'MyLord, ik merk op dat hier nergens afbeeldingen van een eventuele gemale of moederfiguren hangen?'
'Mag ik vragen om Uw gezelschap tijdens mijn tafelgang? Ik zou na een lange periode van eenzaamheid wel wat aanspraak kunnen gebruiken...'
* Merlijn kijkt naar de imposante heer en vraagt zich af wat zich binnen zijn geest afspeelt. In zijn hart weet hij dat LD goed is...
Quantarianth heeft alles onder controle en ook alle werknemers in het kasteel gaan rustig verder met hun werkzaamheden
Heer u bent van harte welkom hier. Ik beveel u van harte een kamer in de zuid vleugel aan , die zijn het warmste en het modernste ingericht.
Overspoeld door een gevoel van magie en gepaste vreugde wandelt Oversight achter de bediende aan naar de door aan hem aangewezen kamer.
Oversight verzoekt aan de bediende:
* Graag zou ik met LD willen spreken. Is dit mogelijk?
Helaas is Lord Dreamer niet aanwezig in het Kasteel, Hij is ergens in Het duistere bos van Herne_the_Hunter - deel II waar hij op een missie is.
Ik heb zelf geen enkel idee wanneer hij terug is. Maar Ik zal aan Quantarianth * De draak van LD vragen of hij mentaal contact kan maken met Lord Dreamer, zodat de boodschap door wordt gegeven.
Lord Dreamer is al enkele dagen in dat bos en zwerft daar dus rond. We hebben nog niet gehoord dat het slecht gaat dus alles zal wel goed gaan.
Is er verder nog iets waarmee ik u vandienst kan zijn ?
De volgende ochtend worden de bladeren van het kasteelplein geveegt, bedienden zorgen er voor dat het kasteel er weer perfect uitziet. Vlaggen wapperen aan de pieken op de torens.
* Een andere bediende ziet plotseling een mooi schilderij met het portret van Quantarianth en Lord Dreamer verschijnen.. Magie .. ooh wat prachtig roept zij verukt uit. Jeetje Sint Nicolaas is vroeg dit jaar
* Hij kijkt rond en ziet dat de bedienden een mooi schilderij aan de muur hebben gehangen, de handtekening op het schilderij is afkomstig van Rebel Girl
hmm dat is zeker een prachtig schilderij.
* Ook verneemt hij dat Jojo is bevallen van een tweeling en dat er al een kadootje is bezorgt. Dan besluit hij naar de bibliotheek te gaan en lekker bij de openhaard Hopelijk vindt hij daar meer over de geschiedenis van Slough_Feg en manieren om hem onschadelijk te maken.
met een glaasje port een paar oude boeken te gaan lezen. Misschien krijgt hij nog bezoek van een oude kennis die wel eens ronddwaald in het kasteel.
Hij vindt wel wat relevante text.
The Lord Slough Feg: "Eyes without life... burst heads... pile of carcasses... they are pleasant words for me"; the favourite sentence of large unpleasant of this history.
Slough Feg is the Horned God, that which refuses to die after 7 years of reign and since ate the eyes of the "large worms" to delay its 20 000 years death.
Slough Feg transformed its worship towards a worship of died and is now the leader of Drunes, the faithful ones of Crom-Cruach.
Na een tijd gelezen te hebben in de oude boeken worden z'n ogen zwaar en valt hij in een diepe rustige slaap.
* Hmm vreemde tekst , maar ja dit boek is al zo oud dat het kan zijn dat deze tekst niet meer vantoepassing is in deze tijd .. denkt hij.
Heer .. er is iets vreemds te zien .... vreemde dingen in het bos .....
* Lord Dreamer komt uit de bibliotheek en kijkt via de gallerij achter de kantelen naar buiten.. hmmm .. hij zucht zacht en zegt tegen de bedienden dat alles goed is maar dat hij een tijdje weg moet.
* Quatarianth komt aanvliegen na een mentale roep en LD legt hem uit dat z'n aanwezigheid misschien op prijs wordt gesteld in het bos. Quantarianth heeft nu de algehele leiding over het kasteel en z'n bewoners
* Dan pakt hij z'n tuniek uit de kast, z'n boog en zwaard en vult z'n rugzak met vooraden en wapentuig.
bij een groot schilderij van een prachtige vrouwe knieltd hij en fluistert zacht:
M'n liefste de herinnering blijft aan de dag dat ik weg moest en bij m'n terugkomst alles verwoest vond. De dag dat ik je vond levenloos en onnatuurlijk. De dader heb ik nooit gevonden, maar ik blijf zoeken. Ik moet nu weg in naam van het "goede" maar dit keer kom ik terug en is er niets verwoest. Quantarianth houd de wacht ..
* Hij grijpt z'n rugzak en met ferme stappen loopt hij de poort uit op weg naar Het duistere bos van Herne_the_Hunter - deel II
Het enige is dat Quantarianth geen contact kan krijgen met LD. Het enige dat hij bespeurt is de magie die Equilan uitstraalt en een vieze zwarte geur van dood en verderf die af en toe de kop opsteekt.
Quantarianth komt terug van z'n overleg met opzienders van de landerijen om het kasteel en neemt z'n vertrouwde positie op de draken toren in .. Hij kijkt over het kasteel en de omgeving en ziet dat de landerijen er vredig bij liggen.
Na een paar minuten gelopen te hebben begint het bos steeds duisterder te worden, en Anthraxx weet niet wat hij moet verwachten. Hij weet zelfs ook niet of hij de goede richting in loopt. Hij begint toch ietsje bang te worden en pakt snel zijn bijl. Na een kwartier te hebben rondgezworven in het bos komt hij uiteindelijk bij een sloot. Anthraxx heeft geen idee waar die uitkomt, en besluit de sloot te volgen totdat hij bij iets bekends komt.
De wandeling duurt een paar uur, en er zijn geen moeilijkheden. In de verte ziet Anthraxx eindelijk het kasteel van Lord Dreamer liggen. Anthraxx slaakt een kreet van vreugde, en begint steeds sneller te lopen richting het kasteel. De weg begint ook steeds makkelijker te worden, en is goed bewandelbaar. Het ziet er naar uit dat deze weg toch vaak wordt gebruikt. Voor hem rijzen de torens van Lord Dreamers kasteel steeds sneller op. Totdat hij voor het kasteel staat.
Het kasteel ziet bewoont uit, en is goed onderhouden. Grote muren houden boosaardige wezens tegen, en binnenin zal het waarschijnlijk rustig zijn. Kleine bruggen hangen tussen de torens, die de torens met elkaar verbinden. De beschermingsmuren eindigen in een grote poort voor hem, die open staat. (gelukkig! )
Dan opeens verduisterd de zon een ogenblik, en Anthraxx ziet een grote draak vanuit het kasteel wegvliegen, maar hij kan niet ontdekken waar die draak heenvliegt. "Nou ja, ik ga me maar weer eens voortbewegen." zegt Anthraxx en loopt de poort door richting het binnenpleintje. Vreemd genoeg houd niemand hem tegen: Of het kasteel is uitgestorven, OF ze weten dat ik kom.
Op het binnenpleintje ziet Anthraxx verschillende Torens en deuren, maar waar die naar toe lijden weet Anthraxx niet. Hij besluit dan maar om zijn post op 1 v/d de torens op te hangen, en hoopt dat het snel ontdekt wordt. Anthraxx graait wat in zijn zakken en pakt een papiertje en een pen. Hij begint te schrijven:
Lord Dreamer (en Phoenixx waarschijnlijk),
Bij dit briefje hoort een kaart van Dagobert en rebelgirl. Ik kan je het helaas niet persoonlijk geven, omdat ik het vrij druk heb met mijn post. Ik hoop je zo snel mogelijk een keer te ontmoeten.
Groeten,
Anthraxx
Dan plakt Anthraxx het briefje samen met de kaart van Dagobert en rebelgirl op de toren, in de hoop dat ie er niet af valt:
Nadat hij dit gedaan heeft, vervolgd Anthraxx zijn weg richting het sprookjeskasteel van LWas en Wilgje.
Jeetje die is echt verkeerd bezorgt, Phoenixx woont hier echt niet maar in haar eigen onderkomen ...
* De bediende besluit het zelf maar te bezorgen.. pfff het lijkt de PTT wel .. die bezorgen ook al fout of te laat
quote:ff offtopic:
Op vrijdag 21 december 2001 13:02 schreef Lord Dreamer het volgende:
* Een bediende ziet de kaart...Jeetje die is echt verkeerd bezorgt, Phoenixx woont hier echt niet maar in haar eigen onderkomen ...
* De bediende besluit het zelf maar te bezorgen.. pfff het lijkt de PTT wel .. die bezorgen ook al fout of te laat
Maar hij is ook voor jou bedoeld
(ik dacht dat Phoenixx ook bij jou woonde
Zijn kleine beentjes branden als een gek na die wandeling. Hij hoopt dat het kasteel van Lord Dreamer hem welkom heet.
Als hij richting kasteel loopt, ziet hij zijn lievelingsdieren; de draken van Lord Dreamer.
Als hij bij de poort aankomt, klopt hij zo hard als hij kan...
wachtend op enig leven.....
ondertussen Is er een mentale roep naar LD uitgezonden die hem naar z'n kasteel terug moet brengen. Het kan nog wel een week duren voordat de oproep LD bereikt heeft en voordat LD terug is aan er nog wel wat dagen overheen, als hij al niet verwikkeld raakt in de strijd tegen het duistere.
De bediende gaat naar de poort en opent die, Hij laat de Reiziger binnen en vraagt wie hij is en waar hij vandaan komt.
Hij legt aan de bediende uit dat hij graag weer onder mensen wil leven en ook graag leert hoe hij met draken moet omgaan.
nou hoopt de kleine man toegelaten te worden in het grote kasteel met de mooie draken.
* LittleDwarf is moe en wil graag slapen
Komt u binnen, ik zal u naar een gasten verblijf leiden waar u zich comfortabel kan maken. hmm omgang met draken is wat moeilijker dat kunnen we u niet leren, aangezien dat de draak bepaalt, u moet de draken taal spreken en verstaan.
Wilt u in aanmerking komen dat een draak om wil gaan met u . De taal der draken kan je ook niet leren. Op het Eiland zijn er maar een paar die het kunnen waaronder Vrouwe Equilan maar zij is dan ook een Godin.
* ondertussen heeft hij de gast naar de gasten verblijven geleid en vertelt:
Mocht u meer vragen hebben of iets nodig hebben dan kunt u altijd één van ons aanspreken. Onze heer verwachten we over een week ongeveer, hij is op een reis, de nadere details weten wij niet, maar Quantarianth, De bediende wijst naar de grote draak op de draken toren. Heeft wel een idee denken wij, maar zolang die niet ongerust is zijn wij het ook niet.
U bent hier veilig tegen elke vorm van geweld, Het kasteel is onneembaar en Quantarianth houd de wacht, evenals de Kjeldoran Knights, Krijgers uit het koude noorden, hard als graniet en onbuigzaam. Dus rust u vredig en geniet van uw verblijf hier op het kasteel.
Hij neemt het kasteel goed in zich op zodat hij niet kan verdwalen. Als hem wordt verteld over de grote mooie draak, kijkt hij vol verbazing naar het schitterende dier...
Het enige wat hij nu hoopt is dat een draak hem aardig vind en met hem wil omgaan zoals hij zich dat altijd heeft voorgesteld......
Als ze bij de kamer aankomen is hij heel blij. Eindelijk een warm en mooi onderkomen. Hij verwondert zich over de gastvrijheid van de bewoners van het kasteel.
Net zodra de bediende wegloopt moet de dwerg nog even iets vragen:
* LittleDwarf "woont hier niks van een magier, want ik heb een magier nodig om me te helpen naar een middel zodat draken en andere dieren mij aardig vinden en me vertrouwen??"
Dan komen ze bij de poort aan van het kasteel. De poortwachter doet netjes de poort open en het paard loopt naar binnen tot het midden van de binnenplaats. Anthraxx stapt af en kijkt om zich heen. "Lord Dreamer????" schreeuwt hij.
* Een bediende kijkt op en roept het uit. Hij is terug eindelijk.. Heer U zult wel moe zijn .. Wilt u iets drinken eten .. en weet uw draak Quantariant het al ?????
* LD maant de bediende tot kalmte. Die weet het inmiddels al, zorg jij maar dat de rest het ook weet, en roep de officier van de wacht. Misschien dat we de troepen nodig hebben.
* Lord Dreamer gaat dan naar de wapen zaal en van uit daar naar de draken toren voor overleg en uitwisseling van nieuwtjes, daar verteld hij Quantarianth dat hij op dit moment op twee plaatsen is .. hij is hier en in het bos, maar daar is hij in trance. Dan vraagt hij of er nog wat gebeurt is .. Hij hoort van het bezoek van Lurky en haar zoektocht naar haar man en kind, en hij verneemt het gastvrij ontvangen van de nieuwe gast in het kasteel, evenals z'n vragen. Hij besluit maar eens kennis te gaan maken met de bezoeker. Dan hoort hij een roep vanaf de binnenplaats, Hij gaat naar beneden en ziet daar de eigenaar van het postkantoor.
Goedenmiddag, wat kan ik voor u doen ?? Trouwens ik ben Lord Dreamer eigenaar van dit nederig optrekje. Een leuk paardje heeft u trouwens, het lijkt op het paard dat hier pas is geweest.
Edit: Wat typo's weggewerkt
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 28-12-2001 15:37]
Ik kom hier voor een vraag.... nou ja, niet een "normale" vraag.... ehmmm... * Anthraxx grijpt naar zijn rugzak en pakt 2 foto's
Heb jij soms deze 2 gezien?
* Anthraxx houd de foto's omhoog:
Deze 2 * vervolgd Anthraxx, zijn vermist. Lurky vroeg of ik iedereen ervan op de hoogte wou brengen.
Hmmm die kleine ken ik niet ..maar die grote dat moet Craziest zijn, de Casino/Mafia Baas. Ik hoorde al van de bedienden dat Lurky langs was geweest om te vertellen dat ze vermist worden.
Maar het is nu dan toch officieel, ik heb ze alleen niet gezien maar ik zal m'n bedienden en wachters vragen om goed op te letten of ze sporen van die twee zien.
Had u misschien nog wat nodig voor u reis onderweg ?? Het is al laat en het begint donker te worden ?
Heer, De Pretorian Guards staan aangetreden op de binnen plaats, ze zijn klaar voor inspectie.
* LD gaat naar de binnenplaats en ziet de Pretorian Guards in hun parade defensieve opstelling staan. Hij inspecteerd ze, keurt ze goed. Dan geeft hij de bevelvoerend officier de aanplakbiljetten en beveelt hem om met z'n team op zoek te gaan naar de man die Craziest heet en het kindje van Lurky genaamd Calista.
Met een strakke mars vertrekken de troepen naar buiten en gaan op zoek naar de twee vermisten.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 29-12-2001 18:32]
Hij leest er in in de hoop om meer aanwijzingen te vinden die het gebeuren in het bos zouden moeten verklaren. Het is moeilijk de geschriften zijn oud de letters veelal nog ouder en worden in deze tijd amper meer gebruikt. Een bediende komt binnen en brengt hem wat te drinken en verdwijnt dan weer uit de bibliotheek. Hij zucht zacht, drinkt wat en leest weer verder tot dat z'n ogen zwaar worden.
Naast hem op tafel staat ook een klein oud houten kistje met sierbeslag van goud. het straalt macht uit terwijl het maar een houten kistje is .. Lord Dreamer opent het kistje en op een rood kussentje ligt een amulet, hij haalt het er uit. Het is zwart met vage tekens, De bibliotheek wordt plotseling donkerder.
Hij voelt een zware trilling door hem heen gaan als of de amulet een eigen hartslag heeft. Het is het duistere amulet van Raknhor Keh Darlain, een amulet met ongekende duistere krachten. Het is een manier om de duisternis te betreden en er heel uit te komen..
Hij hangt de amulet om z'n nek en neemt een oud boek mee naar z'n slaap vertrekken. Hij kleed zich uit en duikt z'n bed in daar ,met de amulet om z'n hals, leest hij nog wat pagina's uit het boek totdat z'n ogen dicht vallen en hij in een rustige slaap valt.
Plotseling midden in z'n slaap wordt hij overmand door een droom .. Een duistere droom ..
Hij ziet hoe de duistere legers z'n oude rijk binnen vielen en dat ze proberen ook op dit vredige eiland hun tentakels uit te spreiden en zich te vestigen.. Hij ziet hoe het land vergaat. De bossen sterven, de akkers onvruchtbaar worden en de inwoners als slaven weggevoerd worden.
Dan schrikt hij wakker en voelt om z'n hals naar de amulet, het voelt heet en pulserend aan. Hij beseft dat hij door het dragen van de amulet een deel van de toekomst en een deel van het verleden heeft gezien zoals de heersers van de duisternis het graag zien en zouden zien.
Hij stapt uit bed en neemt een slok water .. in z'n droom was zelf dit water niet meer helder maar had het een rode kleur als de kleur van bloed. dan brengt hij het boek terug naar de bibliotheek en stopt de amulet weer in het kistje en bergt het veilig op.. wanneer het kistje z'n bergplaats weer in gaat .. glijdt er een soort van schitering over heen, het is de verzegeling die er voor zorgt dat onbevoegden er niet bij kunnen komen.
Dan gaat hij terug , kleed zich aan en gaat naar de wapen zaal om een uurtje te oefenen, z'n gedachte blijft bezig met de droom van die nacht, wat heeft er toe geleid dat hij die droom heeft gehad, wat kan hij er aan doen.. Heeft het te maken met het gebeuren in het bos. het nog niet voltooid zijn van de cyclus van het leven het verstoorde natuurlijk evenwicht... te veel vragen met te weinig antwoorden spelen door z'n hoofd.
Hij gaat naar de draken toren en spreekt lang met Quantarianth, als draak heeft hij de wijsheid van eeuwen en van vele draken voor hem. Helaas weet ook Quantarianth op de vragen van z'n heer geen antwoord. Het gebeurt zelden dat de cycli doorbroken worden of niet voltooid raken.
Quantarianth kan alleen maar het advies geven de zaken in het bos op de juiste manier te goede af te maken met de groep die er nu is , met misschien hulp van anderen die nog gaan komen. Hij waarschuwt ook voor een gevaar afkomstig van een misschien wel overwachte bron. Wat het is kan hij niet zeggen omdat hij het niet weet, maar dat er iets is dat weet hij zeker en dat blijkt ook wel een beetje uit de dromen die Lord Dreamer gehad heeft in de afgelopen periode.
Na z'n gesprek met Quantarianth gaat LD de bibliotheek weer in en gaat verder met lezen in de oude boeken, af en toe wrodt hij gestoort door een bediende die hem wat te drinken en te eten brengt. De uren gaan voorbij terwijl hij voorzichtig leest in de broze oude boeken.
Hierop zegt de bediende: "Lord Dreamer is nu in de bibliotheek en wil graag zijn rust behouden."
* LittleDwarf oh... is goed. Zou u mij dan kunnen zeggen waar ik kan leren vechten? ik voel me namelijk af en toe best onveilig en ik wil me graag leren verdedigen?!.
De bediende antwoord hierop: loopt u maar achter mij aan. Dan laat ik u de wapenzaal zien.
En zo lopen de twee richting de wapenzaal. LittleDwarf vraagt tijdens het lopen aan de bediende wie hem het verdedigen zou kunnen leren.
De bediende zegt hierop: "Als het goed is en u geluk heeft kan LD u hierbij helpen. Anders moeten we een van de bewoners vragen voor hulp."
LittleDwarf en de bediende lopen de wapenzaal in. Als ze in de zaal zijn zegt de bediende ik ga even kijken of ik met LD kan praten. En vragen of hij u wil helpen. LittleDwarf blijft achter in de wapenzaal en gaat de zaal uitbundig en geinteresseerd bekijken.
Hij zal nu moeten wachten op de bediende....
Lord Dreamer zucht zacht en besluit maar eens wat aan het sociale leven te gaan doen, hij legt de boeken terug op hun plaats en vertelt de bediende dat hij wel eens gaat kijken naar de onbekende gast. De bediende verlaat de bibliotheek en gaat z'n normale werkzaamheden weer uitvoeren.
LD wandelt op z'n dooie gemak naar z'n vertrekken en kleedt zich om en frist zich op. Dan kijkt hij even naar buiten en gaat op weg naar de wapenzaal, onderweg even een tussenstop makend om wat te drinken in de keuken.
Lord Dreamer opent de deur van de wapenzaal en stapt naar binnen.
Hallo, Ik ben Lord Dreamer, Heer van dit kasteel en berijder van Quantarianth , de draak die meestal op de toren zit.
Wat kan ik voor je doen ?
Nou heb ik gehoord dat u een goede vriend bent van Quantarianth de mooie draak. Verder heb ik vernomen dat u de baas van het kasteel bent. Ik neem aan dat u dus ook met diverse wapens kunt werken?!
Ik hoop dat u mij zelfverdediging kunt leren? Ik heb eigenlijk niet zo'n ervaring met sociale contacten. Ik vind het al een wonder dat ik ben binnengelaten. LittleDwarf kijkt LD aan en wacht zijn antwoord af.....
G E A CH TE ME VRO U W LU R KY
IK HEP U W GELIEFDEN I N M I J N BE Z IT
A LS U Z E OO IT NO G I N L EV EN D E LEIVEN TRU G WILT ZI EN
DA N MAG U G E EN POLI TI E BE LLE EN WI L I K 10 MILJ OE N FO K EU R OOS
I K NE EM NO G CON T A C T ME T U OP D EN K E ROM GEEN POLIZ IE!!
Althans ik denk dat het van Hermes is. Hij heeft natuurlijk geprobeerd zijn handschrift te verbergen door letters uit kranten op te plakken. Maar moet je zien wat een spelfouten! Duidelijk het kinderachtige werk van een puber.
Tja .. Quantarianth is mijn draak, en dus ben ik niet alleen de vriend van hem, maar ook z'n "baas".
Dit kasteel is inderdaad van mij ja, en inderdaad laat m'n personeel gasten gewoon binnen. Zolang je hier binnen bent en de gastvrijheid niet schaadt, ben je veilig en staan mijn mensen jouw tot je dienst.
Hmm wapen omgangkunst he ? Wat weet je van wapens af, ben je in het bezit van een wapen. Anders zou je eens met Heer Atrimar moeten praten, dat is de smid en die weet alles van wapenkunde en kan ook een passend wapen voor je maken.
* Lord Dreamer vraagt zich in zichzelf af hoe hij dit moet aanpakken ? Dwergen lopen toch meestal rond met strijdhamers ?? Denkt hij bij zichzelf.
Waar kom je eigenlijk vandaag ? Aangezien de dwergen die ik vroeger kende uit m'n oude rijk altijd bewapend waren met een strijdhamer, sterker nog ze verlieten hun woonsteede niet eens zonder die hamer.
Op dat moment komt Lurky binnenvallen wapperend met een brief met vage letters. LD wenkt een bediende die Lurky een fles sterke drank aanbiedt.
Hmmm Craziest en Calista zijn ontvoerd ?? door Hermes ?? Nee toch .... Laat mij die brief een zien.
* Lord Dreamer bekijkt de brief.. hmm een standaard ontvoerders briefje met kranteletters. hmm dit is vast geen geintje ..
Lurky denk je echt dat het pubertje Hermes erachter zit ? LD denkt even terug aan de tijd dat Hermes hem neersloeg terwijl hij zorgde dat de bezopen LWaS verwijderd werd van de straat Ik kan me niet voorstellen. Calista had h'm vast gebeten en Craziest zou zijn gaan gillen als een speenvarken.
Hmmm het vreemde is dat Faat plotseling vertrokken is naar het vasteland en dat jij nu dat briefje op je deur vindt ?? Zou zij er achter zitten ??? Zij weet dat craziest stil is als die onder de drank zit en ze kan vast iets maken waardoor Calista niet zal bijten toch ??
* Lord Dreamer besluit een copie van het briefje in een prclamatie aan de aanplakzuil te hangen, de politie wordt niet ingeschakeld maar iedereen weet er dan zo van. Een bediende wordt er op uit gestuurd.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 06-01-2002 16:24]
Dan vervaagt hij en waar hij zojuist stond in alleen nog maar lucht te zien.
LD is in het bos van herne verder met avondturen daar
* Quantarianth geniet van de rust en stilte die over het kasteel heen ligt. Hij denkt aan de tijden in het andere rijk, de gevechten tegen duisternis, de rustige omgeving hier bevalt hem wel.
Onzichtbaar houden ze de vrouwe in het oog, en dan komt er een bediende rustig uit een van de lagere gebouwen in het kasteel en loopt op de vrouwe toe
Goeden middag vrouwe. Welkom op het kasteel van Lord Dreamer. Op dit moment zwerft hij ergens rond in het Bos, maar wat kan ik voor u doen.
* De wachters op de toren zien dat een bediende zich bezig houdt met de vrouwe en verleggen hun blik weer buiten het kasteel. Vanaf de draken toren verheft Quantarianth zich en vliegt een rondje over het kasteel om daarna terug te keren op z'n vaste plek op de toren. In z'n gedachten heeft hij de reuk van de vrouwe en haar paard (erg smakelijk dier trouwens) die duidelijk onder de indruk zijn van wat hen is overkomen.
* Vincent kijkt omhoog en ziet daar een reusachtige draak voorbij vliegen, een beetje huiverig voor het enorme beest gaat hij wat dichter bij rebel staan.
nou in ieder geval heel erg bedankt.
ik kom nog wel eens terug als Lord Dreamer weer thuis is.
* rebel_girl wendt haar paard en rijd de poort weer uit opzoek naar de volgende die haar wellicht kan helpen.
In IRL druk geweest, vandaar dat ik niet kon reageren.
De omliggende boerderijen zijn uitgestorven, nergens brandt er licht of komt er rook uit de schoorsteen. Het is ook net of je niet bij het kasteel kan komen, denk je er te zijn dan ligt het toch weer verder dan je verwacht.
Het is net of er een magische spreuk over het kasteel en het aangrenzende gebied ligt, zodat alles er verweerd en onbereikbaar uitziet. Alsof alles wacht op dat ene signaal.
Dan klinkt er gerommel in de lucht .. een zonnestraaltje doorbreekt de donkere wolken partij, het ene naar het andere zonnestraaltje volgt en snel als of er een ingreep van magie bezig is scheurt de zon met bundels licht de wolkenmassa uiteen en blijft er een stralende blauwe lucht over. De zon schijnt in volle glorie en het land komt weer tot leven.
De bomen in de boomgaard komen tot bloei, als of ze nooit weggeweest zijn werken de arbeiders al op het land en zaaien het land voor de eerste oogst in. De vlaggen op de toppen van de torens wapperen zacht in het lichte briesje. Langzaam gaat de ophaal brug weer naar beneden en de poort gaat open.
In het kasteel doet Lord Dreamer z'n ogen open, hij kijkt naar buiten en ziet de zon. De winterslaap is voorbij, de regeneratie van z'n mensen en alles wat er in op en rond het kasteel leeft en groeit is voltooid. Hij zendt een gedachte uit naar buiten en al snel wordt die beantwoord door Quantarianth die al op jacht is geweest op de weilanden en een sappige koe tot z'n maaltijd heeft gemaakt.
LD gaat dan zelf ook naar de keuken waar de kok al een heerlijke maaltijd heeft klaargemaakt voor hem en de rest van de bewoners van het kasteel. Als iedereen gegeten heeft dan heft LD z'n glas en iedereen in de eetzaal staakt z'n gesprek.
"I am a teller of stories", begint hij, "A weaver of Dreams". Dan vertelt hij het verhaal van het ontstaan van het kasteel en de tocht naar hier .. Iedereen kent het verhaal al lang, maar het is een traditie en de bewoners vinden het mooi om te horen. Hij besluit met een verwelkoming van de nieuwe seizoenen en het begin van een nieuw jaar.
De mensen proosten en de levenslust straalt eraf. LD gaat dan naar de drakentoren en wisselt de laatste status van de omringende gebieden uit met Quantarianth. Quantarianth strekt dan z'n vleugels en samen maken ze een rondvlucht over het eiland dat er vredig bij ligt.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 12-02-2002 22:48]
* Icarusje loopt zachtjes op het kasteel af en met enig zoekwerk bereikt hij de boomgaard. Hij ziet de eerste appels verschijnen en plukt de meest rijpe. Een klein groen appeltje bevindt zich in zijn hand en nog voor hij een hap heeft kunnen nemen vliegt er een vogel voorbij die het uit zijn hand pikt.
Nou, dan maar geen appel
* Icarusje loopt terug naar het pad, neemt wat koren van het veld en loopt terug naar zijn boomhut.
Achja, het is in ieder geval wat te eten, maar echt veel si het niet
Na hun aankomst op het kasteel worden ze weer geinspecteerd door de dienstdoende officier.
De officier van dienst is tevreden na de inspectie en de guards gaan op weg naar hun barakken.
De wachters hebben gemerkt dat er een vreemdeling op het landgoed is geweest en dat die wat te eten heeft gezocht. Met een paar boeren wordt afgesproken dat ze gewoon niet alles van de akkers af halen en ook de bomen niet helemaal leegplukken, zodat er wat overblijft voor de hongerigen en zwervenden.
In het kasteel heerst een grote bedrijvigheid, het gerucht gaat dat de Prinses gaat trouwen en er wordt druk gewerkt aan en passend cadeau. Het wordt ook tijd dat de Prinses meer in het openbaar verschijnt in functie als Prinses. Maar op het kasteel vindt men eigenlijk dat de Prinses samen met haar toekomstig Prins-Gemaal gelukkig moet worden, dus als dat een beetje ten koste gaat van de officiële taken van een prinses, dan zal dat zo zijn.
LD komt samen met Quantarianth terug van z'n rondvlucht, hij voelt zich heerlijk na een toch op z'n draak. Een drakenvlucht is altijd machtig mooi om mee te maken.
De laatste ontwikkelingen krijgt hij te horen van de dienstdoende officier en hij geeft z'n instemmming met de plannen van de boeren voor het achterlaten van voedsel voor zwervers , reizigers en andere hongerigen.
Dan vanuit het niets verschijnt er een vrouw. Ze is mooi, betoverd en haar stem klinkt als muziek. zacht spreekt ze tegen LD.
When the children of the eiland came down for the festivity.
The sun had not yet returned day to the world
On their pale faces could be seen their grief and sadness
without faith they went
Time had passed, the children have grown with great hope
and sometimes when they look up
They can hear thos strong and beautiful voices
Beating on the sound of a rhythm, the Cathar rhythm.
Na dat ze de vage woorden zangerig heeft uitgeproken vervaagd ze in de schaduwen die de gloeibollen werpen over de marmeren vloer van de bibliotheek.
* LD hoort de woorden nog in z'n gedachten. vreemde zinnen, vreemde woorden, wat moet ik er mee. Wat zou ze er mee bedoelen ??
LD gaat weer naar bed en denkt na over de woorden van de vrouw..
Hij gaat naar de bibliotheek en zoekt in de rij van de oude sagen en legende naar de stad Cathar en iets genaamd the Cathar Rhythm. Af en toe hoest hij van het stof dat van de boeken af komt. Een bediende brengt hem wat te drinken terwijl hij verder leest en zoekt.
In de boeken staat niets over hetgeen wat hij zoekt en hij besluit metQuantarianth te praten. in de vliegopening van de drakentoren ligt Quatarianth te soezen in de ochtendzon. Bij de aankomst van LD doet Quatarianth een oog open en zegt: Goeden morgen LD, slechte droom gehad vannacht ? Quantarianth kijkt even in de gedachten van LD en gromt zacht.
* Tja Cathar ... een oude stad een oud verhaal.. de geruchten of legenden gaan dat er een oude stad is geweest een mooie bloeiende stad genaamd Cathar. Er zou een ramp zijn geweest waardoor de inwoners gevlucht zijn naar de sterren en dat je soms bij heldere hemel een flikkerende ster ziet en een zacht ritmisch gezang op een ritme genaamd The Cathar Rhythm. Niemand weet er de details van maar wat er ook moet zijn gebeurt het moet vreselijk zijn geweest.
Dan zwijgt Quantarianth weer en LD verlaat de toren en gaat naar de kerker. Onder het kasteel ligt een uitgebreid stelsel van gangen, wapenkamers, opslagplaatsen en andere ruimtes. in een van die ruimtes wat lijkt op de grote middenzaal van een baseliek ligt een soort van waterbasin met een fontijn. LD gaat naar de fontijn en roept een ingewikkelde bezering aan.
De fontijn beweegt als zijnde betoverd en de krachten van de oude tijden worden vrijgemaakt. LD is in grote concentratie bezig ...
* bij de dageraad in het licht van de ondergaande rode ster. laat het verleden rusten en laat me de plaats van de bron zien .. bij de kracht van de sterren , het licht van de maan en de warmte van de zon, laat het zien.... Datrain, nagul dom terrra nasuhr.. Par dementio er tranto ver nova.
In de fontijn verschijnt er een helder licht dat zich uitbreid tot een rechthoekig venster, in dat venster verschijnt de plaats van de oorsprong van de bron van het ritme van Cathar.
LD schrikt er van.. Een ruïne .. Hij verlaat de kerkers en gaat terug naar de bibliotheek om de kaart van het eiland te bestuderen.
Hij laat de kaart van het eiland voor wat die is en loopt naar de wapenkamer, daar aan gekomen opent hij de deur en dan stopt hij. Vol verbazing bekijkt hij het tafereel.
Het reigerszwaard is van z'n vaste plek aan de muur en zweeft midden in de ruimte.. het blad is dof geworden en het lijkt wel of de scherpte weg is. Dan valt het zwaard naar beneden en blijft trillend in de houten vloer staan.
LD loopt naar het zwaard en legt z'n hand op het heft .. Het beeld van een stervende wapenbroeder treft z'n "inner soul" het is Atrimar de smid die van het aardse is verdwenen. Hij zakt op een knie en spreekt een kort gebed uit.
Dan trekt hij het zwaard uit de vloer en als een golf verdwijnt de dofheid en glanst het staal als nooit te voren.
Hij weet niet wie Atrimar heeft vermoord maar het moet een krachte tegenstander of tegenstandster zijn want een drager van een reigerzwaard dood je niet zomaar.
Even weet hij niet wat hij er mee aan moet, er is dus een gevaarlijk persoon of er zijn meerdere personen op het eiland dat al één dode heeft opgeleverd.
Hij verlaat de wapenzaal en loopt met het reigerszwaard in z'n hand naar de officier van de wacht. Daar vertelt hij van het gebeuren in de wapenkamer en geeft de opdracht om scherp de wacht te houden. Dan roept hij Quantarianth en vraagt hem een verkenningsvlucht te maken over het eiland zoekend naar sporen van de strijd en het lichaam.
Met een machtige slag van z'n vleugels stijgt Quantarianth op voor z'n verkenningsvlucht. LD gaat ondertussen naar de barakken van de Pretorian Guards en stuurt hen erop uit om de omgeving van het kasteel te bewaken. Voor het eerst in z'n bestaan vreest LD het onbekende gevaar.
De Pretorian Guards struinen ook nog steeds rond over het eiland op zoek naar vanalles en nog wat, terwijl Quantarianth een middagdutje doet in de drakentorenl. Af en toe komt er een andere bediende binnen die de twee mensen in de bibliotheek van drinken en een hapje eten voorziet.
LD vraagt de bediende of hij alwat heeft gevonden, maar de man knikt ontkennend en verteld dat hij eerst de kaart moet updaten voordat hij tot een goede verelijking kan komen.
De bediende komt weer binnen en verteld dat op de plaats van het oude klooster een nieuw kasteel is herezen, met een kastelheer en dat het niet zo vreedzaam gaat daar.
LD lacht er een beetje om, de oude tijden met de invasies en grote veldslagen dat was pas een niet zo vreedzame tijd. Daarbij vergeleken is dit alles maar kinderspel. De tijd dat hij bijna z'n rijk kwijtraakte en dat hem z'n familie gekost heeft. LD zit met twee zaken in z'n maag. het plotselinge heengaan van Atrimar, de smid en eigenaar van een reigerzwaard. En de vreemde ruïne dat iets verbergt of herbergt.
De gebeurtenissen verder op het eiland zijn interessant, alleen heeft Lord Dreamer er weinig mee te maken althans nog niet. Hij is al een tijd niet z'n kasteel uit geweest en is bezig geweest met zaken die het kasteel aangaan, groter sterker maken en die ook de bewoners van het kasteel het leven gemakkelijker maken. De laatste vernieuwing is het water zuivering en verspreidings systeem dat er voor zorgt dat er water in de stallen is en ook dat de akker er beter mee bevloeid kunnen worden.
Het kasteel draait perfect als een zelfstandige eenheid op het eiland. Alleen wordt het tijd dat de kasteelheer weer eens z'n gezicht laat zien op het eiland.
* Voor LD staat nu oog in oog met de rechterhand van BlackDevil
Kasteelheer BlackDevil wilt met u praten
* Geeft een poeder zak aan Lord Dreamer
Als u dit op de grond gooit verschijnt er een lichtgevende blauwe wolk, loop er dan doorheen en u word geteleporteerd naar het kasteel van BlackDevil. wees wel voorzichtig waar u het gooit de portaal blijft er weken. . . . . BlackDevil verwacht u binnen 15 uur
* Nu de ridders taak erop zit verlaat hij het kasteel weer.
Op dat moment stormen de bewakers al verontschuldigend naar binnen en vertellen hem dat ze de indringer niet hebben kunnen stoppen ...
Bedienden en werklui beginnen direct met reparaties aan de muur en ook de wacht op de muren wordt verdubbeld ..
LD besluit om maar eens te gaan kijken naar die "kasteel heer " het is al een lange tijd geleden dat hij buiten was en tja het wordt ook tijd dat hij eens zelf rond gaat kijken. Hij besluit de zak poeder door de alchemisten te laten onderzoeken en gordelt z'n reigerszwaard om en roept een bediende om een paard rijklaar te maken.
Ondertussen maakt hij op weg naar de stallen een tussenstop bij Quantarianth en vertelt hem van z'n plannen.
Dan gaat hij op weg.
Hij roept z'n militaire aanvoerders bijelkaar en laat ze de plannen maken voor een korte snelle aanval op het kasteel met als doel een kleine schade toe te brengen aan het kasteel van heer Black Devil. de linker toren van dat kasteel moet aan puin als wraak op de beschadigingen die heer Black devil heeft toegebracht aan het Kasteel van LD.
De engineers worden opgeroepen en die gaan direct aan de slag om wat slagveldmateriaal te maken om een toren te kunnen vernietigen.
De troepen worden verzameld voor deze korte strafexpeditie en de kleine strijdmacht gaat op weg onder de schaduw van de vleugels van Quantarianth. De mogelijke verdedigende troepen zullen worden afgeschrikt door de aanblik van Quantarianth.
LD heeft er goed overnagedacht. Deze actie is noodzakelijk, hij heeft te lang niets gedaan. Zich nergens meebemoeid, maar op het moment dat de gastvrijheid geschonden werd door heer Black Devil kwam de oude strijdluct naarboven en is LD weer even de oude krijgsheer geworden die hij al eeuwen was.
Na dat de troepen op weg zijn gegaan wordt er een bode gestuurd naar het plein waar een proclamatie wordt opgehangen.
Een paar dagen later komt de strafexpeditie terug met de mededeling dat er een toren van het kasteel van heer Black Devil aan puin ligt. Quantarianth vliegt naar de draken toren en geeft verslag van de missie die perfect is verlopen.
De strijdkrachten gaan naar huin kwartier en het kasteel is weer rustig.
De poorten zijn gesloten, enkele wachters staan op de uitkijk. "HALT! Wie ben je?" vraagt er 1 en trekt een zwaard.
"Doe geen moeite" grijnst Anthraxx en trekt zijn zwaard "1 keer mijn kant op wijzen en je ligt in 3 stukken..."
"WIE BEN JE?" klinkt het nogmaals.
"Anthraxx, maar wie ben jij?" zegt Anthraxx flauw.
"Anthraxx! Je werd gezocht door BlackDevil geloof ik. BLIJF STAAN OF JE HEBT EEN ZOOI PIJLEN DOOR JE HEEN WAAR MENIG PIJLKOKER JALOERS OP KAN ZIJN!" klinkt het fel...
Anthraxx verbleekt....
Wachters, laat hem maar binnen. Hij is ongevaarlijk, kijk of er geen achtervolgers zijn.
Zow Anthraxx , Iemand die vervolgt wordt door heer Black Devil kan altijd hier aankloppen. vertel eens, wat kunnen we voor je doen.
* De poort wordt achter Anthraxx gesloten en de wachters hervatten hun taak op de muren. Er zijn geen achtervolgers te zien. Trouwens als je een wachter bedreigt dan moet je wel omkunnen gaan met dat stuk speelgoed zegt LD alwijzend naar het zwaard van Anthraxx.
* Anthraxx loopt enkele gangen door, wachtend op antwoord. De wandeling lijkt eindeloos, tot ze bij een zaaltje aankomen.
Ga zitten * klinkt het...
Ach het is eigenlijk heel simpel .. Een vijand van een vijand kan alleen een vriend zijn. Black Devil heeft een grove gastvrijheidsschending gedaan en ik heb daar tegen een wraakactie gepleegt.
Nu hij kwam eigenlijk om een pact te sluiten tegen jullie, ik had en heb daar geen zin in. De bedoeling is dat ik positief neutraal blijf. Ik meng me niet in met interne zaken.
Maar als iemand hier aanklopt met een hulpvraag dan is het m'n plicht als kasteelheer om de vrager van hulp te helpen.
Trouwens als het een val was geweest dan zou je zover niet zijn gekomen maar had ik de Pretorian Guards op jullie af gestuurd.
Dus wees welkom en je geniet de gastvrijheid van het kasteel tot je geen hulp meer behoeft, of totdat je schending maakt van de gastvrijheid.
Wat kan ik voor je doen ?
* Lord Dreamer wacht dan op de het gene wat Anthraxx nodig heeft ?
Eehhmm... je zou me wat vechtlessen kunnen geven ms. Dan kan ik wat beter overleven voor als ik in het bos ga wonen.
* Lord_Dreamer schrikt Ga jij in het bos wonen????? En je postkantoor dan?
Daar wil ik juist vanaf. Ik wil op mezelf wonen en een onafhankelijk bestaan lijden. Ik wil gewoon mijn eigen gang gaan. De mensen die ik kende daar zijn het ook niet waard ook ( ) ...
Maar kan jij mij enige vechtkunst bijschaven? En kan ik heel misschien in jouw kasteel verblijven totdat ik een huis gemaakt heb in het bos?
* Anthraxx wacht geduldig af...
hmm.....
Ik kan er wel voorzorgen dat je dat zwaard ten behoren kan gebruiken. Op het kasteel heb ik een goede wapenmeester die dat zwaard naar je hand kan zetten en jou de kunst van het overleven met een zwaard bij kan brengen.
En je wilt hier verblijven ? hmm Tja .. Ik denk dat die optie vrij moeilijk is. Er zijn namelijk een aantal zaken gaande die een verblijf in dit kasteel misschien onaangenaam kunnen maken.
Weet je , ik weet het goed gemaakt. Je krijgt van mij materiaal mee en een paar werklieden en die kunnen voor jou een mooi stevig huis in het bos bouwen. En tot de tijd dat je je zelf kan verdedigen blijft er gewoon een wachter bij je huis om dat te beschermen tegen overvallen.
* Dan kijkt LD verschrikt om zich heen en prevelt zacht inzich zelf een duister afwerende spreuk. hij fluistert
Het duister is hier ... ergens in de heuvels.. Ik kan het voelen, het is hier! bezeten door een deel van de kwade macht uit Shadar Logoth. Mijn god .. Zijn de wezens die gezien worden in het Duistere Bos soms Trolloks .. Wie heeft de poort opengelaten .. Ik moet wat doen....
* Hij wenkt een bediende en groet Anthraxx en zegt.
Ik spreek je later .. moet nu even wat gaan regelen, volg de bediende naar de wapenmeester. hij geeft je les en zorgt ook dat het materiaal en de werkers worden gedirigeert naar de plaats waar jij je huis wilt hebben.
* LD loopt dan naar de Strijderskwartieren en laat een groep Pretorian Guards uitrukken om het gevaar op te sporen. dan worden de Kjeldoran Knights opgetrommelt en die kammen de omgeving van het kasteel uit en zorgen dat de verdedigings werken weer piekfijn in orde zijn. Het kasteel met haar bewoners wordt in gereedheid gebracht voor eventuele aanvallen van buitenaf. LD mompelt wat voor zich uit.
Eerst dat voorval met iemand die zomaar een zwaardhand vermoord en dan nu de komst van iets van de duistere kant. Er gebeuren vage dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 22-03-2002 18:44]
Goed, een bediende volgen. Maar welke? * Mompelt Anthraxx
U bent heer Anthraxx? * Klinkt het.
Ehh.. ja...
Goed, ik heb opdracht gekregen om u te begeleiden naar de wapenmeester. Volg mij, hij staat op de binnenplaats te wachten op u.
* De bediende draait zich om en mompelt wat. Anthraxx staat op en besluit om achter de bediende aan te lopen. Weer lopen ze door gangen, die Anthraxx nooit zal kennen, en veel trappen af, welke oneindig lijken. Dan komen ze aan bij de binnenplaats. De wapenmeester staat daar te wachten met 2 zwaarden. Dan gooit hij 1 zwaard richting Anthraxx, die hem netjes vangt.
Ah... vangen ken je al... * Klinkt het
Ook Quantarianth voelt zich wat zwakker en zend een waarschuwing naar LD ..
LD .. Iets is de magie aan het aantasten, iets verstoord het evenwicht en het is niet de komst van de duisternis bij de bebosde heuvels. Het is iets anders iets veel gevaarlijkers...
* Binnen de muren van het kasteel zal de magie blijven bestaan aangezien het een eigen bron heeft, maar het lijkt erop dat buiten de muren de magie aan het verzwakken is. Iets of iemand is de structuur van het eiland aan het veranderen en het evenwicht aan het verstoren... De vraag is wie of wat is hiermee bezig.
Deze dag is akelig stil, op het fluiten van de vogels na. Anthraxx vraagt zich af wat er aan de hand is. Lord_Dreamer heeft hij ook al een tijd niet meer gezien."Zou er wat gebeurd zijn?" schiet het door Anthraxx hoofd.
Anthraxx besluit toch weg te gaan, hij kan immers nu wel voor zichzelf zorgen. "Maar waar moet ik heen?" mompelt Anthraxx "Ik heb nog geen huis in het bos..."
*klopklop*
[Dit bericht is gewijzigd door Tamea op 03-04-2002 12:10]
Ah! daar is ie!
Met een sierlijke duikvlucht werpt de duif een slutel aan de voeten van Anthraxx, op het label staat:
Smederij
"SMEDERIJ" staat erop.
"Hmmzzz... de enige smederij die ik ken is van Atrimar, ms toch maar eens langsgaan om de sleutel terug te brengen. Hij zal het nodig hebben denk ik..." mompelt Anthraxx en kijkt rond. De binnenplaats is leeg. Het hele kasteel is leeg. Dan bedenkt Anthraxx zich, en rent naar de paardenstallen. "Geen paardenmeester, dan maar lenen..." en Anthraxx springt op een zwart paard en rijd weg.
Bij de poort blijft hij staan. Hij pakt een stuk papier en een pen en schrijft iets op het papiertje:
quote:Dan frommelt hij het papiertje tussen een grote spleet. "Die is wel zichtbaar" mompelt Anthraxx en rijdt weg, richting Atrimar's smederij
Lord_Dreamer,Bedankt voor je gastvrijheid, maar ik ga er weer vandoor. Met die zwaardvechtkunst red ik me wel nu. Ik ga eerst naar het huis van Atrimar, met een paard. Mocht je die terugwillen moet je me opzoeken. Ik verblijf voortaan in het bos. Ik hoop je zo snel mogelijk weer te zien...
Anthraxx
* Een bediende doet open en ziet twee onbekenden eilanders staan, Gegroet waarde eilanders, komt u verder en waar kan onze heer Lord Dreamer u mee van dienst zijn.
Ohh daar komt hij net aan..
* Lord Dreamer heeft net het briefje van Anthraxx gelezen en weet zeker dat hij hem wel eens op gaat zoeken.
Hallo .. Welkom op het kasteel, wie zijn jullie en wat kan ik voor jullie doen ?
Ik ben Icarusje en dit is Tamea, wij hebben een probleem met zwarte smurry en volgens de analist van het MCF weet jij veel en kan jij ons msischien wel helpen.
Zouden we even binnen mogen komen?
* LD leidt de twee bezoekers naar een comfortabele ruimte in het kasteel
en een bediende zorgt voor wat drinken.
hmm "zwarte smurrie" en jullie hebben dat bij de vlakte
vandaan gehaald ?.
* LD loopt naar één van de kasten en haalt er een boek uit, het is een deel
uit de geschiedenis reeks van het eiland
Tja vroeger leefde daar een volk dat technologisch hoogstaand
was. Door een verkeerde interpretatie van hun signalen hebben we
er bijna een oorlog meegehad. Maar alles is met een sisser afgelopen.
Alleen het volk verdween, niemand weet waarheen en niemand heeft ook meer
de groten en grote hallen onder de grond betreden. Ik vraag me af of we
ooit de ingang weer kunnen vinden, maar dat is niet de grootste zorg zo te horen.
Het kan zijn dat die smurrie afkomstig is van een achtergebleven of actief geworden
stuk van de oude technologie, ik weet dat het volk niets van magie moest weten
en het liefst alles met technologie deed.
Misschien als jullie met een holleruimte detector wat meer kunnen vinden en misschien
wel een ingang waar door je in de hallen vol met technologie kan komen, maar
zeker weten doe ik het niet natuurlijk.
Beweegt er wat in die smurrie of is het statisch ? wat gebeurt er als je magie
gebruikt in de buurt van die smurrie ????
* LD drinkt wat en kijkt de twee vragend aan
En hoe het reageert op magie weet ik niet. Ik kan nog niet zoveel magie en niks dat zinnig leek tegen dat spul dus ik heb maar niks geprobeerd.
Hmm misschien dat hij een rondvluchtje kan maken en eens kijken , alleen moeten jullie wel mee en wat magie gebruiken, want Quantarianth is geen magisch wezen maar heeft alleen magische eigenschappen .. Zo'n draak valt eigenlijk overal tussen.
Maar het lijkt me een goedplan om er heen te gaan met de draak. Straks ligt dat spul over het hele eiland.
* Quantarianth zakt door z'n poten en wacht tot de bezoekers gaan zitten voor de rondvlucht.. Mentaal geeft hij te kennen dat ze niet bang hoeven te zijn...
We kunnen hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |