abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13762803
De van Dale omschrijft terrorisme als:
het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

Dit is hetzelfde als de FNV wil doen. Ze proberen de samenleving te ontwrichten met het blokkeren van de rijkswegen en ze leggen het trein verkeer stil. Deze acties worden met een politiek oogmerk gepleegd, namelijk het democratisch gekozen kabinet op andere gedachten brengen.

Is het FNV een terroristische organisatie?

pi_13762819

Misschien een leuk topic voor ONZ

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13762825
Daden van terreur
pi_13762844
idd, vuile terroristen!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:35:34 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13762863
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:32 schreef Steijn het volgende:
De van Dale omschrijft terrorisme als:
het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

Dit is hetzelfde als de FNV wil doen.

Nee, dit is niet wat de FNV wil doen. Als je namelijk kijkt wat de definitie is van terreur (georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te
bereiken) zul je tot de conclusie komen dat de FNV geen daden va terreur pleegt. Er komt immers geen geweld bij kijken.
quote:
Is het FNV een terroristische organisatie?
Nee dus.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_13762900
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
Daden van terreur
De Van Dale zegt over terreur dat het om geweldpleging moet gaan. Maar de geweldpleging wordt gepleegd omdat er een politiek doel, dat door een minderheid wordt gedragen, bereikt moet worden. Hoewel de FNV geen geweld gebruikt probeert ze toch via acties die grote delen van het land treffen een politiek doel te bereiken. Er zit net als bij geweldpleging een zekere mate van dwang in.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 09-10-2003 13:38]

pi_13762911
Het is wel een criminele organisatie.. ze persen immers de overheid af.
Als jij niet doet wat wij willen dan ....
En het FNV klootjesvolk laat zich door die vetbetaalde regent gewoon voor het karretje spannen.

[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 09-10-2003 13:39]

pi_13762923
Ik zie de geweldpleging hier niet in.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:39:12 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13762932
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:37 schreef Steijn het volgende:

De Van Dale zegt over terreur dat het om geweldpleging moet gaan. Maar de geweldpleging wordt gepleegd omdat er een politiek doel, dat door een minderheid wordt gedragen, bereikt moet worden. Hoewel de FNV geen geweld gebruikt probeert ze toch via acties die grote delen van het land treffen een politiek doel te bereiken.

Met jouw definitie is ook elke willekeurige protestmars een terrorischtische aanslag
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13762950
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:37 schreef Steijn het volgende:

[..]

De Van Dale zegt over terreur dat het om geweldpleging moet gaan. Maar de geweldpleging wordt gepleegd omdat er een politiek doel, dat door een minderheid wordt gedragen, bereikt moet worden. Hoewel de FNV geen geweld gebruikt probeert ze toch via acties die grote delen van het land treffen een politiek doel te bereiken.

Heeft niets te maken met geweld of geweldpleging, en is ook nog eens legitiem, je mag op deze wijze actie voeren. Of het ook slim is is een tweede natuurlijk.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:41:12 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_13762982
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:39 schreef robh het volgende:

[..]

Met jouw definitie is ook elke willekeurige protestmars een terrorischtische aanslag

Shit ik ben sinds december (de zesde volgens mij) 1999 ook terrorist. Nou ja, dan zal ik binnenkort wel gearresteerd worden he.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_13763005
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:39 schreef robh het volgende:
Nee hoor dat is geen terroristische aanslag. Maar acties als snelwegen blokkeren zorgen voor grote economische schade. Hierdoor zit er toch zekere mate van dwang in voor het kabinet om de eisen, deels, in te willigen.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 09-10-2003 13:42]

donderdag 9 oktober 2003 @ 13:42:11 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13763008
Ik vind eerder dat de FNV zich als (extreem) linkse partij presenteert. Ze gaan er in ieder geval te ver mee.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:42:50 #14
69472 Bommelding
Der herr Boml.
pi_13763029
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:42 schreef Steijn het volgende:

Acties als snelwegen blokkeren zorgen voor grote economische schade. Hierdoor zit er toch zekere mate van dwang in voor het kabinet om de eisen, deels, in te willigen.

Wow, zou het ze daar om te doen zijn denk je! .
Als u begrijpt wat ik bedoel.
pi_13763051
Deze organisatie is toch per wet geregeld dus ik snap het gezeur niet.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13763062
Ja hoor, dat is wat de Poolse communisten in de jaren 70/80 van de Solidarinosc zeiden. Menig (Zuid-Amerikaans) dictator had dezelfde opvatting.

Wil jij je met die domme uitspraak in datzelfde rijtje scharen?

pi_13763067
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:42 schreef Bommelding het volgende:

[..]

Wow, zou het ze daar om te doen zijn denk je! .

Dat denk ik wel. Het kabinet luistert anders niet, en gelijk hebben ze, ze vertegenwoordigen de meerderheid van het volk.
pi_13763101
Wim Kok en Paul Rosenmuller allerbei ex terroristen die het tot de kamer geschopt hebben en 1 zelfs tot minster president
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:45:23 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13763106
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:44 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Het kabinet luistert anders niet, en gelijk hebben ze, ze vertegenwoordigen de meerderheid van het volk.

Vertegenwoordigen ze de meerderheid van het volk? Denk het niet, veel mensen zijn geen lid van een vakbond, laat staan van de FNV
pi_13763108
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:42 schreef Steijn het volgende:

[..]

Nee hoor dat is geen terroristische aanslag. Maar acties als snelwegen blokkeren zorgen voor grote economische schade. Hierdoor zit er toch zekere mate van dwang in voor het kabinet om de eisen, deels, in te willigen.

Dat is de macht die een vakbond heeft. Als het illegaal zou zijn dan is er de mogelijkheid om ze voor de rechter te slepen, en in de regel houden ze zich dan aan de uitspraak.

En nogmaals, of ze slim gebruik maken van hun macht is een 2e. Maar daarover heb ik mijn mening al in andere topics gegeven.

donderdag 9 oktober 2003 @ 13:46:15 #21
69472 Bommelding
Der herr Boml.
pi_13763130
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:45 schreef Libris het volgende:

[..]

Vertegenwoordigen ze de meerderheid van het volk? Denk het niet, veel mensen zijn geen lid van een vakbond, laat staan van de FNV

Moet dat per se dan, om actie te voeren?
Als u begrijpt wat ik bedoel.
pi_13763175
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:43 schreef Halinalle het volgende:
Ja hoor, dat is wat de Poolse communisten in de jaren 70/80 van de Solidarinosc zeiden. Menig (Zuid-Amerikaans) dictator had dezelfde opvatting.

Wil jij je met die domme uitspraak in datzelfde rijtje scharen?

Nee, ik zie de definitie van terrorisme en zie dat er in zekere mate overeenkomst is met de acties van het FNV. Vandaar ook mijn vraag aan het begin.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 13:48:23 #23
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_13763188
Ze hebben wel de neiging om onrealistische looneisen te stellen... hoe kan je een percentage eisen dat hoger ligt dan de economische groei? Waarom hebben hun leden meer recht op dat geld dan andere mensen? En dan ook nog de boel saboteren als ze hun eisen niet ingewilligd zien. Wat mij betreft mogen ze zich best wat terughoudender opstellen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_13763259
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:45 schreef pro_jeex het volgende:
Wim Kok en Paul Rosenmuller allerbei ex terroristen die het tot de kamer geschopt hebben en 1 zelfs tot minster president
Je snapt het niet, he. Met protestmarsen in Amsterdam is niets mis. Maar blokkades op snelwegen zijn een stuk ernstiger, als de acties lang door gaan kunnen ze voor grote economische schade zorgen.
pi_13763309
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:45 schreef Libris het volgende:
Ik bedoel dat het kabinet de steun van de meerderheid heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')