abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2003 @ 14:09:11 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15059728
Ik heb een week of 2 geleden een boete gekregen wegens fietsen in een voetgangersgebied in Amsterdam. Die boete heb ik nog niet binnen en volgens mij kan dat nog wel even duren. Echter ik woon nu nog thuis maar per 22 december heb ik een eigen woning. M.a.w. het adres waar de boete wellicht pas over een paar weken aankomt klopt dan niet meer, ik ben er niet meer woonachtig.

Wat kan ik dan het beste doen, ik wil die boete natuurlijk niet betalen en ten tijde van het bekeuren hebben ze mijn toenmalige adres genoteerd. Ik heb dus niets misdaan met valse adressen e.d. Moet ik dan gewoon negeren dat er een boete aan mij gericht op de mat valt bij m'n ouders. Ze moeten hem immers aan mij persoonlijk thuis sturen toch?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15059758
Als jij verhuist ben jij verantwoordelijk voor je post.

Beetje vreemde manier ook om onder een boete uit te komen he?

maandag 1 december 2003 @ 14:12:12 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15059804
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:10 schreef Conflict het volgende:
Als jij verhuist ben jij verantwoordelijk voor je post.

Beetje vreemde manier ook om onder een boete uit te komen he?

eh nee, als men een vals adres opgeeft komt de post toch ook nooit aan, en die personen hoeven toch ook nooit een boete te betalen.
[..]
  maandag 1 december 2003 @ 14:12:54 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15059824
Die boete achterhaald je wel.
  maandag 1 december 2003 @ 14:13:41 #5
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15059844
Wordt die post niet automatisch doorgestuurd door de service van TPG./KPN/PTT/postbezorgers

Tenminste, de eerste x maanden?

Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15059845

je bent een sukkel.......sukkel zeg ik je........sukkel.......en voor de laatste keer.....sukkel.....

doei!!!

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_15059856
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

eh nee, als men een vals adres opgeeft komt de post toch ook nooit aan, en die personen hoeven toch ook nooit een boete te betalen.

Jij gaat gewoon verhuizen, dan komt die post gewoon aan bij je ouders. Ook leuk om hun met de problemen achter te laten
pi_15059871
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:13 schreef Herkauwer het volgende:
Wordt die post niet automatisch doorgestuurd door de service van TPG./KPN/PTT/postbezorgers

Alleen als je dat aanvraagt en er geen mensen met dezelfde achternaam op het oude adres blkijven wonen.
pi_15059879
Netjes je post laten doorsturen of zelf contact opnemen met nieuwe bewoners / ex huisgenoten. De boete komt je anders met allerlei verhogingen wel achterna: daar is het bevolkingsregister van de gemente ook goed voor. Je moet je namelijk ook uit- en inschrijven.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  maandag 1 december 2003 @ 14:15:09 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15059880
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:13 schreef Herkauwer het volgende:

tja, maar ik woonde thuis en ik geef gewoon mijn adreswijziging door bij instanties waarvan ik wil dat ze mijn nieuwe adres hebben.

Ik ga natuurlijk niet bureau amsterdam amstelland morgen even bellen met mijn nieuwe adres.

Wat als mijn ouders hem retour-afzenderen met opschrift: "woont hier niet"

[..]
  maandag 1 december 2003 @ 14:15:17 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15059886
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat komt omdat dan in principe de Politie foutieve informatie op de bon heeft geschreven. Echter als men er achter komt dat jij met opzet een vals aders hebt opgegeven en men weet nu waar je wel wootn dan moet je alsnog betalen (met boete wegens belemmering van opsporing). Je hoeft alleen niet te betalen als jij zegt dat je op de alexanderlaan woont en de politie schrijft op prinsalexanderlaan, of iets dergelijk.

Als jij correcte gegeven hebt opgegeven hoef je natuurlijk geen boete te betalen wegens belemmering van opsporing, echter je dient nog wel steeds de boete te betalen. Dat het misschien moeilijk of niet inbaar is is weer een ander verhaal.

[KNE]-Mod
  maandag 1 december 2003 @ 14:15:56 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15059898
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:14 schreef Conflict het volgende:

[..]

Jij gaat gewoon verhuizen, dan komt die post gewoon aan bij je ouders. Ook leuk om hun met de problemen achter te laten

hij staat toch op mijn naam?
[..]
  maandag 1 december 2003 @ 14:16:36 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15059914
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:15 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hij staat toch op mijn naam?

Inderdaad, met het, indertijd, correcte adres, je moet dus nog steeds betalen.
[KNE]-Mod
pi_15059934
Je moet je als je uit huis gaat wonen inschrijven op je nieuwe adres bij je de gemeente waar je gaat wonen. Om de zoveel tijd doet de politie een veegactie en die gebruiken dan de gemeentelijke gegevens om niet betalende mensen te vinden en anders kloppen ze gewoon bij je ouders aan. Dus ze weten je toch wel te vinden het wordt alleen wel een duur grapje dan want met je derde herinnering wordt de boete 2x zo duur en da's ook zonde want veel meer dan 25 euro kost een boete voor zonder licht rijden toch niet.
Dan had je maar met licht moeten rijden, want als je je niet aan de regels houdt die er voor zowel jou als mijn veiligheid zijn dan moet je ervoor boeten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 1 december 2003 @ 14:18:01 #15
38006 vliegnaarhans
It's good to be me
pi_15059950
Zorg maar dat je de boete betaalt, want ze vinden je zonder probleem. Ik bedoel, als je huis wordt ingebroken of er wordt iets gestolen, of je geeft iets aan wat ze zo kunnen natrekken om een crimineel te pakken dan zullen ze er niets aan doen, maar als ze geld kunnen vangen voor het fietsen in een voetgangerszone, dan worden hele teams erop gezet.

Dusss, zonder overdrijven: betalen en niet proberen er onderuit te komen door te verhuizen...

Alweer een kwaliteitspost van vliegnaarhans. Nu ook verkrijgbaar met kolder!
Vanwege verhuizing enkele spullen te koop: www.garageverkoop.tk
  maandag 1 december 2003 @ 14:18:46 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15059965
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:17 schreef Deetch het volgende:
Je moet je als je uit huis gaat wonen inschrijven op je nieuwe adres bij je de gemeente waar je gaat wonen. Om de zoveel tijd doet de politie een veegactie en die gebruiken dan de gemeentelijke gegevens om niet betalende mensen te vinden en anders kloppen ze gewoon bij je ouders aan. Dus ze weten je toch wel te vinden het wordt alleen wel een duur grapje dan want met je derde herinnering wordt de boete 2x zo duur en da's ook zonde want veel meer dan 25 euro kost een boete voor zonder licht rijden toch niet.
Dan had je maar met licht moeten rijden, want als je je niet aan de regels houdt die er voor zowel jou als mijn veiligheid zijn dan moet je ervoor boeten.
Ik reed overdag op de trambaan door de leidschestraat. De trambaan is voetgangersgebied
[..]
  maandag 1 december 2003 @ 14:21:16 #17
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_15060026
Dus als je een ernstig delict begaat en vlak voor de dagvaarding verhuis, wordt je vrijgesproken op een procedurefout?

Hmmmm, tricky.

Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  maandag 1 december 2003 @ 14:23:54 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15060088
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:21 schreef RedWind het volgende:
Dus als je een ernstig delict begaat en vlak voor de dagvaarding verhuis, wordt je vrijgesproken op een procedurefout?
Nee, er is dan nl geen procedurefout.
[KNE]-Mod
  maandag 1 december 2003 @ 14:25:01 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15060117
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:21 schreef RedWind het volgende:

Hmmmm, tricky.

dat niet, ik vraag me af of ze zoveel moeite gaan stoppen in een niet kloppend adres. Dat kost meer dan het oplevert me dunkt.

Als je een vals adres opgeeft dan gaan ze er denk ook niet iemand op zetten om de boete te achterhalen. Als iemand niet meer op een bepaald adres woont, dan gaan ze wellicht ook niet op zoek naar die persoon.

[..]
  maandag 1 december 2003 @ 14:28:22 #20
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15060191
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als iemand niet meer op een bepaald adres woont, dan gaan ze wellicht ook niet op zoek naar die persoon.

Maar binnen afzienbare tijd krijgt men de gegvens van je nieuwe gemeente en krijg je alsnog een herinnering op je nieuwe adres. Ze hoever er dus niemand op te zetten alleen gewoon een run draaien op de computer over alle openstaande rekeningen.
[KNE]-Mod
  maandag 1 december 2003 @ 14:29:21 #21
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_15060216
Ik geef wel een adreswijziging door.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 1 december 2003 @ 14:29:54 #22
12234 SoCoReBu
Wir woll'n Eisbären sehen
pi_15060230
De boete (en herinneringen,dus verhogingen) blijven op je oude adres komen totdat je nieuwe adres bekend is bij de politie. Uiteindelijk moet je de bekeuring + de verhoging gewoon betalen.

Ik heb dit met een parkeerboete gehad nl,ik woonde niet meer op het adres waar de boete naar gestuurd was.Na 4 jaar kreeg ik de boete op mijn nieuwe adres.Deze is nog niet betaald want ik heb bezwaar aangetekend hiertegen, waarschijnlijk moet ik nu alleen de boete zonder de verhogingen betalen.

maandag 1 december 2003 @ 14:30:07 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15060239
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik geef wel een adreswijziging door.
altijd behulpzaam
[KNE]-Mod
pi_15060256
op moment van boete en boete krijgen was je er nog woonachtig op die plek en dit is te valideren bij de gemeente
  maandag 1 december 2003 @ 14:33:09 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15060309
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:29 schreef SoCoReBu het volgende:
De boete (en herinneringen,dus verhogingen) blijven op je oude adres komen totdat je nieuwe adres bekend is bij de politie. Uiteindelijk moet je de bekeuring + de verhoging gewoon betalen.

Ik heb dit met een parkeerboete gehad nl,ik woonde niet meer op het adres waar de boete naar gestuurd was.Na 4 jaar kreeg ik de boete op mijn nieuwe adres.Deze is nog niet betaald want ik heb bezwaar aangetekend hiertegen, waarschijnlijk moet ik nu alleen de boete zonder de verhogingen betalen.

ben benieuwd hoe het afloopt
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')