22:10 - 22:42, iedere zondag, Nederland 3, acht weken lang.
quote:
Drie mannen, jongens eigenlijk, zweren samen in een pakhuis in de Amsterdamse Jordaan. De deadline nadert, losse ideeën liggen als zwerfvuil op de grote tafel in het midden. De paniek slaat toe bij Kees Prins, Michiel Romeyn en Herman Koch: 'Over een week moeten we de studio in en we hebben nog niets concreets.' Zo ongeveer is het standaardverloop van de brainstorm voorafgaand aan de programma's van Jiskefet. Zo ook nu, voor de nieuwe reeks Jiskefet-uitzendingen vanaf 19 oktober. 'We hebben dat paniekvoetbal nodig,' weet Kees Prins uit ervaring. 'Zonder tijdsdruk zijn we zo zelfkritisch dat we alles van tafel lullen. Pas als de pressurecooker echt op stoom raakt, krijgen de ideeën vorm.' Alles wat Prins kan zeggen is dat het voorspel 'heel prettig voelt' en dat de serie vooral voor publiek opgenomen gaat worden en weinig filmpjes zal bevatten. Veelbelovend is dat één van de meest eigenzinnige programma's van de Nederlandse televisie de dip van het vorige seizoen (Prins: 'Daar zaten een paar enorme missers tussen.') overwonnen heeft. De reeks die deze zomer uitgezonden werd, was weer ongemakkelijk smullen geblazen. Ouderwets weinig behaagziek, absurd en experimenteel. Woorden die allemaal cirkelen om wat Jiskefet nu eigenlijk is. Precies benoemen is bijna onmogelijk. Want hoe breng je elf jaar Jiskefet met uiteenlopende dingen als De Dierenwinkel, Oboema, Engelse Sporten en De Zalfman, Debiteuren-Crediteuren en Lullo's onder één noemer? Ook de mannen zelf blijven een treffende omschrijving schuldig. Ze weten wel wat Jiskefet niet is: geen cabaret, geen satire, geen parodie. Afl.1. Wordt 25-10-2003 herhaald.
Guz' Jiskefet pagina
Jiskefet.nl
Jiskefet.pagina.nl
is wel geinig om de serie op te nemen en nog een x te bekijken op een regenachtige dag, ghi ghi
quote:Of Henk Mul met z'n sapastische mond
Op zondag 19 oktober 2003 17:34 schreef bataaf het volgende:
ik hoop dat de stuntman er weer is. Die is altijd zo grappig.
quote:Interessant, wel foto's maken
Op zondag 19 oktober 2003 17:30 schreef UFOtje het volgende:
Ik zat er ook net aan te denken om weer een nieuw Jiskefet topic te openen!
Dat gaat genieten worden vanavond, de videorecorder staat ook al klaar.
* UFOtje heeft het geluk 22 nov bij een opnamen van Jiskefet te mogen zijn!
quote:Ik vermoed dat dat niet toegestaan zal zijn.
Op zondag 19 oktober 2003 17:44 schreef pberends het volgende:[..]
Interessant, wel foto's maken
quote:Vaak alleen voor en na de opnames. Dan kan je toch een paar foto's maken van de sfeer in de studio etc....
Op zondag 19 oktober 2003 17:59 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik vermoed dat dat niet toegestaan zal zijn.
En ik ga natuurlijk even een meet&greet met de 3 heren proberen te regelen!
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vond de afgelopen zomerserie leuk, dus ik ben wel weer benieuwd.
Ik denk dat ze met de missers uit het vorige seizoen dan ook vooral het 'Baby Bonzo (of hoe dat kreng ook heet) seizoen' bedoelen.
quote:Die ziet er zeker leuk uit ja!
Op zondag 19 oktober 2003 19:20 schreef CloudStrife het volgende:
Ik vond die "24" parodie die ze doen wel aardig, althans, dat was die commercial van het nieuwe Jiskefet! seizoen.
quote:Bevalt het ?
Op zondag 19 oktober 2003 22:12 schreef baukel het volgende:
;-)))
Die enters ?
"kan goed overhoren"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |