatuur nog maar zo´n 15 graden was. Een volgende keer zou ik dus eerder september/oktober proberen.
Ons hotel lag direct aan de pier, dus we hoefden nooit ver te lopen met onze uitrusting, en de flessen werden naar de boot gebracht. We hebben eerst een kantduik gemaakt om rustig uit te loden, je duikt namelijk toch in zout water. De overige dagen hadden we telkens twee bootduiken (je moest dus wel minimaal Advanced zijn), een ´s ochtends en een ´s middags. Voor het grootste deel hebben we gedoken bij de Medes-eilanden, een aantal rotseilanden direct voor de kust, maar ook langs de kust zelf en een wrakduik. Je kon er erg mooie en diepe duiken maken (meestal maakten we er een tussen de 20 en 30 meter), en we hebben er verschillende soorten vissen en de nodige flora gezien, zoals inktvissen, tandbaarzen, zeeduivels, zeesterren enz.
Een keer behoorlijk last van stroming gehad, maar de overige duiken verliepen vlekkeloos.
Overige info: in het plaatsje zelf kun je goedkoop uit eten (hoofdgerecht voor ƒ10,- tot ƒ12,-), en we hebben ook nog een paar keer gegeten bij de duikschool die de duiken verzorgde (Unisub). De afstand is zo´n 1400 km, wij hebben er zo´n 16 uur over gedaan (inclusief lekke band ).
Helaas moesten we wegens droeve omstandigheden eerder naar huis, maar het was verder een erg leuke vakantie. Hopelijk heb je er iets aan!
Had je trouwens nog iets aan het nummer wat ik je gegeven heb?
Dommage arachide-fromage
  zondag 14 mei 2000 @ 17:12:00 #10
593 sjak
Juffie Bloem
pi_178492
Jammer dat je eerder weg moest Mark.
Alles nu weer een beetje op orde?

Het nummer heb ik nog niet gebeld maar wel genoteerd. Als ik weer eens richting Nijmegen ga dan zal ik zeker langsgaan daar.

Bedankt voor je verhaal. Misschien ga ik daar wel heen in september (heb nog geen bestemming uitgekozen).

Lekker douchen!
  FOK!fotograaf donderdag 25 juli 2002 @ 13:35:49 #11
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_5145355
Ik heb eindelijk ook mijn duikbrevet gehaald, 1e sters. nu door voor mijn 2e sters
pi_20560872
Ik ben bezig met mn 1* brevet (NOB/CMAS)

Ik woon in het getijdewaterparadijs (ZEELAND)

En ik heb een Buddy (mn Vader) in huis

als het weer nou nog een beetje beter zou worden zou mooi zijn...
  zondag 11 juli 2004 @ 22:44:04 #13
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_20561088
Wow, lading stof van dit topic......
Dommage arachide-fromage
  zondag 11 juli 2004 @ 22:51:49 #14
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20561302
Laten we het eens over duiken hebben...

dit is het duik-topic van tegenwoordig
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')