quote:Laat ze dat dan achter mij in de rij doen, en niet ervoor.
Op woensdag 21 januari 2004 15:29 schreef Leipo666 het volgende:[..]
ze hebben haast omdat ze bijna zelf dood gan
Zit ik in de trein, zitten er naast me vier "bruine jongens" (somalie, marokko, whatever) met het raam open. En het tochtte verschrikkelijk. Waarschijnlijk hadden ze er zelf geen last omdat ze onder het raampje zaten, maar ik had er wel last van. Dus ik vraag vriendelijk aan die jongens of ik het raampje dicht mocht draaien." Maar natuurlijk" en ze draaiden het raampje zelfs voor me dicht.
Op dat moment wordt ik bedankt voor het vragen of het raampje dicht mocht door 2 oude dames (antiek) Zij zaten achter die 4 jongens weg te waaien. Waarop ik antwoorde dat niet alles wat zwart is, een mes trekt en je neersteekt als je vriendelijk een vraag stelt. Die 4 jongens lagen dubbel, de rest van de coupé ook. Met name omdat die 2 oude taarten wel heel erg een rood hoofd kregen en zich kaopt schaamden
Dat hebben wij toch van de vorige generatie geleerd, vriendelijk vragen?
[/offtopic]
quote:hahah, goede actie man !!!
Op woensdag 21 januari 2004 20:17 schreef beerten het volgende:
[offtopic]Zit ik in de trein, zitten er naast me vier "bruine jongens" (somalie, marokko, whatever) met het raam open. En het tochtte verschrikkelijk. Waarschijnlijk hadden ze er zelf geen last omdat ze onder het raampje zaten, maar ik had er wel last van. Dus ik vraag vriendelijk aan die jongens of ik het raampje dicht mocht draaien." Maar natuurlijk" en ze draaiden het raampje zelfs voor me dicht.
Op dat moment wordt ik bedankt voor het vragen of het raampje dicht mocht door 2 oude dames (antiek) Zij zaten achter die 4 jongens weg te waaien. Waarop ik antwoorde dat niet alles wat zwart is, een mes trekt en je neersteekt als je vriendelijk een vraag stelt. Die 4 jongens lagen dubbel, de rest van de coupé ook. Met name omdat die 2 oude taarten wel heel erg een rood hoofd kregen en zich kaopt schaamden
Dat hebben wij toch van de vorige generatie geleerd, vriendelijk vragen?
[/offtopic]
quote:
[offtopic]
mooi verhaal[/offtopic]
Restecpa!
Maar ik vind niet dat dat klopt, als ik in de bus stap laat ik ook altijd de bejaardjes eerst instappen zodat die in iedergeval kunnen zitten. Mensen die al in de bus zitten hoeven toch niet op te staan voor de oudjes omdat de nieuwe mensen willen zitten.
Maar ik las het al, ik ga altijd helemaal achterin zitten, dan heb je het minste kans dat iemand je plaatsje wilt. En ik vind ook dat je het best kan aanbieden, bejaarden hoeven het natuurlijk niet altijd te vragen toch?
Zorg dan verdomme voor meer zitplaatsen, hoeft niemand te staan, en ouderen helemaal niet!!
quote:'k vraag me toch af hoe je ziet of je bent "waar je moet zijn" met je ogen dicht....
Op woensdag 21 januari 2004 22:36 schreef FallenAngel666 het volgende:
ogen dicht --> rustmodus
.....
Als ik ben waar ik moet zijn ..
quote:ff stiekem gluren als ie stopt.
Op woensdag 21 januari 2004 23:42 schreef Farao het volgende:[..]
'k vraag me toch af hoe je ziet of je bent "waar je moet zijn" met je ogen dicht....
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:42 schreef Farao het volgende:vraag me toch af hoe je ziet of je bent "waar je moet zijn" met je ogen dicht....
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:50 schreef LostFormat het volgende:ff stiekem gluren als ie stopt.
1. Bus zit vol, ik zit rechtsvoorin (brugklasser ), bejaarde komt binnen.... ik reageer niet en heb tas naast me op de stoel staan... Buschauffeur vraagt of ik soms levensmoe ben, ik heb geen idee waarom hij dat vraagt (
) en zeg voordat ik er erg in heb "ja"
Toen zei hij dat ik z'n bus uit mocht als ik het nog een keer deed, waarop ik de tas wegdeed en de bejaarde liet zitten... Echt knap achterlijke actie van mij (bedacht ik me later)
2. Stadsbus zit vol, bejaarde komt binnen en vraagt mij vriendelijk of ik op wil staan... ik kijk achterom, zie een leeg plaatsje en wijs haar op dat lege plaatsje... Achteraf: ARGH! daar had ik zelf heen moeten lopen
nee ik was niet zo'n bejaard-vriendelijk jongetje
Tegenwoordig wel hoor, maar heb sinds dit jaar geen OV meer dus kom niet vaak meer in het OV
[edit]
verder natuurlijk respect voor diegenen in dit topic die wel opstaan voor de "echte" bejaarden die echt niet kunnen staan
quote:Ohh wat is daar mis mee? Dat zou ik ook hebben gedaan? Waarom moet jij opstaan terwijl er voor ander nog plek is?
Op maandag 26 januari 2004 03:34 schreef NoBody122 het volgende:2. Stadsbus zit vol, bejaarde komt binnen en vraagt mij vriendelijk of ik op wil staan... ik kijk achterom, zie een leeg plaatsje en wijs haar op dat lege plaatsje... Achteraf: ARGH! daar had ik zelf heen moeten lopen
![]()
![]()
quote:Ook effe offtopic: ja, prachtig kerel!! :-) Zat vorige week op de bus, stapt er een (overigens very pretty, doch dat terzijde) zwarte vrouw op. Ze verliest haar haarbandje - kan gebeuren - maar merkt dit niet. Het valt voor de voeten van een vreselijk irritant oud dametje (paars haar, Louis Vuitton handtasje, goud en juwelen alom. Enfin, not quite my kind of person.). Raapt zij het op denk je? Nee, zij kijkt er even naar, raakt het even aan met haar voet. Tot slot trapt ze er nog op ook. Ik snapte er niks van, griste het ding van de vloer en gaf het door naar achteren waar de vrouw het met de glimlach terug ontving. En iedereen kwaad kijken naar die oude vrouw!! Enfin...
[offtopic]...
[/offtopic]
En dan terug ontopic: ik heb een erg slechte knie (ongeval jaren geleden) en door de trillingen en schokken van de bus kan ik nog steeds geen hele rit blijven rechtstaan. Maar leg dat maar 'ns uit aan onze bejaarde medemens...
Oh, en op de koop toe zie ik er nog donker uit (Italiaanse roots) waardoor ik al meedere keren achter mijn rug voor 'allochtoon' ben uitgemaakt...
God, het gaat werkelijk prachtig in onze maatschappij.
maar goed, we laten het niet aan ons hart komen
Ik ben zelf de eerste die opstaat (stond), maar ik vertik het als mensen mij de kans niet geven om op te staan. Gewoon blind naar binnenlopen en meteen vragen aan de persoon op het eerste de beste stoeltje. Dan blijf ik stug zitten. Als ik welgemanierd moet zijn, dan mogen hun het ook zijn.
quote:met name omdat die plek helemaal achterin was... Dat mens liep, voor zover ik me kan herinneren, al vrij moeilijk dus dan was het niet onredelijk geweest om zelf even te verhuizen naar dat plekje achterin ipv haar zelf daarheen te laten schuifelen
Op maandag 26 januari 2004 08:27 schreef The_Voice_Within het volgende:[..]
Ohh wat is daar mis mee? Dat zou ik ook hebben gedaan? Waarom moet jij opstaan terwijl er voor ander nog plek is?
Ze gaat er echt niet dood van als ze nog een paar stapjes moet zetten tot de volgende plaats hoor?
Tsja beide gevallen zaten kwa tijd niet ver uit elkaar, en zijn beide toch een jaar of 5/6 terug... Maar ook als ik er nu nog aan terugdenk denk ik weer "wat moeten die andere mensen in de bus wel niet gedacht hebben"
quote:Die andere mensen hadden ook op kunnen staan, maar die kozen ervoor om te kijken hoe andere mensen opstaan
Op maandag 26 januari 2004 12:15 schreef NoBody122 het volgende:
Maar ook als ik er nu nog aan terugdenk denk ik weer "wat moeten die andere mensen in de bus wel niet gedacht hebben"
quote:nee want ze vroeg het aan mij en niet aan die anderen
Op maandag 26 januari 2004 18:20 schreef Speedski het volgende:[..]
Die andere mensen hadden ook op kunnen staan, maar die kozen ervoor om te kijken hoe andere mensen opstaan
Ik zie dus regelmatig oude mensen in de bus staan die naar mijn mening niet echt mobiel meer zijn, en iedereen negeert die mensen gewoon Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat iemand mij of iemand anders vroeg op te staan, dus ze blijven dan maar gewoon staan..
Vind ik niet echt kunnen...
quote:Misschien zelf dan eens het goede voorbeeld geven?
Op dinsdag 27 januari 2004 15:00 schreef Kremers het volgende:
Ik verbaas me juist over het feit dat niemand meer op staatIk heb overigens nog nooit meegemaakt dat iemand mij of iemand anders vroeg op te staan, dus ze blijven dan maar gewoon staan..
Vind ik niet echt kunnen...
[Dit bericht is gewijzigd door Kremers op 27-01-2004 16:05]
quote:Duidelijk én sociaal.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:02 schreef Kremers het volgende:
Misschien niet echt duidelijk verwoord: Als ik zit en ik zie een oud persoon langskomen dan bied ik gewoon mijn plaats aan, maar vaak moet ik zelf ook staan, omdat mijn bus nogal overbevolkd isDus dan kan ik moeilijk een zitplaats aanbieden.
quote:Overbevolkd?
Op dinsdag 27 januari 2004 16:02 schreef Kremers het volgende:
Misschien niet echt duidelijk verwoord: Als ik zit en ik zie een oud persoon langskomen dan bied ik gewoon mijn plaats aan, maar vaak moet ik zelf ook staan, omdat mijn bus nogal overbevolkd isDus dan kan ik moeilijk een zitplaats aanbieden.
En dan onlangs nog op de trein:
Er komt een zeer grote groep ultrajoodse kinderen en hun begeleiders opgestapt (joden met krulletjes en een keppeltje). Ze hadden de moeite niet genomen om een coupé ter reserveren en moeten dus overal verspreid zitten. Aangezien ik bij de volgende halte toch afmoest, sta ik op om hen zoveel mogelijk bij elkaar te kunnen laten zitten. Vraagt één van hun begeleiderds met erg verwijtende stem:' waarom sta je op' -> Tussen de regels: 'Wil je niet bij Joden zitten?' Hij beschuldigde mij zowat van jodenracisme terwijl ik gewoon vriendelijk wou zijn.
Toen ik hem zei dat ik er toch wat verder afmoest, vond hij het zelfs niet nodig om dank u te zeggen.
quote:Haha, doe je het es eindelijk goed (dan wel niet voor een oudere) is het NOG niet goed
Op dinsdag 27 januari 2004 18:35 schreef Keios het volgende:
En dan onlangs nog op de trein:
Er komt een zeer grote groep ultrajoodse kinderen en hun begeleiders opgestapt (joden met krulletjes en een keppeltje). Ze hadden de moeite niet genomen om een coupé ter reserveren en moeten dus overal verspreid zitten. Aangezien ik bij de volgende halte toch afmoest, sta ik op om hen zoveel mogelijk bij elkaar te kunnen laten zitten. Vraagt één van hun begeleiderds met erg verwijtende stem:' waarom sta je op' -> Tussen de regels: 'Wil je niet bij Joden zitten?' Hij beschuldigde mij zowat van jodenracisme terwijl ik gewoon vriendelijk wou zijn.
Toen ik hem zei dat ik er toch wat verder afmoest, vond hij het zelfs niet nodig om dank u te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |