Over Roland de Gunslinger (Scherpschutter)
Ik zelf heb de eerste twee boeken in het engels gelezen..
Nu de serie hier pas uitkomt ben ik ze allemaal in het nederlands aan het kopen, ik wacht nu op het derde deel eind deze maand..
iemand al zover als het tweede deel ?
Spike.
Ik heb de eerste vier (!) delen gelezen (al wat jaartjes geleden trouwens). Meer info over de volgende delen staan wel op Hier dus. In november komt deel vijf uit en dan is het wachten op de laatste twee.
Zal wel te maken hebben met het nieuwe deel (deel 5) wat binnenkort uitkomt.
quote:Inmiddels zijn er twee boeken in het nederlands uit.
Op vrijdag 19 september 2003 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Is dat niet die hele oude serie van King die maar steeds niet afkomt?
Ik ben er nooit in begonnen, op de één of andere vage manier leek het me niks ondanks de enthousiaste kreten uit mijn vriendenkring. Nou ben ik sowieso een beetje op Stephen King uitgekeken, dus misschien heeft dat er mee te maken.
de volgende maand deel 4
de maand daarna deel 5
en deel 6 & 7 komen uit in 2004..
Maar de serie is af.
En het is zijn meesterwerk !
quote:Eerste deel was al langer uit, maar is gereviseerd en compleet aangepast aan de volledigheid van de serie.. ook veel commentaar van de schrijver zelf erbij.
Op vrijdag 19 september 2003 16:12 schreef Chewie het volgende:
Nu pas uitkomt? herdruk zeker, eerste deel in het nederlands heb ik zeker 10 jaar geleden voor het eerst gelezen.Zal wel te maken hebben met het nieuwe deel (deel 5) wat binnenkort uitkomt.
het is een veel completer verhaal dan de eerste uitgaven.
deel twee heeft ook nieuw commentaar.
en bij de nederlandse uitvoering, krijg je nu een mooie boekenlegger erbij (bij elk boek) met de uitgave datums erop van de volgende boeken.
quote:Heeft King deel 1 nu herschreven, hoorde ik namelijk van een vriend? laat maar lees het hier boven al
Op vrijdag 19 september 2003 16:14 schreef ranja het volgende:
Ik heb de eerste 4 delen ook (vertaald dus), geweldig... en in November komt inderdaad deel 5.
Ik heb wel laatst een herdruk zien liggen met een nieuwe cover van deel 1.
quote:2 t/m 4 ook. Alle delen heb ik al enkele jaren in huis liggen in het nederlands. Deel 1 is wel goed dat hij deze heeft geriviseerd, vond het orgineel nogal een andere stijl als de andere delen.
Eerste deel was al langer uit, maar is gereviseerd en compleet aangepast aan de volledigheid van de serie.. ook veel commentaar van de schrijver zelf erbij.
[Dit bericht is gewijzigd door Chewie op 19-09-2003 16:18]
Deel V heet Wolves of the Calla en komt uit in nov 2003 (paperback in juni 2004)
Deel VI heet Songs of Susannah en komt uit in zomer 2004 (pb in jan 2005)
Deel VII heet The Dark Tower en komt uit in november 2004 (pb in juni 2006)
Dus vooralsnog wat geduld en in het engels lezen of nog wat langer (een jaartje extra vaak) wachten tot de nederlandse vertaling uitkomt.
in spanning wachtend op de rest...gelukkig heeft ie de serie iig afgeschreven
quote:deel 3 en 4 komen opnieuw uit in nederland en zijn ook gereviseerd.
Op vrijdag 19 september 2003 16:14 schreef ranja het volgende:
Ik heb de eerste 4 delen ook (vertaald dus), geweldig... en in November komt inderdaad deel 5.
Ik heb wel laatst een herdruk zien liggen met een nieuwe cover van deel 1.
De serie is nu pas compleet.. Ik kan niet wachten het is een verslavend verhaal...
Maar ik zit te twijfelen of ik zal wachten met het lezen totdat de hele serie compleet is. Lijkt me wel zo prettig eigenlijk
quote:ok, opnieuw dus
Op vrijdag 19 september 2003 16:17 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
deel 3 en 4 komen opnieuw uit in nederland en zijn ook gereviseerd.
De serie is nu pas compleet.. Ik kan niet wachten het is een verslavend verhaal...
ja, ik ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat... de boeken worden steeds dikker, deel 4 had al 666 () bladzijden.
quote:yep deel 1 is nu veel meer compleet..
Op vrijdag 19 september 2003 16:15 schreef Chewie het volgende:[..]
Heeft King deel 1 nu herschreven, hoorde ik namelijk van een vriend?
quote:die nieuwe serie van uitgeverij luiting of zoiets is compleet.
Op vrijdag 19 september 2003 16:17 schreef Maerycke het volgende:
Ik popel al helemaal om deze serie eindelijk uit te lezen... En ongetwijfeld zal ik de vier oudere delen bij het uitkomen van het nieuwe deel wel weer opnieuw lezen.Maar ik zit te twijfelen of ik zal wachten met het lezen totdat de hele serie compleet is. Lijkt me wel zo prettig eigenlijk
[Dit bericht is gewijzigd door SpikeAlike op 19-09-2003 16:23]
quote:maar nu komen drie maanden lang een boek uit..
Op vrijdag 19 september 2003 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik maar lekker wacht tot de hele serie uit is en dan alles in 1x aanschafIk ben het zo beu om lang op series te moeten wachten.
en het is zo'n mooi verhaal...
deel 6 & 7 is het wachten waard, want een afsluiting van zo'n mooi verhaal mag niet te snel zijn, daar wil ik best wel ff op wachten.. Dat maakt het verhaal mooier, omdat je er langer mee bezig bent..
quote:Je kan wel alvast beginnen, tegen de tijd dat deel 6 uitkomt heb je de eerste 5 uit (of je moet echt veel tijd hebben om te lezen).
Op vrijdag 19 september 2003 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik maar lekker wacht tot de hele serie uit is en dan alles in 1x aanschafIk ben het zo beu om lang op series te moeten wachten.
Dit zijn voor mij ook nog de enige boeken van King waar ik in geinteresseerd ben. De laatste boeken van hem (behalve deel 4 van de toren natuurlijk) vond ik ronduit saai.
Of herinner ik me dat nou verkeerd..
Maar de serie is nu af? Dit was het? Compleet?
quote:Voor jou ja
Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
maar nu komen drie maanden lang een boek uit..
dus dat is tot en met deel 5..
quote:Mjah, zolang heeft het niet geduurd hoor.
Op vrijdag 19 september 2003 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Maar de serie is dan nu eindelijk af??
Wow, ongelofelijk.
De stam van de Holenbeer serie... DAT duurt lang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |