abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13011707
Ik ben een stuk tegengekomen waarin beweerd wordt dat de antichrist al onder de mensen is (niet geopenbaard!, maar onder ons). Op http://www.sharenl.org/maitreya_verschijn.htm staan de bijeenkomsten waarop hij aanwezig was (onder moslims en christenen).

Voor diegenen die hier weinig vanaf weten: Wat of wie is de antichrist?
De antichrist is de duivel (satan) die op aarde verschijnt in een menselijke gedaante en zich zal keren tegen, het woord antichrist zegt het al, de Christus of beter gezegd stellen in de plaats van Christus.

Quote:

quote:
De aanleiding van deze studies over de antichrist waren berichten over de, op komst zijnde, "openbare wederverschijning" van de Maitreya. Deze goeroe wordt door zijn vooral New Age aanhangers "meester" of "christus" genoemd. Zijn ideeën en profetieën worden wereldwijd verspreid door zijn profeet, Benjamin Creme. Deze Maitreya doet wonderen en tekenen, hij verschijnt en verdwijnt in het niets.
Quote:
quote:
...........hoe er een golf van 'wonderen' over de wereld spoelde: verschijningen, huilende beelden, kruisen van licht, melkdrinkende hindoe-beelden, een mysterieuze lifter.
Een toevallige samenloop van omstandigheden? Nee. Jezus beloofde zijn volgelingen destijds dat hij ooit terug zou keren. Boeddhisten zien uit naar een volgende Boeddha. Groepen moslims verwachten de Imam Mahdi. Hindoes rekenen op een nieuwe incarnatie van Vishnoe of Krishna, als de Kalki-avatar. Joden hopen als altijd op de Messias. Geen van hen heeft ongelijk. Wat zij echter niet weten, is dat allen wachten op dezelfde: Maitreya, de leraar voor de mensheid als geheel.

Quote:

quote:
Maitreya geeft zich uit als:

de Imam-Mahdi van de Islam.
de Christus voor de christenen.
de Messias voor de Joden.
de Krisjna voor de hindoeisten.
de Maitreya voor de boedhisten.
de wereldleraar van de New Age.

Hij zorgt ervoor dat de vele godsdienstige stromingen hem zullen aanvaarden als de hoogste macht op aarde. Hij zal zorgen voor de vrede in het Midden-Oosten. De vrede tussen Israël en de Palestijnen is zijn werk.

En verder vond ik nog iets opmerkelijks

Het getal 666, iedereen weet denk ik wel, dat dit het getal van de duivel (of antichrist) is. Hoe vaak zie je niet achter iemands nick de cijfers 666 staan?

Quote:

quote:
Openbaringen: "Hier is de wijsheid : die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig."
Quote:
quote:
Wat is nu eigenlijk een getalswaarde ? Een eigenschap van de Hebreeuwse taal is dat elke letter in het hebreeuws ook een getal voorstelt.

Als we deze techniek toepassen op de naam "Maitreya" zal deze naam dus ook een getalswaarde hebben.

Hiervoor wordt de naam "Maitreya" eerst vertaalt naar het Hebreeuws. Tevens wordt de het woord "Maitreya-h" voorzien van een h (hee) aan het eind, iets wat veelvuldig voorkomt in de Hebreeuwse taal. Dit komt omdat het woord anders niet goed uitgesproken kan worden. De vertaling van "Maitreyah" wordt dan ...........

Ik vond het op internet en dacht: eens kijken wat de Fokkers hiervan vinden.. of het bovennatuurlijk genoemd kan worden en het dus hier op de goede plaatst staat.. het is iig bovenaards

pi_13011745
ik geloof niet in christus, dus hoef ik ook niet bang te zijn voor z'n tegenpool !
fokschaap
pi_13011809
666: Het nummer van het beest.

Ken je klassiekers!

Het gaat overigens niet om het getal, maar het is een symbool.
Iedere strekking over een nummer is daarom L**Koek, en aandachttrekkerij.
Vergelijk het een beetje met home-shopping. Je weet dat je genept wordt, maar toch wil je je geld daaraan uitgeven.

zondag 7 september 2003 @ 22:24:21 #4
36326 Freezor
Cold as stone
pi_13011828
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:20 schreef Viola_Holt het volgende:
ik geloof niet in christus, dus hoef ik ook niet bang te zijn voor z'n tegenpool !
Als ik niet geloof dat ik dood kan gaan, zal ik dan eeuwig leven?
Something for your mind, your body and your soul.
  zondag 7 september 2003 @ 22:25:47 #5
23007 deantoine
Veritas Aequitas
pi_13011864
huh ik snap het niet hijs is toch de Anti Christ?

en toch geneest hij mensen?

[quote]Op donderdag 28 oktober 2004 20:40 schreef Harry_Sack het volgende:
breezah 2 the bottle
[/quote]
pi_13011909
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:24 schreef Freezor het volgende:

[..]

Jij wel

Probeer het maar eens: Hang jezelf op en geloof dat je niet dood kan!

Iemand dood maken met een blije mus.
pi_13011928
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:25 schreef deantoine het volgende:
huh ik snap het niet hijs is toch de Anti Christ?

en toch geneest hij mensen?

Ja lijkt me slim toch? Als je mensen op een dwaalspoor wilt zetten..
pi_13011930
Welk beest

pi_13011939
quote:

[..]

appels met peren vergelijken bedoel je ?

[Dit bericht is gewijzigd door Viola_Holt op 07-09-2003 22:28]

fokschaap
pi_13011942
quote:

[..]

Jij snapt het helemaal.
Geloof is iets krachtigs.
Door Geloof worden mensen vermoord, vrouwen onderdrukt en verkracht evenals kinderen.
Geloof is tot nu toe DE ENIGE REDEN geweest voor de meest verschrikkelijke en gruwelijkste oorlogen.
Overigens is Geloof ook echt een goede reden om jezelf volkomen ontoerekeningsvatbaar te maken.
Waar zouden we toch zijn zonder geloof????

Misschien waren we wel gelukkig en aardig voor elkaar, maar ja, dat GELOOFt natuurlijk niemand als ik dat zeg....

pi_13011952
Ik geloof niet in een god of zo, maar ik zou zeggen dat de anti-christ al geweest is in de vorm van Adolf Hitler....
pi_13011954
Vergeet de link bovenaan dit topic niet te lezen.. is toch raar?
  zondag 7 september 2003 @ 22:29:48 #13
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13011974
yvonne gaat je zo echt niet aardiger vinden, hoor.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 7 september 2003 @ 22:32:13 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13012044
666 is volgens mij een gewoone en getal...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13012117
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:29 schreef FBtje het volgende:
Vergeet de link bovenaan dit topic niet te lezen.. is toch raar?
Tja. Wat moet ik geloven van mensen als Christenen, Katholieken en Moslims? Vooral met de toevoeging "Fundamentalisten"?

Laatst hadden we zo'n topic over een doorgesneden tomaat met de beeltenis van Christus.
Of na 11 september "gezichten" in de stofwolken.

Iedereen ziet wat ie wil zien.
Er gaat ook nog zo'n verhaal over 3 kinderen in portugal die de maagd maria gezien hebben. Dit is 3 keer gebeurd, en op het laatst zelfs door 500.000 man gezien.
En zo kan ik nog wel 10.000 andere gebeurtenissen bedenken, van bonifatius-bronnen tot lourdes.

En wat is "Gemagnetiseerd water" ???
(Heb Natuurkunde laten vallen vroeger, en bij Scheikunden deden we alleen echte proeven met practicum)

pi_13012178
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:35 schreef dmace99 het volgende:

[..]

Tja. Wat moet ik geloven van mensen als Christenen, Katholieken en Moslims? Vooral met de toevoeging "Fundamentalisten"?

Laatst hadden we zo'n topic over een doorgesneden tomaat met de beeltenis van Christus.
Of na 11 september "gezichten" in de stofwolken.

Iedereen ziet wat ie wil zien.
Er gaat ook nog zo'n verhaal over 3 kinderen in portugal die de maagd maria gezien hebben. Dit is 3 keer gebeurd, en op het laatst zelfs door 500.000 man gezien.
En zo kan ik nog wel 10.000 andere gebeurtenissen bedenken, van bonifatius-bronnen tot lourdes.

En wat is "Gemagnetiseerd water" ???
(Heb Natuurkunde laten vallen vroeger, en bij Scheikunden deden we alleen echte proeven met practicum)

Mjah, dan zou dit hele forum geen nut hebben als het allemaal onzin zou zijn.. ik geloof wel degelijk dat zulke dingen mogelijk zijn, ik wil er alleen niets van weten
pi_13012243
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:38 schreef FBtje het volgende:

[..]

Mjah, dan zou dit hele forum geen nut hebben als het allemaal onzin zou zijn.. ik geloof wel degelijk dat zulke dingen mogelijk zijn, ik wil er alleen niets van weten

True, True......
Maar behalve dat sommige mensen dit misschien al te serieus nemen, moet je je toch nergens over gaan opwinden.
Daar wordt je alleen maar paranoide van.

Dat was eigenlijk het bericht dat ik wou doorgeven.

zondag 7 september 2003 @ 22:55:12 #18
52855 TrailerParkBoy
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_13012614
IRON MAIDEN!!!!!!!!! ROCK ON!!!!!
[b][url=http://www.forumspam.tk/]ForumSpam.tk[/url][/b]
  zondag 7 september 2003 @ 22:58:00 #19
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_13012693
I left alone my mind was blank
I needed time to think to get the memories from my mind

What did I see can I believe that what I saw
that night was real and not just fantasy

Just what I saw in my old dreams were they
reflections of my warped mind staring back at me

Cos in my dreams it's always there the evil face that twists my mind
and brings me to despair

The night was black was no use holding back
Cos I just had to see was someone watching me
In the mist dark figures move and twist
was all this for real or some kind of hell
666 the Number of the Beast
Hell and fire was spawned to be released

Torches blazed and sacred chants were praised
as they start to cry hands held to the sky
In the night the fires burning bright
the ritual has begun Satan's work is done
Sacrifice is going on tonight

This can't go on I must inform the law
Can this still be real or some crazy dream
but I feel drawn towards the evil chanting hordes
they seem to mesmerise me...can't avoid their eyes
666 the one for you and me

I'm coming back I will return
And I'll possess your body and I'll make you burn
I have the fire I have the force
I have the power to make my evil take its course

totaal offtopic, maar goed, I don't give a rats ass...

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  zondag 7 september 2003 @ 23:05:22 #20
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_13012910
Ik geloof dus wel in god, en vandaar uit zeg ik dat het onzin is maarja wie zegt dat ik in het juiste geloof ? voor mijn gevoel wel maar dat zie ik wel aan het eind
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_13013242
klopt niet helemaal wat je zegt. Die persoon is niet de anti-christ. De "Anti-Christ" zijn alle negatieve gevoelens van de mensen op aarde (bv. angst, ongeloof, woede etc.) die als een wolk energie verzamelt en steeds groter wordt. 666 is daar een uiting van, een teken aan de wand.

Wel zou het zo zijn dat met zijn komst de religies vervagen, de persoon zou het bewustzijn van de mensheid vergroten, net als bv. historische figuren als Jezus en de Buddha Gautama deden. In dat opzicht is het anti-religie, maar als doel om verschillende godsdiensten te verbinden.

Deze persoon wordt ook wel de wereldleraar genoemd omdat hij de mensheid zou helpen deze realiteit te bevatten, beter te begrijpen.

De naam Maitreya is Sanskriet, 'maitri' is universele liefde. Boeddhisme ziet deze persoon als de incarnatie van de 5e Buddha, uit het vlak Tushita (een soort hemel). Met zijn komst "herrinnert" hij duizenden mensen aan het feit dat ieder mens Buddha is. Na een golf van negativiteit zegt Maitreya ahw "Genoeg!" en overspoelt hij de wereld met compassie en natuurlijk

Die vergelijking, de naam Maitreyah uitrekenen als 666, is eerder een uiting van de Anti-Christ zelf (namelijk ongeloof, dwaalspoor etc).

Deze Maitreya zou trouwens publiekelijk verschijnen in oktober. Maarja zoals altijd verschillende bronnen die elkaar tegenspreken. Maitreya zou bv. door andere bronnen nooit publiekelijk optreden maar op afstand werken met bepaalde channelers (mediums) die voor hem spreken. Afwachten dus

zondag 7 september 2003 @ 23:18:51 #22
52855 TrailerParkBoy
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_13013293
quote:
Op zondag 7 september 2003 22:58 schreef R2cksson het volgende:
I left alone my mind was blank
I needed time to think to get the memories from my mind

What did I see can I believe that what I saw
that night was real and not just fantasy

Just what I saw in my old dreams were they
reflections of my warped mind staring back at me

Cos in my dreams it's always there the evil face that twists my mind
and brings me to despair

The night was black was no use holding back
Cos I just had to see was someone watching me
In the mist dark figures move and twist
was all this for real or some kind of hell
Hell and fire was spawned to be released

Torches blazed and sacred chants were praised
as they start to cry hands held to the sky
In the night the fires burning bright
the ritual has begun Satan's work is done
Sacrifice is going on tonight

This can't go on I must inform the law
Can this still be real or some crazy dream
but I feel drawn towards the evil chanting hordes
they seem to mesmerise me...can't avoid their eyes
666 the one for you and me

I'm coming back I will return
And I'll possess your body and I'll make you burn
I have the fire I have the force
I have the power to make my evil take its course

totaal offtopic, maar goed, I don't give a rats ass...

Heb de nieuwe cd van Iron Maiden al Hij is gooooooed
[b][url=http://www.forumspam.tk/]ForumSpam.tk[/url][/b]
  zondag 7 september 2003 @ 23:22:54 #23
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13013394
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:18 schreef TrailerParkBoy het volgende:

[..]

Heb de nieuwe cd van Iron Maiden al Hij is gooooooed

Ehh, nieuw?
Dit is uit 1982.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_13014524
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:05 schreef Coupe het volgende:
Ik geloof dus wel in god, en vandaar uit zeg ik dat het onzin is maarja wie zegt dat ik in het juiste geloof ? voor mijn gevoel wel maar dat zie ik wel aan het eind
En wat is jouw geloof dan wel?
pi_13014564
quote:
Op zondag 7 september 2003 23:16 schreef The_Shining het volgende:
klopt niet helemaal wat je zegt. Die persoon is niet de anti-christ. De "Anti-Christ" zijn alle negatieve gevoelens van de mensen op aarde (bv. angst, ongeloof, woede etc.) die als een wolk energie verzamelt en steeds groter wordt. 666 is daar een uiting van, een teken aan de wand.

Wel zou het zo zijn dat met zijn komst de religies vervagen, de persoon zou het bewustzijn van de mensheid vergroten, net als bv. historische figuren als Jezus en de Buddha Gautama deden. In dat opzicht is het anti-religie, maar als doel om verschillende godsdiensten te verbinden.

Deze persoon wordt ook wel de wereldleraar genoemd omdat hij de mensheid zou helpen deze realiteit te bevatten, beter te begrijpen.

De naam Maitreya is Sanskriet, 'maitri' is universele liefde. Boeddhisme ziet deze persoon als de incarnatie van de 5e Buddha, uit het vlak Tushita (een soort hemel). Met zijn komst "herrinnert" hij duizenden mensen aan het feit dat ieder mens Buddha is. Na een golf van negativiteit zegt Maitreya ahw "Genoeg!" en overspoelt hij de wereld met compassie en natuurlijk

Die vergelijking, de naam Maitreyah uitrekenen als 666, is eerder een uiting van de Anti-Christ zelf (namelijk ongeloof, dwaalspoor etc).

Deze Maitreya zou trouwens publiekelijk verschijnen in oktober. Maarja zoals altijd verschillende bronnen die elkaar tegenspreken. Maitreya zou bv. door andere bronnen nooit publiekelijk optreden maar op afstand werken met bepaalde channelers (mediums) die voor hem spreken. Afwachten dus

Uhm.. en vanuit welke geloofsovertuiging beredeneer jij dit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')