abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13291176
Stephen King natuurlijk..

Over Roland de Gunslinger (Scherpschutter)

Ik zelf heb de eerste twee boeken in het engels gelezen..

Nu de serie hier pas uitkomt ben ik ze allemaal in het nederlands aan het kopen, ik wacht nu op het derde deel eind deze maand..

iemand al zover als het tweede deel ?

Spike.

pi_13291217
Is dat niet die hele oude serie van King die maar steeds niet afkomt?
Ik ben er nooit in begonnen, op de één of andere vage manier leek het me niks ondanks de enthousiaste kreten uit mijn vriendenkring. Nou ben ik sowieso een beetje op Stephen King uitgekeken, dus misschien heeft dat er mee te maken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_13291487
Jaaaaaa!

Ik heb de eerste vier (!) delen gelezen (al wat jaartjes geleden trouwens). Meer info over de volgende delen staan wel op Hier dus. In november komt deel vijf uit en dan is het wachten op de laatste twee.

Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_13291501
Nu pas uitkomt? herdruk zeker, eerste deel in het nederlands heb ik zeker 10 jaar geleden voor het eerst gelezen.

Zal wel te maken hebben met het nieuwe deel (deel 5) wat binnenkort uitkomt.

pi_13291502
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Is dat niet die hele oude serie van King die maar steeds niet afkomt?
Ik ben er nooit in begonnen, op de één of andere vage manier leek het me niks ondanks de enthousiaste kreten uit mijn vriendenkring. Nou ben ik sowieso een beetje op Stephen King uitgekeken, dus misschien heeft dat er mee te maken.
Inmiddels zijn er twee boeken in het nederlands uit.
de derde eind deze maand.

de volgende maand deel 4

de maand daarna deel 5

en deel 6 & 7 komen uit in 2004..

Maar de serie is af.
En het is zijn meesterwerk !

vrijdag 19 september 2003 @ 16:13:10 #6
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_13291532
zijn al 4 delen uit hoor..
ben er ook verslaafd aan
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  vrijdag 19 september 2003 @ 16:14:38 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_13291564
Ik heb de eerste 4 delen ook (vertaald dus), geweldig... en in November komt inderdaad deel 5.
Ik heb wel laatst een herdruk zien liggen met een nieuwe cover van deel 1.
pi_13291585
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:12 schreef Chewie het volgende:
Nu pas uitkomt? herdruk zeker, eerste deel in het nederlands heb ik zeker 10 jaar geleden voor het eerst gelezen.

Zal wel te maken hebben met het nieuwe deel (deel 5) wat binnenkort uitkomt.

Eerste deel was al langer uit, maar is gereviseerd en compleet aangepast aan de volledigheid van de serie.. ook veel commentaar van de schrijver zelf erbij.

het is een veel completer verhaal dan de eerste uitgaven.

deel twee heeft ook nieuw commentaar.

en bij de nederlandse uitvoering, krijg je nu een mooie boekenlegger erbij (bij elk boek) met de uitgave datums erop van de volgende boeken.

pi_13291587
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:14 schreef ranja het volgende:
Ik heb de eerste 4 delen ook (vertaald dus), geweldig... en in November komt inderdaad deel 5.
Heeft King deel 1 nu herschreven, hoorde ik namelijk van een vriend? laat maar lees het hier boven al
quote:
Eerste deel was al langer uit, maar is gereviseerd en compleet aangepast aan de volledigheid van de serie.. ook veel commentaar van de schrijver zelf erbij.
2 t/m 4 ook. Alle delen heb ik al enkele jaren in huis liggen in het nederlands. Deel 1 is wel goed dat hij deze heeft geriviseerd, vond het orgineel nogal een andere stijl als de andere delen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chewie op 19-09-2003 16:18]

pi_13291596
Voor als je niet de Stephen King site wilt doorspitten:

Deel V heet Wolves of the Calla en komt uit in nov 2003 (paperback in juni 2004)
Deel VI heet Songs of Susannah en komt uit in zomer 2004 (pb in jan 2005)
Deel VII heet The Dark Tower en komt uit in november 2004 (pb in juni 2006)

Dus vooralsnog wat geduld en in het engels lezen of nog wat langer (een jaartje extra vaak) wachten tot de nederlandse vertaling uitkomt.

Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_13291603
Maar de serie is dan nu eindelijk af??
Wow, ongelofelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 september 2003 @ 16:17:03 #12
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13291616
eerste 4 in het engels gelezen....al tijden terug, eigenlijk

in spanning wachtend op de rest...gelukkig heeft ie de serie iig afgeschreven

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_13291618
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:14 schreef ranja het volgende:
deel 3 en 4 komen opnieuw uit in nederland en zijn ook gereviseerd.

De serie is nu pas compleet.. Ik kan niet wachten het is een verslavend verhaal...

vrijdag 19 september 2003 @ 16:17:30 #14
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_13291627
Ik popel al helemaal om deze serie eindelijk uit te lezen... En ongetwijfeld zal ik de vier oudere delen bij het uitkomen van het nieuwe deel wel weer opnieuw lezen.

Maar ik zit te twijfelen of ik zal wachten met het lezen totdat de hele serie compleet is. Lijkt me wel zo prettig eigenlijk

vrijdag 19 september 2003 @ 16:18:22 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_13291652
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:17 schreef SpikeAlike het volgende:

[..]

deel 3 en 4 komen opnieuw uit in nederland en zijn ook gereviseerd.

De serie is nu pas compleet.. Ik kan niet wachten het is een verslavend verhaal...

ok, opnieuw dus

ja, ik ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat... de boeken worden steeds dikker, deel 4 had al 666 () bladzijden.

pi_13291659
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heeft King deel 1 nu herschreven, hoorde ik namelijk van een vriend?

yep deel 1 is nu veel meer compleet..
pi_13291706
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:17 schreef Maerycke het volgende:
Ik popel al helemaal om deze serie eindelijk uit te lezen... En ongetwijfeld zal ik de vier oudere delen bij het uitkomen van het nieuwe deel wel weer opnieuw lezen.

Maar ik zit te twijfelen of ik zal wachten met het lezen totdat de hele serie compleet is. Lijkt me wel zo prettig eigenlijk

die nieuwe serie van uitgeverij luiting of zoiets is compleet.
alleen wachten op de uitgave datum..
Bij proxis kun je de eerste vijf boeken samen kopen, moet je wel wachten totdat ze uitkomen...

[Dit bericht is gewijzigd door SpikeAlike op 19-09-2003 16:23]

pi_13291740
Ik denk dat ik maar lekker wacht tot de hele serie uit is en dan alles in 1x aanschaf Ik ben het zo beu om lang op series te moeten wachten.
pi_13291851
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik maar lekker wacht tot de hele serie uit is en dan alles in 1x aanschaf Ik ben het zo beu om lang op series te moeten wachten.
maar nu komen drie maanden lang een boek uit..
dus dat is tot en met deel 5..

en het is zo'n mooi verhaal...

deel 6 & 7 is het wachten waard, want een afsluiting van zo'n mooi verhaal mag niet te snel zijn, daar wil ik best wel ff op wachten.. Dat maakt het verhaal mooier, omdat je er langer mee bezig bent..

pi_13291855
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:21 schreef Isabeau het volgende:
Je kan wel alvast beginnen, tegen de tijd dat deel 6 uitkomt heb je de eerste 5 uit (of je moet echt veel tijd hebben om te lezen).

Dit zijn voor mij ook nog de enige boeken van King waar ik in geinteresseerd ben. De laatste boeken van hem (behalve deel 4 van de toren natuurlijk) vond ik ronduit saai.

vrijdag 19 september 2003 @ 16:29:30 #21
67769 Fac_ut_vivas
I don't want a toaster.
pi_13291957
Passen Black House en The Talisman ook niet ergens in het idee van de donkere toren serie??

Of herinner ik me dat nou verkeerd..

Hummus (pronounced Hum-es) is traditionally used as a dip with Pita bread, crackers or fresh cut vegetables.
pi_13291966
Bij de Poort des Doods serie kwam er ook 1 boek per half jaar (dat werden eerder 10 maanden) uit. Ik had zo'n boek in 1 dag gelezen en voor de rest was het weer wachten. Ik ben niet zo dol op heel erg lang wachten

Maar de serie is nu af? Dit was het? Compleet?

vrijdag 19 september 2003 @ 16:30:21 #23
13973 ranja
image means nothing
pi_13291990
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef SpikeAlike het volgende:

[..]

maar nu komen drie maanden lang een boek uit..
dus dat is tot en met deel 5..

Voor jou ja
Ik heb voor deel 4 (Tovenaarsglas) al een jaar moeten wachten en nu inmiddels wel 2 of 3 jaar tussen dat boek en deel 5... ik kan dus echt niet meer wachten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 september 2003 @ 16:31:41 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_13292028
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Maar de serie is dan nu eindelijk af??
Wow, ongelofelijk.
Mjah, zolang heeft het niet geduurd hoor.
Zo'n beetje elke twee jaar een boek in de donkere toren serie en daar tussendoor gewoon andere boeken. Zijn ongeluk heeft wat tijd gekost.

De stam van de Holenbeer serie... DAT duurt lang

pi_13292033
Ik heb de eerste twee delen ooit gelezen (in de Nederlandse vertaling) en ben van plan de rest ook nog ooit te lezen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')