abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13786961
quote:
'Politieagent voelt zich onveilig'

Politieagenten voelen zich steeds onveiliger. Ze vinden dat geweld in de samenleving toeneemt en maken zich hier zorgen over. Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Politie Academie.

Onvoldoende training
Voor het onderzoek werden 553 agenten in vier korpsen geïnterviewd. Ze vinden de training die ze krijgen in vecht- en zelfverdedigingstechnieken onvoldoende. Vooral oudere agenten lopen liever een straatje om dan dat ze ingrijpen. Er wordt gepleit voor voor een betere training om meer zelfvertrouwen op te bouwen.

Kleinere korpsen
De ondervraagde agenten werken bij het korps Amsterdam-Amstelland, Utrecht, Drenthe en Noord-Holland Noord. Het is opvallend dat ook agenten bij kleinere korpsen zich zorgen maken over geweld, terwijl ze daar minder mee te maken krijgen dan hun collega's in de grote steden.

Geweld
De agenten zeggen dat het geweld tegen hen de laatste jaren is toegenomen, maar de onderzoekers vonden hiervoor geen bewijs in de interne politierapporten. Politiemensen vinden de sfeer grimmiger geworden. Een agent krijgt gemiddeld één á twee keer per jaar te maken met geweld.

Slechte conditie
De ondervraagden zijn verder van mening dat de conditie van de vergrijzende korpsen onder de maat is. Het ontwikkelen en bijhouden van fysieke vaardigheden wordt te veel aan de agenten zelf overgelaten.

Bron: RTLZ

Wat misschien ook zou helpen is met zijn 3en lopen ipv 2. Dat is volgens mij 10 keer veiliger.

pi_13787025
Uit de Telegraaf:
quote:
Betere training moet onveilig gevoel agent wegnemen

APELDOORN - Politieagenten maken zich veel zorgen over het geweld waar ze steeds meer mee te maken krijgen. Met name geweld tegen de politie roept veel spanning en angst bij hen op. De agenten pleiten dan ook voor betere training, waardoor ze meer zelfvertrouwen moeten opbouwen. Daardoor zouden ze minder vaak (onnodig) hoeven te grijpen naar zware geweldsmiddelen, zoals een vuurwapen.

Dat blijkt uit een vrijdag gepresenteerd onderzoek van de Nederlandse Politie Academie. Betere training kan zowel het geweldsgebruik tegen de politie als door de politie terugdringen, is een van de belangrijkste conclusies uit het onderzoek. Agenten maken zich namelijk erg ongerust over hun eigen veiligheid en het gebrek aan gezag en de agressiviteit waarmee ze worden bejegend door met name bepaalde groepen probleemjongeren.

Goh, wie zouden hiermee nu bedoeld worden?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:54:35 #3
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13787043
agenten moeten zelf eens wat meer geweld gebruiken, dan komt dat respekt vanzelf...
Schwanzilein
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:55:12 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_13787054
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:54 schreef Plompzak het volgende:
agenten moeten zelf eens wat meer geweld gebruiken, dan komt dat respekt vanzelf...
Je bedoelt dat ze meer bevoegdheden moeten krijgen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:55:26 #5
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13787061
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:53 schreef Strolie75 het volgende:
Uit de Telegraaf:
[..]

bepaalde jeugdige medewerkers van Dirk van den Broek....
Schwanzilein
pi_13787082
quote:
Uit de Telegraaf:
[..]

kunnen we er toch een marokkanenbash-topic van makn

Maar het is zo dat de politie beter opgeleid moet worden zodat ze beter van zich af kunnen bijten. Als je ziet hoe erg sommige agenten worden uitgescholden omdat ze een boete uitdelen oid. Ik ben voor een strengere politieoptreden in dit land.

Desnoods een soort van carabinieri of gendarme invoeren...

vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:57:41 #7
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13787110
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:55 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

de bevoegdheid is er, die is nooit weggeweest, hij wordt echter al heel lang veel te terughoudend toegepast vanwege allerlei "links" gekrakeel op het moment dat een agent zijn gummiknuppel dwars over iemands gezicht "legt"...
Schwanzilein
pi_13787170
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:56 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

kunnen we er toch een marokkanenbash-topic van makn

Maar het is zo dat de politie beter opgeleid moet worden zodat ze beter van zich af kunnen bijten. Als je ziet hoe erg sommige agenten worden uitgescholden omdat ze een boete uitdelen oid. Ik ben voor een strengere politieoptreden in dit land.

Desnoods een soort van carabinieri of gendarme invoeren...

Marokkaanse jongeren worden niet opgevoed door hun ouders maar op straat. Dat is de feitelijke oorzaak van dat Marokkaanse jongeren relatief veel overlast en onveiligheid veroorzaken.
pi_13787230
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Marokkaanse jongeren worden niet opgevoed door hun ouders maar op straat. Dat is de feitelijke oorzaak van dat Marokkaanse jongeren relatief veel overlast en onveiligheid veroorzaken.

het gaat mij niet om de Marokkanen maar om de Nederlandse bevolking in z'n geheel. Er is steeds meer sprake van disrespect voor de politie.
pi_13787258
Verplicht 8 uur kracht- en conditietraining per week voor de Nederlandse dienders.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:08:46 #11
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_13787339
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:57 schreef Plompzak het volgende:

[..]

de bevoegdheid is er, die is nooit weggeweest, hij wordt echter al heel lang veel te terughoudend toegepast vanwege allerlei "links" gekrakeel op het moment dat een agent zijn gummiknuppel dwars over iemands gezicht "legt"...

Ja vervelend, dat linkse gekrakeel altijd

Maar verder heb je wel gelijk, klap voor hun kop kunnen ze krijgen als ze niet willen luisteren. Dat dwingt wel respect af.

lege ton
pi_13787352
Ik kan me dat wel voorstellen (ondanks dat ze een "blaffer" op zak hebben ).

Helaas is het zo dat bepaalde groepen in de samenleving menen, dat opvoeding op straat gebeurt door keiharde repressie van de autoriteiten. De rol is de Nederlandse agent echter niet op het lijf geschreven (wat een verworvenheid was van deze samenleving).

pi_13787425
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:03 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

het gaat mij niet om de Marokkanen maar om de Nederlandse bevolking in z'n geheel. Er is steeds meer sprake van disrespect voor de politie.

Ook, maar Marokkanen hebben voor de Nederlandse politie minder gezag dan autochtonen.
pi_13787451
Misschien moeten ze die gare politiepakkies een keer verwisselen voor Kim's pakkies, made in North-Korea.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 13:14:10 #15
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_13787474
quote:
Uit de Telegraaf:
[..]

Ik denk dat ze groepen probleemjongeren bedoelen
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_13787856
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:03 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen. Een politie die te beroerd is om zijn kerntaak uit te voeren omdat het schrijven van bekeuringen voor minimale overtredingen zoveel lucratiever is, verdient op die manier geen respect, maar raakt het alleen maar kwijt.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:32:11 #17
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_13789548
Mooi stelletje laffe prutsers. Het enigste wat ze kunnen is dikke boetes uit schrijven en als je ze een keer echt nodig hebt komen ze niet.
Satan Stole My Teddybear
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 14:33:22 #18
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_13789574
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:32 schreef Chris_Redfield het volgende:
Mooi stelletje laffe prutsers. Het enigste wat ze kunnen is dikke boetes uit schrijven en als je ze een keer echt nodig hebt komenmogen ze niets.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_13789803
kan het nog triester.....
pi_13789869
Meer iets voor OOG...

POL -> OOG

vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:32:29 #21
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_13796281
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:55 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat zouden ze inderdaad moet krijgen. Vooralsnog krijgen ze een intern onderzoek aan de broek mochten er aanwijzingen zijn dat er misschien iets niet volgens het boekje is gegaan. En terecht ook natuurlijk.

Wat mij betreft krijgen ze de bevoegdheid om harder op te treden en misschien daarmee het middel om het respect terug te krijgen.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_13796316
Ken je nagaan wat een watjes de wout is in NL....

En dan vinden ze het gek dat mensen het recht in eigen handen nemen...

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13796327
Oplossing:

Iedere politieagent uitrusten met een gummiknuppel en ze ook de toestemming geven om hem te gebruiken.

Knal!, Mep!, Sla!
Laat ze zien wie de baas is!

From 1901 to 2200
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:34:56 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13796329
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 14:32 schreef Chris_Redfield het volgende:
Mooi stelletje laffe prutsers. Het enigste wat ze kunnen is dikke boetes uit schrijven en als je ze een keer echt nodig hebt komen ze niet.
Hoor jij ook bij het groepje probleemjongeren waar Strollie het ook al over had?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13796341
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:28 schreef Jalu het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen. Een politie die te beroerd is om zijn kerntaak uit te voeren omdat het schrijven van bekeuringen voor minimale overtredingen zoveel lucratiever is, verdient op die manier geen respect, maar raakt het alleen maar kwijt.

Spijker, kop.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')