quote:Weer iets goeds van de PvdA, helaas hadden ze een groot gedeelte van deze problemen kunnen voorkomen, maar goed.
Cohen spreekt afschuw uit over mishandeling vrouwAMSTERDAM - "Het is laf - en elke man onwaardig - om een vrouw te intimideren, te slaan en te mishandelen. Dat geldt des te meer voor mannen die samen met andere mannen één vrouw te lijf gaan. Dit moeten wij openlijk afkeuren en veroordelen", aldus burgemeester J. Cohen woensdag in de Amsterdamse gemeenteraad.
Cohen hield een toespraak naar aanleiding van de dood van een vrouw na een vermoedelijke winkeldiefstal bij een Dirk van den Broek-supermarkt in De Pijp en berichten over oplaaiend anti-semitisme.
Cohen wilde zich uitdrukkelijk in het openbaar uitspreken over de kwestie. " Zwijgen is geen optie. We moeten onze normen duidelijk benoemen en schendingen daarvan openlijk aan de kaak stellen, zodat we tegen geconstateerde schendingen kunnen optreden."
De burgemeester riep de gemeenteraadsleden op hetzelfde te doen. "Dit is namelijk niet alleen een zaak van 'wat kan de overheid doen', maar ook en vooral een kwestie van burgerschap", aldus Cohen. De verklaring van Cohen werd door de raad met applaus ontvangen.
quote:Compleet irrelevant, elke burgemeester had zo gereageerd...
Op woensdag 8 oktober 2003 17:30 schreef pberends het volgende:Weer iets goeds van de PvdA...
quote:Compleet irrelevant, hoe weet jij nou hoe elke burgemeester reageert
Op woensdag 8 oktober 2003 17:32 schreef Herostratos het volgende:[..]
Compleet irrelevant, elke burgemeester had zo gereageerd...
[Dit bericht is gewijzigd door G1ml1 op 08-10-2003 17:33]
quote:Das waar, ik ben nou eenmaal niet semi-intellectueel
Op woensdag 8 oktober 2003 17:32 schreef Herostratos het volgende:[..]
Compleet irrelevant, elke burgemeester had zo gereageerd...
Is er trouwens al meer bekend over het voorval?
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:34 schreef Lemmeb het volgende:
Cohen is een eikel en moet gewoon z'n bek houden
Maar goed dat nu een duidelijke boodschap wordt gegeven.
quote:Aanklagen voor seksuele discriminatie die hap!
Op woensdag 8 oktober 2003 17:35 schreef Sidekick het volgende:
Cohen heeft volkomen gelijk, maar waarom hij expliciet onderscheid maakt op geslacht is niet geheel duidelijk. Alsof het minder erg is wanneer een man wordt doodgeslagen ofzo.
quote:Wat kan de PvdA er nou aan doen dat vakkenvullers van 16 uit hun dak gaan?
Op woensdag 8 oktober 2003 17:30 schreef pberends het volgende:
Weer iets goeds van de PvdA, helaas hadden ze een groot gedeelte van deze problemen kunnen voorkomen, maar goed.
Het was een drugsgebruiker en ze had wat gestolen. niemand zal d'r missen.
Eigen schuld dikke bult
[Dit bericht is gewijzigd door swenshady op 08-10-2003 17:40]
quote:Hij laat zich niet uit over de schuldvraag hoor.
Op woensdag 8 oktober 2003 17:39 schreef sizzler het volgende:
Politici laten zich steeds vaker uit over een zaak, nog voordat de rechter een uitspraak heeft gedaan. Hij doorbreekt duidelijk de 'zwijgplicht' van een politicus. Is dat goed of juist dom?
quote:Precies. Eerst maar eens het onderzoek afwachten.
Op woensdag 8 oktober 2003 17:36 schreef dagizmo het volgende:
Lekker eenzijdig weer bekeken
Was die vrouw niet uiterst agressief en misschien bedreigde die junk het personeel wel met spuiten oi, dus beetje vroeg je bek open trekken en zometeen zich weer achter de rest schuilen. Dat doen ze wel vaker daar bij de pvda.
Als de mensen klagen over junks, criminele allochtonen etc. etc. is Cohen er als de kippen bij om te zeggen dat de klagers egoïsten of racisten zijn. Maar iets er aan doen, HOMAAR. En zo gaat het al jaren binnen PvdA-kringen.
Nu neemt men het recht in eigen hand en is het weer niet goed. Kan Cohen z'n mondje wel weer opentrekken als opperbrave burgervader, maar er is toch geen hond die hem serieus neemt.
quote:Dom; zie mijn post ergens boven je.
Politici laten zich steeds vaker uit over een zaak, nog voordat de rechter een uitspraak heeft gedaan. Hij doorbreekt duidelijk de 'zwijgplicht' van een politicus. Is dat goed of juist dom?
quote:Cohen doet een veralgemeniseerbare uitspraak over deze situatie.
-edit- zoals rebound ook al stelt.
quote:Heeft een politicus zwijgplicht dan?
Zo ja, waar staat dat dan geschreven?
quote:Hij veroordeelt een actie nog voordat een rechter het heeft veroordeelt. Volgens mij is nog niet vast komen te staan hoe de vrouw om het leven is gekomen en zijn ook nog niet alle getuigen gehoord.
Op woensdag 8 oktober 2003 17:40 schreef Rebound het volgende:[..]
Hij laat zich niet uit over de schuldvraag hoor.
quote:Ik wordt SCHIJTZIEK van dat gegeneraliseer zeg.
Op woensdag 8 oktober 2003 17:40 schreef Lemmeb het volgende:
En zo gaat het al jaren binnen PvdA-kringen.
Er zijn ook in PvdA kringen gewone mensen die gewoon net als ieder ander gewoon mens zijn hoor. Bij de PvdA horen is niet iets wat alleen hogere politici is voorbehouden. De PvdA is meer dan alleen die mensen die jij als icoon beschouwt. Jij (en vele anderen) staart je helemaal blind op een paar mensen die vaak in de media zijn. ZOEK je soms naar een 'vader' waar je je mee kan vereenzelvigen ofzo? En vind je die niet en geef je daarom zo af op mensen DIE WEL MEER UITVOEREN MET HUN LEVEN DAN JIJ hoor.
Nee, ik heb CDA gestemd, ik ben geen PvdA-er.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 08-10-2003 17:48]
quote:Voor iemand van 20 verwacht ik iets meer verstand geëtaleerd. Moordenaars geef je geen medaille.
Op woensdag 8 oktober 2003 17:40 schreef swenshady het volgende:
Die jongens van die supermarkt moeten ze allemaal een medaille geven.Het was een drugsgebruiker en ze had wat gestolen. niemand zal d'r missen.
Eigen schuld dikke bult
Ik kan me voorstellen dat men herhaalde diefstallen met terugkerende daders helemaal zat is maar vind dit geen reden om een mens het leven te benemen.
Helaas wordt door dit voorval duidelijk dat de overheid niet adequaat genoeg is ingesprongen op handhaving van de openbare orde en dat er daardoor gemorreld wordt aan haar monopolie op geweld. De overheid van een beschaafd land kan dat laatste in mijn optiek nooit gaan toestaan.
Zij dient dus niet enkel haar afschuw over het voorval uit te spreken maar er ook iets aan te gaan doen dat frustraties over uitblijven van overheidscorrecties uitblijven. Wellicht kan het plaatsen van een schandpaal in diverse winkelcentra helpen om de lokale politie te ontlasten en de lokale middenstand even te verlossen van eenplaag die te slecht bestreden is.
Of een mens drugs gebruikt of niet is voor mij geen reden om iemand te verdinglijken tot afval. Er is een mens omgekomen, die mens had familie van je kunnen zijn, die mens laat andere mensen achter, die mens krijgt geen herkansing meer...
quote:Een wegrennende vrouw die personeel bedreigd? Als iemand van mij wegrent, dan zie ik dat niet als bedreiging.
Was die vrouw niet uiterst agressief en misschien bedreigde die junk het personeel wel met spuiten oi, dus beetje vroeg je bek open trekken en zometeen zich weer achter de rest schuilen. Dat doen ze wel vaker daar bij de pvda.
Daarnaast is het niet van belang wat de oorzaak is. Met een groepje een vrouw mishandelen is gewoon niet goed te praten. Misschien wel als verzachtende omstandigheid, maar dat is nu niet aan de orde; daar moet de rechter zich maar over uitspreken.
quote:Dan nog hoor je niet iemand zomaar de dood in te jagen.
Was die vrouw niet uiterst agressief en misschien bedreigde die junk het personeel wel met spuiten oi, dus beetje vroeg je bek open trekken en zometeen zich weer achter de rest schuilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |