Dit is hetzelfde als de FNV wil doen. Ze proberen de samenleving te ontwrichten met het blokkeren van de rijkswegen en ze leggen het trein verkeer stil. Deze acties worden met een politiek oogmerk gepleegd, namelijk het democratisch gekozen kabinet op andere gedachten brengen.
Is het FNV een terroristische organisatie?
Misschien een leuk topic voor ONZ
quote:Nee, dit is niet wat de FNV wil doen. Als je namelijk kijkt wat de definitie is van terreur (georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te
Op donderdag 9 oktober 2003 13:32 schreef Steijn het volgende:
De van Dale omschrijft terrorisme als:
het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerkDit is hetzelfde als de FNV wil doen.
quote:Nee dus.
Is het FNV een terroristische organisatie?
quote:De Van Dale zegt over terreur dat het om geweldpleging moet gaan. Maar de geweldpleging wordt gepleegd omdat er een politiek doel, dat door een minderheid wordt gedragen, bereikt moet worden. Hoewel de FNV geen geweld gebruikt probeert ze toch via acties die grote delen van het land treffen een politiek doel te bereiken. Er zit net als bij geweldpleging een zekere mate van dwang in.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
Daden van terreur
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 09-10-2003 13:38]
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 09-10-2003 13:39]
quote:Met jouw definitie is ook elke willekeurige protestmars een terrorischtische aanslag
Op donderdag 9 oktober 2003 13:37 schreef Steijn het volgende:De Van Dale zegt over terreur dat het om geweldpleging moet gaan. Maar de geweldpleging wordt gepleegd omdat er een politiek doel, dat door een minderheid wordt gedragen, bereikt moet worden. Hoewel de FNV geen geweld gebruikt probeert ze toch via acties die grote delen van het land treffen een politiek doel te bereiken.
quote:Heeft niets te maken met geweld of geweldpleging, en is ook nog eens legitiem, je mag op deze wijze actie voeren. Of het ook slim is is een tweede natuurlijk.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:37 schreef Steijn het volgende:[..]
De Van Dale zegt over terreur dat het om geweldpleging moet gaan. Maar de geweldpleging wordt gepleegd omdat er een politiek doel, dat door een minderheid wordt gedragen, bereikt moet worden. Hoewel de FNV geen geweld gebruikt probeert ze toch via acties die grote delen van het land treffen een politiek doel te bereiken.
quote:Shit ik ben sinds december (de zesde volgens mij) 1999 ook terrorist. Nou ja, dan zal ik binnenkort wel gearresteerd worden he.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:39 schreef robh het volgende:[..]
Met jouw definitie is ook elke willekeurige protestmars een terrorischtische aanslag
quote:Nee hoor dat is geen terroristische aanslag. Maar acties als snelwegen blokkeren zorgen voor grote economische schade. Hierdoor zit er toch zekere mate van dwang in voor het kabinet om de eisen, deels, in te willigen.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:39 schreef robh het volgende:
Met jouw definitie is ook elke willekeurige protestmars een terrorischtische aanslag
[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 09-10-2003 13:42]
quote:Wow, zou het ze daar om te doen zijn denk je!
Op donderdag 9 oktober 2003 13:42 schreef Steijn het volgende:Acties als snelwegen blokkeren zorgen voor grote economische schade. Hierdoor zit er toch zekere mate van dwang in voor het kabinet om de eisen, deels, in te willigen.
Wil jij je met die domme uitspraak in datzelfde rijtje scharen?
quote:Dat denk ik wel. Het kabinet luistert anders niet, en gelijk hebben ze, ze vertegenwoordigen de meerderheid van het volk.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:42 schreef Bommelding het volgende:[..]
Wow, zou het ze daar om te doen zijn denk je!
.
quote:Vertegenwoordigen ze de meerderheid van het volk? Denk het niet, veel mensen zijn geen lid van een vakbond, laat staan van de FNV
Op donderdag 9 oktober 2003 13:44 schreef Steijn het volgende:[..]
Dat denk ik wel. Het kabinet luistert anders niet, en gelijk hebben ze, ze vertegenwoordigen de meerderheid van het volk.
quote:Dat is de macht die een vakbond heeft. Als het illegaal zou zijn dan is er de mogelijkheid om ze voor de rechter te slepen, en in de regel houden ze zich dan aan de uitspraak.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:42 schreef Steijn het volgende:[..]
Nee hoor dat is geen terroristische aanslag. Maar acties als snelwegen blokkeren zorgen voor grote economische schade. Hierdoor zit er toch zekere mate van dwang in voor het kabinet om de eisen, deels, in te willigen.
En nogmaals, of ze slim gebruik maken van hun macht is een 2e. Maar daarover heb ik mijn mening al in andere topics gegeven.
quote:Moet dat per se dan, om actie te voeren?
Op donderdag 9 oktober 2003 13:45 schreef Libris het volgende:[..]
Vertegenwoordigen ze de meerderheid van het volk? Denk het niet, veel mensen zijn geen lid van een vakbond, laat staan van de FNV
quote:Nee, ik zie de definitie van terrorisme en zie dat er in zekere mate overeenkomst is met de acties van het FNV. Vandaar ook mijn vraag aan het begin.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:43 schreef Halinalle het volgende:
Ja hoor, dat is wat de Poolse communisten in de jaren 70/80 van de Solidarinosc zeiden. Menig (Zuid-Amerikaans) dictator had dezelfde opvatting.Wil jij je met die domme uitspraak in datzelfde rijtje scharen?
quote:Je snapt het niet, he. Met protestmarsen in Amsterdam is niets mis. Maar blokkades op snelwegen zijn een stuk ernstiger, als de acties lang door gaan kunnen ze voor grote economische schade zorgen.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:45 schreef pro_jeex het volgende:
Wim Kok en Paul Rosenmuller allerbei ex terroristen die het tot de kamer geschopt hebben en 1 zelfs tot minster president
quote:Ik bedoel dat het kabinet de steun van de meerderheid heeft.
Op donderdag 9 oktober 2003 13:45 schreef Libris het volgende:
Vertegenwoordigen ze de meerderheid van het volk? Denk het niet, veel mensen zijn geen lid van een vakbond, laat staan van de FNV
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |