abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:03:43 #1
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14993471
Ik las laats een boek welke ik had gekocht naar aanleiding van die Indiër die zo lang zonder voedsel en dergelijke leeft.

Dit boek heet lichtvoeding, komt wel uit een religieus standpunt maar daar moet je doorheen lezen, is mijn mening.

Anyway back to the point: Dit boek stelde natuurlijk dat alles uit energie bestaat, zoals al eerder is bevestigd door einstein.
Deze energie heeft verschillende benamingen in elke cultuur/religie. Maar bedoelen allemaal dezelfde energie.

Nu is het zo dat energie schijnt nooit te eindigen, alleen te veranderen.
Als dat zo is, hoe zou onze geest/spirit, dan ooit kunnen stoppen met bestaan, sinds energie alleen kan veranderen. Dan zou het toch zo zijn dat er in ieder geval Iets is na de dood?

Dit topic gaat wel voor het gemak even uit dat er dus een spirit bestaat binnen onszelf.

Wat denken jullie hiervan?

[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 28-11-2003 09:09]

vrijdag 28 november 2003 @ 09:10:27 #2
29301 Bl00dy
Powered by my girl !
pi_14993566
Ik als christen ben er van overtuigt dat er een hemel bestaat nadat we doodgaan. Een vorm van het paradijs, zoals God ons beloofd heeft.

Ik denk ook inderdaad dat wij uit meer bestaan dan vlees en bloed. Ik denk dat wij een ziel (lees ook:geest) in ons hebben. Ik denk dat die ziel naar de hemel gaat, naar het paradijs, zoals vele religies dat ook denken.

Het is al eeuwenoud het verhaal wat de mensen vertellen en geloven. Kijk naar de vroegere en huidige indianen, zij hebben nog steeds een groot geloof in de grote geest en in de eeuwige jachtvelden, zij staan veel dichter bij de natuur dan wij en ik heb daarbij het gevoel dat zij daarin iets meer gevoel hebben dan wij.

Age si quid agis!
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:10:30 #3
72282 360sjors
King of the Hill
pi_14993568
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:03 schreef Choices het volgende:
Ik las laats een boek welke ik had gekocht naar aanleiding van die Indiër die zo lang zonder voedsel en dergelijke leeft.

Dit boek heet lichtvoeding, komt wel uit een religieus standpunt maar daar moet je doorheen lezen, is mijn mening.

Anyway back to the point: Dit boek stelde natuurlijk dat alles uit energie bestaat, zoals al eerder is bevestigd door einstein.
Deze energie heeft verschillende benamingen in elke cultuur/religie. Maar bedoelen allemaal dezelfde energie.

Nu is het zo dat energie schijnt nooit te eindigen, alleen te veranderen.
Als dat zo is, hoe zou onze geest/spirit, dan ooit kunnen stoppen met bestaan, alleen veranderen. Dan zou het toch zo zijn dat er in ieder geval Iets is na de dood?

Dit topic gaat wel voor het gemak even uit dat er dus een spirit bestaat binnen onszelf.

Wat denken jullie hiervan?

Energie gaat inderdaad nooit verloren. Verbrand een stuk hout en het hout is weg, daarvoor heb je wel warmte, licht en as voor terug.

Je gaat er vanuit dat we een aparte geest (losstaand van het lichaam) hebben, ik denk niet dat dat zo is, maar hier gaan al topics over. Iig gaat ons lichaam, indien niet geconserveerd, dus ook over in "recyclede" energie.

pi_14993586
Er is helemaal nix na de dood, we leven voor de voortplanting.
Oftewel, wel leven om te neuken
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:12:27 #5
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_14993603
NIKS
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:15:20 #6
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14993655
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:10 schreef Bl00dy het volgende:
Ik als christen ben er van overtuigt dat er een hemel bestaat nadat we doodgaan. Een vorm van het paradijs, zoals God ons beloofd heeft.

Ik denk ook inderdaad dat wij uit meer bestaan dan vlees en bloed. Ik denk dat wij een ziel (lees ook:geest) in ons hebben. Ik denk dat die ziel naar de hemel gaat, naar het paradijs, zoals vele religies dat ook denken.

Het is al eeuwenoud het verhaal wat de mensen vertellen en geloven. Kijk naar de vroegere en huidige indianen, zij hebben nog steeds een groot geloof in de grote geest en in de eeuwige jachtvelden, zij staan veel dichter bij de natuur dan wij en ik heb daarbij het gevoel dat zij daarin iets meer gevoel hebben dan wij.

tjah zou kunnen. Ik weet niet of er een almachtige is, naar mijn mening kunnen wij mens zo machtig worden, als het Godsbeeld. maar dat is een discussie apart.

Er was ooit in nederland een grootschalig onderzoek, waar mensen keken naar de bijna-doodervaringen.
Deze mensen waren klinisch dood, en hersenactiviteit was niet waar te nemen.
En toch spreken zij dat zij iets met licht zagen en dergelijke, ze ervaarden in elk geval wat.

Het is niet direct bewijs, maar wel iets dat je laat nadenken, vind ik. wie heeft daar toevallig wat meer weet van, over wat het zou kunnen zijn?

pi_14993709
Na je dood wordt je onmiddelijk opnieuw geboren, als jezelf. En alle ellende begint weer opnieuw. Het is een grote herhaling...
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:22:05 #9
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_14993771
je reincarneert zonder dat je het je kan her(r)in(n)eren.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_14993796
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:19 schreef Disorder het volgende:
Ik geloof dat er na de dood niets is. Het houdt op.
Precies, voor je geboorte was er niks (dat ik me herinner dan), na je dood ook niets, helaas...maar geloven is mooi, kan de aanraking met de dood verzachten
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:23:56 #11
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14993811
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:10 schreef Bl00dy het volgende:

Dodenrijk heet dat.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:25:34 #12
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14993838
Everybody wants to go to heaven but nobody wants to die.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:25:42 #13
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14993841
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:22 schreef N-E-R-D het volgende:
je reincarneert zonder dat je het je kan her(r)in(n)eren.
daar zijn ook erg veel verhalen over, sommige die gewoon echt niet normaal verklaren zijn.
Kleuters die praten over herrineringen, en redelijk gedetailleerde beschrijvingen geven over hun vorige leven, welke ze nog goed herrineren, zoals:
Naam
Woonplaats,
manier van overlijden,
ouders.

Ik zeg niet dat ik erin geloof, ik merk alleen dat er zoveel zaken zijn die gewoon niet te verklaren zijn.
Ik weet dat er dingen bestaan die niet te verklaren zijn, daar ben ik achtergekomen, welke in relatief grote aantallen beweert worden. Dus ik ga meer denken over hoe waar sommige beweringen kunnen zijn.

pi_14993846
na de dood verval je in eeuwige rust. heerlijk!
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:28:17 #15
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_14993885
of je komt in een eeuwig durende droom, en dan maar hopen dat het geen nachtmerrie is.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:28:35 #16
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14993891
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:23 schreef Bramos82 het volgende:

[..]

Precies, voor je geboorte was er niks (dat ik me herinner dan), na je dood ook niets, helaas...maar geloven is mooi, kan de aanraking met de dood verzachten

Zo was mijn opvatting altijd. Dat het simpelweg een gevolg qua denkwijze is welke het eindigen van het bestaan niet kan besseffen/bevatten.
Maar ik langzaam begin ik erachter te komen, dat het geloof een kern van waarheid bezit. En dan doel ik niet alleen op religies.
pi_14993929
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:10 schreef 360sjors het volgende:

[..]
Je gaat er vanuit dat we een aparte geest (losstaand van het lichaam) hebben, ik denk niet dat dat zo is, maar hier gaan al topics over. Iig gaat ons lichaam, indien niet geconserveerd, dus ook over in "recyclede" energie.

laatst zag ik op tv een paar neurowetenschappers die er vanuit gingen dat je bewustzijn deels buiten je lichaam bestaat. Daardoor konden ze bijna dood ervaringen verklaren. Ze maakten ook gebruik van natuurkunde om het uit te leggen en ik kan ook wel een beetje natuurkunde en het klonk wel erg logisch (en zo dacht ik er ook al een beetje over)
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:32:31 #18
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14993958
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:31 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

laatst zag ik op tv een paar neurowetenschappers die er vanuit gingen dat je bewustzijn deels buiten je lichaam bestaat. Daardoor konden ze bijna dood ervaringen verklaren. Ze maakten ook gebruik van natuurkunde om het uit te leggen en ik kan ook wel een beetje natuurkunde en het klonk wel erg logisch (en zo dacht ik er ook al een beetje over)

Kan je dat verder uitleggen, meer info?
Want ik ben benieuwd welke verklaring achter het bijna dood ervaringen zou kunnen zitten. Want als de hersenactiviteit er echt volledig mee kapt, dan heb jij niks meer door, wetenschappelijk gezien.

Iemand anders misschien?

[Dit bericht is gewijzigd door Choices op 28-11-2003 09:39]

pi_14993999
Volgens mijn opa is het in de hemel de hele dag feest!
Mijn opa kan het weten, want die is er geweest
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:41:01 #20
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_14994121
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:34 schreef Bramos82 het volgende:
Volgens mijn opa is het in de hemel de hele dag feest!
Mijn opa kan het weten, want die is er geweest
Aldus Youp van 't Hek
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_14994142
Als je geest, mocht er zoiets bestaan, energie is dan komt na je dood je energie dus vrij. Wie zegt dat het dan ook bij elkaar moet blijven in de vorm van jouw entiteit. Misschien wordt jouw energie wel gewoon herverdeeld en is er na de dood van alles maar niets waar jij je nog van bewust zult zijn. We zullen het uiteindelijk allemaal wel zien (of niet natuurlijk)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_14994181
Na de dood moet je je verantwoorden voor je daden. De gelovigen en strijders gaan naar het paradijs en de ongelovigen en slechte mensen gaan naar de hel.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  vrijdag 28 november 2003 @ 09:55:11 #23
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_14994391
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:44 schreef pro_jeex het volgende:
Na de dood moet je je verantwoorden voor je daden. De gelovigen en strijders gaan naar het paradijs en de ongelovigen en slechte mensen gaan naar de hel.
Goed en kwaad is relatief, en daarvoor is geen standaard. in mijn mening. Goed en kwaad, is zo erg op ons ingeprent dat wij ook denken dat het heelal bestaat uit goed en kwaad doen. Dat is dus niet zo, wie kan nou bepalen dat datgeen wat jij gedaan heb goed, of fout was? Vanuit wiens standpunt was dat goed en fout?

Mijn punt is, dat er in mijn mening slechts een zeer kleine kans is op een natuur wet, welke bepaald wat goed, en wat kwaad is.

Want als dat er echt zou zijn, waren wij mensen allang automatisch het goede opgegaan. Helaas dat het 'goede' zo relatief is als de nete, en er geen echte richtlijn bestaat anders dan de wet.

Ok, religies hebben natuurlijk wel 'wetten', maar niet in mijn ogen. Dit is ook een discussie apart, en heeft ook weinig nut. . maar zo is mijn mening in ieder geval.

pi_14994401
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:44 schreef pro_jeex het volgende:
Ik geloof ook, maar dan in mezelf
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_14994413
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 09:42 schreef Deetch het volgende:
Als je geest, mocht er zoiets bestaan, energie is dan komt na je dood je energie dus vrij. Wie zegt dat het dan ook bij elkaar moet blijven in de vorm van jouw entiteit. Misschien wordt jouw energie wel gewoon herverdeeld en is er na de dood van alles maar niets waar jij je nog van bewust zult zijn. We zullen het uiteindelijk allemaal wel zien (of niet natuurlijk)
dat zeiden ze dus ook dat door middel van samenklonten van quarks(superpositie is dat geloof) je tijdelijk na je dood nog 'bewust' ben dat je daarna opgaat in de energie van de kosmos (dat is dus het witte licht). Ik moet ff zoeken naar meer info maar daar heb ik nu geen tijd voor, ben ook van plan er wat meer over te gaan zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')