Op het lichaam van de vrouw is woensdag sectie verricht. De uitslag daarvan is volgens de politie nog niet bekend, zodat nog niets gezegd kan worden over de doodsoorzaak. Wel gaat de politie er van uit dat de vrouw door geweld om het leven is gekomen. Of zij dood was voor zij in brand werd gestoken kan de politie niet zeggen. De politie weet ook nog niet wie de vrouw is, aangezien de toestand van haar lichaam identificatie bemoeilijkt. Twintig rechercheurs zijn met het onderzoek bezig.
quote:Bron: Teletekst
BEMMEL In een polder bij Bemmel is in
de nacht van maandag op dinsdag het
lichaam van een meisje uit Nijmegen
aangetroffen.Ze was in brand gestoken.
De 16-jarige werd sinds maandagavond
vermist.
quote:Ik heb er ook 17 jaar gewoond
Op donderdag 20 november 2003 07:31 schreef 44PJ3 het volgende:
ik woon er en weet er niks van???vet, wel weer Bemmel in het nieuws...
quote:wordt het niet tijd voor een bezoekje aan de riagg ??
als jij het vet vind dat je dorp/stad/gemeente zo in het nieuws komt ??
quote:Sick bastard
quote:Exactly my thoughts...
Op donderdag 20 november 2003 07:44 schreef dimage het volgende:[..]
wordt het niet tijd voor een bezoekje aan de riagg ??
als jij het vet vind dat je dorp/stad/gemeente zo in het nieuws komt ??
Ziek dat zoiets bij mij in de buurt gebeurd.. Heb er nu dus al helemaal geen fijn gevoel meer bij als m'n vriendin na t uitgaan vanuit nijmegen naar huis moet..
quote:Je wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je in de buurt van Nijmegen woont en een vriendin hebt. Want je kan gewoon niet zo naief zijn dat je denkt dat er nog zoiets bestaat als een veilige stad.
Op donderdag 20 november 2003 07:51 schreef tummeke het volgende:[..]
Exactly my thoughts...
Ziek dat zoiets bij mij in de buurt gebeurd.. Heb er nu dus al helemaal geen fijn gevoel meer bij als m'n vriendin na t uitgaan vanuit nijmegen naar huis moet..
quote:
Op donderdag 20 november 2003 08:44 schreef klaus_beyer het volgende:[..]
Je wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je in de buurt van Nijmegen woont en een vriendin hebt. Want je kan gewoon niet zo naief zijn dat je denkt dat er nog zoiets bestaat als een veilige stad.
Een brandend lijk, brute shit, teveel films gekeken.
quote:niet echt, die loopt ook te feesten zonder mij. Ik irriteer me aan van die naieve opmerkingen zoals "niet meer veilig" , ga er dan samen mee op pad...
Op donderdag 20 november 2003 08:52 schreef Fido het volgende:[..]
Je hebt zelf geen vriendin zeker.
quote:Kan.
Op donderdag 20 november 2003 08:44 schreef Disorder het volgende:
Het zou toch ook zelfmoord kunnen zijn geweest?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk trouwens, aangezien de politie er al van uitgaat dat het meisje om het leven is gekomen door geweld.
Jezelf aftuigen en daarna in de fik steken kan volgens mij niet.
quote:Jezelf in de fik zetten lijkt me ook niet de leukste manier van zelfmoord.
Op donderdag 20 november 2003 09:02 schreef robh het volgende:[..]
Kan.
Lijkt me heel onwaarschijnlijk trouwens, aangezien de politie er al van uitgaat dat het meisje om het leven is gekomen door geweld.
Jezelf aftuigen en daarna in de fik steken kan volgens mij niet.
quote:Dat jij je vriendin nou als een hondje achterna loopt..
Op donderdag 20 november 2003 08:59 schreef klaus_beyer het volgende:[..]
niet echt, die loopt ook te feesten zonder mij. Ik irriteer me aan van die naieve opmerkingen zoals "niet meer veilig" , ga er dan samen mee op pad...
En nee, er is geen veilige stad.. Maar zo'n moord als dit gaat me toch echt te ver. Tot nu toe was het hier in de omgeving toch behoorlijk rustig wat dat soort dingen betreft.
En waar heb ik trouwens 'niet meer veilig' genoemd?
quote:Dit soort zaken zijn gelukkig een zeldzaamheid.
Op donderdag 20 november 2003 09:13 schreef tummeke het volgende:En nee, er is geen veilige stad.. Maar zo'n moord als dit gaat me toch echt te ver. Tot nu toe was het hier in de omgeving toch behoorlijk rustig wat dat soort dingen betreft.
Bij mij op de hoek is toentertijd het lichaam van Anne de Ruiter de Wild (naam?) gevonden. Dan ben je een tijdje erg voorzichtig en breng je je vriendin weg/haal je haar op, maar langzamerhand slijt dat wel weer.
Het is in- en intriest dat zulke dingen gebeuren, maar persoonlijk zou ik me er niet al te druk om maken.
quote:Ik loop niemand achterna als een hond, alleen poesjes soms. Ik was niet degene die aan het klagen was van "geen fijn gevoel meer".
Op donderdag 20 november 2003 09:13 schreef tummeke het volgende:[..]
Dat jij je vriendin nou als een hondje achterna loopt..
En nee, er is geen veilige stad.. Maar zo'n moord als dit gaat me toch echt te ver. Tot nu toe was het hier in de omgeving toch behoorlijk rustig wat dat soort dingen betreft.
En waar heb ik trouwens 'niet meer veilig' genoemd?
nieuwe opsporings technieken houden deze lui niet tegen, het zorgt er alleen voor dat ze dit soort rigoreuze maatregelen gaan nemen om hun sporen te wissen..
quote:schokkend- en bizar. Zou inderdaad kunnen dat sporen op sexueel misbruik zo zijn uitgewist
Moord op Nijmeegs meisje schokt schoolUitgegeven: 20 november 2003 10:54
Laatst gewijzigd: 20 november 2003 10:55NIJMEGEN - Op het Dominicus College in Nijmegen is donderdagochtend geschokt gereageerd op de dood van een 16-jarige leerlinge. Het uit Nijmegen afkomstige meisje werd in de nacht van maandag op dinsdag dood aangetroffen in de polders tussen Bemmel en Lent. De politie maakte de identiteit van het meisje woensdagavond bekend.
Mentoren brachten alle klassen van het Dominicus College donderdag om half negen op de hoogte van het nieuws. De school heeft een klaslokaal als rouwcentrum ingericht. Professionele hulpverleners staan klaar om leerlingen bij te staan, aldus een woordvoerder van het Dominicus College.
Het vermoorde meisje was leerling in 4 vwo. De school heeft inmiddels voor opvang van haar geschokte klasgenoten gezorgd. Verder houdt de school zondag een herdenkingsdienst voor het meisje.
Het lichaam van de scholiere werd even na middernacht brandend aangetroffen tussen Bemmel en Lent, vlakbij Nijmegen. De politie heeft twintig rechercheurs op de zaak gezet.
Wat moet je anders met zo'n ziek figuur doen die zoiets flikt???
En die mongool van een youssef mag van mij ook een ban krijgen voor z'n achterlijke sig. Die koran van jou gebruik ik nog niet eens als pleepapier..
quote:Als ik loop te zeiken dan lees je het toch lekker niet? Wat heb ik een hekel aan aanstellers als jij zeg..
Op donderdag 20 november 2003 09:29 schreef klaus_beyer het volgende:[..]
Ik loop niemand achterna als een hond, alleen poesjes soms. Ik was niet degene die aan het klagen was van "geen fijn gevoel meer".
Nu zeg je weer dat het hier behoorlijk rustig was....nee, nu is het opeens dan niet rustig. Je moet niet zeiken dat je je vriendin niet meer alleen naar huis kan laten gaan, dat kan al lang niet meer.
quote:bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=235019&c=12
Moord op Nijmeegs meisje schokt schoolUitgegeven: 20 november 2003 10:54
Laatst gewijzigd: 20 november 2003 10:55NIJMEGEN - Op het Dominicus College in Nijmegen is donderdagochtend geschokt gereageerd op de dood van een 16-jarige leerlinge. Het uit Nijmegen afkomstige meisje werd in de nacht van maandag op dinsdag dood aangetroffen in de polders tussen Bemmel en Lent. De politie maakte de identiteit van het meisje woensdagavond bekend.
Mentoren brachten alle klassen van het Dominicus College donderdag om half negen op de hoogte van het nieuws. De school heeft een klaslokaal als rouwcentrum ingericht. Professionele hulpverleners staan klaar om leerlingen bij te staan, aldus een woordvoerder van het Dominicus College.
Het vermoorde meisje was leerling in 4 vwo. De school heeft inmiddels voor opvang van haar geschokte klasgenoten gezorgd. Verder houdt de school zondag een herdenkingsdienst voor het meisje.
Het lichaam van de scholiere werd even na middernacht brandend aangetroffen tussen Bemmel en Lent, vlakbij Nijmegen. De politie heeft twintig rechercheurs op de zaak gezet.
Triest verhaal, doet me denken aan Marianne Vaatstra (of hoe ze ook heette?)
quote:
Politie onderzoekt buurt en school verbrand meisjeARNHEM - Ruim twintig rechercheurs doen de komende dagen onderzoek in de woonomgeving en bij de school van het 16-jarige Nijmeegse meisje, dat dinsdagmorgen vroeg brandend is gevonden in de polder tussen Bemmel en Lent. Een woordvoerder van de politie heeft donderdag gezegd dat uit onderzoek is gebleken dat het meisje dood was voor haar lichaam in brand is gestoken. Over de doodsoorzaak wil de politie nog geen mededelingen doen.
Het meisje, vwo-leerlinge van het Nijmeegse Dominicus College, verdween maandagavond. Bekenden van het meisje zeggen dat zij maandagavond nog zat te chatten met vrienden. Ze zou gemeld hebben dat ze even weg moest, maar kwam daarna niet meer terug. De zegsman van de politie wil dat niet bevestigen. Uit "recherchetactisch oogpunt" wil hij ook niet zeggen of er een computer in beslag is genomen.
Haar ouders gaven het kind maandagavond als vermist op bij de politie. Slechts enkele uren later, kort na middernacht, zagen passanten vlammen in de polder. Toen zij gingen kijken deden zij hun lugubere vondst. Hoe het meisje bij de Defensiedijk, een kleine tien kilometer van haar woonhuis, terecht is gekomen is volgens de politie nog niet duidelijk.
De politie gaat de komende dagen ook zoveel mogelijk mensen horen die het slachtoffer kenden. Onder de op te roepen getuigen zullen ook klasgenoten van het meisje zijn, aldus de politiewoordvoerder.
http://nu.nl/news.jsp?n=235105&c=13
Zolang je de achtergronden van deze moord (?) niet weet slaat het nergens op in dit topic.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 20-11-2003 14:18]
quote:Fijn. En nou optiefen met die discussie. Het feit dat ze waarschijnlijk na overlijden in de brand gestoken is zal wel iets te maken hebben met het wegwerken van bewijs materiaal ofzo. Toch weer een bizarre moord.
Op donderdag 20 november 2003 14:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat dacht ik ook al, net als toen met die verkrachting van de week die door een stelletje autochtone pubers was gepleegd. Maar daarmee zeg ik niet dat alle autochtonen zo zijn.
quote:Als je niet kunt spellen wel.
Op donderdag 20 november 2003 14:44 schreef yohan.nl het volgende:
[afbeelding]Beetje smakeloos omschreven.
quote:Idd
Op donderdag 20 november 2003 15:10 schreef Ines het volgende:[..]
Als je niet kunt spellen wel.
On topic: ik krijg helemaal kippenvel hiervan, wat een gruwelijke misdaad!
quote:Wat een blunder.
Op donderdag 20 november 2003 14:44 schreef yohan.nl het volgende:
[afbeelding]Beetje smakeloos omschreven.
Feit blijft natuurlijk dat het echt gruwelijk is wat hier is gebeurt. Wat mij betreft gaat de strafmaat voor moord snel omhoog. De dader verdiend minstens 50 jaar cel. Levenslang zal die niet krijgen omdat je daarvoor meerder moorden moet hebben gepleegd.
Zij is dus al brandend gevonden......wat een nachtmerry als je zoiets ondekt......t lijkt wel een een of andere horrorfilm.
De dader zou toen nog niet heel ver weg geweest kunnen zijn.
En die Allochtone duscussie slaat helemaal nergens op. Het maakt niet uit of het een allochtoon/autochtoon was. Dit misdrijf is gepleegd door een heel zieke geest.
Waarsch. in brand gestoken om elk spoor van de dader uit te wissen. Geen haar te vinden, dna of vingerafdrukken .....
Bizar
quote:Ik probeer altijd uit alle macht om het me niet voor te stellen. Maar da's steeds weer erg moeilijk. Bah! Ik geloof dat ik maar een tijdje geen nieuws meer ga kijken en lezen...
En keer op keer probeer ik me bij dit soort zaken voor te stellen hoe het slachtoffer dit heeft beleefd Hoe zou het eraan toegegaan zijn?
Flikker alsjeblieft een eind op met dat allochtonengejengel.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 20-11-2003 17:00]
quote:Meeste zedenmisdrijven en moorden worden juist wel door nederlanders cq Kaukasiers gepleegd. Dus die theorie klopt niet helemaal.
Op donderdag 20 november 2003 11:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Het is zeker al erg genoeg. Maar er mag best even aandacht geschonken worden aan het feit of het al dan niet een allochtoon is. We kunnen wel eeuwig blijven roepen met z'n allen dat de afkomst van de dader niks uit maakt maar daar lossen we natuurlijk niks mee op.
Ik snap overigens goed dat mensen geneigd zijn te denken dat het hier een allochtoon iemand betreft wegens het groot gebrek aan respect voor vrouwen en menselijk leven in het algemeen wat de dader hier heeft laten blijken. Dat zijn niet bepaald zaken die ons Nederlanders met de paplepel zijn ingegoten.
On topic: vreselijk. Ik begrijp dat nu wel zeker is dat ze dood was op het moment van het in brand steken? Daar deden ze nog vaag over vanmorgen, ik rilde nog erger bij de gedachte dat ze nog geleefd zou hebben en die vlammen gevoeld moest hebben. Echt heel erg vreselijk vooral voor de ouders, die afscheid moeten nemen van verkoolde resten ipv een tenminste nog herkenbare dochter.
Ik ben benieuwd of ze nog sporen kunnen vinden waarmee ze kunnen achterhalen wat de exacte doodsoorzaak is. Ik hoop iig dat ze de dader heel snel pakken.
Er werd gemeld dat ze eerst nog chatte met vriendinnen en daarna 'even weg' moest. Misschien naar een chat-afspraakje? Hoewel, op maandagavond...? Maar goed, ALS het een chat-afspraakje was, dan zou de dader in principe via logs e.d. te achterhalen moeten zijn. En is er kans dat ze zijn adres in een agenda of zo heeft genoteerd.
Hmm, ik draaf door nu. Ben iig blij dat ik niet meer opstage loop op de stadsredactie van de Gelderlander in Nijmegen. Ik ben iets te soft denk ik om over dit soort dingen objectief na te denken...
quote:Politie heeft (nog) niet gezegd of ze een computer inbeslag genomen hebben of niet. Dus zou goed kunnen dat ze dat ook onderzoeken.
Op donderdag 20 november 2003 17:11 schreef confined het volgende:
[offtopic]thanx robh[/offtopic]Ik ben benieuwd of ze nog sporen kunnen vinden waarmee ze kunnen achterhalen wat de exacte doodsoorzaak is. Ik hoop iig dat ze de dader heel snel pakken.
Er werd gemeld dat ze eerst nog chatte met vriendinnen en daarna 'even weg' moest. Misschien naar een chat-afspraakje? Hoewel, op maandagavond...? Maar goed, ALS het een chat-afspraakje was, dan zou de dader in principe via logs e.d. te achterhalen moeten zijn. En is er kans dat ze zijn adres in een agenda of zo heeft genoteerd.
Hmm, ik draaf door nu. Ben iig blij dat ik niet meer opstage loop op de stadsredactie van de Gelderlander in Nijmegen. Ik ben iets te soft denk ik om over dit soort dingen objectief na te denken...
Ze zei telefonisch nog tegen haar moeder dat ze naar een vriendin ging, waar ze dus nooit is aangekomen...
rust zacht Maja
edit: ik ga nu naar huis... morgen reageer ik weer...
[Dit bericht is gewijzigd door confined op 20-11-2003 17:15]
quote:Ja, zie ook het gesloten topic van Blaatschaap: 16-jarige Nijmeegse vermoord en verbrand.
Op donderdag 20 november 2003 17:14 schreef confined het volgende:
Ik zie net op teletekst dat ze ook een naam heeft: Maja.
RIP en de ouders veel sterkte toegewenst met het verlies
Dat meisje werkte in de winkel waar ik altijd mn boodsgappuh haal...
Je verw8 ook niet dat t zo digtbij gebeurt
Dat meisje is er wel zelf naar toe gegaan..
Ze zij tegen dr moeder dat ze naar n vriendin ging tegen die vriendin zij ze dat ze naar.... ging.
En dat meisje kwam uit Bosnie BTW
Bron: N vriendin van mij was n goeie vriendin van dr
[Dit bericht is gewijzigd door GaRleC op 20-11-2003 17:35]
Bijzonder triest in ieder geval.
-edit-
Nu ik er zo over nadenk is het maar de vraag of zij al dood was voordat zij verbrand werd, om de mensen rustig te houden. Want als ze in brand was gestoken toen ze nog leefde worden de gemoederen ( terecht ) nog meer woeliger. Ik wil er eventjes niet aan denken.
[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 20-11-2003 17:43]
quote:Niet om het 1 of het ander, maar iets leesbaarder Nederlands tikken is toch wel gewenst.
Op donderdag 20 november 2003 17:34 schreef GaRleC het volgende:Die kjel die dat heeft gedaan is egt ziek.
Dat meisje werkte in de winkel waar ik altijd mn boodsgappuh haal...
Je verw8 ook niet dat t zo digtbij gebeurt:NDat meisje is er wel zelf naar toe gegaan..
Ze zij tegen dr moeder dat ze naar n vriendin ging tegen die vriendin zij ze dat ze naar.... ging.Bron: N vriendin van mij was n goeie vriendin van dr
Ik doe mijn best het niet voor te stellen wat er gebeurt is, noch wat voor een beesten de daders zijn.... En tot nu toe lukt het aardig, gelukkig. Maar ik ben bang dat het me toch een keer achterhaald
quote:Jazeker. De leraren hielden er allemaal rekening mee dat de kinderen waarschijnlijk niet met hun hoofd erbij waren. Er is dus een rouwkamer ingericht (het 1e uur vanochtend was hij er al), er is (bij de vlag die halfstok hangt) nu ook een plaats waar je bloemen neer kan leggen. Iedereen werd heel netjes opgevangen. Zeker hulde.
Op donderdag 20 november 2003 17:49 schreef Miesjel het volgende:
Volgens mij heeft het Dominicus college vandaag heel erg goed gehandeld. Daarvoor hulde.
quote:Ja, dat was echt iets typisch van Maja. Ze liet bij iedereen een sterke indruk achter. En dat zeg ik niet omdat ik nu even wat wil babbelen na haar dood.. maar omdat ik dat serieus meen.
De school waar ik les geef ligt ongeveer 4km verder. En ook daar was het merkbaar. Veel mensen kende Maja.
quote:Zou je misschien willen vertellen wie? Ik ben benieuwd namelijk.
Een huisgenoot geeft les op het Dominicus, en net als veel andere leraren is zij ook redelijk aangeslagen.
quote:Ja.. hier hetzelfde....
Veel leerlingen waren ook onder de indruk en ik denk dat de ergste klap nog moet komen.Ik doe mijn best het niet voor te stellen wat er gebeurt is, noch wat voor een beesten de daders zijn.... En tot nu toe lukt het aardig, gelukkig. Maar ik ben bang dat het me toch een keer achterhaald
quote:jawel, maar liever niet via het Forum. Stuur maar een meeltje.
Op donderdag 20 november 2003 17:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zou je misschien willen vertellen wie? Ik ben benieuwd namelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 20-11-2003 18:10]
Had vanochtend al gehoord dat er een meisje in Bemmel was gevonden, maar toen ik hoorde dat het Maja van school was.... tsjee, wat voor mensen doen dit nou
.
quote:Of mail even naar blaatschaap at fok.nl ?
Op donderdag 20 november 2003 19:00 schreef BlaatschaaP het volgende:Ik zou graag een mail willen sturen, maar het plaatje in je profiel werkt niet echt helemaal. Kan je het misschien hier zeggen?
Off-topic; Blaatschaap, jij zit dus ook op t Dominicus??
quote:Tjek.
Op donderdag 20 november 2003 19:00 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ik zou graag een mail willen sturen, maar het plaatje in je profiel werkt niet echt helemaal. Kan je het misschien hier zeggen?
[Dit bericht is gewijzigd door Miesjel op 20-11-2003 19:12]
quote:HIJ heeft OOK icq..gebruik het bloemetje
Op donderdag 20 november 2003 19:03 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat kan niet, ivm stalken werkt dat e-mailadres niet meer.
quote:Werkt niet...
Op donderdag 20 november 2003 19:07 schreef Loedertje het volgende:[..]
HIJ heeft OOK icq..gebruik het bloemetje
quote:
Op donderdag 20 november 2003 07:49 schreef Vampier het volgende:[..]
Sick bastard
quote:Sjeesh, wat raar om dat zo op foto te zien
Op donderdag 20 november 2003 19:47 schreef Beetle het volgende:
[afbeelding]
(Vlag halfstok voor Maja Braderic. Foto uit de LC)
quote:Hier ook... Wat zal ik lekker slapen vanaaf... NOT
Op donderdag 20 november 2003 20:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
't blijft de hele dag al door m'n hoofd spoken
quote:hmja
Op donderdag 20 november 2003 20:13 schreef Miesjel het volgende:[..]
Hier ook... Wat zal ik lekker slapen vanaaf... NOT
ik heb dat niet vaak met zulke berichten, maar op de een of andere manier grijpt dit erg aan. Door de manier waarop ze is gevonden. Enzo
quote:Ja, precies
Dan mag ik nog van geluk spreken dat ik het per toeval vanochtend hoorde en niet zoals 3/4 van de leerlingen gisteravond al. Die hebben dus echt geen oog dicht kunnen doen met de toen nog zeer gelimiteerde info die ze hadden .
quote:Tsja...., helaas zijn zulke dingen van alle tijden en gebeurt 't overal. Dat het nu voor een aantal mensen zo dichtbij is, is natuurlijk verschrikkelijk, maar je moet niet uit de context verliezen dat er elk jaar tientallen mensen vermoord worden. Dus heel erg kijk ik er niet van op. Blijft verder natuurlijk heel erg triest dit.
zou ook heel goed in die richting een exvriend van maja geweest kunnen zijn. perssonlijk zou ik gek vinden als dit een "eenvoudige" impulsieve daad zou zijn. lijkt me ook sterk dat het zou gaan om een rascistische motief, eerder een oorlogs trauma.
maar ik hing bijna boven de wc toen ik dit bericht hoorde.
ik wil het eik niet eens weten, wat een vreselijke ervaring lijkt me dat om dat te "vinden" .
snap niet dat iemand zo'n mooie jonge meid iets aan kan doen als dit .
[cliché]
waar gaat het heen met deze wereld
[/cliché]
Wees een heer en haal het weg, aub. Anders doet een mod het wel voor je.
Edit:
Bovenstaande is dus gebeurd.
Weer on topic:
quote:Uit de Gelderlander.
De voorbijgangers die haar vonden, waren overigens ook op zoek naar een vermist persoon. De woordvoerder van politie wil niet nader ingaan op deze zaak.
Het zal toch niet haar familie zijn die haar gevonden heeft? Dat zou helemaal het dieptepunt zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Beetle op 20-11-2003 21:30]
quote:Ben jij wel helemaal lekker kerel
vet, wel weer Bemmel in het nieuws...
Afschuwelijk.
quote:Zover ik weet is er in Druten ook een 16-jarig meisje vermist waar de betreffende mensen naar op zoek waren (gewoon politie of iets in die richting). Ze vonden toen een brandend lijk wat niet meer geidentificeerd kon worden door de ouders. Dit is gebeurd door het gebit en toen kwamen ze erachter dat het Maja was en niet het andere meisje.
Op donderdag 20 november 2003 21:20 schreef Beetle het volgende:
Dat had je inderdaad beter niet moeten zeggen....Wees een heer en haal het weg, aub. Anders doet een mod het wel voor je.
Edit:
Bovenstaande is dus gebeurd.Weer on topic:
[..]Uit de Gelderlander.
Het zal toch niet haar familie zijn die haar gevonden heeft? Dat zou helemaal het dieptepunt zijn...
quote:serie moordenaar bezig?
Op donderdag 20 november 2003 21:35 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Zover ik weet is er in Druten ook een 16-jarig meisje vermist waar de betreffende mensen naar op zoek waren (gewoon politie of iets in die richting). Ze vonden toen een brandend lijk wat niet meer geidentificeerd kon worden door de ouders. Dit is gebeurd door het gebit en toen kwamen ze erachter dat het Maja was en niet het andere meisje.
quote:ik hoop 't niet
Op donderdag 20 november 2003 21:37 schreef Re het volgende:[..]
serie moordenaar bezig?
Dan hadden die mensen dus ook geen zekerheid over hun dochter. Pas na de identificatie konden ze, alles welbeschouwd, opgelucht adem halen. Daarmee hebben ze hun dochter niet terug maar in ieder geval zekerheid dat het niet hun dochter was die daar aan hun voeten lag....
Misselijke gevoelens hier. Wat heeft de dader (of daders) hier aangericht!@
Ik zie deze tekst steeds voorbij komen in de kop van deze pagina....
[Dit bericht is gewijzigd door Beetle op 20-11-2003 21:47]
quote:zeker. En als je van ongeveer dezelfde leeftijd bent, in dezelfde stad woont en ook in 4VWO zit kan ik je overigens wel goed begrijpen....
Op donderdag 20 november 2003 21:44 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
I agree. Je gaat alleen rare dingen denken bij dit soort toeval.
quote:Hoe bedoel je?
Op donderdag 20 november 2003 21:42 schreef Youssef het volgende:
Wat raar, dat het iedereen zo aangrijpt...
quote:Nou, gewoon. Het valt me op hoe velen zo neergeslagen reageren, terwijl er toch vaker trieste gevallen zijn in het nieuws.
Op donderdag 20 november 2003 21:56 schreef ruby het volgende:[..]
Hoe bedoel je?
quote:Het is toch ook afschuwelijk dat dat meisje (en haar familie) zoiets overkomen is... Dat men zo reageert is alleen maar goed. Dat geeft alleen maar aan dat we niet afgestompt zijn en het allemaal maar normaal gaan vinden..
Op donderdag 20 november 2003 22:02 schreef Youssef het volgende:[..]
Nou, gewoon. Het valt me op hoe velen zo neergeslagen reageren, terwijl er toch vaker trieste gevallen zijn in het nieuws.
quote:Het is heus niet alleen op dit bericht dat iedereen zo neergeslagen reageerd hoor
Nou, gewoon. Het valt me op hoe velen zo neergeslagen reageren, terwijl er toch vaker trieste gevallen zijn in het nieuws.
quote:"Tot zover, mijn bevindingen..."
Op donderdag 20 november 2003 22:16 schreef ruby het volgende:[..]
Het is toch ook afschuwelijk dat dat meisje (en haar familie) zoiets overkomen is... Dat men zo reageert is alleen maar goed. Dat geeft alleen maar aan dat we niet afgestompt zijn en het allemaal maar normaal gaan vinden..
quote:...en die roddels komen toch echt van mensen die redelijk dicht bij het meisje stonden.
Op donderdag 20 november 2003 22:29 schreef DaPinky het volgende:
Fijn... daar komen de roddels...
quote:Hier nog een... en vandaar dat ik me zorgen maak om roddels...
Op donderdag 20 november 2003 22:30 schreef -moi- het volgende:[..]
...en die roddels komen toch echt van mensen die redelijk dicht bij het meisje stonden.
quote:Het is voor mij ineens heel erg dichtbij... Dat maakt het ... tja.. Om eerlijk te zijn heb ik er geen woorden voor.
Een site van een reis naar Barcelona van (een deel van?) de leerlingen van het Domenicus college. Bij het foto gedeelte van die site zijn de laatste twee pagina's nog actief. De eerste twee zijn al off-line.
Staat ze hier bij?
Nog even een hernieuwd verzoek aan de mods om de topic titel aan te passen. Ik vind die niet echt kies naar wat we nu allemaal weten.
quote:http://www.cu2.nl/browse.php?id=684397
Op vrijdag 21 november 2003 03:48 schreef Beetle het volgende:
http://www.barcelonareis.tk/Een site van een reis naar Barcelona van (een deel van?) de leerlingen van het Domenicus college. Bij het foto gedeelte van die site zijn de laatste twee pagina's nog actief. De eerste twee zijn al off-line.
Staat ze hier bij?Nog even een hernieuwd verzoek aan de mods om de topic titel aan te passen. Ik vind die niet echt kies naar wat we nu allemaal weten.
Ik zie overigens daar wel staan dat ze precies 3 jaar jonger dan mij is, frappant....
quote:Blijft bizar dat het lijk gevonden is door mensen die kennelijk op zoek waren naar een ander vermist persoon. Wat is daar allemaal aan de hand? Misschien niet echt gepast om op te merken, maar ik moet erg denken aan Twin Peaks.
Ontzetting na moord en verbranding MajaAMSTERDAM - Medeleerlingen die veel contact hadden met de maandag vermoorde en daarna in brand gestoken 16-jarige Nijmeegse scholiere Maja Bradaric zullen de komende dagen door de politie worden gehoord. De leerlingen van het Dominicus College werden gisterochtend door de schoolleiding van de macabere moord op de hoogte gesteld.
Daarvoor had de school een speciaal crisisteam geformeerd. De media werd op grote afstand gehouden en de hekken rondom het schoolplein werden hermetisch afgesloten.
Even liepen de emoties hoog op toen een cameraman van een regionale omroep door leerlingen uit woede werd belaagd. De regiopolitie Gelderland-Midden is een ware klopjacht begonnen om de dader(s) van de lugubere moord op te sporen. Het lichaam van de scholiere werd afgelopen maandag rond middernacht tussen Lent en Bemmel brandend aangetroffen. Ze bleek kort daarvoor te zijn vermoord. In totaal zijn twintig rechercheurs op de zaak gezet. De politie heeft nog geen idee in welke richting de dader gezocht moet worden. Wel is vast komen te staan dat de 4-vwo-leerlinge van het Nijmeegse Dominicus College maandagavond rond 19.00 uur nog uitgebreid chatcontact had met diverse vriendinnen. Dat gebeurde in haar ouderlijk huis in het stadsdeel Voorstenwijk. Bovendien heeft ze diezelfde avond nog verschillende e-mails naar kennissen en vrienden verstuurd. Daarna is ze naar een vriendin vertrokken die haar voor het laatst heeft gesproken.Vermist
De ouders hadden haar maandagavond bij de politie in Nijmegen als vermist opgegeven toen ze niet terugkeerde. Diezelfde avond is de van oorsprong uit Bosnië afkomstige scholiere om het leven gebracht en daarna vlak achter de Waal, in het afgelegen polderlandschap tussen de Lent en Bemmel door de moordenaar(s) in brand gestoken.
Voorbijgangers die vlammen zagen, troffen het lichaam nabij een zandafgraving aan. Deze mensen waren volgens de politie ook op zoek naar een vermist persoon. Het verkoolde lichaam werd in de loop van woensdag door het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk aan de hand van een gebitsreconstructie geïdentificeerd. Maja was enig kind en sprak uitstekend Nederlands. Haar computer is voor technisch onderzoek door de politie meegenomen. Het is nog een groot raadsel met wie ze na het bezoek aan haar vriendin contact heeft gehad. ,,Op welke wijze de Nijmeegse om het leven is gebracht, kunnen we vanwege het onderzoek niet zeggen", aldus politiewoordvoerder Ronald van der Leeden.
De ouders van het slachtoffer verkeren in shocktoestand. "Ik kan niets uitbrengen", aldus een hevig geëmotioneerde moeder gisteravond in een reactie. "We zijn er kapot van en weten het gewoon niet meer." Aankomende zondag wordt er op het college een herdenkingsdienst gehouden waar leerlingen met hun ouders en personeelsleden welkom zijn.
http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article6010101.ece
quote:Exactly my thoughts
Op vrijdag 21 november 2003 10:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Blijft bizar dat het lijk gevonden is door mensen die kennelijk op zoek waren naar een ander vermist persoon. Wat is daar allemaal aan de hand? Misschien niet echt gepast om op te merken, maar ik moet erg denken aan Twin Peaks .
quote:is dr iets meer bekend over die 2e vermissing? Is die persoon weer terecht? Neem aan van wel, anders hadden we er wel iest over gehoord. Overigens rare plek om te gaan zoeken als je iemand ist, tenzij je van iets heel ergs uitgaat.
Op vrijdag 21 november 2003 10:43 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Blijft bizar dat het lijk gevonden is door mensen die kennelijk op zoek waren naar een ander vermist persoon. Wat is daar allemaal aan de hand? Misschien niet echt gepast om op te merken, maar ik moet erg denken aan Twin Peaks.
quote:Anders hadden we vast ook gehoord dat ze terecht is.
Op vrijdag 21 november 2003 11:48 schreef err het volgende:[..]
is dr iets meer bekend over die 2e vermissing? Is die persoon weer terecht? Neem aan van wel, anders hadden we er wel iest over gehoord. Overigens rare plek om te gaan zoeken als je iemand ist, tenzij je van iets heel ergs uitgaat.
quote:dit is waarschijnlijk dit bericht
Op vrijdag 21 november 2003 12:15 schreef DonStefano het volgende:
M'n broertje kwam met een vaag verhaal dat het meisje was gevonden in Zwitserland () en daar inmiddels is opgevangen. Dat had hij dan weer gehoord van een vriend van hem die bij haar in de klas zat. Maar eerlijk gezegd geloof ik er geen ruk van
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 21-11-2003 15:15]
quote:Daar staat ze niet bij. De site is van de barcelona-reis van 5VWO van het vorige schooljaar. Ik heb op de school gezeten (afgelopen jaar geslaagd) en ze zat toen dus niet in die 5e. Wel echt vaag als je ineens op het nieuws je middelbare school ziet met allemaal rouwende bekende gezichten...
Op vrijdag 21 november 2003 03:48 schreef Beetle het volgende:
http://www.barcelonareis.tk/Een site van een reis naar Barcelona van (een deel van?) de leerlingen van het Domenicus college. Bij het foto gedeelte van die site zijn de laatste twee pagina's nog actief. De eerste twee zijn al off-line.
Staat ze hier bij?Nog even een hernieuwd verzoek aan de mods om de topic titel aan te passen. Ik vind die niet echt kies naar wat we nu allemaal weten.
quote:bizar
ARNHEM De politie heeft meer dan één
verdachte aangehouden in verband met de
moord op het 16-jarige meisje Maja uit
Nijmegen.Dat melden "bronnen rond het
onderzoek".De politie heeft het bericht
nog niet bevestigdd.Het zou om gaan om
leeftijdgenoten van de vwo-scholiere.
quote:Ach ja, jongeren worden sneller volwassen, waarom hiermee ook niet?
Op vrijdag 21 november 2003 16:13 schreef cptmarco het volgende:[..]
bizar
"Als ik die moordenaar tegen zou komen dan...."
"Waar gaat dit heen?"
"Ik ga emigreren!"
quote:leeftijdgenootjes, geen klas/schoolgenootjes, alhoewel dat wel zou kunnen
Op vrijdag 21 november 2003 16:26 schreef deepthroat het volgende:
echt walgelijk, en creepy ook dat die gasten daar gewoon rondgelopen hebben tussen al die geschokte luitjes, zoiets kan toch ook niet lang geheim blijven dan?!
quote:waar naar toe?
Op vrijdag 21 november 2003 16:28 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:"Ik ga emigreren!"
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 16:16 schreef Youssef het volgende:[..]
Ach ja, jongeren worden sneller volwassen, waarom hiermee ook niet?
quote:Ja, het is heel volwassen om mensen in de fik te steken......
Ach ja, jongeren worden sneller volwassen, waarom hiermee ook niet?
quote:
De laatste uren
van Maja BradaricNIJMEGEN/BEMMEL - De politie zwijgt over wat de 16-jarige Maja Bradaric uit Nijmegen is overkomen op de avond waarop haar brandende stoffelijk overschot in Bemmel werd gevonden. Maar uit de verklaringen van een vriendin, aangevuld met die van anderen, blijkt dat de vwo-leerlinge diverse plekken in Nijmegen heeft bezocht zonder te vertellen waarom.
Maja woonde in de Voorstenkamp, stadsdeel Lindenholt. Ze was enig kind. In de jaren negentig vluchtte ze met haar ouders naar Nederland vanwege de oorlog in Bosnië. Tegen haar ouders zegt ze maandag dat ze bij een vriendin in Neerbosch-Oost film gaat kijken. Ze zal tussen half tien en tien weer thuis zijn. Aan de vriendin vertelt ze dat ze in werkelijkheid met een andere vriendin naar een kennis in de wijk Hatert gaat. Tegen deze vriendin, die in de Gildekamp woont, zegt ze juist dat ze met de vriendin uit Neerbosch-Oost naar Hatert gaat. Om tien over zeven vertrekt Maja lopend vanaf het huis in de Gildekamp, waar haar vriendin woont. Ze gaat naar Neerbosch- Oost, vertelt ze. Dat is een flinke wandeling langs een donker stuk aan het Maas-Waalkanaal. Ze komt er echter nooit aan. Wel ziet een derde vriendin Maja rond half acht rijdend in een auto, kilometers verderop in Hatert. De bestuurder is een bekende van Maja. In de auto zit nog een meisje. Maja herkent haar vriendin op straat. Ze lachen en zwaaien. De jongen toetert. Een buurman van Maja is om kwart voor acht de laatste die haar nog in leven ziet: terug aan de rand van Gildekamp. Ze is dan weer alleen, lopend. Als Maja na tienen niet thuis is, worden haar ouders ongerust. Ze slaan alarm bij de politie. Die spreekt af eerst de nacht af te wachten. Even na middernacht vinden passanten een brandend lichaam bij Bemmel. Zij zijn daar volgens de politie omdat ze ook op zoek zijn naar een vermist iemand. Een dag later blijkt dat het Maja is. Het meisje is eerst gedood, vervolgens is haar lichaam in brand gestoken. Het stoffelijk overschot ligt tussen twee dijken. De kortste route vanuit Nijmegen hiernaartoe is via de dijk, maar niet voor automobilisten. Die moeten met een boog omrijden via Bemmel.--------------------
Vriendinnen Maja
schuilen bij elkaarNIJMEGEN - De 16-jarige Nijmeegse scholiere Maja Bradaric werd dinsdag kort na middernacht dood gevonden in Bemmel. Haar stoffelijk overschot stond in brand. Vriendinnen en klasgenoten rouwen om het drama. Bleke gezichten schuilen bij elkaar. Donderdag, een dag nadat de politie bekend heeft gemaakt dat de 16-jarige Maja Bradaric uit Nijmegen om het leven is gebracht, beginnen haar vriendinnen pas werkelijk te beseffen wat er gebeurd is.
Dat ze al dood was voordat haar lichaam in brand werd gestoken, is een schrale troost. Maja komt niet meer terug. Naar school zijn ze even niet gegaan. Jongerencentrum De Boerderij in de wijk Meijhorst is waar ze nu even liever bij elkaar kruipen. Een zithoek met camouflagenet is omgetoverd tot een altaar voor hun vriendin. Majas foto hangt in het midden. Kaarsen en waxinelichtjes staan er omheen. Ik zie haar steeds voor mijn ogen, vertelt een vriendin. Met vlammen om haar heen. Geslapen heeft ze nauwelijks de afgelopen dagen. Vanaf maandagavond knaagde de onrust: Maja was niet thuisgekomen. Dinsdag stonden de rechercheurs voor het eerst bij haar op de stoep: wanneer had ze Maja voor het laatst gezien? Met wie had Maja de afgelopen tijd contact gehad? Wat had ze zelf maandag gedaan? Van minuut tot minuut. Ze wilden alles weten. Namen, telefoonnummers. Woensdagavond volgde de tragische ontknoping: de dood gevonden vrouw in Bemmel was Maja. Een grote groep vrienden en vriendinnen trok direct naar De Boerderij, waar Maja ook vaak kwam. De begeleiding probeerde direct nog professionele opvang te regelen, maar stuitte op een muur van antwoordapparaten. Pas vandaag, donderdag, staat op het Dominicus College, waar Maja het vwo volgde, slachtofferhulp klaar. Naar wat Maja is overkomen kunnen de jongeren in De Boerderij alleen maar gissen. Redenen om thuis weg te lopen, waren er niet. Ze was vrolijk en levendig. Op school ging het goed. Het enige wat speelde was dat de jongen op wie ze verliefd was, al een vriendin had. Maar ook dat leek haar humeur niet te raken. Wel vreemd was dat ze maandagavond tegen haar ouders en twee vriendinnen drie verschillende verhalen ophing over waar ze heen ging. Vriendinnen hebben geprobeerd op haar computer in e-mailbestanden aanwijzingen te vinden, tevergeefs. Inmiddels heeft de politie Majas pc in beslag genomen, vertellen ze. Verschroeide bladeren bij een bosschage verraden de plek in de Bemmelse uiterwaarden waar Maja is gevonden. Het is aan een strandje tussen de Defensiedijk en de Waaldijk. Vlakbij wordt zand gewonnen. Het weggetje ernaartoe is net breed genoeg voor een auto, maar er is geen doorgaande weg. In het midden is een verhoging aangebracht waar alleen tractoren overheen kunnen rijden. De waterplas is vooral s zomers een ideale hangplek. Dan kan er gezwommen worden. De provincie Gelderland overwoog er deze zomer een zwemverbod in te stellen vanwege de dump van zwerfafval. Volgens een buurtbewoonster wordt de plek ook nu, buiten de zomer, als hangplek gebruikt. In de middag en tegen de avond. Ik zie regelmatig rotzooi liggen. Volgens mij wordt er ook in drugs gehandeld. Van geluidsoverlast hebben zij noch anderen last: daarvoor ligt de plek te ver van bebouwing. De rauwe werkelijkheid dringt s ochtends maar moeizaam door in de vestiging van het Nijmeegse Dominicus College. Dat Maja uit klas 4 vwo er niet meer is, viel al nauwelijks te bevatten. Dat zij op gewelddadige wijze om het leven is gebracht al helemaal niet. Woensdagavond werd ik geconfronteerd met dat vreselijke bericht, zegt rector Ed Peters. Ook voor hem is de brute dood van de jonge leerlinge een raadselachtige zaak. Onbegrijpelijk, in de naaste omgeving van het meisje hebben we geen enkele aanwijzing kunnen ontdekken dat zij uit was op avontuur of zo. Meteen woensdagavond heeft de school het protocol voor calamiteiten in werking gesteld. Dat betekent dat we alle docenten op de hoogte hebben gesteld. Daarbij hebben we gevraagd de volgende morgen een uurtje eerder naar school te komen om de opvang van de leerlingen voor te bereiden. Een lokaal is ingericht als ontmoetingscentrum waar rond een foto van Maja wordt gerouwd. De directie heeft er verder voor gezorgd dat externe deskundigen op het gebied van traumaverwerking zijn aangetrokken, vooral voor de leerlingen van 4 vwo. In het kader van het onderzoek spreken rechercheurs op school met leerlingen uit de directe omgeving van Maja. Volgens rector Peters reageren de leerlingen goed op de activiteiten van politie. Ze vinden het vanzelfsprekend dat dit moet gebeuren om de zaak opgehelderd te krijgen. Voor alle leerlingen, ouders en docenten houdt de school zondag een herdenkingsdienst voor de vermoorde scholiere. Wanneer en waar zij wordt begraven, is nog niet bekend. Op het internetadres www.condoleance.nl is een register geopend waar inmiddels enkele tientallen mensen hun medeleven hebben betuigd.
bron: de Gelderlander
quote:Bron? Teletekst?
Op vrijdag 21 november 2003 16:13 schreef cptmarco het volgende:
[...]
bizar
quote:Als dat al zin zou hebben dan nog zou ik toch eerst wachten totdat er dader(s) zijn opgepakt alvorens je gaat lopen brallen
Op vrijdag 21 november 2003 17:22 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Mogen we in dit topic ook discussieren over wie de mogelijke dader zou kunnen zijn? Of ligt dat te "gevoelig"?
quote:Eerst heb je het over speculeren, en nu zeg je het al zeker te weten. Voor zo ver ik weet, en ik denk ook jij, is er nog geen bekentenis afgelegd en blijft het dus een verdachte
Op vrijdag 21 november 2003 17:29 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik weet al precies de leeftijd en afkomstvan de dader.
quote:Lees de frontpage eens.
Op vrijdag 21 november 2003 17:28 schreef Re het volgende:
Als dat al zin zou hebben dan nog zou ik toch eerst wachten totdat er dader(s) zijn opgepakt alvorens je gaat lopen brallen
quote:Vertel, vertel...
quote:De dader heeft een auto, ik gok tussen de 18 en 20 dat de dader moet zijn, want hij gaat ook met meisjes van 16 om.
Op vrijdag 21 november 2003 17:31 schreef Afwezig het volgende:[..]
Eerst heb je het over speculeren, en nu zeg je het al zeker te weten. Voor zo ver ik weet, en ik denk ook jij, is er nog geen bekentenis afgelegd en blijft het dus een verdachte
Ik speculeer ook alleen maar hoor
quote:gedaan, en?
Op vrijdag 21 november 2003 17:31 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Lees de frontpage eens.
quote:Is dat relevant dan??
Ik krijg soms het idee dat sommige figuren de afkomst belangerijker vinden dat het gepleegde feit.
quote:Over afkomst mag ik niks zeggen, ook al is het hardstikke logisch en ligt het voor de hand.
Op vrijdag 21 november 2003 17:32 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Vertel, vertel...
quote:wat sla jij een wartaal uit......
Op vrijdag 21 november 2003 17:33 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
Ik speculeer ook alleen maar hoor
quote:tuurlijk speculeer ik alleen maar, anders zat ik nu bij een verhoor bij de nijmeegse politie
Op vrijdag 21 november 2003 17:36 schreef cptmarco het volgende:[..]
wat sla jij een wartaal uit......
je weet het en je speculeert....
quote:Weet je dat zeker van die afkomst of zit je weer wat te speculeren?
Op vrijdag 21 november 2003 17:36 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Over afkomst mag ik niks zeggen, ook al is het hardstikke logisch en ligt het voor de hand.
quote:Natuurlijk is dat relevant slimpiej!!!!!!!
Op vrijdag 21 november 2003 17:35 schreef schatje het volgende:[..]
Is dat relevant dan??
Ik krijg soms het idee dat sommige figuren de afkomst belangerijker vinden dat het gepleegde feit.
Dan is de dader toch veel makkelijker te vinden!!!!!
quote:en waarom zou je dat niet mogen zeggen dan zeker als het voor de hand ligt
Op vrijdag 21 november 2003 17:36 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
Over afkomst mag ik niks zeggen, ook al is het hardstikke logisch en ligt het voor de hand.
quote:speculeren
Op vrijdag 21 november 2003 17:37 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Weet je dat zeker van die afkomst of zit je weer wat te speculeren?
quote:Bedoel je dat het bericht nog niet is bevestigd door de politie?
Op vrijdag 21 november 2003 17:34 schreef Re het volgende:
gedaan, en?
quote:Dat mag niet van de moderator.
Op vrijdag 21 november 2003 17:38 schreef Re het volgende:[..]
en waarom zou je dat niet mogen zeggen dan zeker als het voor de hand ligt
quote:en wat zegt hij er daarna over:
Op vrijdag 21 november 2003 17:36 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
quote:goede bijdrage....
Op vrijdag 21 november 2003 17:38 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
speculeren
quote:Ja luister es ff, zeg dan maar gewoon wat je denkt als je tenminste dat lef hebt. Met het grote risico dat je er e-nor-rem naast zit en dat zou niet bepaald netjes zijn
Op vrijdag 21 november 2003 17:38 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
speculeren
Of hou dan gewoon je mond en wacht het rustig af, net als de rest.
quote:Zeg, hou eens op met dit geneuzel. Dat doe je maar op FP.
Op vrijdag 21 november 2003 17:40 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
Dat mag niet van de moderator.
quote:Het slachtoffer is als laatste gezien in een auto met een nog onbekende man en nog een meisje. Dus ouder dan 18. Waarschijnlijk. Eventueel.
Op vrijdag 21 november 2003 17:45 schreef Miesjel het volgende:
Ik hoop dat de dader ouder is dan 18...
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 17:46 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
Het slachtoffer is als laatste gezien in een auto met een nog onbekende man en nog een meisje. Dus ouder dan 18. Waarschijnlijk. Eventueel.
quote:krantenbericht vorige pagina......
Een buurman van Maja is om kwart voor acht de laatste die haar nog in leven ziet: terug aan de rand van Gildekamp. Ze is dan weer alleen, lopend.
Denk eerst eens na voordat je post.....
quote:Diverse bronnen hebben bevestigd dat de politie in deze zaak enkele verdachten heeft aangehouden. Het zou gaan om leeftijdsgenoten van het 16-jarige meisje.
Op vrijdag 21 november 2003 17:43 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik denk dat de politie op zoek moet gaan naar een 18 - tot 21 jarige man, uit de omgeving van Nijmegen binnen een straal van 20 km en van dezelfde afkomst is als het slachtoffer.
quote:"Ze komt er echter nooit aan. Wel ziet een derde vriendin Maja rond half acht rijdend in een auto, kilometers verderop in Hatert. De bestuurder is een bekende van Maja."
Op vrijdag 21 november 2003 17:48 schreef cptmarco het volgende:[..]
[..]krantenbericht vorige pagina......
Denk eerst eens na voordat je post.....
Dit bovenstaande staat er ook.
quote:Ga je dan ook op je knietjes door de pek en veren als je het mis blijkt te hebben?
quote:Ik geloof eerlijk gezegd niet dat kindertjes van die leeftijd tot zo'n daad in staat zijn. Al zou ik het mis kunnen hebben.
Op vrijdag 21 november 2003 17:49 schreef Shaman het volgende:[..]
Diverse bronnen hebben bevestigd dat de politie in deze zaak enkele verdachten heeft aangehouden. Het zou gaan om leeftijdsgenoten van het 16-jarige meisje.
quote:Sodemieter nou toch eens op met die belachelijke wel/niet allochtoon reakties van je.
Op vrijdag 21 november 2003 17:50 schreef Ripley het volgende:[..]
Ga je dan ook op je knietjes door de pek en veren als je het mis blijkt te hebben?
Wat er gebeurd is met dit meisje vind ik echt bizar!
Vrienden/familie: gecondoleerd!
quote:Pardon?
Op vrijdag 21 november 2003 17:53 schreef Goodluck het volgende:[..]
Sodemieter nou toch eens op met die belachelijke wel/niet allochtoon reakties van je.
Wat jij hier post heb ik al een tijdje geleden gepost, bovendien is dit mijn tweede reactie in dit topic.
Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens.
quote:Dit is een forum, geen condeolance register.
Op vrijdag 21 november 2003 17:53 schreef Goodluck het volgende:[..]
Sodemieter nou toch eens op met die belachelijke wel/niet allochtoon reakties van je.
quote:Ach in bepaalde landen lopen genoeg verknipte monsters van die leeftijd rond hoor, die tot dit soort dingen in staat zijn. En wie weet in NL tegenwoordig ook wel.
Op vrijdag 21 november 2003 17:51 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat kindertjes van die leeftijd tot zo'n daad in staat zijn. Al zou ik het mis kunnen hebben.
quote:dedaders van die gefilmde verkrachting in Amsterdam waren ook een jaartje of 15. de moordenaars van jamie Bulger waren geloof ik 13. Triest maar waar.
Op vrijdag 21 november 2003 17:51 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat kindertjes van die leeftijd tot zo'n daad in staat zijn. Al zou ik het mis kunnen hebben.
quote:Huurmoordenaars in Nederland komen wel vaak uit een bepaald voormalig land, maar dat mag niet gezegd worden. Dus daarom zeg ik het ook niet.
Op vrijdag 21 november 2003 17:55 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ach in bepaalde landen lopen genoeg verknipte monsters van die leeftijd rond hoor, die tot dit soort dingen in staat zijn. En wie weet in NL tegenwoordig ook wel.
quote:Ik erger mij er gewoon kapot aan dat je hier begint over "pek en veren" en "arme allochtoontjes" terwijl dat niks met de discussie te maken heeft.
Op vrijdag 21 november 2003 17:54 schreef Ripley het volgende:[..]
Pardon?
Wat jij hier post heb ik al een tijdje geleden gepost, bovendien is dit mijn tweede reactie in dit topic.
quote:Maar die vermoorden meestal andere criminelen, geen meisjes van 16.
Op vrijdag 21 november 2003 17:57 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:[..]
Huurmoordenaars in Nederland komen wel vaak uit een bepaald voormalig land, maar dat mag niet gezegd worden. Dus daarom zeg ik het ook niet.
quote:Dat is waar ja. Maar 18 jarigen zijn toch ook leeftijdsgenoten van 16jarigen? Of alleen 16 jarigen?
Op vrijdag 21 november 2003 17:57 schreef Ripley het volgende:[..]
dedaders van die gefilmde verkrachting in Amsterdam waren ook een jaartje of 15. de moordenaars van jamie Bulger waren geloof ik 13. Triest maar waar.
quote:De afkomst heeft er sowieso niet zoveel mee te maken, voorbarige polarisaties zitten we evenmin op te wachten, dat is m.i. alles wat Ripley probeerde te zeggen...
Op vrijdag 21 november 2003 17:57 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik erger mij er gewoon kapot aan dat je hier begint over "pek en veren" en "arme allochtoontjes" terwijl dat niks met de discussie te maken heeft.
quote:Maar het geeft wel aan dat ze "bruter" zijn.
Op vrijdag 21 november 2003 17:58 schreef Ripley het volgende:[..]
Maar die vermoorden meestal andere criminelen, geen meisjes van 16.
quote:Het zou een wraakactie kunnen zijn natuurlijk....
Op vrijdag 21 november 2003 17:58 schreef Ripley het volgende:[..]
Maar die vermoorden meestal andere criminelen, geen meisjes van 16.
quote:TT
ARNHEM De politie heeft drie verdachten
aangehouden in verband met de moord op
op het Nijmeegse meisje Maja.Geruchten
dat het gaat om leeftijdgenoten van de
vwo-leeringe (16) zijn niet bevestigd.
Ook andere details zijn "in belang van
het onderzoek" niet bekendgemaakt.
quote:Huurmoordenaars? Kindsoldaatjes genoeg hoor in de wereld. En daar zitten heel wat sicko's tussen.
Op vrijdag 21 november 2003 17:57 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Huurmoordenaars in Nederland komen wel vaak uit een bepaald voormalig land, maar dat mag niet gezegd worden. Dus daarom zeg ik het ook niet.
quote:Ik heb het woord arme allochtoontjes niet gebruikt ten eerste. Ten tweede werden er in het topic over die verkrachting op film ook al dit soort dingen geroepen, terwijl toen bleek dat het nederlanders waren al die grote bekken opeens vertrokken waren.
Op vrijdag 21 november 2003 17:57 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik erger mij er gewoon kapot aan dat je hier begint over "pek en veren" en "arme allochtoontjes" terwijl dat niks met de discussie te maken heeft.
Waarom speculeren over de afkomst, wacht liever af wat die is, dan kun je eventueel dan nog een discussie daarover houden.
Bovendien: is het minder erg als het ene joegoslaaf was? Of erger?
quote:dat zou inderdaad kunnen. Ik ben benieuwd wat de uitkomst van het onderzoek is.
Op vrijdag 21 november 2003 18:01 schreef milagro het volgende:[..]
Het zou een wraakactie kunnen zijn natuurlijk....
quote:Nee, daar heeft toch niemand het over, het ligt alleen meer voor de hand, meer heb ik er niet over gezegd!
Op vrijdag 21 november 2003 18:02 schreef Ripley het volgende:Bovendien: is het minder erg als het ene joegoslaaf was? Of erger?
quote:Ziek, zoiets valt toch niet te begrijpen.
Op vrijdag 21 november 2003 18:07 schreef Meaghan het volgende:
Toen ik het bericht gisteren las, moest ik meteen aan een moordzaak in Amerika denken. Een meisje was door meerdere leeftijdsgenootjes op gruwelijke wijze mishandeld en werd uiteindelijk in brand gestoken. Het motief was jaloezie. Nu blijkt het hier waarschijnlijk ook om leeftijdsgenootjes te gaan. Bizar..
Hoor ook steeds nieuwe berichten, die ik echter weinig serieus neem. Maargoed, er zou nu weer 'n meisje van de stadsdijk sinds gisteravond vermist zijn, en de mogelijke daders zouden in de A2 van NEC spelen.
Dit is echter wat ik van anderen hoor, en ik wil er uitdrukkelijk bijzeggen dat dit nergens echt bevestigd is ofzo, dus het kan net zo goed grote onzin zijn...
quote:Het zijn geen klasgenoten. Ik zit op de betreffende school en ben de hele dag in contact geweest met die klas. Als er iemand door de politie gearresteerd was had ik dat zeker geweten.
Op vrijdag 21 november 2003 16:28 schreef Re het volgende:[..]
leeftijdgenootjes, geen klas/schoolgenootjes, alhoewel dat wel zou kunnen
quote:Ik moet trouwens wel even zeggen dat deze gebeurtenis me heeft gewezen op de absurde asocialiteit van de pers. Onze school moest met dranghekken GESLOTEN worden omdat de pers kwam aanstormen! En nu ook al zulk soort privegegevens posten. Ziek word ik ervan
Op vrijdag 21 november 2003 18:18 schreef frankkampschreur het volgende:
Ik heb vandaag ook in de krant (gelderlander) gelezen dat het hier misschien wel iets met relatieproblemen was. Ze was verliefd op een jongen die nog een vriendin had... Je weet maar nooit wat daardoor kan gebeuren. Echt belachelijk trouwens dat het gebeurt, kan het nog steeds niet bevatten, ik hoorde dat op de school waarop ze zat (en ik ook heb gezeten) echt een zwaar vreemde sfeer hangt.
Wat vreselijk erg en ontzettend dichtbij dit
quote:Ik kan het me helemaal voorstellen. Heb ook 7 jaar op Dominicus gezeten en alles verloopt daar altijd zo normaal en probleemloos. Dit zijn van die dingen die dan heel surrealistisch overkomen.
Op vrijdag 21 november 2003 18:41 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ik moet trouwens wel even zeggen dat deze gebeurtenis me heeft gewezen op de absurde asocialiteit van de pers. Onze school moest met dranghekken GESLOTEN worden omdat de pers kwam aanstormen!
[Dit bericht is gewijzigd door frankkampschreur op 21-11-2003 20:04]
quote:het verbaasd me nog geeneens meer ... ik zit nog te wachten op een programma waarbij live op tv aan de ouders verteld wordt dat hun kind dood is.
Op vrijdag 21 november 2003 18:41 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ik moet trouwens wel even zeggen dat deze gebeurtenis me heeft gewezen op de absurde asocialiteit van de pers. Onze school moest met dranghekken GESLOTEN worden omdat de pers kwam aanstormen! En nu ook al zulk soort privegegevens posten. Ziek word ik ervan
. Maargoed, ik reageer nu ook heel anders als dat dit bij iemand anders gebeurd zou zijn.
zal wel op sbs uitgezonden worden dan
Deze zaak wordt met de dag triester, wat bezielt die gasten om zoiets vreselijks te doen. Ze mogen van mij levenslang krijgen mochten ze idd de daders zijn.
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe gruwelijk dit wel niet is. Vreselijk
quote:de daders moeten zowieso levenslang krijgen, doet er mij niet toe hoe oud ze zijn en TBS
Op vrijdag 21 november 2003 20:41 schreef erikh het volgende:
Leeftijdsgenootjes als verdachtenDeze zaak wordt met de dag triester, wat bezielt die gasten om zoiets vreselijks te doen. Ze mogen van mij levenslang krijgen mochten ze idd de daders zijn.
Ik kan er nog steeds niet over uit hoe gruwelijk dit wel niet is. Vreselijk
quote:Levend? Darn ...
Op vrijdag 21 november 2003 18:07 schreef Meaghan het volgende:
Toen ik het bericht gisteren las, moest ik meteen aan een moordzaak in Amerika denken. Een meisje was door meerdere leeftijdsgenootjes op gruwelijke wijze mishandeld en werd uiteindelijk in brand gestoken. Het motief was jaloezie. Nu blijkt het hier waarschijnlijk ook om leeftijdsgenootjes te gaan. Bizar..
quote:vrijdag is er een soort herdenkingsdienst op school, begint om half 11... ik ga er wel naar toe met een paar anderen.
Op vrijdag 21 november 2003 20:03 schreef frankkampschreur het volgende:
Wat een lading (oud)leerlingen van het Dominicus hier ineens zeg. Ik hoop voor de school dat ze zich door het zoveelste probleem goed heen slaan, want dit is echt wel een klap voor de school en voor alle betrokkenen
er zijn dus drie mensen opgepakt...ben benieuwt wat daar uit komt.
quote:4...
Op vrijdag 21 november 2003 23:24 schreef -moi- het volgende:[..]
vrijdag is er een soort herdenkingsdienst op school, begint om half 11... ik ga er wel naar toe met een paar anderen.
quote:
Vier aanhoudingen in zaak vermoord meisje Nijmegen
ARNHEM - De politie heeft vrijdagmiddag vier verdachten aangehouden in de zaak van de vermoorde Maja Braderic uit Nijmegen. Dat heeft een woordvoerder van de politie meegedeeld.
De verdachten hebben nog geen bekentenis afgelegd. Zij zitten vast. Het zou gaan om leeftijdgenoten van de vwo-scholiere. De 16-jarige scholiere werd dinsdag kort na middernacht dood gevonden in de polder tussel Lent en Bemmel. Haar lichaam was in brand gestoken.De politie verdenkt de vier aangehouden verdachten van betrokkenheid bij dit misdrijf. Over de doodsoorzaak van de Nijmeegse zwijgt de politie vooralsnog. Uit onderzoek bleek dat het meisje al dood was, voor ze in brand werd gestoken.
De politie heeft het onderzoek vanaf woensdagavond vooral gericht op de vrienden- en kennissenkring van de scholiere. Een flink aantal klas- en leeftijdgenoten is gehoord. Sommigen hebben verklaard dat Maja stiekem een afspraakje had. Of die verhalen kloppen, wil de politie niet zeggen. Hoe de politie op het spoor is gekomen van de vrijdag aangehouden verdachten is nog niet bekend.
Herdenkingsdienst
Het Dominicus College houdt zondag een herdenkingsdienst voor medeleerlingen, docenten en ouders. In jongerencentrum De Boerderij in de Nijmeegse wijk Meijhorst, waar het vermoorde meisje veel kwam, is een altaar ingericht waar mensen kunnen rouwen. Wanneer het meisje begraven wordt, is nog niet bekend.
quote:Yep....deze jongen is volgens de krant ook van Bosnische afkomst.
Op zaterdag 22 november 2003 14:52 schreef deepthroat het volgende:
in de telegraaf en fp staat dat een van de verdachten een ex-vriend van dat meisje is, een grote forse jongen (G.) uit Hatert .. ik zou nu niet in zijn schoenen willen staan
quote:Ik neem aan dat je doelt op zondag? Dan is namelijk de herdenking. Ik zit in de Activiteiten Comissie op het Dominicus dus met de hele groep (en de betreffende klas) organiseren we het zondag. Ik ben echt héél erg blij dat ik zo ook mee kan werken want ik vraag me de hele dag door alleen maar af wat ik nou moet doen...
Op vrijdag 21 november 2003 23:24 schreef -moi- het volgende:[..]
vrijdag is er een soort herdenkingsdienst op school, begint om half 11... ik ga er wel naar toe met een paar anderen.
quote:bron
Het recherchebijstandsteam, dat de gruwelmoord op de 16-jarige scholiere Maja Bradaric uit Nijmegen onderzoekt, heeft gisteren vier pubers aangehouden wegens vermeende betrokkenheid bij het misdrijf. Volgens goed ingevoerde bronnen gaat het om drie jongens en een meisje in de leeftijd van 16 tot 17 jaar. Het ontzielde lichaam van de scholiere werd op maffiose wijze in brand gestoken.Een van de verdachten zou volgens kennissen haar exvriendje G. (16) zijn, een grote en stevig gebouwde jongen uit Nijmegen, afkomstig uit het voormalige Joegoslavië.
Chatten
De politie zou de knaap op het spoor zijn gekomen aan de hand van gegevens van haar computer en gsm. Omdat Maja regelmatig live aan het chatten was, werd haar pc in beslag genomen door de politie. Volgens haar vriendinnen had Maja met G. al een tijdje stiekem verkering gehad, zonder dat haar ouders er iets van wisten. "Maja was keigek op hem, maar een week geleden had ze het uitgemaakt. Ze zei dat ze hij veel te opdringerig op seksueel gebied was.
Kennissen verbrande scholiere gearresteerd
Daar hield Maja niet van. Maandagavond zou zij die jongen weer ontmoeten. Ik heb hem nooit gezien, hij hoort bij een groep uit de wijk Hatert.
Een tijdje geleden had ze hem ontmoet in de Nijmeegse discotheek de Matrixx.
Ook blijkt de politie de twee jeugdigen, die het meisje brandend aantroffen, stevig aan de tand te hebben gevoeld.
Gruwelmoord
De twee hadden tegenover de politie verklaard dat zij die bewuste nacht in het zeer afgelegen gebied op zoek waren naar een vermist persoon. "Over hun eventuele betrokkenheid willen wij nu geen mededelingen doen", aldus politiewoordvoerder Ronald van der Leeden.De vier arrestaties volgden nadat het onderzoek in een stroomversnelling terecht kwam en gisteren tientallen personen waaronder vrienden, kennissen en medeleerlingen van het meisje door de politie werden gehoord. De politie Gelderland-Midden weigerde gisteravond te bevestigen wie er allemaal zijn aangehouden.
Drie verdachten werden gistermiddag om 15 uur opgepakt, de vierde aan het eind van de middag. Er zijn nog geen bekentenissen afgelegd. De pubers zijn voorlopig ingesloten. De zegsman sluit niet uit dat er de komende dagen nog meer aanhoudingen worden verricht.
Het 16-jarige vwo-scholiere werd dinsdag kort na middernacht door de twee passanten brandend in de uiterwaarden van de Waal tussen Lent en Bemmel aangetroffen. Toen rij de vlammen zagen, alarmeerden ze de brandweer en gingen vervolgens zelf poolshoogte nemen. Ze werden door de politie en brandweer bij het lichaam aangetroffen. De scholiere bleek enkele uren daarvoor te zijn vermoord. Haar lichaam was tegen het struikgewas bij een zandafgraving in brand gestoken. Ouders van het meisje hadden haar maandagavond als vermist opgegeven. De scholiere kon aan de hand van een gebitsreconstructie geïdentificeerd worden. Het rechercheteam is gisteren van twintig man naar 35 politiemensen uitgebreid.
Morgen vindt op het Dominicuscollege deed een speciale herdenkingsdienst plaats.
quote:ahh BS
Op zaterdag 22 november 2003 15:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik bekeek vanochtend mijn klassenfoto van dit jaar (waar zij ook op staat).. My god, dat was echt weer schrikken. Ik kan het nog steeds niet bevatten.
weet jij of ik als oudleerling ook zou kunnen komen zondag? las in de krant dat de besloten bijeenkomst alleen voor leerlingen is...
quote:Jep...
Op zaterdag 22 november 2003 16:38 schreef -moi- het volgende:[..]
ahh BS
jij kende t meisje vast goed...zit je ook in 4VWO?
quote:Ik durf te wedden dat je best mag komen. Natuurlijk willen ze geen pers of andere mensen die er niets mee te maken hebben, hebben.. Maar ook ouders van leerlingen mogen gerust komen. Dus jij vast ook
weet jij of ik als oudleerling ook zou kunnen komen zondag? las in de krant dat de besloten bijeenkomst alleen voor leerlingen is...
quote:brrrr ik kijk te veel baantjer;
Op donderdag 20 november 2003 21:01 schreef bbstreams het volgende:
als ik dit verhaal zo lees en hoor dat maja afkomstig is uit het voormalig Joegoslavië zou je ook kunnen vermoeden dat het iets te maken heeft met hun verleden, wellicht zijn haar ouders en maja toendertijd naar NL gevlucht en heeft 1 of andere gek hun opgespoord. dat zou ook beter het geweld,vermoorden en daarna de verbranding verklaren.zou ook heel goed in die richting een exvriend van maja geweest kunnen zijn. persoonlijk zou ik gek vinden als dit een "eenvoudige" impulsieve daad zou zijn. lijkt me ook sterk dat het zou gaan om een rascistische motief, eerder een oorlogs trauma.
laatste geruchten die volgens een NEC forum komen van insiders bij de politie, is het meisje 'min of meer' gedwongen tot sexuele handelingen en zou de ex-vriend idd ook uit voormalig Joegoslavië zijn.
klink mij als loverboy praktijken
quote:Hoe komen zulke pubers op zulke bizarre ideeën? Je moet dan toch een goede tik van de molen gekregen hebben?
Volgens goed ingevoerde bronnen gaat het om drie jongens en een meisje in de leeftijd van 16 tot 17 jaar. Het ontzielde lichaam van de scholiere werd op maffiose wijze in brand gestoken.
quote:Enkele dagen/weken geleden in ik meen Amsterdam was er ook nog zo'n gewelddadige verkrachting door minderjarigen.
Op zondag 23 november 2003 01:10 schreef cptmarco het volgende:[..]
Hoe komen zulke pubers op zulke bizarre ideeën? Je moet dan toch een goede tik van de molen gekregen hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door deepthroat op 24-11-2003 21:04]
quote:RTL4 Nieuws
Laatst gewijzigd: 26-11-2003 06:18
'Bekentenis van verdachte moord op Maja'
Een van de verdachten in de moordzaak rond Maja Braderic heeft deels bekend. Dat meldt De Telegraaf op basis van 'goed ingevoerde bronnen' rond het onderzoek naar de moord op het meisje.
Verkering
De verdachte is een 16-jarige jongen, die enkele maanden verkering met de evenoude Maja zou hebben gehad. Maja zou het hebben uitgemaakt omdat hij haar seksueel geintimideerd zou hebben. In totaal zitten vijf verdachten vast. Het gaat verder twee mannen van 18 jaar oud en twee waarvan de identiteit nog onbekend is.Bemmel
Het brandende lijk van Maja werd vorige week in de uiterwaarden bij Bemmel gevonden door voorbijgangers. Zij hebben niets met de zaak te maken. Ze waren zelf op zoek naar een 40-jarige vermiste man.Begrafenis
Maja Bradaric wordt vanmiddag begraven
quote:Ik vraag mij al een paar dagen af waarom men zo geheimzinnig doet over die 2 *onbekenden* ( zou het om meisjes gaan?)
twee waarvan de identiteit nog onbekend is
quote:Dat is op zich vreemd idd.
Op woensdag 26 november 2003 13:33 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ik vraag mij al een paar dagen af waarom men zo geheimzinnig doet over die 2 *onbekenden* ( zou het om meisjes gaan?)
Ten 1e vind ik echt heel bizar. Wil ik voorop zeggen. Mochten de daders gevonden worden zit er maar een oplossing op. Gewoon steening, doe ze in het buitenland al voor minder dus. Ik wil zeggen dood koop je om met dood.
Tevens ben ik blij dat het lichaam gevonden en niet helemaal verbrandt. Voor de ouders is het nu misschien erg hard, maar moet jij er aan denken dat niet weet waar je dochter is. Misshien denk je over 10 jaar ,ze kan al kinderen hebben en zo. Nu hebben ze zekerheid.
Verder kan ik voor de daders wel begrijpen. Als er geen sporen zijn zal niemand er achter komen.
Verder iedereen veel sterke toe gewenst van mij kant
quote:Ik ben toch blij dat wij in een dergelijk geciviliseerd land leven waar men geen kwaad met kwaad vergeldt, maar gepastere straffen uitzoekt
Op woensdag 26 november 2003 14:37 schreef deathwishx5 het volgende:
Sorry dat ik zo hard gaat reagerer, maar tochTen 1e vind ik echt heel bizar. Wil ik voorop zeggen. Mochten de daders gevonden worden zit er maar een oplossing op. Gewoon steening, doe ze in het buitenland al voor minder dus. Ik wil zeggen dood koop je om met dood.
quote:je bedoelt een werkstraf van 24 uur bij de plantsoenendienst?
Op woensdag 26 november 2003 14:59 schreef nozem het volgende:[..]
Ik ben toch blij dat wij in een dergelijk geciviliseerd land leven waar men geen kwaad met kwaad vergeldt, maar gepastere straffen uitzoekt
quote:Dat maakt je net zo erg als de daders zelf.
Op woensdag 26 november 2003 15:09 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik zal de daders eens in de hens steken!!!!!!!
quote:oja? hoe heet die gast? en zijn er ook foto's van?
Op woensdag 26 november 2003 15:22 schreef EvilFaith het volgende:
blurg verschrikkelijk verhaal...lig er al nachten wakker van.. wat ook niet helpt is dat ik vanmiddag hoorde dat de hoofdverdachte bij mij op school zat tot vorig jaar en ik nog precies weet wie dat is en hoe eruit zag...gatverdamme wat een freaky idee...
quote:En als jouw dochter was.
Op woensdag 26 november 2003 14:59 schreef nozem het volgende:[..]
Ik ben toch blij dat wij in een dergelijk geciviliseerd land leven waar men geen kwaad met kwaad vergeldt, maar gepastere straffen uitzoekt
quote:Namen en foto's van verdachten worden niet op Fok! geplaatst.
Op woensdag 26 november 2003 15:28 schreef deepthroat het volgende:[..]
oja? hoe heet die gast? en zijn er ook foto's van?
quote:naam ga ik niet zeggen...zoals Roel Jewel al zijn. foto's zijn er genoeg....van schoolfeesten..van klassenfoto's.. etc
Op woensdag 26 november 2003 15:28 schreef deepthroat het volgende:[..]
oja? hoe heet die gast? en zijn er ook foto's van?
quote:ja moet je alleen wel weten naar wie je moet zoeken. maar eh.. zat jij trouwens ook niet op de ssgn? daar heb ik ook gezeten alleen is dat al een tijdje geleden. mag z'n voornaam trouwens ook niet?
Op woensdag 26 november 2003 15:32 schreef EvilFaith het volgende:[..]
naam ga ik niet zeggen...zoals Roel Jewel al zijn. foto's zijn er genoeg....van schoolfeesten..van klassenfoto's.. etc
quote:staat gewoon de Telegraaf: Goran P.
Op woensdag 26 november 2003 15:43 schreef deepthroat het volgende:[..]
ja moet je alleen wel weten naar wie je moet zoeken. maar eh.. zat jij trouwens ook niet op de ssgn? daar heb ik ook gezeten alleen is dat al een tijdje geleden. mag z'n voornaam trouwens ook niet?
quote:canisius college..
Op woensdag 26 november 2003 15:43 schreef deepthroat het volgende:[..]
ja moet je alleen wel weten naar wie je moet zoeken. maar eh.. zat jij trouwens ook niet op de ssgn? daar heb ik ook gezeten alleen is dat al een tijdje geleden. mag z'n voornaam trouwens ook niet?
die foto's..jeetje had ze nog niet gezien..maakt het voor mij nog schokkender, blurg..ziek ziek ziek..
quote:canisius college nijmegen..berg en dalseweg
Op woensdag 26 november 2003 17:02 schreef L4zY het volgende:
welke canisius..?
zullen we weer on-topic gaan..?
Niks geneuzel over 2e kans, ontoerekeningsvatbaarheid, weet ik weel wat, als je als persoon niet in staat bent je frustraties te beheersen en bereid bent dit soort 'maatregelen' te nemen, dan heb je zo verschrikkelijk weinig fatsoen/respect/empathie in je donder dat je wat mij betreft geen bestaansrecht hebt.
Ouders kunnen volgens mij best verantwoordelijk gesteld worden voor het karakter van deze persoon; het lijkt me duidelijk dat de opvoeding hier ernstig tekort geschoten is. De ouders van Maja zitten de rest van hun leven met een trauma waar ze niet om gevraagd hebben dus ik vind dat de ouders van de dader hier ook voor gestraft moeten worden.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 13:40 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Dat is op zich vreemd idd.
Bovendien moeten mensen in de omgeving van die twee bekenden nu toch twee mensen missen, lijkt me. Dus heel geheim is het ook niet, lijkt me.
En het kan ook niet ermee te maken hebben dat ze minderjarig zijn, want dan hadden ze de identiteit van de 16-jarige jongen ook niet vrijgegeven. Of is hij de hoofdverdachte en worden die anderen vastgehouden voor méér informatie en zouden die zelf niet bij de moord betrokken zijn? ik doe maar een gok
quote:
De Nijmeegse scholiere werd vorige week om het leven gebracht. Daarna is haar lichaam in brand gestoken. De politie hield vijf verdachten aan. Drie jongens uit Nijmegen en Beuningen van 16, 18 en 18 jaar zijn maandag voor tien dagen in bewaring gesteld. Een ander is dinsdagavond heengezonden, omdat justitie op dit moment geen of zeer geringe betrokkenheid daarbij heeft vastgesteld. Over de vijfde verdachte moet de rechter-commissaris in Arnhem nog een beslissing nemen. De verdachten mogen geen contact met de buitenwereld onderhouden.
quote:
Een verdachte zaak Maja Bradaric weer vrij
ARNHEM - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdagavond een verdachte in de zaak van de vermoorde Nijmeegse scholiere Maja Bradaric heengezonden, omdat de justitie geen of zeer geringe betrokkenheid daarbij heeft vastgesteld. Het gaat om een 16-jarig meisje uit Nijmegen.
Dat heeft een woordvoerster van het OM woensdag meegedeeld. In de zaak zitten nu nog vier verdachten onder beperkende omstandigheden vast.Het meisje was vrijdagmiddag aangehouden, enkele uren nadat de politie Nijmegenaren van 16 en 18 jaar en een jongen uit Beuningen van 18 jaar had opgepakt. Zij heeft vier dagen vastgezeten. Maandag is nog een verdachte aangehouden.
In de vriendenkring van de scholiere gonst het van de geruchten over bekentenissen in de zaak. Een ex-vriendje van de scholiere zou een van de verdachten zijn. Justitie en politie wilden daar woensdag nog niets over zeggen, onder andere omdat dat volgens een woordvoerster op de dag van de begrafenis niet erg kies is. De rechter-commissaris in Arnhem heeft maandag de drie jongens die vrijdag zijn opgepakt, voor tien dagen in bewaring gesteld.Over de maandag aangehouden verdachte moet uiterlijk donderdag een beslissing worden genomen.
quote:Je spreekt jezelf gigantisch tegen, zie je dat?
Op woensdag 26 november 2003 18:38 schreef Modus het volgende:
Het zal wel uitermate ongenuanceerd zijn, maar ik zie voor dit soort mensen ook maar 1 oplossing: de doodstraf.Niks geneuzel over 2e kans, ontoerekeningsvatbaarheid, weet ik weel wat, als je als persoon niet in staat bent je frustraties te beheersen en bereid bent dit soort 'maatregelen' te nemen, dan heb je zo verschrikkelijk weinig fatsoen/respect/empathie in je donder dat je wat mij betreft geen bestaansrecht hebt.
Ouders kunnen volgens mij best verantwoordelijk gesteld worden voor het karakter van deze persoon; het lijkt me duidelijk dat de opvoeding hier ernstig tekort geschoten is. De ouders van Maja zitten de rest van hun leven met een trauma waar ze niet om gevraagd hebben dus ik vind dat de ouders van de dader hier ook voor gestraft moeten worden.
quote:Eh zo kan je het ook bekijken ja. Maar de ouders zijn de daders niet. De dader moet imo gestraft worden, de ouders zijn medeplichtig.
Op woensdag 26 november 2003 19:29 schreef nozem het volgende:
Je spreekt jezelf gigantisch tegen, zie je dat?
De opvoeding is tekort geschoten, dus het slachtoffer van die slechte opvoeding (de moordenaar van Maja) moet daarom de doodstraf krijgen?
En ik denk trouwens niet dat we in het geval van tekortgeschoten opvoeding van een slachtoffer moeten spreken.
quote:mee oneens....Je kan de ouders hier niet verantwoordelijk voor houden. De gene die het gedaan heeft is waarsch 18 j dan heb je zelf verantwoordelijkheden en normen en waarden. Ideeen over wat wel en niet kan. Het ligt gewoon aan de gedachtengang van een dergelijk persoon zelf.
Op woensdag 26 november 2003 19:42 schreef Modus het volgende:[..]
Eh zo kan je het ook bekijken ja. Maar de ouders zijn de daders niet. De dader moet imo gestraft worden, de ouders zijn medeplichtig.
En ik denk trouwens niet dat we in het geval van tekortgeschoten opvoeding van een slachtoffer moeten spreken.
niet mee eens hoe kan je ouders daar nou verantwoordelijk voor houden.
quote:Ok..
Op woensdag 26 november 2003 18:17 schreef EvilFaith het volgende:[..]
canisius college nijmegen..berg en dalseweg
zullen we weer on-topic gaan..?
quote:Voor zover ik begrepen heb komen de daders, of althans de hoofdverdachte ook uit voormalig Joegoslavie. Zou het zo kunnen zijn dat oorlogstrauma's bijdragen aan het feit dat de dader(s) zo makkelijk tot zijn daad kwam? (Zie ook mijn post hierboven)
Op woensdag 26 november 2003 19:42 schreef Modus het volgende:[..]
Eh zo kan je het ook bekijken ja. Maar de ouders zijn de daders niet. De dader moet imo gestraft worden, de ouders zijn medeplichtig.
Ik ben niet voor liefdaderheid, begrijp me niet verkeerd. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die het grootste deel van zijn leven alleen maar geweld heeft gezien daar later 'wat' aan overhoudt...
quote:Nee, de dader is ws de ex-vriend van 16 jaar oud.
Op woensdag 26 november 2003 19:47 schreef DIA het volgende:[..]
mee oneens....Je kan de ouders hier niet verantwoordelijk voor houden. De gene die het gedaan heeft is waarsch 18 j dan heb je zelf verantwoordelijkheden en normen en waarden. Ideeen over wat wel en niet kan. Het ligt gewoon aan de gedachtengang van een dergelijk persoon zelf.
Maar dan nog vind ik niet dat de ouders evenveel schuld hebben als de persoon zelf. Daar kan je, vind ik, ik alleen van spreken bij kinderen onder de 12. Natuurlijk hebben ze een grote invloed op je maar als jij eenmaal een moord pleegt is dat jouw verantwoordelijkheid.
Ik ben btw fel tegen de doodstraf. Dus de dader verdient mijn inziens gewoon levenslang.
quote:Levenslang in Nederland, volgerns mij bestaat dat niet eens als de dader onder de 18 is. Dan heb je best kans die ie op zijn 21 weer vrij komt
Op woensdag 26 november 2003 20:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben btw fel tegen de doodstraf. Dus de dader verdient mijn inziens gewoon levenslang.
quote:Niet evenveel nee. Wel medeplichtig.
Op woensdag 26 november 2003 20:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nee, de dader is ws de ex-vriend van 16 jaar oud.Maar dan nog vind ik niet dat de ouders evenveel schuld hebben als de persoon zelf. Daar kan je, vind ik, ik alleen van spreken bij kinderen onder de 12. Natuurlijk hebben ze een grote invloed op je maar als jij eenmaal een moord pleegt is dat jouw verantwoordelijkheid.
quote:En dat kost allemaal weer een geld. Maar je bedoelt vast dat iemand ook moet merken dat ie gestraft wordt.
quote:Ja. idd. Ik snap er ook he-le-maal niks van
Op woensdag 26 november 2003 20:48 schreef SEMTEX het volgende:
Er stond een fotootje van haar in de Nieuwe Revu en het was wel even raar om het 'brandende lijk uit Bemmel' als gezicht te zien.
Ik kan er met m'n kop niet bij dat iemand zo'n meisje zoiets aandoet. Dan moet je echt helemaal geen gevoel in je lijf hebben
quote:Nou, opzich snap ik al niet waarom mensen zo voor de doodstraf zijn. Je krijgt een prikje, valt in slaap en that's it. Bij levenslange opsluiting zul je nooit meer vrijheid meemaken, altijd met de gedachte in je hoofd rondlopen dat je iemand vermoord hebt.. Nooit meer rustig kunnen slapen. Dan heb je altijd nog het feit dat er meerdere gevallen zijn van mensen die onschuldig ter dood veroordeeld zijn. Als je iemand in de cel gooit kan hij er altijd nog uitgehaald worden. Bij de doodstraf niet.
Op woensdag 26 november 2003 20:47 schreef Modus het volgende:[..]
Niet evenveel nee. Wel medeplichtig.
[..]En dat kost allemaal weer een geld. Maar je bedoelt vast dat iemand ook moet merken dat ie gestraft wordt.
En al dat gebullshit over geld altijd. Het gaat hier om de LEVENS van mensen? Zijn we zo verziekt dat we die maar weggooien omdat we anders misschien wel 10 euro teveel belastinggeld betalen? .
quote:nou ja zeg, medeplichtig
Op woensdag 26 november 2003 20:47 schreef Modus het volgende:[..]
Niet evenveel nee. Wel medeplichtig.
[..]En dat kost allemaal weer een geld. Maar je bedoelt vast dat iemand ook moet merken dat ie gestraft wordt.
hoe kun je dat nu zeggen, je weet helemaal niets van de dader(s), de omstandigheden, achtergrond etc.
quote:Ja sorry. Ik heb me wat ongenuanceerd uitgedrukt. Maar ik vind gewoon dat we mensen zoals de dader niet in onze maatschappij moeten dulden. Natuurlijk weet ik niks over de achtergrond, omstandigheden. Maar eik vind ik gewoon dat er geen excuus is voor dit soort daden. Dat ouders-verhaal is misschien een soort actie-reactie op het feit dat Maja's ouders nu met een trauma zitten.
Op woensdag 26 november 2003 20:57 schreef milagro het volgende:
nou ja zeg, medeplichtighoe kun je dat nu zeggen, je weet helemaal niets van de dader(s), de omstandigheden, achtergrond etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |