abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17310438
Ik vraag me af wat de gedachte is achter een districtenstelsel als manier om kamerleden te kiezen. Ik begrijp wel dat de bedoeling is dat je meer verbonden bent met een regionale kandidaat, maar waarom moet dat perse geografisch worden ingedeeld? Waarom niet per leeftijd, haarkleur, geslacht of functie?
pi_17310731
dus wat jij dus voorstelt is dat ALLE Blondines hun eigen kamerleden mogen kiezen???

aiaiaiaiaiaiaiaiai, dat gaat natuurlijk niet goed komen

donderdag 19 februari 2004 @ 12:57:38 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_17310814
De bedoeling is om het kleine partijen moeilijk tot onmogelijk te maken nog in het parlement te komen. Als je een partij hebt die het landelijk maar tot enkele zetels zou brengen, zal deze in geen enkel district erin slagen een vertegenwoordiger te halen. De grote partijen vinden het lastig dat er een nu groep kamer-leden is die niet onder hun controle is en zo invloed kan uitoefenen.

Kijk maar naar landen als Engeland en de States, waar er 2 partijen zijn, met soms nog een derde kruimel-partij.

Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_17311202
Je wil mensen met blond haar meer stemrecht geven?

Lijkt me meer een telling voor in de slowchat. Ander kan je het hier kwijt: Districtenstelsel vs. proportioneel kiessysteem

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')