abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2000 @ 02:17:00 #1
4110 Shocker
If it bleeds, we can kill it
pi_150588
Wat is de meest gore en smerige Horror film die je ooit zag?
Kill one man and you are a murderer. Kill millions and
you are a conqueror. Kill all and you are a God.

Overall beste user 2022 dinsdag 23 mei 2000 @ 09:02:00 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_150589
Oxen Split Torturing, Cannibal Ferox, Cannibal Holocaust, Braindead (hoewel die meer lachen is), shivers, the fly, dead ringers (niet echt bloederig, maar wel heel smerig) Nekromantik 1+2
En nog een bende japanse martelfilms, snuffmovies e.d.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_150590
seven!
annyways...
pi_150591
Enkele films van een cult videokring. Helaas weet ik geen titels meer, maar geen enkele film uit de videotheek haalt het bij de goorheidsfactor die daarin getoond werd. Geweldig .
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 23 mei 2000 @ 10:22:00 #5
2465 De Parasiet
How about no?
pi_150592
the people under the stairs...
"Do you have a mirror? I wanna see if i look like i give a rats ass!" - David Letterman
pi_150593
Cannibal Holocaust heb ik uitgezet, kon het niet meer aanzien hoe ze de dieren aan het afslachten waren. Het budget voor de film was zo goed als niet aanwezig dus ik vraag me af hoe ze dat er zo realistisch eruit hebben kunnen laten zien

Braindead was een leuke, een van de lolligste films die ik ooit heb gezien.

Overall beste user 2022 dinsdag 23 mei 2000 @ 10:31:00 #7
3928 Ulx
pi_150594
quote:
op 05-23-2000 om 10:29 AM schreef Bubblebrain het volgende:
Cannibal Holocaust heb ik uitgezet, kon het niet meer aanzien hoe ze de dieren aan het afslachten waren. Het budget voor de film was zo goed als niet aanwezig dus ik vraag me af hoe ze dat er zo realistisch eruit hebben kunnen laten zien

gewoon, echte beesten gebruiken, natuurlijk

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_150595
texas chainsaw masacre
  dinsdag 23 mei 2000 @ 14:08:00 #9
3767 Herald
Come get some
pi_150596
quote:
op 05-23-2000 om 02:00 PM schreef lily het volgende:
texas chainsaw masacre

frappant, ik heb gehoord dat TCM niet eens zo smerig is maar het vooral van de sfeer moet hebben.

Cannibal Holocaust kan ik wel vinden in de videotheek, maar ik heb hem nooit durven kijken. Persoonlijk hou ik meer van splatterfilms met een knipoog. Braindead is er een mooi voorbeeld van. Smerig, maar wel leuk. En Evil Dead 2 blijft voor mij een toppertje.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 mei 2000 @ 14:28:00 #10
862 Arcee
Look closer
pi_150597
quote:
op 05-23-2000 om 10:29 AM schreef Bubblebrain het volgende:

Cannibal Holocaust heb ik toevallig afgelopen weekend gezien. Ik hou helemaal niet van horrorfilms en zie er ook nooit meer 1, maar ik was nieuwsgierig geworden doordat diverse lui die ik ken er zeer positief over waren. "De meest schokkende horrorfilm allertijden" stond er op de hoes. Met een zootje waarschuwingen enzo. Goed, eenmaal thuis gelijk maar bekeken. Wat opvalt is de prima muziek gelijk. Daarnaast doen de New York scenes zowaar heel onhorrorachtig aan. Dat wil zeggen, ik verwachtte één en al hak en zaag werk, maar dat werd het dus niet. Sterker nog... ik vond 'm niet eens zo héél erg schokkend. Kan dat? Het is best onsmakelijk af en toe, maar van de meeste schokkende horrorfilm ooit had ik toch meer verwacht. Het meest schokkend vond ik het afmaken van de dieren. Dat was niet in scene gezet ben ik bang. Naja, het ging in ieder geval nog heel snel zullen we dan maar zeggen. Vooral de schildpadscene vond ik zeer onsmakelijk en ook die met 't aapje was niet bepaald aangenaam. Als ik ergens niet tegenkan is het wel dierenleed, dus dat vond ik wel onprettig met die dieren. Maar zoals gezegd, het ging snel en ze werden niet gemarteld (leek 't).

Het afslachten van de mensen was ook geen pretje natuurlijk, maar toch niet heel erg reteschokkend vreemd genoeg. Een beetje jongleren met levers en darmen, ach, kweenie. Dan vind ik de beroemde stoeprandscene uit American History X heel wat schokkender bijvoorbeeld. Wat ik heel goed vond aan CH was dat er zowaar een goed verhaal en moraal in zat. Dat wij van de 'beschaafde wereld' in aanleg net zo onbeschaafd zijn als kanibalen. Of, erger misschien wel... Dat als wij in hun wereld binnentreden al snel hun gewoontes overnemen. Dat vond ik wel erg schrijnend. Opvallend dat zo'n film zo'n moraal in zich heeft. Ook de sensatiebeluste media wordt te kijk gezet. Met een cijfer kan ik vele kanten op, maar ik hou het op een 7,5. In ieder geval een interessante film, dat zeker.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 23 mei 2000 @ 14:32:00 #11
572 Sniper
Gull Catcher
pi_150598
quote:
op 05-23-2000 om 02:08 PM schreef Herald het volgende:
frappant, ik heb gehoord dat TCM niet eens zo smerig is maar het vooral van de sfeer moet hebben.

Klopt. In de hele film is geen enkel bloederig detail te zien. Waarom deze film zo lang gebanned was in Engeland is mij dan ook een compleet raadsel. Zo is er ophef geweest over een scene waar Leatherface een van de meisjes aan een vleeshaak ophangt. Het gebeurt echter allemaal in je fantasie want er is echt niets te zien. De sfeer is echter wel beklemmend, maar "Smerige Horror" zou ik het niet willen noemen.

Overall beste user 2022 dinsdag 23 mei 2000 @ 14:35:00 #12
3928 Ulx
pi_150599
In Fulci's Zombie 2 zit een scene waarin een splinter door een oog gaat.

Die is ook nogal ranzig

dinsdag 23 mei 2000 @ 14:42:00 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_150600
Over CH wordt hoor je vaak dat er echt een thema in verwerkt zit, dat een en ander goed uitgewerkt is ECHTER Deodato had NOOIT dieren moeten doden voor deze film. En voor dat standpunt valt wat te zeggen...vind ik.

Voor uitstekende info over Horrorfilms kan ik deze site aanbevelen: http://www.houseofhorrors.com/rooms.htm

pi_150601
quote:

Deodato had NOOIT dieren moeten doden voor deze film

Dus mijn vermoedens waren juist?

quote:
op 05-23-2000 om 02:28 PM schreef Arcee het volgende:
Maar zoals gezegd, het ging snel en ze werden niet gemarteld (leek 't).

Nee zo'n schildpad kan der best om lachen als zijn schild eraf wordt gesneden vanwege een film.
Waarom moesten daar nou echte dieren voor gebruikt worden. Ok misschien was het budget er niet naar om spectaculaire special effects te maken, maar wat kost een paar liter ketchup nou.

dinsdag 23 mei 2000 @ 15:05:00 #15
572 Sniper
Gull Catcher
pi_150602
quote:
op 05-23-2000 om 02:57 PM schreef Bubblebrain het volgende:
Nee zo'n schildpad kan der best om lachen als zijn schild eraf wordt gesneden vanwege een film.
Waarom moesten daar nou echte dieren voor gebruikt worden. Ok misschien was het budget er niet naar om spectaculaire special effects te maken, maar wat kost een paar liter ketchup nou.

Dat bedoel ik dus. Ik hou van films kijken, speciaal Horror, maar CH zal ik NOOIT bekijken, vanwege het feit dat er levende dieren open gesneden worden. Special effects kunnen me bijna niet ver genoeg gaan, maar 'snuff' (ook al gaat het "slechts" om dieren)gaat me veel en veel te ver..

pi_150603
quote:
op 05-23-2000 om 03:05 PM schreef Sniper het volgende:
Dat bedoel ik dus. Ik hou van films kijken, speciaal Horror, maar CH zal ik NOOIT bekijken, vanwege het feit dat er levende dieren open gesneden worden. Special effects kunnen me bijna niet ver genoeg gaan, maar 'snuff' (ook al gaat het "slechts" om dieren)gaat me veel en veel te ver..

Daarom heb ik hem uitgezet op het moment dat ik begon te vermoeden dat het wel eens echt zou kunnen zijn. Ik ben zo iemand die als er op tv een programma is over zieke dieren het al niet aan kan zien.
Ik ben heel kwaad over deze film

dinsdag 23 mei 2000 @ 15:18:00 #17
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_150604
De aller-allerziekste film die ik ooit gezien heb is "Salo: The 120 Days of Sodom"' van Pasolini. Deze werd een paar jaar geleden uitgezonden door de VPRO en was zo ontzettend smerig dat ik er na drie kwartier niet meer naar kon kijken.

Ik heb best wel een sterke maag, maar dit was toch net even te extreem.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 mei 2000 @ 16:19:00 #18
862 Arcee
Look closer
pi_150605
quote:

Toen was 't beest allang dood. Ik kan zelf HELEMAAL niet tegen dierenleed. Ik kan me echt ongelofelijk kwaad maken als ik bijvoorbeeld het doodknuppelen van zeehondjes "zie". Als er iets dergelijks op TV wordt laten zien, kan ik er niet eens naar kijken. Het doden van dieren in de film maakte mij ook kwaad, maar het feit dat de dieren een snelle dood storven verzwakte het. Er worden dagelijks overal dieren afgemaakt en zo lang dat pijnloos gaat kan ik er nog wel mee leven. Het blijft natuurlijk twijfelachtig hoe het in CH ging, maar het feit dat het mij niet heel erg shokkeerde zegt op zich al genoeg.

Trouwens, naar de bewuste scenes uit CH heb ik ook maar met een half oog gekeken..

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 mei 2000 @ 16:39:00 #19
3928 Ulx
pi_150606
quote:
op 05-23-2000 om 03:18 PM schreef Zanderrr het volgende:
De aller-allerziekste film die ik ooit gezien heb is "Salo: The 120 Days of Sodom"' van Pasolini. Deze werd een paar jaar geleden uitgezonden door de VPRO en was zo ontzettend smerig dat ik er na drie kwartier niet meer naar kon kijken.

Jaaaa, lachuh

Heb je Caligula ook gezien?

dinsdag 23 mei 2000 @ 16:49:00 #20
572 Sniper
Gull Catcher
pi_150607
quote:
op 05-23-2000 om 03:18 PM schreef Zanderrr het volgende:

Niet gezien. Heb 'm wel even opgezocht op het web en ik denk ik niet dat ik iets gemist heb...Yuck! Iemand nog een broodje poep?

woensdag 24 mei 2000 @ 23:13:00 #21
4110 Shocker
pi_150608
Hier kun je scenes bekijken uit allerlei klassiekers (Evil Dead, Dead Alive(Braindead), Return of the Living Dead, Toxic Avenger en veeeeeeeeeeeel meer). Een snelle verbinding is wel aan te raden... http://www.badmovies.org/

woensdag 24 mei 2000 @ 23:30:00 #22
4110 Shocker
pi_150609
Check out Body Melt, Evil Dead 2 en The Story of Ricky! Family Fun! http://www.badmovies.org

Redactie Frontpage donderdag 25 mei 2000 @ 00:32:00 #23
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_150610
Faces of death deel 4...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 25 mei 2000 @ 23:37:00 #24
2506 Trevor
louder louder marching powder
pi_150611
BAD TASTE, die film is hilarisch!!

Alles is opgenomen met een 2dehands cameraatje van 25 dollar, alles is erg overdreven maar daardoor leuk.

Redactie Frontpage zaterdag 27 mei 2000 @ 20:25:00 #25
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_150612
Ik heb gisteren 'From dusk till dawn' gezien op VOO. Wat een een ranzige film! Iedereen spat uit elkaar, en verder is het een weirde film. Eerst vette actie, en op de helf wordt het gewoon vette horror. Lekker smerig...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')