abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15875700
Nieuwe tarieven, regels en maatregelen: vanaf 1 januari 2004 verandert het een en ander in Nederland en Europa. Regering.nl biedt een overzicht van de belangrijkste wijzigingen die vanaf januari 2004 gelden.

Veranderingen in het ziekenfonds
Een aantal vergoedingen in het ziekenfonds en de standaardpakketpolis verandert na 1 januari 2004. Zo verdwijnen onder meer de pil en tandartsvergoedingen uit het ziekenfondspakket.

Standaard HIV-test voor zwangere vrouwen
Met ingang van 2004 krijgen alle zwangere vrouwen een standaard HIV-onderzoek aangeboden in de twaalfde week van hun zwangerschap. Dit is bedoeld om de overdracht van HIV op baby's te verminderen.

Opvragen donorgegevens kunstmatige bevruchting
Vanaf 1 januari kunnen ouders van kinderen die uit kunstmatige bevruchting zijn geboren, medische, fysieke en sociale gegevens opvragen van de donor. Het kind zelf kan de informatie opvragen als hij of zij ouder is dan 11 jaar.
Persoonsgegevens van de donor kunnen vanaf 1 juni 2004 worden opgevraagd. Daarbij geldt dat alleen gegevens worden gegeven van donoren die na 1 juni 2004 zaad- of eicellen hebben afgestaan, of als de donor er zelf geen bezwaar tegen heeft.

Woon-werkverkeer
Woon-werkverkeer wordt vanaf 1 januari gezien als zakelijk verkeer. De maximale belastingvrije vergoeding van zakelijke kilometers is vastgesteld op ¤0,18 per kilometer, ongeacht het vervoermiddel. Dit betekent dat de werkgever vanaf 2004 elke zakelijke kilometer, dus ook elke kilometer voor woon-werkverkeer, tot maximaal ¤0,18 per kilometer belastingvrij kan vergoeden.

Kerstpakket
Met ingang van 1 januari 2004 kunnen werkgevers één keer per jaar een cadeaupakket geven aan werknemers zonder dat belasting wordt geheven. Het pakket mag niet meer kosten dan 35 euro.

Hypotheekrenteaftrek wordt beperkt
Bij de aankoop van een ander eigen huis moet de overwaarde van het verkochte huis worden gebruikt voor de aankoop van het nieuwe huis. De hypotheekrente voor het nieuwe huis is aftrekbaar voorzover de hypotheek nodig is boven op de overwaarde van het verkochte huis.

Kinderzitplaatsen
Kinderen ouder dan drie jaar mogen vanaf 1 januari 2004 niet langer een plaats in een auto of bus delen met een ander.

Rookvrije werkplek
Vanaf 1 januari 2004 heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek (met uitzondering van mensen die werken in tabaksspeciaalzaken en in het internationaal en buitenlands personenvervoer; ook voor horecapersoneel gelden vooralsnog afwijkende afspraken).
Een werkgever kan wel een afgesloten rookruimte inrichten, maar is daartoe niet verplicht.

Belastingkorting werkgevers
Per 1 januari ontvangen werkgevers ¤1500 belastingkorting als zij een werkloze jongere in dienst nemen.

Doorbetalingsregeling zieke medewerkers
Vanaf 1 januari 2004 moeten werkgevers een zieke medewerker twee jaar 70% van het laatste loon doorbetalen in plaats van één jaar.

WAO-basispremie voor werkgevers afgeschaft
Per 1 januari 2004 hoeven werkgevers geen basispremie voor de WAO te betalen voor werknemers van 55 jaar en ouder. Deze premie vervalt ook als ze werknemers van 50 jaar en ouder in dienst nemen. Het kabinet stimuleert werkgevers zo om oudere medewerkers in dienst te nemen of door te laten werken.

Nieuwe bijstandswet
De nieuwe bijstandswet treedt op 1 januari in werking. Het doel van de wet is om zoveel mogelijk mensen in de bijstand aan werk te helpen. Vanaf die datum zijn gemeenten, ook financieel, verantwoordelijkvoor de uitvoering van de bijstand en voor de begeleiding naar een baan.

Sollicitatieplicht
Oudere werknemers van 57,5 jaar en ouder die vanaf 1 januari 2004 werkloos worden, zijn vanaf 1 januari verplicht te solliciteren.
Mensen ouder dan 57,5 jaar die al een WW-uitkering ontvingen voor 1 januari 2004 zijn vrijgesteld van deze verplichting, tenzij zij korter dan één jaar werkloos zijn.
De sollicitatieplicht geldt ook niet voor mensen die voor 1 januari 2004 werkloos zijn geworden en die op 1 mei 1999 57,5 jaar of ouder waren.

Reisdocumenten
De maximumtarieven voor het aanvragen van paspoorten en identiteitskaarten worden per 1 januari 2004 verhoogd. Het gaat om een stijging van ongeveer 2 euro per document.

Stabiliteitsfonds
Voor ontwikkelingshulp in conflictgebieden wordt op 1 januari een stabiliteitsfonds opgericht. Het doel van het fonds is om snel en flexibel middelen in te kunnen zetten voor activiteiten die bijdragen aan een stabiele en veilige omgeving in landen die in oorlog zijn of net een oorlog achter de rug hebben.

Europees Arrestatiebevel
Het Europees arrestatiebevel wordt op 1 januari ingevoerd. Hierdoor kunnen verdachten van misdrijven sneller en eenvoudiger worden uitgeleverd tussen lidstaten van de Europese Unie.

Bron:

http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2003/12December/23/42_24580.jsp?ComponentID=24580&SourcePageID=7496

#geen
pi_15875792
Yep! het word een geweldig jaar als het aan de regering ligt
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_15876046
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:43 schreef Maximus.Proximus het volgende:
We zijn er met deze regering idd niet op vooruitgegaan nee.
#geen
pi_15876060
Eigenlijk geen 1 waar ik iets aan heb als ik het zo zie. Kost alleen maar geld en levert niets op. Maargoed dan maar anderen helpen via de belastingdienst.
Zolang je op de dag des oordeels maar niet moet uitleggen dat alles is mislukt :)
pi_15876088
Bedankt voor de samenvatting!!!!
pi_15876210
Ik weet dus al een tijdje dat er iets voor mij veranderd.
Ook weet ik dat het bij mijn ziekenfonds eruit gaat en niet in een aanvullend pakket word opgenomen.
Dus druk zoekende naar een ziekenfonds die het wel vergoed , maar allen zeggen dat er niets veranderd en alles in het basis ziekenfonds blijft zitten.
Maw. ziekenfonds verzekeraars weten zelf amper wat er nou daadwerkelijk veranderd.
En ik ben al 2 maanden bezig om wijzer te worden en ik word niets wijzer.
pi_15876376
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 15:02 schreef Xanthe het volgende:
Ik weet dus al een tijdje dat er iets voor mij veranderd.
Ook weet ik dat het bij mijn ziekenfonds eruit gaat en niet in een aanvullend pakket word opgenomen.
Dus druk zoekende naar een ziekenfonds die het wel vergoed , maar allen zeggen dat er niets veranderd en alles in het basis ziekenfonds blijft zitten.
Maw. ziekenfonds verzekeraars weten zelf amper wat er nou daadwerkelijk veranderd.
En ik ben al 2 maanden bezig om wijzer te worden en ik word niets wijzer.
Een aantal dingen die eerder vergoed werden in het basispakket worden nu alleen vergoed in het aanvullend pakket. Op de websites van de diverse ziekenfondsen in wel een overzicht te zien. Ik heb zelf ook een overzicht thuisgestuurd gekregen. Voor mij verandert er iig niets, maar wellicht kunnen er een aantal dingen zijn die ook vanuit het aanvullende pakket niet meer vergoed worden.

Verder zie ik het probleem niet zo van de nieuwe wetswijzigingen. Zó ingrijpend zijn ze toch niet? Of voor sommigen wel?

donderdag 1 januari 2004 @ 15:15:52 #8
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_15879227
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 15:11 schreef fokje het volgende:

[..]

Een aantal dingen die eerder vergoed werden in het basispakket worden nu alleen vergoed in het aanvullend pakket. Op de websites van de diverse ziekenfondsen in wel een overzicht te zien. Ik heb zelf ook een overzicht thuisgestuurd gekregen. Voor mij verandert er iig niets, maar wellicht kunnen er een aantal dingen zijn die ook vanuit het aanvullende pakket niet meer vergoed worden.

Verder zie ik het probleem niet zo van de nieuwe wetswijzigingen. Zó ingrijpend zijn ze toch niet? Of voor sommigen wel?

Dus wel.
Ik gebruik dure medicatie voor een vruchtbaarheids behandeling.
Geen IVF maar IUI.
De medicatie gaat uit het pakket , dat wist ik al een tijdje.
Dus mijn simpele vraag aan de verzekeraars was of deze misschien in een aanvullend pakket kwam te zitten
Zij beweren dat het dus nog steeds in het basis ziekenfonds zit er hier niets in is veranderd.
Terwijl je overal kan lezen dat het er wel uit is!
Het zijn geen medicijnen die je elke maand even uit eigen zak betaald.
Het gaat om een bedrag varierend van 535 tot ruim 700 euro.
Ik heb ondertussen nog steeds geen antwoord op deze vragen , behalve een fout antwoord die niet kan kloppen.
  Moderator donderdag 1 januari 2004 @ 17:21:29 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15879460
ja damn ... ik stond net op het station dus ik dacht ik steek een sigaretje op, beginnen mensen al te schelden voordat ik mijn aansteker heb gevonden dus ik loop naar buiten waar het sneeuwde en ging in de hoek onder het afdakje een peukje roken, beginnen mensen nog te schelden terwijl het in de fok!king openlucht is.
die wilden dat ik in de sneeuw mijn peukje ging roken ofzo

vervolgens ben ik uitgerookt en wil ik een kaartje scoren blijkt dat die ineens 10% duurder is geworden! scheelt maar 20 cent overigens daar niet van maar toch ... hij was wel weer gewoon te laat

2004 wordt lachuh

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_15879763
Meer iets voor POL.

Overigens komen verschillende punten al wel in andere topics aan de orde, maar het kan geen kwaad om het op deze manier op een rijtje te hebben. Mooi stukje werk, DuchessX.

pi_15880164
Handig . De belangrijkste veranderingen komen pas in 2006 volgens mij (zorgstelsel, wao, etc.).
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:21:27 #13
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_15898112
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:43 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Eens kijken hoe slecht deze veranderingen dan wel zijn uit het oogpunt van een (semi-)neutrale toeschouwer zonder al te veel achtergrondkennis (lees:gemiddelde fokker)

1. Een aantal vergoedingen in het ziekenfonds en de standaardpakketpolis verandert na 1 januari 2004. Zo verdwijnen onder meer de pil en tandartsvergoedingen uit het ziekenfondspakket.
negatief

2. Met ingang van 2004 krijgen alle zwangere vrouwen een standaard HIV-onderzoek aangeboden in de twaalfde week van hun zwangerschap. Dit is bedoeld om de overdracht van HIV op baby's te verminderen.
positief

3. Vanaf 1 januari kunnen ouders van kinderen die uit kunstmatige bevruchting zijn geboren, medische, fysieke en sociale gegevens opvragen van de donor. Het kind zelf kan de informatie opvragen als hij of zij ouder is dan 11 jaar.
Persoonsgegevens van de donor kunnen vanaf 1 juni 2004 worden opgevraagd. Daarbij geldt dat alleen gegevens worden gegeven van donoren die na 1 juni 2004 zaad- of eicellen hebben afgestaan, of als de donor er zelf geen bezwaar tegen heeft.
positief

4. Woon-werkverkeer wordt vanaf 1 januari gezien als zakelijk verkeer. De maximale belastingvrije vergoeding van zakelijke kilometers is vastgesteld op ¤0,18 per kilometer, ongeacht het vervoermiddel. Dit betekent dat de werkgever vanaf 2004 elke zakelijke kilometer, dus ook elke kilometer voor woon-werkverkeer, tot maximaal ¤0,18 per kilometer belastingvrij kan vergoeden.
positief

5. Met ingang van 1 januari 2004 kunnen werkgevers één keer per jaar een cadeaupakket geven aan werknemers zonder dat belasting wordt geheven. Het pakket mag niet meer kosten dan 35 euro.
positief

6. Bij de aankoop van een ander eigen huis moet de overwaarde van het verkochte huis worden gebruikt voor de aankoop van het nieuwe huis. De hypotheekrente voor het nieuwe huis is aftrekbaar voorzover de hypotheek nodig is boven op de overwaarde van het verkochte huis.
positief

7. Kinderen ouder dan drie jaar mogen vanaf 1 januari 2004 niet langer een plaats in een auto of bus delen met een ander.
positief

8. Vanaf 1 januari 2004 heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek (met uitzondering van mensen die werken in tabaksspeciaalzaken en in het internationaal en buitenlands personenvervoer; ook voor horecapersoneel gelden vooralsnog afwijkende afspraken).
Een werkgever kan wel een afgesloten rookruimte inrichten, maar is daartoe niet verplicht.
positief

9. Per 1 januari ontvangen werkgevers ¤1500 belastingkorting als zij een werkloze jongere in dienst nemen.
positief

10. Vanaf 1 januari 2004 moeten werkgevers een zieke medewerker twee jaar 70% van het laatste loon doorbetalen in plaats van één jaar.
positief

11. Per 1 januari 2004 hoeven werkgevers geen basispremie voor de WAO te betalen voor werknemers van 55 jaar en ouder. Deze premie vervalt ook als ze werknemers van 50 jaar en ouder in dienst nemen. Het kabinet stimuleert werkgevers zo om oudere medewerkers in dienst te nemen of door te laten werken.
positief

12. De nieuwe bijstandswet treedt op 1 januari in werking. Het doel van de wet is om zoveel mogelijk mensen in de bijstand aan werk te helpen. Vanaf die datum zijn gemeenten, ook financieel, verantwoordelijkvoor de uitvoering van de bijstand en voor de begeleiding naar een baan.
positief

13. Oudere werknemers van 57,5 jaar en ouder die vanaf 1 januari 2004 werkloos worden, zijn vanaf 1 januari verplicht te solliciteren.
Mensen ouder dan 57,5 jaar die al een WW-uitkering ontvingen voor 1 januari 2004 zijn vrijgesteld van deze verplichting, tenzij zij korter dan één jaar werkloos zijn.
De sollicitatieplicht geldt ook niet voor mensen die voor 1 januari 2004 werkloos zijn geworden en die op 1 mei 1999 57,5 jaar of ouder waren.
negatief

14. De maximumtarieven voor het aanvragen van paspoorten en identiteitskaarten worden per 1 januari 2004 verhoogd. Het gaat om een stijging van ongeveer 2 euro per document.
negatief

15. Voor ontwikkelingshulp in conflictgebieden wordt op 1 januari een stabiliteitsfonds opgericht. Het doel van het fonds is om snel en flexibel middelen in te kunnen zetten voor activiteiten die bijdragen aan een stabiele en veilige omgeving in landen die in oorlog zijn of net een oorlog achter de rug hebben.
positief

16. Het Europees arrestatiebevel wordt op 1 januari ingevoerd. Hierdoor kunnen verdachten van misdrijven sneller en eenvoudiger worden uitgeleverd tussen lidstaten van de Europese Unie.
positief

Gemiddeld genomen zijn er dus 13 relatief positieve verandering en 3 relatief negatieve (+/- 2 voor andersdenkenden ).

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_15898208
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:21 schreef Herostratos het volgende:
Eens kijken hoe slecht deze veranderingen dan wel zijn uit het oogpunt van een (semi-)neutrale toeschouwer zonder al te veel achtergrondkennis (lees:gemiddelde fokker)
Je hebt het volgens mij eerder bekeken uit het oogpunt van de getroffenen zelf. De gemiddelde Nederlander die zelf niet ziek is zal het vermoedelijk wel als negatief opvatten dat een werkgever zijn zieke werknemers 2 jaar moet blijven doorbetalen ipv 1 jaar, bijvoorbeeld. En de gemiddelde Nederlander die geen 55-plusser is of wel 55-plusser, maar met zijn financiele zaakjes goed op orde, zal de veranderingen voor oudere werknemers ook niet als negatief zien.

[Dit bericht is gewijzigd door thaleia op 02-01-2004 13:29]

vrijdag 2 januari 2004 @ 13:29:34 #15
66982 Herostratos
pi_15898324
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:25 schreef thaleia het volgende:

Je hebt het volgens mij eerder bekeken uit het oogpunt van de getroffenen zelf. De gemiddelde Nederlander die zelf niet ziek is zal het vermoedelijk wel als negatief opvatten dat een werkgever zijn zieke werknemers 2 jaar moet blijven doorbetalen ipv 1 jaar, bijvoorbeeld.

Klopt, ik ga er namelijk procentueel van uit dat de gemiddelde Nederlander werknemer is en niet werkgever, vandaar de +/- 2 voor andersdenkenden.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_15898387
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:29 schreef Herostratos het volgende:
Klopt, ik ga er namelijk procentueel van uit dat de gemiddelde Nederlander werknemer is en niet werkgever, vandaar de +/- 2 voor andersdenkenden.
En je hebt geen rekening gehouden met de verrechtsing. "De gemiddelde Nederlander" vindt het helemaal niet leuk dat het geld dat zijn werkgever anders aan een bonus voor hem had kunnen besteden, nu moet geven aan zijn collega die al een jaar overspannen thuis zit.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:32:44 #17
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15898417
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 14:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

We zijn er met deze regering idd niet op vooruitgegaan nee.

Nee we zouden maar met ze allen wat inleveren om dit hele land weer financieel gezond te maken. Dat kan natuurlijk niet. Snel SP stemmen dan wordt de EIGEN portemonnee misschien snel weer ontzien ten koste vd staatschuld. .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 13:37:52 #18
66982 Herostratos
pi_15898540
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:31 schreef thaleia het volgende:

En je hebt geen rekening gehouden met de verrechtsing. "De gemiddelde Nederlander" vindt het helemaal niet leuk dat het geld dat zijn werkgever anders aan een bonus voor hem had kunnen besteden, nu moet geven aan zijn collega die al een jaar overspannen thuis zit.

Ik geef een relatieve overweging, tel je eigen normeringen eens en kijk dan eens in hoeverre je in overeenstemming bent met de conclusie 13 positief, 3 negatief +/- 2.
pi_15900007
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:37 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Ik geef een relatieve overweging, tel je eigen normeringen eens en kijk dan eens in hoeverre je in overeenstemming bent met de conclusie 13 positief, 3 negatief +/- 2.

Met een paar punten ben ik het niet eens. De meeste vormen van lastenverlichting werken alleen maar tweedeling in de hand. Donoren hebben recht op privacy vind ik. Als mensen willen roken moet dat gewoon kunnen. Dit in acht nemende komen we uit op 7 negatieve punten waar jij positief hebt ingevuld. Dus 6-9.
pi_15900064
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 13:32 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nee we zouden maar met ze allen wat inleveren om dit hele land weer financieel gezond te maken. Dat kan natuurlijk niet. Snel SP stemmen dan wordt de EIGEN portemonnee misschien snel weer ontzien ten koste vd staatschuld. .

En door belastingen te verlagen zul je de staatsschuld uiteraard wel snel kunnen aflossen. .
  vrijdag 2 januari 2004 @ 16:14:46 #21
66982 Herostratos
pi_15902476
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:34 schreef thabit het volgende:

Met een paar punten ben ik het niet eens. De meeste vormen van lastenverlichting werken alleen maar tweedeling in de hand. Donoren hebben recht op privacy vind ik. Als mensen willen roken moet dat gewoon kunnen. Dit in acht nemende komen we uit op 7 negatieve punten waar jij positief hebt ingevuld. Dus 6-9.

9 negatieve beoordelingen van thabit grotendeels voortkomend uit jouw dogmatische visie op dit kabinet dat in jouw vastomlijnd denken als negatief staat gesitueerd. Zonder twijfel heb jij elk punt negatief benaderd en daar waar mogelijk direct een negatieve beoordeling toebedeeld zonder nuancering toe te passen.
Rookvrije werkplek? Logisch, maar het is een rechts kabinet dus ik ben er tegen.
Stimulans tot opening arbeidsmarkt, met name bij de grote groepen jonge werkelozen? Prachtig, maar het is een rechts kabinet dus ik ben er tegen.
Mensen die een gekrent leven in anonimiteit hebben, fysieke/psychische kwalen niet kunnen achterhalen, kunnen dit nu wel verkrijgen en een aanzienlijke kwaliteit van leven opbouwen! Mooi, maar het is een rechts kabinet dus ik ben er tegen.

Zoek er nog enkele passende tegenargumenten bij en klaar is Kees.
(In het geval van de dogmatisch linkse users hebben we het dan over Nyrem, Lord_Vetinari, Gelly, Thabit, BSB, SCH etc. en in het geval van de dogmatisch rechtse users hebben we het dan over Sickie, Tikorev, X-Ray en zijn 101 klonen enzovoorts...)

Wellicht dat in het licht van het nieuwe jaar dergelijke users eens de nuancering willen opzoeken en zich niet laten leiden door sentimenten of een morele superioriteit, maar op basis van eerlijke argumenten en met open vizier het digitale strijdperk betreden...

vrijdag 2 januari 2004 @ 16:19:34 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15902602
ik zie niet wat er zo verkeerd is aan de wettelijke veranderingen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15903677
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 16:14 schreef Herostratos het volgende:

[..]

9 negatieve beoordelingen van thabit grotendeels voortkomend uit jouw dogmatische visie op dit kabinet dat in jouw vastomlijnd denken als negatief staat gesitueerd. Zonder twijfel heb jij elk punt negatief benaderd en daar waar mogelijk direct een negatieve beoordeling toebedeeld zonder nuancering toe te passen.
Rookvrije werkplek? Logisch, maar het is een rechts kabinet dus ik ben er tegen.
Stimulans tot opening arbeidsmarkt, met name bij de grote groepen jonge werkelozen? Prachtig, maar het is een rechts kabinet dus ik ben er tegen.
Mensen die een gekrent leven in anonimiteit hebben, fysieke/psychische kwalen niet kunnen achterhalen, kunnen dit nu wel verkrijgen en een aanzienlijke kwaliteit van leven opbouwen! Mooi, maar het is een rechts kabinet dus ik ben er tegen.

Zoek er nog enkele passende tegenargumenten bij en klaar is Kees.

Je hebt het vooral over jezelf hier. Je zet bij elk punt "positief" neer, omdat het van een rechts kabinet afkomstig is, behalve bij de punten waar een mens ALLEEN MAAR negatief over kan zijn.

Rokers pesten? Inderdaad heel fout maar ja in Amerika doen ze het ook dus ben ik voor.

Mensen stimuleren de auto te gebruiken ipv openbaar vervoer? Slecht plan maar het is een rechts kabinet dus ben ik voor.

Etc, etc.

pi_15903843
Ah, het is alweer een typisch POL-topic aan het worden.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:33:12 #25
66982 Herostratos
pi_15904287
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:07 schreef thabit het volgende:

Je hebt het vooral over jezelf hier. Je zet bij elk punt "positief" neer, omdat het van een rechts kabinet afkomstig is, behalve bij de punten waar een mens ALLEEN MAAR negatief over kan zijn.

Helaas (vanuit jouw positie) is dat niet het geval. Ik zou vanuit mezelf beredenerend de 55+ graag laten werken, de stijging van 2 eurocent vind ik reeel daarentegen vind ik het kerstpakketten verhaal onzinnig etc.
quote:
Rokers pesten? Inderdaad heel fout maar ja in Amerika doen ze het ook dus ben ik voor.
Rokers pesten en het recht op een rookvrije werkplek is hetzelfde?
Hoe star dogmatisch wil je blijven denken? Hoe star kun je uberhaupt denken?
quote:
Mensen stimuleren de auto te gebruiken ipv openbaar vervoer? Slecht plan maar het is een rechts kabinet dus ben ik voor.
Weer een mooi voorbeeld van zoek de negatieve implicatie.
Ik zal me verder de moeite besparen om dogmatisch denkers de oogkleppen af te nemen, anders verzand dit topic zoals zo veel topics in POL...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')