abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:02:40 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14271819
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:59 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Die *paar euro* zullen wél de aanleiding zijn voor de selectieve formulering zoals die er nu ligt.
Niet alle partijen vinden dat je geld kunt uitgeven wat je niet hebt Sidekick.

Oh puhlease...

Ze kunnen dus wel geld vinden voor extra controle van allochtonen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14271868
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:00 schreef Sidekick het volgende:
Misschien even een wat ander onderwerp.
[..]

Goed plan, maar wat zal dit betekenen voor de staatsschuld daar.

Ik vraag me vooral af of de aanhangers van Bush nu wel zo tevreden zijn met deze uitgaven, aangezien die misschien liever beastingverlagingen willen hebben.

en ze willen ook al het ruimtevaartprogramma misschien opkrikken:
http://www.spacedaily.com/news/beyondleo-03a.html
over geldverspilling gesproken
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:06:17 #153
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14271922
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:04 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

en ze willen ook al het ruimtevaartprogramma misschien opkrikken:
http://www.spacedaily.com/news/beyondleo-03a.html
over geldverspilling gesproken

Als ik Bush zou zijn (), dan zou ik zeker niet op dit moment extra geld in de ruimtevaart pompen.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:08:27 #154
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_14271980
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:59 schreef Parabola het volgende:

Je draait je in allerlei bochten voor uitvluchten: als je selectief dubbel keurt, en het ligt aan de artsen, dan zouden die artsen selectief hun werk niet goed doen.

Verder laat ik de term 'prettige beschuldiging'voor jouw rekening. Ik vind er allemaal niet zo veel prettigs aan.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat prettig sarcastisch bedoeld is, omdat dit argument voor bepaalde politieke groeperingen/individuen een stokpaardje is om tegen maatregelen te ageren.
quote:
Wat een gelegenheidsargument! Je mag toch hopen dat verscherpte controle zichzelf terugverdient. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen, dan schiet je met een mug op een olifant.
De recessie komt dan ook ongelegen
Als controles zich niet terugverdienen moeten we er niet aan beginnen?
Ik mag hopen dat je dit niet als financieel argument bedoeld, want de meerwaarde van controle is meer moreel dan financieel...
quote:
Een proefballonnetje dus. Dan wordt het pas echt kwalijk om de voorstellen toe te spitsen op bepaalde groepen. Uiteindelijk gebeurt er dan niets en wat er blijft hangen is dat vrouwen en allochtonen aanstellers en fraudeurs zijn.
Waarschijnlijk een proefballonnetje. Ik kan er bitter weinig additionele informatie over vinden. En ach gut wat zullen de vrouwen en allochten zich weer gediscrimineerd voelen. Wat is de wereld toch hard, hé?!
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:14:56 #155
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14272116
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:08 schreef Herostratos het volgende:

[..]

De recessie komt dan ook ongelegen
Als controles zich niet terugverdienen moeten we er niet aan beginnen?
Ik mag hopen dat je dit niet als financieel argument bedoeld, want de meerwaarde van controle is meer moreel dan financieel...

Het motief voor controles zijn in de eerste plaats wel financieel. Je stelt geld beschikbaar aan een groep mensen, en je wilt natuurlijk niet dat er mensen in zitten waarvoor het niet bedoeld is.
pi_14272243
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:00 schreef Sidekick het volgende:
Misschien even een wat ander onderwerp.
[..]

Goed plan, maar wat zal dit betekenen voor de staatsschuld daar.

Ik vraag me vooral af of de aanhangers van Bush nu wel zo tevreden zijn met deze uitgaven, aangezien die misschien liever beastingverlagingen willen hebben.

Gelukkig.. dan kan de grootste fraude in de geschiedenis gewoon doorgaan.
Maar enkele worden worden wakker :

WASHINGTON - De Amerikaanse regering betaalt de ondernemig waar vice-president Dick Cheney werkte, krankzinnnig veel geld voor olie in Irak.

Dit stellen een Democratisch en een Republikeins congreslid, respectievelijk Henry Waxman en John Dingell, in een boze brief aan president George Bush en veiligheidsadviseur Condoleezza Rice.

De twee congresleden eisen een onderzoek naar de redenen waarom de firma Kellogg, Brown & Root, onderdeel van de gigant Halliburton, zo veel geld voor olie rekent. De firma heeft een contract van de Amerikaanse overheid om de Iraakse oliesector weer op te bouwen. Ze zorgt daarbij ook voor brandstof die voor een deel uit Koeweit komt.

De firma importeert de Koeweitse olie en rekent daarvoor 60 eurocent per liter. Dat hoeft echter volgens deskundigen die Waxman en Dingell raadpleegden, beslist niet meer dan 23 eurocent per liter te kosten. De congresleden vragen zich af wie er dan zoveel winst maakt, Halliburton of de Koeweiti's.

Halliburton's Kellogg, Brown & Root heeft sinds 19 oktober al voor 140 miljoen euro Koeweitse olie aan de Amerikaanse bewindvoerders in Irak gesleten. Die olie wordt vervolgens voor de literprijs van 3,4 eurocent aan de Irakezen geleverd. Daarmee subsidiëren de Amerikaanse heersers in Bagdad de brandstofprijs vrijwel in zijn geheel voor de straatarme Irakzen. Volgens Waxman en Dingell is het krankzinnig dat de regering drie keer te veel betaalt voor olie en die vervolgens met een enorm verlies verkoopt. Een woordvoerster van Halliburton zei woensdag dat de firma nauwelijks aan de olie-import verdient en dat de werkzaamheden in oorlogstijd duur zijn.

Oneerlijke concurrentie

De kritiek in de VS op de regering over de uitbesteding van projecten voor de wederopbouw van Irak groeit. Er komen steeds vaker berichten over oneerlijke concurrentie, belangenverstrengeling bij topfunctionarissen, vriendjespolitiek ten gunste van zakelijke contacten van topfiguren uit de regering Bush, verkwisting door contracten te verlenen aan uitvoerders die duidelijk te veel geld vragen en over kostbare projecten waarvan het nut onduidelijks.

Een Amerikaans senator wond zich bijvoorbeeld recent op over een project van negen miljoen dollar om de Irakezen te helpen een postcode-systeem op te zetten. Hij vroeg zich af waarom een land dat duizenden jaren zonder Amerikaanse postcodes heeft overleefd die nu opeens nodig hebben. Ook het nut van in het Engels bedrukte T-shirts voor de brandweer van Bagdad riep vragen op.

Waxman en de Democratische senator Jospeh Lieberman hebben eerder aangedrongen op een onderzoek naar de geheimzinnige praktijken van de regering bij het verlenen van contracten inzake Irak.

Heb jij al gigantische bouwprojekten gezien olv Amerikanen ?
Het gaat goed roept Bush met zijn ogen dicht.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:22:21 #157
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14272354
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:18 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Een Amerikaans senator wond zich bijvoorbeeld recent op over een project van negen miljoen dollar om de Irakezen te helpen een postcode-systeem op te zetten. Hij vroeg zich af waarom een land dat duizenden jaren zonder Amerikaanse postcodes heeft overleefd die nu opeens nodig hebben. Ook het nut van in het Engels bedrukte T-shirts voor de brandweer van Bagdad riep vragen op.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:25:48 #158
66982 Herostratos
pi_14272457
quote:
Misdaad verjaart niet gauw, en strafvervolging ook niet. Dat ondervond een 42 jarige vrouw uit Zeist. Onlangs werd ze ineens van haar bed gelicht en geboeid afgevoerd naar een politiecel.

Dat gebeurde omdat ze in 1992 een paar maanden zwart had gewerkt. Dat had ze later wel bij de sociale dienst opgebiecht en ze moest daarvoor 24.000 gulden terugbetalen. Maar de zaak kwam ook voor de rechter. Die veroordeelde haar in 1995 tot een gevangenisstraf van 5 weken. Die straf werd later nog omgezet in een taakstraf van 70 uur maar die maakte ze (toen ze daar in 2001 aan begon) niet af. En daardoor werd de celstraf weer actief.

De reden dat ze alsnog in de gevangenis is gezet komt doordat er nu plaats voor is. Doordat er nieuwe gevangenissen voor vrouwen zijn gebouwd is er nu een plaats vrij voor haar en andere vrouwen. Politiekorpsen in het land zijn dan ook gevraagd om vrouwen die nog een gevangenisstraf uit moeten zitten op te sporen en op te pakken.

De advocaat van de vrouw staat theoretisch machteloos maar vindt het wel een kwalijke zaak dat de vrouw na zoveel jaar alsnog de gevangenis ingaat. Hij vindt het vooral erg dat ze geen kans kreeg om haar kinderen en werkgever te waarschuwen. "Het gaat hier om een oude, niet al te zware zaak en dus is het niet redelijk wat hier is gebeurd. Deze vrouw, geconfronteerd met een arrestatiebevel, heeft zelf actie ondernomen. Ze heeft een baan en kinderen en wordt dan plotsklaps opgepakt omdat plaatsen zijn vrijgekomen in vrouwengevangenissen," aldus de advocaat.

Over wachtlijsten gesproken...

-edit- Bron: FP

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:29:57 #159
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14272589
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 22:46 schreef pberends het volgende:

[..]

Weinig. Nederland geeft 5 miljard uit aan justitie. Terwijl Nederland 18x zo weinig inwoners heeft. Wat doen wij fout?

Die Amerikaanse begroting zal wel alleen voor de federale rechtbanken zijn. De staten zullen ook wel een deel moeten betalen voor de andere rechtbanken.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:31:56 #160
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14272650
quote:
... in 1992 een paar maanden zwart had gewerkt. Dat had ze later wel bij de sociale dienst opgebiecht en ze moest daarvoor 24.000 gulden terugbetalen
Had zij dan zo goed verdiend bij die baan, of zit er een flinke boete op zwartwerken?
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:32:58 #161
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14272674
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:25 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Over wachtlijsten gesproken...

-edit- Bron: FP

Terecht dat die vrouw de straf nog moet uitzitten, alleen het had misschien wat met minder bombarie gekunt.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:38:36 #162
66982 Herostratos
pi_14272838
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:31 schreef freako het volgende:

Had zij dan zo goed verdiend bij die baan, of zit er een flinke boete op zwartwerken?

Dat viel mij ook op. Ik neem aan dat dit een zware boete is die zij heeft gekregen, wat heeft ze dan precies gedaan om een dergelijke boete te krijgen in een land waar beunen zo ongeveer volkssport no. 1 is?
pi_14273179
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Terecht dat die vrouw de straf nog moet uitzitten, alleen het had misschien wat met minder bombarie gekunt.

Les 1 : als je de boel oplicht doe het dan gelijk goed, dus minstens een paar honderdduizend euro.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:01:29 #164
35279 Parabola
Sapere aude
pi_14273410
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:31 schreef freako het volgende:

[..]

Dat laatste kennelijk. Het bedrag dat ze verdiend heeft, maakt namelijk niet uit, hooguit het bedrag dat ze te veel aan uitkering gekregen heeft. En als dat 24.000 pieken in een paar maanden is, wil ik die uitkering ook wel
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:03:55 #165
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14273458
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:38 schreef Herostratos het volgende:

[..]

wat heeft ze dan precies gedaan om een dergelijke boete te krijgen in een land waar beunen zo ongeveer volkssport no. 1 is?

Het maakt wat mij betreft wel een verschil of je bijklust met een uitkering of alleen op zaterdag wat zwartwerkt naast je baan.
pi_14273468
Na 22 jaar nieuwe premier Maleisië

KUALA LUMPUR Maleisië heeft na 22 jaar
een nieuwe premier.Premier Mahathir
Mohamad heeft de macht overgedragen aan
vice-premier Abdullah Ahmad Badwi.Hij
is de vijfde premier van Maleisië na de
onafhankelijkheid in 1963.

De 77-jarige Mahathir heeft Maleisië
omgevormd van een derde-wereldland,
afhankelijk van tin en rubber,tot een
van de rijkste high-techsamenlevingen
in de regio.Ook wist hij de religieuze
en etnische spanningen in het land te
beteugelen.

In ronde bewoordingen kritiseerde hij
daarnaast de globalisering,die door het
Westen gedicteerd zou worden.
bron:http://teletekst.nos.nl/gif/127-01.html

Heeft de globalisering niet mede zijn land zo rijk gemaakt?

[Dit bericht is gewijzigd door Chewie op 31-10-2003 13:06]

vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:05:07 #167
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14273481
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:01 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat laatste kennelijk. Het bedrag dat ze verdiend heeft, maakt namelijk niet uit, hooguit het bedrag dat ze te veel aan uitkering gekregen heeft. En als dat 24.000 pieken in een paar maanden is, wil ik die uitkering ook wel

Hmm, ik zit nu ff zonder werk, dus ik zal zien of ik die uitkering ook kan trekken.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:06:12 #168
35279 Parabola
Sapere aude
pi_14273504
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:04 schreef Chewie het volgende:

beteugelen.

Volgens mij kritiseert hij vooral het dicteren door het westen, en niet zo zeer de globalisering zelf.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:07:30 #169
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14273531
quote:

beteugelen.

Ja. Maar nu Maleisie wat rijker is, wil het meer inspraak in de internationale diplomatie en nu blijkt dat ze dat dus niet krijgen.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:08:22 #170
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14273549
quote:
Inderdaad, beetje rare uitspraak.

Ben benieuwd wat deze premier gaat brengen, ik zit waarschijnlijk vanaf begin januari in Singapore.

pi_14273564
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:06 schreef Parabola het volgende:

[..]

Volgens mij kritiseert hij vooral het dicteren door het westen, en niet zo zeer de globalisering zelf.

Dan nog het door het westen gedicteerde globalisering heeft natuurlijk er wel (mede)voor gezorgd dat dit 1 van de meest welvarende landen in die regio is. Maar 22 jaar is wel een lange periode, maar volgens mij is daar ook niet echt sprake van oppositie.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:10:07 #172
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14273585
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar 22 jaar is wel een lange periode, maar volgens mij is daar ook niet echt sprake van oppositie.

Niet echt nee, z'n beoogd opvolger werd wat te mondig. Hij zit nu in de bak wegens sodomie.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:18:00 #173
35279 Parabola
Sapere aude
pi_14273733
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Inderdaad, beetje rare uitspraak.

Ben benieuwd wat deze premier gaat brengen, ik zit waarschijnlijk vanaf begin januari in Singapore.

Is Singapore niet een onafhankelijke stadsstaat?

leuk trouwens, wat ga je er doen?

Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:19:18 #174
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_14273765
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:18 schreef Parabola het volgende:
Is Singapore niet een onafhankelijke stadsstaat?
Jawel, maar het heeft Maleisië als directe buur, dus een machtswisseling in Maleisië kan ook de nodige impact hebben op het politieke klimaat in Singapore. In ieder geval iets om in de gaten te houden.
quote:
leuk trouwens, wat ga je er doen?
Afstuderen.

Eindelijk.

pi_14273884
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:10 schreef freako het volgende:

[..]

Niet echt nee, z'n beoogd opvolger werd wat te mondig. Hij zit nu in de bak wegens sodomie.

Zulke maatregelen versnellen natuurlijk wel de politiek besluitvorming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')