quote:Die heb ik ook gezien die vond ik zelf mwah mwah, zeker ook qua verhaal was dat niet briljant.
Op woensdag 16 januari 2002 20:31 schreef Ettepet het volgende:[..]
Het ging mij om de oppervlakkige en alleen lovende uitspraken over Amélie, nu al meer dan 67 reacties lang. Dat schept een verkeerd beeld van de film, en leidt tot teleurstellingen bij een deel van de mensen die op jullie advies de film gaan zien. Dat iedereen hier het blijkbaar bij zo'n eenzijdig en oppervlakkig verhaal wil laten verbaasde mij, vandaar mijn vraag.
Mijn smaak is het inderdaad niet, ik vond vorig jaar de feel-good-movie Pane e Tulipani en het bruisende Vengo stukken beter. Maar die heb je blijkbaar niet gezien, want dat is alleen voor zuurpruimen.
Oh, en als je inhoudelijk reageren te moeilijk vindt voel je dan vooral niet aangesproken. *grijnst*
Ik heb hier nooit zo heel erg veel zin om heel erg inhoudelijk op dingen in te gaan. Kweenie, zou luiheid kunnen zijn maar ook, het is hier voor mij iets te veel vermaak en heb echt geen zin om iemand van mijn gelijk te overtuigen.
quote:'t is meer een kwestie van smaak. Maar het ging niet om mijn mening, zoals ik hierboven aangaf.
Op woensdag 16 januari 2002 21:40 schreef Kimmie het volgende:
Die heb ik ook gezien die vond ik zelf mwah mwah, zeker ook qua verhaal was dat niet briljant.
Je moet Amelie meer als fantasie zien, je vat volgens mij de film veel te serieus op.
quote:Je bent iig eerlijk, en dat mag ik wel..
Ik heb hier nooit zo heel erg veel zin om heel erg inhoudelijk op dingen in te gaan. Kweenie, zou luiheid kunnen zijn maar ook, het is hier voor mij iets te veel vermaak en heb echt geen zin om iemand van mijn gelijk te overtuigen.
yeah!
quote:Wat klets je nou?
Op vrijdag 18 januari 2002 15:55 schreef Kimmie het volgende:
Nou zeg ik kreeg gister het ceedeetje met muziek van de film: vrolijke acordeon muziek.
yeah!
Ik vind die CD prachtig
Heb ik hem net gedownload, een 2 CD DVD-Rip, TOPkwaliteit beeld dus, zie ik dat ie zonder ondertiteling is....
Mijn Frans is niet goed genoeg....
quote:Absoluut opnieuw proberen! Die film is het waard!.
Op donderdag 24 januari 2002 00:37 schreef TheMarco het volgende:![]()
![]()
Putain! Merde!!!
![]()
![]()
Heb ik hem net gedownload, een 2 CD DVD-Rip, TOPkwaliteit beeld dus, zie ik dat ie zonder ondertiteling is....
![]()
![]()
Mijn Frans is niet goed genoeg....
quote:Bijdehand ben je wel he?
Op donderdag 24 januari 2002 00:43 schreef SunChaser het volgende:
Ik zie die versie nu ook staan, maar het staat er toch duidelijk bij: no subtitels.
Bij de versie die ik heb stond dat er niet bij.
Ik mag dan wel niet goed genoeg in Frans zijn maar lezen kan ik nog wel.
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 00:51 schreef SunChaser het volgende:
Nouja, het was in het Engels en ik weet dat jij die taal niet beheerst
quote:Je had erbij moeten zijn zeker?
Op donderdag 24 januari 2002 01:00 schreef SunChaser het volgende:
Laat maar.
quote:ja, hier liggen we nog op de grond!
Op donderdag 24 januari 2002 01:04 schreef TheMarco het volgende:[..]
Je had erbij moeten zijn zeker?
quote:Dat heb ik ook. Iedereen is er zo lyrisch over dat ie tegenviel. Het is een prachtige film maar ik had gewoon een onbevredigd gevoel toen de film afgelopen was...
Op zaterdag 12 januari 2002 01:06 schreef Ettepet het volgende:
Afgelopen avond gezien. Vond 'em een beetje tegenvallen, vooral omdat iedereen hier en op imdb zo uitgelaten positief was.
Aangezien ik Delicatessen en La Cité Des Enfants Perdus al heb gezien was het een beetje een déjà vu qua stijl.
Waarschijnlijk moet ik hem maar wat vaker zien, ik kan me herinneren dat ik Fight Club de eerste keer ook zo tegen vond vallen omdat een vriend van mij er helemaal ondersteboven van was en ik verkeerde verwachtingen had, maar al snel kwam ik er achter dat dat ook een geniale film was...
quote:SunChaser! Man!
Op maandag 11 februari 2002 21:27 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de film in twee delen gedownload. Maar ik ken geen Frans
*opnieuw op Play drukt*
Alles was goed uitgewerkt, de karakters, de stijl. Ook de vraag van 'wie is die kale man op al die foto's' vond ik perfect. Het antwoord was net zo simple als geniaal.
Dikke 9!
Voor 12 miljoen euro is het denk ik een very low budget film. De bezoekers laten het trouwens nog steeds niet afweten.
http://www.planet.nl/news/0,2031,80_470_464890,00.html
Film Amélie breekt Nederlandse bezoekersrecords
Gepubliceerd op dinsdag 19 maart 2002 21:45
AMSTERDAM (ANP) - De Franse film ,,Le fabuleux destin d'Amélie Poulain'' van regisseur Jean-Pierre Jeunet heeft in nog geen vier maanden tijd 200.000 bezoekers naar de Nederlandse bioscopen getrokken.
,,Amélie'' is hiermee veruit de best bezochte Franse 'arthousefilm' van de afgelopen twintig jaar. Arthousefilms zijn doorgaans niet-commerciële films die in kleine, onafhankelijke theaters worden vertoond. De film staat na vier maanden nog steeds in de top tien van best bezochte films in Nederland.
Amélie vertelt het verhaal van een jong meisje dat zich ten doel stelt de levens van vrienden en onbekenden een positieve wending te geven. De film won de afgelopen maanden al verscheidene grote prijzen, waaronder een aantal Europese filmprijzen en vier Césars, onder meer voor beste film en beste regie.
De film is inmiddels ook genomineerd voor vijf Amerikaanse Oscars, waaronder die voor beste buitenlandse film en beste scenario. ,,Amélie'' wordt beschouwd als een serieuze kanshebber op de uitreiking aanstaande zondag.
Niet alleen in Nederland is de film een groot succes. In Frankrijk trok de rolprent in enkele maanden acht miljoen bezoekers. Ook in Amerika brak ,,Amélie'' alle records door in vier maanden tijd dertig miljoen dollar op te brengen. De vorige recordhouder, La Cage aux Folles uit 1979, werd hiermee ruimschoots voorbijgestreefd. Franse films brengen gewoonlijk aan de andere kant van de oceaan zelden meer op dan 3 miljoen dollar.
Copyright 2002 ANP
Ik weet dat de UK versie al uit is maar ik wil liever de nederlandse versie hebben.
Ik ben normaal niet zo'n ondertitelfan, maar een franse film met engelse ondertitels vind ik toch wel heel erg irritant kijken... (heb daar een divx met subs van). Ik hoop maar dat-ie snel uitkomt, want deze wil ik echt HEEL graag op DVD hebben .
quote:Hij komt als het goed is deze maand of begin juli nog wel als SE op de Engelse markt..
Op dinsdag 11 juni 2002 23:12 schreef GaF het volgende:
Er was ook sprake van een engelse special 2 disc edition... maar die is op het laatste moment teruggetrokken... jammer... vind de cover van de franse s.e. echt supermooi
Haar hand in die zak met erwten... heel herkenbaar, houten kralen geven hetzelfde effect...heerlijk
Tot mijn vreugde is de versie met nederlandse ondertitels te vinden in de schappen van Videoland!
De man achter de balie kon hem ook voor me bestellen maar dat koste wel 35 euro, dat is Waaaaaaaay over mijn streefmax van 20 euro voor een film. Hij kon ook de SE bestellen, maar die moest 45 euro opleveren.
Speuren op de andere DVD sites leverde niets op, nergens anders lag-ie, behalve dan hier, maar dat is een regio3 met manderijnse en nederlandse ondertitel ... (illie?)
quote:Geen NL-subs, die komt pas in november uit
Op zaterdag 14 september 2002 16:52 schreef GaF het volgende:
Bij de Free Record Shop ligt de UK 1 disc versie voor 15,99 in de schappen. Met een FRS-pasje krijg je nog es 10% korting.
quote:Heb m toevallig ook gister gezien vond m erg mooi. Helaas viel het geluid steeds weg en de ondertiteling deed het niet goed. Ga 'm zeker nog een keer kijken.
Op donderdag 21 februari 2002 09:29 schreef SunChaser het volgende:
Gisteren gezien. IK had er veel van verwacht en het was nog beter dan ik dacht. Zo mooi. Heeft veel weg van sfeer en thematiek van Kieslovski, maar dan 100x luchtiger.Alles was goed uitgewerkt, de karakters, de stijl. Ook de vraag van 'wie is die kale man op al die foto's' vond ik perfect. Het antwoord was net zo simple als geniaal.
Dikke 9!
Het camerawerk en de artdirection is ook schitterend. En Amelie is natuurlijk ontzettend lief
.
Ook een dikke 9 van mij!
- edit: de filmsoundtrack heb ik trouwens al enkele maanden. Zeer leuke muziek en zeker de moeite van het aanschaffen waard. Kost maar 9 euro -
quote:Waar kan je de soundtrack kopen voor 9 euro? (Heb wel alles op MP3 maar wil de echte cd hebben.)
- edit: de filmsoundtrack heb ik trouwens al enkele maanden. Zeer leuke muziek en zeker de moeite van het aanschaffen waard. Kost maar 9 euro-
quote:Ik heb hem gehaald bij de Plato. Kijk anders even op www.elcheapo.nl of je hem ook online goedkoop kan krijgen. Hij is zeker de moeite van het aanschaffen waard (maar dat wist je al
Op zaterdag 14 september 2002 20:18 schreef GaF het volgende:[..]
Waar kan je de soundtrack kopen voor 9 euro? (Heb wel alles op MP3 maar wil de echte cd hebben.)
Nu moet ik Requiem for a dream nog kijken. Daar heb ik ook al een half jaar de soundtrack van zonder de film te hebben gezien.
Hij viel me iets tegen. Veeeeeeeeel te traag (maar okay, het is een Franse film) en ik kon me ook niet helemaal vinden in die Amélie.
spoiler:
Ik vond 'm filmisch wel heel mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 15-10-2003 00:32]
quote:Nee nee.
Op vrijdag 27 september 2002 15:28 schreef Gellarboy het volgende:
Hij viel me iets tegen. Veeeeeeeeel te traag (maar okay, het is een Franse film) en ik kon me ook niet helemaal vinden in die Amélie.
spoiler:De hele film durft ze niet en dan zegt iemand: "Kom op, gewoon doen!" en dan zegt ze: "Oh, okay." en that's it. Goh goh, kon ze dat niet eerder bedenken.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 15-10-2003 00:33]
quote:Hey, pssst.
Op zondag 15 september 2002 11:34 schreef GaF het volgende:
Bedankt voor de tip, Wepeel2. Ik ga meteen op zoek.
quote:FRF 14.630.000
Op donderdag 21 februari 2002 13:07 schreef SunChaser het volgende:
Budget
FRF 77,000,000 (France)Hoeveel is dit btw?
Maar topfilm .
amelie =
quote:Bij het leren voor mijn homodiploma heb ik geleerd dat wijven die zeiken moeten optiefen.
Op maandag 30 september 2002 23:22 schreef -Wepeel2- het volgende:
Nee nee.
Dat kon ze niet eerder bedenken want ze leefde in haar eigen wereldje op haar eigen wolkje. Ze was niet klaar voor het gewone leven. Maar uiteindelijk zag ze in dat door telkens weg te lopen en te vluchten in haar eigen wereldje het geluk niet zou vinden.
Jemig. Wat een gebrekkige vrouwenkennis. Hoe heb jij ooit je homodiploma gehaald?
Maar nogmaals, op zich best leuk hoor.
quote:Wat is dat voor rare geheimtaal?
Op vrijdag 4 oktober 2002 12:09 schreef Uncle_Eric het volgende:[..]
Hey, pssst.
kraked ice heeft 'm gesubbed
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 01:19 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Wat is dat voor rare geheimtaal?
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Eric op 05-10-2002 02:09]
quote:Dat is Frans.
Op zaterdag 5 oktober 2002 01:19 schreef -Wepeel2- het volgende:
Wat is dat voor rare geheimtaal?
quote:Ik weet niet, ik vraag dit ook al aan iedereen!
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:25 schreef speknek het volgende:
Waarom is die dvd met Nederlandse ondertitels er nou nog steeds niet?, moet hebben!
Was zelfs na een week of twee gedegradeert naar weekverhuur :-/
Erg jammer want het is toch echt een klein juweeltje van een film.
Edit : met slaperige ogen gisteren dag geschreven waar ik uiteraard week bedoelde.
[Dit bericht is gewijzigd door Bogusje op 20-10-2002 16:27]
quote:Alle nieuwe films zijn toch dagverhuur? Gedegradeerd betekent weekverhuur.
Op zondag 20 oktober 2002 08:24 schreef Bogusje het volgende:
Was zelfs na een week of twee gedegradeert naar dagverhuur :-/
De Amelie dvd is rond de kerst te koop met Nederlandse ondertitels want het is een uiterst geschikt kerstcadeautje, lijkt me...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |