quote:Eh..je bent NIET verplicht te trouwen. Dus houdt jij het lekker bij NIET trouwens
Op maandag 20 oktober 2003 16:19 schreef pberends het volgende:
Waarom wordt het huwelijk niet afgeschaft anno 2003, het is namelijk één groot ritueel en irrelevant als het om echte liefde gaatHet veroorzaakt alleen maar scheidingen en op geldjagende vrouwen (en/of mannen).
Ennuh, zo'n scheiding is officieel. Als je gaat trouwens zonder trouwens, en je gaat uit elkaar zegmaar, heb je nog steeds dezelfde teringzooi en ruzie.
quote:Schopje naar R&P?
Waarom wordt het huwelijk niet afgeschaft anno 2003, het is namelijk één groot ritueel en irrelevant als het om echte liefde gaatHet veroorzaakt alleen maar scheidingen en op geldjagende vrouwen (en/of mannen).
quote:Heeeee, dat lijkt wel heel veel op hoe ik over het koningshuis denk.
Maar als trouwen toch niks voor je betekent en ook niet voor je partner waarom ben je er dan mee bezig
En als het wel wat voor je partner betekent maar niks voor jou dan doe je het toch voor haar/zijn plezier
Ik zie je probleem niet zo. Trouwen heeft in iedergeval een boel voordelen. 1 er van is wettelijke duidelijkheid, maar het is ook een mooie ofiiciele bevestiging van iets wat je allang wist maar wat je toch heel vaak van je partner wilt horen cq weten.
quote:omdat andere mensen andere normen en waardes hebben . ..
Ikzelf vind persoonlijk trouwen, trouwens ook een groot ritueel, maar het is wel leuk.
quote:Ik snap je wel hoor, maar waarom moet een ambtenaar die je helemaal niet kent voor die bevestiging zorgen?
Op maandag 20 oktober 2003 16:27 schreef sqlsmurft het volgende:
maar het is ook een mooie ofiiciele bevestiging van iets wat je allang wist maar wat je toch heel vaak van je partner wilt horen cq weten.
quote:Heu
Op maandag 20 oktober 2003 16:28 schreef Flierp het volgende:[..]
omdat andere mensen andere normen en waardes hebben . ..
quote:Yes.
Op maandag 20 oktober 2003 16:25 schreef sjun het volgende:[..]
Schopje naar R&P?
Ik ben voor het huwelijk. Maar dan wel zonder samenwonen ervoor; dan betekent het inderdaad weinig meer. Iedereen gaat ook maar scheiden, mensen trouwen om een verblijfsverguning... Dat het huwelijk geen 'toegevoegde waarde' heeft komt door wat ervan geworden is... oorspronkelijk was het geloof ik wel anders bedoeld!
quote:Je vergeet ook nog pijn van kinderen die vaders hebben die niet weten dat je kind bezoeken een PLICHT zou moeten zijn!
Mensen hoeven van mij niet te trouwen, het huwelijk in mijn ogen de verbondenheid die je met je partner hebt bevestigen en elkaar eeuwige trouw beloven (ja dat kan je ook zonder dat je het huwelijksbootje in stapt). Maar wat het huwelijk vooral betekend is ook rechten en plichten aanvaarden voor het zorgen voor elkaar. Je bemoeilijkt het jezelf om in tijden dat het minder gaat er zomaar vandoor te gaan.
En het feestje wat er bij komt kijken is ook gewoon leuke traditie
Ik wil later gewoon trouwen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |