Uitgegeven: 21 januari 2004 08:28
AMSTERDAM - Het Amsterdamse gemeenteraadslid voor de PvdA Karina Schaapman blijkt in de tachtiger jaren als prostituee te hebben gewerkt in de omstreden seksclub Satanskerk. Schaapman onthult dit in haar boek 'Zonder Moeder' dat volgende week verschijnt, aldus de Volkskrant.
Na de affaire-Oudkerk is dit de tweede keer in een week dat de PvdA in de hoofdstad wordt geconfronteerd met het prostitutieverleden van een fractielid. Schaapman trad in 1981 toe tot de Satanskerk. Daarvoor werkte ze onder meer in de omgeving van het Rembrandtplein ook als straatprostituee. In de Satanskerk deed ze mee aan erotische rituelen en wierf ze klanten die ze in privétijd bediende. In 1982 stopte ze met haar werk in de seksindustrie.
Schaapman, die evenals Oudkerk onderwijs en sociale zaken in haar portefeuille heeft, zegt dat ze haar verleden openbaart omdat ze bang is dat het anders door derden zal worden opgerakeld. Ze werd naar eigen zeggen al een paar keer met haar verleden geconfronteerd. Ze hoopt in tegenstelling tot wethouder Oudkerk wel aan te kunnen blijven als raadslid.
De Satanskerk op de Amsterdamse Wallen was een sekstheater waar onder meer bananenacts werden opgevoerd. De eigenaar hield jarenlang vol dat het een kerk was die draaide op donaties van gelovigen. Later draaide de eigenaar de gevangenis in wegens belastingsfraude.
bron: www.nu.nl
Een grof schandaal inderdaad, het verleden heeft Schaapman flink ingehaald, zeker nu ze zelf heeft besloten ervoor uit te komen...
V.
quote:Ik vind die titel wel dekkend eigenlijk...
Op woensdag 21 januari 2004 08:52 schreef Verbal het volgende:
Zinnige topictitel
zit te wachten op het nieuws dat Job Cohen in zijn jonge jaren als schandknaap heeft gewerkt
quote:whehehehe
Op woensdag 21 januari 2004 08:57 schreef Megumi het volgende:
Ach. Kan er van mij ook wel bij. En het is een tegenwoordig legaal beroep.
quote:nu wel, toen niet... er zit een zware crimineel bij de PvdA
Op woensdag 21 januari 2004 08:57 schreef Megumi het volgende:
Ach. Kan er van mij ook wel bij. En het is een tegenwoordig legaal beroep.
quote:ze moeten hier eens ophouden om mensen te beoordelen op andere punten dan hun werk.
Op woensdag 21 januari 2004 09:07 schreef MikeyMo het volgende:[..]
nu wel, toen niet... er zit een zware crimineel bij de PvdA
Die hebben tenminste weleens wat meegemaakt en hebben veel levenservaring. Dat kun je van veel andere politici niet zeggen .
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, laten we het erop houden dat Amsterdammers de volksvertegenwoordigers krijgen die ze verdienen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-01-2004 11:48]
quote:Ik ben het niet vaak met je eens, maar deze keer wel
Op woensdag 21 januari 2004 09:52 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, leuk, en nu inhoudelijk....
Sterker nog: zoals ik eerder al schreef, zie ik het juist als positief dat de betreffende dame blijkbaar al heel wat heeft meegemaakt. Beter dan de één of andere beschermd opgevoede hockeytrut die zich de hogere regionen der politiek heeft ingelikt. En dat meen ik serieus.
quote:
De PvdA-politica hoopt aan te kunnen blijven als raadslid. Dit in tegenstelling tot de maandag opgestapte wethouder Oudkerk, die haar het afgelopen jaar overigens adviseerde hoe om te gaan met haar verleden. 'Als mensen mijn boek lezen, kunnen ze ook begrijpen waarom ik dit werk heb gedaan. Het grootste politieke probleem is dat ik bij de kandidaatstelling voor de PvdA niets heb verteld. Dan was ik kansloos geweest,' aldus Schaapman.http://www.volkskrant.nl/binnenland/1074580991271.html
Dit itt de affaire Oudkerk overigens.
Als was uitgekomen dat Oudkerk 25 jaar geleden een tippelzone had bezocht dan had iedereen vermoedelijk zijn schouders opgehaald. Het ging er juist om dat hij het deed terwijl hij wethouder was.
quote:mij maakt het niks uit dat ze hoer is geweest ..... voor mijn part is ze de ex vrouw van satan zelf
Op woensdag 21 januari 2004 10:20 schreef Menyo het volgende:
Wat maakt het nou uit dat ze vroeger hoer geweest is.Het was voordat ze raadslid was Ze is niet zo'n publiekelijk figuur als Oudkerk Ze is raadslid en geen wethouder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |