abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16449652

PvdA-raadslid werkte als prostituee

Uitgegeven: 21 januari 2004 08:28

AMSTERDAM - Het Amsterdamse gemeenteraadslid voor de PvdA Karina Schaapman blijkt in de tachtiger jaren als prostituee te hebben gewerkt in de omstreden seksclub Satanskerk. Schaapman onthult dit in haar boek 'Zonder Moeder' dat volgende week verschijnt, aldus de Volkskrant.

Na de affaire-Oudkerk is dit de tweede keer in een week dat de PvdA in de hoofdstad wordt geconfronteerd met het prostitutieverleden van een fractielid. Schaapman trad in 1981 toe tot de Satanskerk. Daarvoor werkte ze onder meer in de omgeving van het Rembrandtplein ook als straatprostituee. In de Satanskerk deed ze mee aan erotische rituelen en wierf ze klanten die ze in privétijd bediende. In 1982 stopte ze met haar werk in de seksindustrie.

Schaapman, die evenals Oudkerk onderwijs en sociale zaken in haar portefeuille heeft, zegt dat ze haar verleden openbaart omdat ze bang is dat het anders door derden zal worden opgerakeld. Ze werd naar eigen zeggen al een paar keer met haar verleden geconfronteerd. Ze hoopt in tegenstelling tot wethouder Oudkerk wel aan te kunnen blijven als raadslid.

De Satanskerk op de Amsterdamse Wallen was een sekstheater waar onder meer bananenacts werden opgevoerd. De eigenaar hield jarenlang vol dat het een kerk was die draaide op donaties van gelovigen. Later draaide de eigenaar de gevangenis in wegens belastingsfraude.

bron: www.nu.nl

Op woensdag 15 maart 2006 15:51 schreef Bastard het volgende:
Ik eet gewoon wat ik wil, mijn lichaam is mijn tempel, en ik hou van grote gebouwen.
pi_16449707
Ze is nu moeder van 4 kinderen. Die zullen nu wel gepest worden op school.
pi_16449709
Oh, wat erg, ze heeft ooit als hoer gewerkt. Nu kan ze vast haar functie niet uitoefenen hoor! Foei! Gaan we in dit land net zo achterlijk worden als in de US of A?
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:51:22 #4
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_16449750
Als ze consequent zijn bij de PvdA dan schoppen ze haar er ook uit.
Als heh..
"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:52:03 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_16449755
Zinnige topictitel

Een grof schandaal inderdaad, het verleden heeft Schaapman flink ingehaald, zeker nu ze zelf heeft besloten ervoor uit te komen...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_16449765
PvdA...
pi_16449766
Zij is gekozen in de raad dus ze kan gewoon blijven daar kan de PvdA niks aan doen. Het geval van Rob Oudkerk was net iets anders omdat hij college-lid was.
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:53:47 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_16449768
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:52 schreef Verbal het volgende:
Zinnige topictitel
Ik vind die titel wel dekkend eigenlijk...

zit te wachten op het nieuws dat Job Cohen in zijn jonge jaren als schandknaap heeft gewerkt

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:57:47 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16449801
Ach. Kan er van mij ook wel bij. En het is een tegenwoordig legaal beroep.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16449884
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:57 schreef Megumi het volgende:
whehehehe ja inderdaad.... met eigen vakbond en al.... wat zitten ze daar te zeuren eigenlijk ja.... haha
Ik eet gewoon wat ik wil, mijn lichaam is mijn tempel, en ik hou van grote gebouwen.
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:07:13 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_16449919
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 08:57 schreef Megumi het volgende:
nu wel, toen niet... er zit een zware crimineel bij de PvdA
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_16449991
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nu wel, toen niet... er zit een zware crimineel bij de PvdA

ze moeten hier eens ophouden om mensen te beoordelen op andere punten dan hun werk.
pi_16450052
Ach, laten we het erop houden dat Amsterdammers de volksvertegenwoordigers krijgen die ze verdienen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:18:13 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16450057
Ik vind het eerlijk gezegd trouwens juist wel weer positief dat ex-stoephoeren in de gemeenteraad zitten.

Die hebben tenminste weleens wat meegemaakt en hebben veel levenservaring. Dat kun je van veel andere politici niet zeggen .

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_16450165
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:17 schreef Strolie75 het volgende:
Ach, laten we het erop houden dat Amsterdammers de volksvertegenwoordigers krijgen die ze verdienen.
*absoluut mee eens is*
pi_16450187

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-01-2004 11:48]

pi_16450301
Wat boeit het of iemand ruim 20 jaar geleden hoer is geweest?
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:55:53 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16450596
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:52 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, leuk, en nu inhoudelijk....
Ik ben het niet vaak met je eens, maar deze keer wel .

Sterker nog: zoals ik eerder al schreef, zie ik het juist als positief dat de betreffende dame blijkbaar al heel wat heeft meegemaakt. Beter dan de één of andere beschermd opgevoede hockeytrut die zich de hogere regionen der politiek heeft ingelikt. En dat meen ik serieus.

pi_16450640
quote:
De PvdA-politica hoopt aan te kunnen blijven als raadslid. Dit in tegenstelling tot de maandag opgestapte wethouder Oudkerk, die haar het afgelopen jaar overigens adviseerde hoe om te gaan met haar verleden. 'Als mensen mijn boek lezen, kunnen ze ook begrijpen waarom ik dit werk heb gedaan. Het grootste politieke probleem is dat ik bij de kandidaatstelling voor de PvdA niets heb verteld. Dan was ik kansloos geweest,' aldus Schaapman.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1074580991271.html

pi_16450674
Hoeveel vrouwen doen het nou eigenlijk gratis?
  woensdag 21 januari 2004 @ 10:02:22 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16450708
Sorry, maar ik zou het echt compleet bezopen vinden als ze hiervoor het veld zou moeten ruimen. Ik kan me ook haast niet voorstellen, dat dit zou gaan gebeuren, want dan is het einde werkelijk zoek.

Dit itt de affaire Oudkerk overigens.

pi_16450776
Ik vind het niet te vergelijken met 'de kwestie Oudkerk'. Het bordeelbezoek van hem was tot daaraantoe, daar is hij ook niet politiek over gestruikeld, maar het bezoeken van de tippelzone was een stap te ver wat mij betreft. Nahja, die discussie is inmiddels in 5 volle topics gevoerd.

Als was uitgekomen dat Oudkerk 25 jaar geleden een tippelzone had bezocht dan had iedereen vermoedelijk zijn schouders opgehaald. Het ging er juist om dat hij het deed terwijl hij wethouder was.

pi_16450850
ik kom verder niet uit Amsterdam en wil daar ook absoluut niet in de buurt komen .... maar ik weet dus niet hoe zij functioneert....
dus ik kan niet over haar functioneren oordelen.
Maar wat ik wel irritant vind is dat mensen worden beoordeeld/ veroordeeld op iets wat zij in het verleden gedaan hebben. Over Oudkerk is wat anders, die deed dit tijdens zijn functie....
Maar wees nou eens eerlijk.... de meeste coke wordt gevonden in de wandelgangen van het Binnenhof. Dacht je nou werkelijk dat er géén 1 politicus is die niet gebruikt.... ja misschien Bakellende.... die is zo naief dat hij het spul misschien aanziet voor poedersuiker en het over zijn poffertjes strooit.....
pi_16451063
Wat maakt het nou uit dat ze vroeger hoer geweest is.
  • Het was voordat ze raadslid was
  • Ze is niet zo'n publiekelijk figuur als Oudkerk
  • Ze is raadslid en geen wethouder
  • pi_16451207
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 10:20 schreef Menyo het volgende:
    Wat maakt het nou uit dat ze vroeger hoer geweest is.
  • Het was voordat ze raadslid was
  • Ze is niet zo'n publiekelijk figuur als Oudkerk
  • Ze is raadslid en geen wethouder

• mij maakt het niks uit dat ze hoer is geweest ..... voor mijn part is ze de ex vrouw van satan zelf .... dit heeft ze allemaal gedaan voordat ze de politiek in is gegaan..... ze heeft er goed aan gedaan om dit niet naar buiten te brengen, omdat de meeste mensen altijd bekrompen kijken en al klaar staan met hun oordeel voordat ze iemand daadwerkelijk kennen.
    Maar waar ik me bij haar wel aan stoor.... is dat ze continu verwijst naar haar boek komt een beetje over als SPAM. lees maar in mijn boek, daar staat alles rot op man....als je het zonodig kwijt wil, dan zeg je het ook gewoon zonder te verwijzen naar je boek....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')