De testritten zullen plaats hebben in de eerste week van maart in Melbourne Park wanneer het raceseizoen begint met de Australische Grand Prix.
Stoddart, eigenaar van Minardi, lijkt hiermee terug te keren op zijn schreden en alleen met jonge talenten te willen werken. Eerder liet hij de Australiër Mark Webber (nu Jaguar) en de Spanjaard Fernando Alonso (nu Renault) debuteren.
Dit jaar behoorde de dertiger Jos Verstappen tot zijn renstal. De Limburger en de 20-jarige Brit Justin Wilson haalden geen enkel punt voor het wereldkampioenschap binnen voor Minardi.
bron: nu.nl
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:38 schreef Archeodude het volgende:[..]
*diepe zucht* Fisico won alleen maar omdat het godganse veld er bijna was uitgedonderd, anders had 'ie nog geen kans gehad...
quote:schaamteloos gekopieerd van f1welt.com, maar wellicht in de toekomst toch een nederlander in de f1, al is het dan een halve. En evt piquet jr., die ook half nederlander is. Weet trouwens niet of het een goede tijd is, maar het zal ook niet in kwalificatie setup zijn geweest.
Ho.Pin Tung seit heute erster Chinese in einem F1-Auto
Für das BMW-Williams Team stieg der Chinese Ho-Pin Tung am heutigen Donnerstag erstmals in einen F1- Boliden. Nach dem ersten Fahrer folgt 2004 der erste GP.
Ho-Pin Tung testete heute für BMW-Williams!
© xpb.cc
Kurz nachdem Yang Liwei im Oktober als erster Chinese an einem bemannten Weltraumflug teilgenommen hatte, debütierte sein Landsmann Ho-Pin Tung am heutigen Donnerstag in einem anderen High-Tech-Metier. Tung testete mit dem BMW WilliamsF1 Team im spanischen Jerez de la Frontera als erster chinesischer Rennfahrer ein Formel-1-Fahrzeug.Der 21-Jährige aus Wenzhou, rund 500 Kilometer südlich von Shanghai gelegen, hatte diesen F1-Ausflug als Anerkennung für seine souveränen Leistungen in der Formula BMW Asia erhalten. Ho-Pin Tung pilotierte einen WilliamsF1 BMW FW24, er absolvierte unter den Augen seiner Eltern 42 Runden auf dem 4,428 Kilometer langen Kurs.
Vor dem Umstieg vom 140 PS starken Formel BMW in den Formel 1 mit gut 900 PS schlotterten mir zwar schon etwas die Knie", gab Tung zu, aber mit dieser Fahrt erfüllte sich für mich ein Lebenstraum. Natürlich bin ich auch stolz, der erste Chinese zu sein, der in einem F1-Cockpit saß, noch dazu bei einem Top-Team. Die ganze Atmosphäre im Team war sehr ruhig, ich war gar nicht nervös. Juan Pablo Montoya und Marc Gené waren sehr offen und haben mir alle meine Fragen beantwortet. Nach den ersten Runden hatte ich wirklich Fahrspaß und bis zum Schluss auch keinerlei konditionelle Schwierigkeiten. Das Potenzial dieses Autos ist unbeschreiblich, nach dieser Leistungsfähigkeit kann man süchtig werden. Die Datenanalyse mit den Ingenieuren hat mir die Unterschiede zu Juan und Marc aufgezeigt, allerdings auch einige Gemeinsamkeiten, was mich gefreut hat. Früher war die Formel 1 für mich ein Traum, jetzt ist sie mein Ziel. Und ich hoffe, dieser Test steigert das F1-Interesse in meiner Heimat."
BMW Motorsport Direktor Mario Theissen sagte zu Tungs Runden: Wir hatten Ho-Pins Leistungen eine ganze Weile aufmerksam verfolgt, seine zwölf Polepositions und zehn Siege in der Formula BMW Asia waren viel versprechend. Und er hat auch bei seiner ersten F1-Fahrt Umsicht und Reife gezeigt. Die Art und Weise, wie er an diesen Test herangegangenen ist und sich im Laufe des Tages gesteigert hat, zeigt, dass er als Rennfahrer ernsthaft Potenzial hat."
Tung erntete auch Anerkennung von Sam Michael, dem Chief Operations Engineer von WilliamsF1: Ho-Pin fuhr einen FW24 und hat sich in unser allgemeines Testprogramm eingebracht. Er hat gut mit den Ingenieuren zusammengearbeitet und im Laufe des Tages ein solides Maß an Kompetenz und Fähigkeiten gezeigt. Seine Rundenzeiten waren für einen Fahrer, der noch nie ein vergleichbares Fahrzeug bewegt hat, sehr respektabel."
Tungs Test mit dem BMW WilliamsF1 Team genießt besondere Aufmerksamkeit durch den 2004 anstehenden ersten Großen Preis von China, der am 26. September in Shanghai ausgetragen wird. Angesichts dieser Bedeutung erklärte Teamchef Frank Williams: Die Perspektive, bei den Fernsehzuschauern in China das Interesse an der Formel 1 zu wecken und zu vertiefen, ist sehr wichtig. Und es ist wirklich ein Segen, dass Ho-Pin Tung vor dem ersten GP in seinem Land als erster chinesischer Rennfahrer in einem Formel-1-Fahrzeug Geschichte schreibt. Ich glaube, dass sein Einsatz mit dem BMW WilliamsF1 Team in Jerez die Attraktivität der Formel 1 für eines der letzten unerschlossenen Gebiete dieses Sports steigern wird."
Ho-Pin Tung erzielte mit dem Vorjahresfahrzeug des BMW WilliamsF1 Teams in seiner 33. Runde seine persönliche Bestzeit von 1.22,082 Minuten...
Stephan Heublein
quote:
Vanmorgen om 9.20 uur reed Ho-Pin Tung voor de eerste keer in zijn racecarrière weg in een Formule1 bolide. Ho-Pin test vandaag (donderdag) met het Williams team. De ochtend verliep positief al belandde hij even in het grind. (Foto's uit Jerez)Tung mocht eigenlijk enkel deze ochtend testen, maar omdat hij door zijn uitstapje in het grind wat tijd verloor en nog enkele rondjes had staan rijdt hij deze namiddag toch nog even rond. De eerste rondetijden van Ho-Pin zijn in elk geval best goed.
De Chinees met Nederlandse roots heeft voorlopig een 1.22 achter zijn naam staan. Montoya draait rond 1.17, maar Sauber-testrijder Jani is bv. maar 1 seconde sneller. Tung lijkt zich heel snel aan te passen en is niet onder de indruk van alles wat om hem heen gebeurd.
Zo werd hij voor de middag even de weg afgesneden door Ferrari-testrijder Badoer. Tung, die geen kant meer op kon, raakte daarbij even het achterwiel van de Ferrari. Meteen bij zijn terugkeer in de Williams-pits trok hij echter naar de Ferrari-pitbox om verhaal te halen bij Badoer.
Ho-Pin zou deze namiddag nog een zestal rondjes rijden, maar door een probleem met de versnellingsbak belandde hij zojuist weer in het grind. Reacties en foto's volgen later op deze site
quote:Aha hij is al bekend geraakt met de grindbak
Op donderdag 11 december 2003 17:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Van F1racing
[..]
quote:F1racing.nl
Verlaat Frentzen de F1?Een vertrek van Heinz-Harald Frentzen uit de Formule 1 lijkt aanstaande. Volgens diverse bronnen rondom de Duitser maakt Frentzen één dezer dagen bekend dat hij zijn loopbaan voort zal zetten in het Duitse toerwagenkampioenschap DTM.
Frentzen reed het afgelopen seizoen voor Sauber. Ondanks een podiumplaats in Indianapolis kreeg de man uit Mönchengladback geen contractverlenging. Jordan lijkt op dit moment voor Frentzen nog de enig overgebleven optie binnen de Formule 1, maar gezien het pijnlijke verleden tussen Frentzen en Jordan lijkt deze overstap niet eenvoudig.
Volgens verschillende bronnen zal Frentzen binnenkort dan ook bekend maken dat hij de Formule 1 vaarwel zal zeggen. Naar verluidt zou Frentzen een contract hebben getekend bij Opel in de DTM.
quote:goede keus van Frentzen
Op vrijdag 12 december 2003 10:12 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Frentzen hangt eindelijk nu ook zijn helm aan de wilgen
[..]
quote:
Update
Aanstaande maandag, dinsdag en woensdag zullen Perridon, Vermeulen en Verstappen belangrijke onderhandelingen voeren met Eddie Jordan. Mogelijk dat na deze besprekingen meer duidelijk zal worden over de toekomst van Jos Verstappen.
quote:ik ga voor verstappen
Op vrijdag 12 december 2003 10:26 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Dit kleine berichtje plukte ik van F1today.nl
[..]
quote:ik hoop dat een positief gesprek wordt..
Op vrijdag 12 december 2003 10:26 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Dit kleine berichtje plukte ik van F1today.nl
[..]
quote:Ik voor Perridon
Op vrijdag 12 december 2003 10:31 schreef vosss het volgende:[..]
ik ga voor verstappen
de 19 gaat wel lekker hard...maar goe of ut gaat om PR's neer te zetten of dat het gaat om zo lang mogelijk doorrijden is uiteraard niet bekend.
maar toch...mclaren redelijk snel aant begin van de tests, hebben we wel eens anders gezien..
quote:dat zit wel goed met die nieuwe auto.
Op vrijdag 12 december 2003 11:14 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
"Nieuwe McLaren verpulvert ronderecord"de 19 gaat wel lekker hard...maar goe of ut gaat om PR's neer te zetten of dat het gaat om zo lang mogelijk doorrijden is uiteraard niet bekend.
maar toch...mclaren redelijk snel aant begin van de tests, hebben we wel eens anders gezien..
The 36-year-old German, who won three Grands Prix in a 10-year career, will race for Opel in the DTM in 2004.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/3311979.stm
En hoewel het nieuws klopt over de onderhandelingen met EJ komende week zou ik persoonlijk f1today niet echt meer serieus nemen. Die gasten zitten er echt om de pageviews, niet voor het betrouwbare nieuws...
Ik denk dat het voor Heinz-Harald niet meer hoefde als het alleen nog maar op dat lage niveau kon, terwijl Jos de indruk geeft dat die hij wanhopig is om toch maar ergens binnen te geraken in de F1, al moet hij met een tractor rijden.
quote:Mis ik nu iets, 3 stoeltjes? Jordan en Minardi en thats it toch. Aha nummer 3 zou 2x Jordan zijn, maar goed Heidfeld bij Jordan is al zo goed als zeker.
Minardi Cosworth presenteert vol trots zijn nieuwe aanwinst Gianmaria "Gimmi" Bruni als rijder voor het seizoen van 2004.<knip>
De komst van Bruni bij Minardi betekent dat er nog maar 3 zitjes vrij zijn voor het volgende raceseizoen. Dit plaatst extra druk op Verstappen die het afgelopen jaar nog uitkwam voor de renstal van Minardi.
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 13-12-2003 18:51]
quote:maar Jordan heeft toch niks officieel bevestigd? en daar zal t wel om gaan
Op zaterdag 13 december 2003 18:45 schreef -Hans- het volgende:
http://www.f1racing.nl/news.php?ID=66422
[..]Mis ik nu iets, 3 stoeltjes? Jordan en Minardi en thats it toch. Aha nummer 3 zou 2x Jordan zijn, maar goed Heidfeld bij Jordan is al zo goed als zeker.
quote:Klopt helemaal, ik leefde in eerste instantie in de veronderstelling dat Heidfeld al een contract op zak had maar dat was dus nog niet het geval.
Op zaterdag 13 december 2003 19:02 schreef rubbereend het volgende:[..]
maar Jordan heeft toch niks officieel bevestigd? en daar zal t wel om gaan
quote:van wat ik begrepen heb heeft Heidfeld een voorcontract maar nog geen definitief contract.
Op zaterdag 13 december 2003 19:25 schreef -Hans- het volgende:[..]
Klopt helemaal, ik leefde in eerste instantie in de veronderstelling dat Heidfeld al een contract op zak had maar dat was dus nog niet het geval.
Aan de andere kant is het nog helemaal niet zeker dat Firman weg gaat want hij heeft volgens mij nog wel een contract voor 2004 bij Jordan, maar goed dat je een contract hebt zegt niet zo veel binnen de F1.
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:32 schreef rubbereend het volgende:[..]
van wat ik begrepen heb heeft Heidfeld een voorcontract maar nog geen definitief contract.
quote:Bron: Verstappen.nl
Jos definitief niet naar Minardi(18 december 2003) Jos Verstappen zal komend seizoen definitief niet voor het team van Minardi uitkomen. Afgelopen dinsdag vonden er nog gesprekken plaats tussen Michel Perridon van Trust met het Jos Verstappen management enerzijds en Paul Stoddart anderzijds, maar naar nu blijkt zonder vervolg. In het gesprek wat plaats vond konden te weinig garanties gegeven op sportieve verbeteringen voor volgend jaar. Hierdoor hebben zowel Trust als Jos de conclusie getrokken om komend seizoen niet meer met Minardi in zee te gaan.
In een korte reactie liet Jos weten toch het beste voor te hebben met het team van Minardi: "Ik wil met name Paul bedanken voor de samenwerking van afgelopen seizoen en hem veel succes toewensen voor komend jaar. Ik heb intensief samengewerkt met Minardi en de diverse monteurs en hoop hun volgend jaar weer in de paddock te ontmoeten". Helaas slechts een korte reactie van Jos maar we hopen later deze week een uitgebreider interview met hem te kunnen plaatsen.
quote:Van verstappen.nl
Op een rijtje: de laatste feiten en geruchten.Jaguar coureur Mark Webber is hot.
De Australische coureur wordt begeerd door meerdere renstallen, waaronder Williams en Renault. Webber´s manager Briatore, tevens teambaas van Renault, is echter duidelijk over de toekomst van Webber. Hij is van ons, hij is een investering voor de lange termijn. Pas als blijkt dat wij hem bij Renault niet nodig hebben en Frank Williams benadert me, dan ben ik bereid Webber op te geven. Want mijn relatie met Frank is heel erg goed!Zonnige toekomst voor Raikkonen
In de tussentijd benadrukken Kimi Raikkonen´s managers dat de jonge Fin niet van plan is McLaren te verlaten. Door de komst van Juan Pablo Montoya wordt er druk gespeculeerd over wie van twee huidige coureurs de zak zal krijgen.
Wel verschijnen er in de pers geruchten over de interesse van Ferrari voor The Iceman. Al sinds zijn intrede in de Formule 1 wordt Raikkonen met meer dan normale aandacht gevolgd door zowel Ross Brawn als Jean Todt. De manager van Raikkonen is de dans om de miljoenen goed begonnen: Kimi maakt zich niet druk om de komst van Montoya. Hij is erg gelukkig bij McLaren en vol vertrouwen over zijn eigen kunnen. Dat wil hij ook graag laten zien en is ervan overtuigd dat McLaren hem die kans geeft!Barrichello verkeert nog in onzekerheid
Rubens Barrichello heeft zijn onbegrip over het aanblijven van Michael Schumacher bij Ferrari geuit. De Braziliaan is nog in afwachting van een contractsverlenging, maar ziet zijn toekomst enigszins gefrustreerd door de vastbeslotenheid van 6-voudig wereldkampioen Schumacher. Als ik hem was zou ik wel weten wat ik zou doen, aldus Barrichello.
Volgens recente, officieuze, berichten zou Barrichello zich slechts mogen verheugen op een contractsverlenging van maar één jaar. Barrichello wordt door de leiding van Ferrari waarschijnlijk niet als de waardige opvolger van Michael Schumacher gezien, want de Scuderia geeft toe zich te oriënteren op de rijdersmarkt voor de toekomst.Als laatste melden wij dat Christijan Albers in verband gebracht wordt met een zitje bij Minardi.
De DTM-coureur zou de voorkeur hebben van een aantal Nederlandse sponsors, wat graag bij Minardi op de auto zou willen staan, zoals Wilux en Telfort. Vandaag wordt er door Minardi onderhandeld met de Hongaar Zsolt Baumgartner, die naar verluid een aardig sponsorbudget meeneemt. Als Minardi er niet uitkomt met Baumgartner, zal Stoddart graag in overleg gaan met Wilux. Van de kant van het management van Albers valt, in tegenstelling tot eerdere jaren, een zeer bescheiden geluid te horen. Manager Lodewijk Varossieau zegt dat het beter is om af te wachten en een Formule 1 debuut voor 2005 na te streven. Mogelijk is hetgeen Minardi voor het komende jaar kan bieden wederom te mager voor Albers en ziet Varossieau zijn protegé nog graag een jaartje schitteren in de DTM.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |