quote:Bron: VanDale.nl
ADSL (het ~)
1 ISDN waarbij de transmissiesnelheid van abonnee naar provider hoger is dan andersom [asynchronous digital subscriber line]
Dus ADSL is een vorm van ISDN nog nooit van gehoord en toch zegt VanDale dit... iemand een tegenverklaring of bevestiging?
Het is dus een goede definitie.
Alleen dat ze zeggen dat de upstream hoger is dan de downstream kan ik niet begrijpen.
[Dit bericht is gewijzigd door Chirma op 06-01-2004 15:24]
quote:Zover ik weet is ISDN en ADSL verschillend, maar kunnen wel gecombineerd worden op een telefoonannsluiting.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:17 schreef Chirma het volgende:
ISDN is dus meer dan ISDN wat wij kennen.. ISDN is dus een verzamelnaam voor al het digitale datatransport over de telefoonlijn.
quote:Inderdaad, dat moet andersom
Alleen dat ze zeggen dat de upstream hoger is dan de downstream kan ik niet begrijpen.
quote:Van Dale is op nog een punt fout:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:16 schreef Lucille het volgende:
Het zijn twee totaal verschillende technieken. Van Dale is dus fout.
quote:En ISDN is inderdaad een compleet andere techniek, die gewoon naast ADSL van dezelfde koperdraad gebruik maakt. Net zo goed als dat ADSL keurig naast voice kan bestaan.
van abonnee naar provider hoger is dan andersom
quote:Volgens van dale ja, maar ISDN is gewoon een naam van een stuk technologie, en da's een andere dan ADSL.
ISDN is dus meer dan ISDN wat wij kennen.. ISDN is dus een verzamelnaam voor al het digitale datatransport over de telefoonlijn.
De definitie klopt dus niet, verder is zoals al opgemerkt de downstream hoger en niet de upstream.
quote:Nou nee, niet dus. ADSL kan zowel over een analoge als een digitale lijn verstuurd worden. Dus ADSL is in principe niet een volledig digitale verbinding van de op het telefoonnet aangesloten apparaten. Mijn telefoons zijn echt niet digitaal aangesloten terwijl ik wel ADSL heb.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:16 schreef Chirma het volgende:
ISDN (het ~)
1 volledige digitale verbinding van op het telefoonnet aangesloten apparaten, waardoor multimedia met telecommunicatie gecombineerd worden [integrated services digital network]Het is dus een goede definitie.
@Lucille: idd je hebt wel een gewone telefoonlijn maar het datatransport van ADSL vindt plaats dmv een digitaal signaal..
[Dit bericht is gewijzigd door Chirma op 06-01-2004 15:32]
Kwaliteit woordenboeken hollen achteruit:
quote:Ik dacht dat ADSL ook altijd analoog was. Maar het geroemde VanDale heeft dus 2 fouten in 1 zin over de ADSL-definitie.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:26 schreef Lucille het volgende:[..]
Nou nee, niet dus. ADSL kan zowel over een analoge als een digitale lijn verstuurd worden. Dus ADSL is in principe niet een volledig digitale verbinding van de op het telefoonnet aangesloten apparaten. Mijn telefoons zijn echt niet digitaal aangesloten terwijl ik wel ADSL heb.
quote:Je plaatje gaat niet goed. Ik krijg heel leuk een inlogscherm in beeld om in te loggen in je speedtouch modem.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:26 schreef Chirma het volgende:
Ik heb ff een paint tekening gemaakt om uit te beelden van VanDale bedoelt:
[afbeelding]@Lucille: idd je hebt wel een gewone telefoonlijn maar het datatransport van ADSL vindt plaats dmv een digitaal signaal..
quote:Same here....raar hoor
Op dinsdag 6 januari 2004 15:31 schreef Lucille het volgende:[..]
Je plaatje gaat niet goed. Ik krijg heel leuk een inlogscherm in beeld om in te loggen in je speedtouch modem.
Zullen we hier even een nieuwe definitie maken, dan kunnen we die opsturen naar de vandale.
Suggestie:
ADSL (het ~)
(Asymmetric Digital Subscriber Line). Techniek om breedband internet toegang mogelijk te maken over een telefoonlijn via koperdraad.
quote:Volgens mij is trouwens het complete netwerk ISDN (was dus ooit PSTN, maar is omgezet) Pas bij de wijkcentrales is er dacht ik verschil tussen ISDN en PSTN. En ADSL kan zowel over ISDN als over PSTN.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:26 schreef Chirma het volgende:
Ik heb ff een paint tekening gemaakt om uit te beelden van VanDale bedoelt:
[afbeelding]@Lucille: idd je hebt wel een gewone telefoonlijn maar het datatransport van ADSL vindt plaats dmv een digitaal signaal..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |