abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2428838
Hoe kunnen stupide partijtjes als LN en Pim Fortuyn het beste worden gestopt?
Doodzwijgen? Laten crashen (op den duur)? Of met argumenten bestrijden? Probleem met dit laatste is dat aanhangers van de partij geobserdeerd van een enorme machtsgeilheid voor LN en dus doof zijn voor tegenspraak.
(Dit topic is bedoeld voor tegenstanders van Fortuyn, er zullen ongetwijfeld weer reacties als Pim is de Waarheid komen, maar goed)
pi_2428881
kun jij dom even uitleggen ?

Ik zie niet in wat er dom aan is, misschien een ander idee dan dat jij hebt maar dat wil niet zeggen dat het dom is.

Bier maakt de dag mooi en ik gun mezelf een tweede ronde, weggooien is zonde :)
pi_2428901
Hier is geen "oplossing" voor te vinden, gewoon weten dat je eigen mening voor jou het beste is! En voor de rest, negeren als het je stoort!
pi_2428904
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:17 schreef VitamineD het volgende:
ander woord voor populistisch
pi_2428911
Alles wat niet in het straatje van links Nederland past is dom, dat moet je onder hand toch wel weten? Lekker tolerant

Als domheid een criterium was op politieke partijen te verbieden waren de SP, GL en D66 al lang verboden.

Weet je wie ook andere partijen verboden? Nazi's en Communisten

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 9 december 2001 @ 19:21:36 #6
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_2428924
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:20 schreef Strolie75 het volgende:

Als domheid een criterium was op politieke partijen te verbieden waren de SP, GL en D66 al lang verboden.

ja en de VVD, CDA en PVDA
pi_2428926
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:17 schreef VitamineD het volgende:
Dom is niet verder kijken dan je neus lang is, niet realistisch zijn en niet open staan voor verandering.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 9 december 2001 @ 19:22:28 #8
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_2428931
Hoe is de Nieuwe Domheid het beste te bestrijden?

Door er iets zinnigs tegenover te zetten.

(domheid tegen domheid helpt de mensheid niet vooruit.
Bevooroordeeldheid is een uitingsvorm van domheid. Trek nu zelf je conclusies maar.)

Koranfascisme bedankt Islam
pi_2428937
behoorlijk suggestief, ook de huidige regering verbied bepaalde partijstandpunten.
Neem een partij die actief racisme wil beoefenen, daarin worden ze ook gehinderd door de huidige regering.
Niet dat ik het daar niet mee eens ben, maar een voorbeeld over hoe elke regering wel een andere in de weg zit.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_2428943
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:22 schreef machteld o.a. het volgende:

domheid tegen domheid helpt de mensheid niet vooruit.
Bevooroordeeldheid is een uitingsvorm van domheid.

Mooi gezegd!
  zondag 9 december 2001 @ 19:25:37 #11
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2428971
Een democratie houdt nu eenmaal in dat er ook ruimte moet zijn voor meningen die je misschien zelf niet aanstaan (als ze maar niet in strijd zijn met de grondwet). Hoewel LN absoluut mijn club niet is, vind ik dat ze tenminste een eerlijke kans moeten krijgen om zichzelf te bewijzen. Laat ze het maar eens vier jaar proberen, dan zien we bij de verkiezingen daarna wel weer of het iets is.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2428990
weet je wat kinders. al we me z'n alle nu even wachten op de verkiezingen en dan pas conclusies trekken.

[Bovendien is het niet eens zo erg dat Leefbaar Nederland zoveel stemmen krijgt. Die komen vooral van voormalig VVD stemmers dus is de kans groot dat de VVD niet de grootste wordt]

zondag 9 december 2001 @ 19:58:00 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2429394
Discusie over politieke partijen kunnen tegenwoordig gevoerd worden in SC&H en niet meer in AN&M.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2429512
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:14 schreef Lynch het volgende:
Doodzwijgen? Laten crashen (op den duur)? Of met argumenten bestrijden? Probleem met dit laatste is dat aanhangers van de partij geobserdeerd van een enorme machtsgeilheid voor LN en dus doof zijn voor tegenspraak.
(Dit topic is bedoeld voor tegenstanders van Fortuyn, er zullen ongetwijfeld weer reacties als Pim is de Waarheid komen, maar goed)
Ik denk dat een topic als dit zeker niet meehelpt om mensen op andere gedachten te brengen.
  zondag 9 december 2001 @ 20:07:45 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2429581
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:25 schreef Zanderrr het volgende:
Een democratie houdt nu eenmaal in dat er ook ruimte moet zijn voor meningen die je misschien zelf niet aanstaan (als ze maar niet in strijd zijn met de grondwet). Hoewel LN absoluut mijn club niet is, vind ik dat ze tenminste een eerlijke kans moeten krijgen om zichzelf te bewijzen. Laat ze het maar eens vier jaar proberen, dan zien we bij de verkiezingen daarna wel weer of het iets is.
Exactly! Iedreen een kans geven is mn motto
pi_2429675
Ook hier geldt weer: (en deze reactie kan je ook zo weer in het andere topic copy-pasten hoor)
Vliegen vang je met honing, niet met azijn.

En ik vind dat wanneer je met argumentatie komt, je ook met zinnige argumentatie moet komen. Bijvoorbeeld: In het topic over de SGP (SGP: Hou nederland protestant) zijn ook voorstellen geweest om de SGP te verbieden. In mijn ogen zijn die voorstellen ronduit ondoordacht, ondoorzichtig en respectloos neergezet. Dat helpt niet echt (om zachtjes uit te drukken) in jouw case.

Kortom: Politieke discussies voer je met argumenten. Goede argumenten, waarover is nagedacht en waaraan je kunt refereren. Het is daarin de zaak om te zien dat je fatsoenlijk blijft en niet in de diverse valkuilen dondert welke met liefde door andere mensen worden open worden gezet. Godwins law moet je respecteren, vind ik.

Mensen die een andere mening zijn toegedaan "dom, kortzichtig" noemen is de manier om die tegen je in het harnas te jagen. Ik vind dat respectloos gedrag, en getuigen van bevooroordeeld zijn.

Iedereen zijn eigen keuze. Ik vind dat iedereen zijn politieke keuze voor zichzelf moet bepalen, en dat het niet zo mag zijn dat de een wel bepaalt wat een ander zou moeten stemmen. En adviezen zoals "stem niet op de (CD/NM/LN/SGP/GPV/GL)" zijn in mijn ogen niet echt productief. Zeg dan waarvoor je WEL stemt en WAAROM je op die partij stemt.

pi_2429689
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:21 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dom is niet verder kijken dan je neus lang is,

Je bedoelt excessen proberen aan te wijzen als algemene waarheid?
quote:
niet realistisch zijn
Je bedoelt je laten leiden door onderbuikgevoelens?
quote:
en niet open staan voor verandering.
Oh! Je bedoelt de maatschappelijke veranderingen die een samenleving doormaakt n.a.v. een wijziging in bevolkingssamenstelling niet willen ondervinden?

Da's duidelijk dan.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2434230
De volgende die het woord 'onderbuikgevoelens' gebruikt, mag van mij sterven aan een vreselijke ziekte.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  maandag 10 december 2001 @ 04:34:06 #19
2391 Jimmy
Door het bot
pi_2434235
quote:
Op maandag 10 december 2001 04:29 schreef Berserker het volgende:
De volgende die het woord 'onderbuikgevoelens' gebruikt, mag van mij sterven aan een vreselijke ziekte.
Liefst een ziekte die gepaard gaat met onderbuikgevoelens?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_2435178
quote:
Erg sterk argument.
pi_2435272
quote:
Ach jeetje, als een partij je niet aanstaat moet het maar verboden worden. Voorstander van doctrine?
pi_2436706
quote:
Op zondag 09 december 2001 19:20 schreef Strolie75 het volgende:
Alles wat niet in het straatje van links Nederland past is dom, dat moet je onder hand toch wel weten? Lekker tolerant

Weet je wie ook andere partijen verboden? Nazi's en Communisten

Hoe is de bestaande domheid te bestrijden?

Kijk en dat vind ik vrij dom, eerst zelf een zaniktopic openen en nu eenzelfde soort topic afkraken. Maar ik betwijfel of je er echt zo over denkt. Als dat wel zo is: jammer. Voor de rest is er al genoeg gezegd waar ik het mee eens ben. Politieke discussie mag en moet er zijn, liefst pittig, maar wel met zinnige argumentatie.

pi_2442903
quote:
Ook wel bekend als de "Ebola-doctrine".
pi_2444620
quote:
Op maandag 10 december 2001 20:55 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ook wel bekend als de "Ebola-doctrine".

Bijvoorbeeld.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_2445111
quote:
hmmz doe het zelfde als de CD 12 jaar geleden , eerst geschokt worden dat er zoveel 'eikels' in de politiek zijn gekomen , ga ze daarna zwart maken/bestrijden , waardoor ze vier jaar later maar op 1 of 2 zetels zitten

Zolang een partij niet tot de regerende meerderheid hoort hier in nederland , dan mag ze toch niet 'mee beslissen' , en alleen maar 'oppositie voeren' , daarnaast zijn worden er zowiezo 'regeer accoorden' gesloten , waardoor er uberhaupt weinig 'oppositie' te 'voeren' valt , en het al besloten is voordat er beslist wordt. En dat durven ze een 'democratie' te noemen neuh je stemt elke 4 jaar voor een 'geregiseerde dictatuur' naar mijn mening , en geen offence naar Pim Fortuyn , ookal ben ik het niet eens met zijn standpunten , iedereen mag zijn zegje van mij doen ; ik heb liever dat ik iemands mening weet dan da'k ernaar moet gissen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')