quote:'De' bedoeling, van wie?
Op zaterdag 6 september 2003 12:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Maar dat is uiteindelijk wel de bedoeling en waar het naar toe gaat. Het is trouwens al eerder zo gegaan, namelijk op het Iberisch schiereiland.
En hoe kun je het middeleeuwse Spanje vergelijken met de 21e eeuwse Nederlandse samenleving. Dat raakt echt kant noch wal.
Prima dat je islam afkeurt, maar kom a.u.b. niet met van die absurde historische argumenten.
quote:Jouw visie op cultuur is ontzettend statisch, 19e eeuws. In alles.
Dit is geen statische visie op cultuur, dit is het afkeuren van een negatief nieuw element in de cultuur. Daar is niets statisch aan.
quote:Nee hoor.
Op zaterdag 6 september 2003 12:55 schreef Meneer_Aart het volgende:Jouw visie op cultuur is ontzettend statisch, 19e eeuws. In alles.
Zo zie ik graag een federale EU ontstaan.
Uiteraard zonder Turkije.
quote:En dat verband zie ik niet. We gaan niet zomaar hele waardevolle elementen uit ons schoolsysteem, de mooie pluriformiteit en vrijheid voor ouders overboord gooien, alleen omdat er een paar islamitische scholen zijn met rare denkbeelden? Wat een paardemiddel... Niet uitvoerbaar ook. Het land zou op z'n kop staan.
Op zaterdag 6 september 2003 12:50 schreef Gia het volgende:En dat duwen kan o.a. door bijzonder onderwijs af te schaffen, gelijkheid voor allen. En op school uiterlijke religieuze kenmerken verbieden, dus ook de hoofddoek. Alle kinderen gelijk.
Laten rare denkbeelden binnen scholen maar op een andere manier bestreden worden. Door middel van regels, die ook goed gecontroleerd worden. Nederlands als voertaal binnen scholen. Geen sluiers. Goed toezicht op lesmateriaal. Opleidingseisen voor onderwijzend personeel. Goed kijken naar de financiering. Dat soort dingen.
Je gaat toch niet een christelijke school, die keurig 'geïntegreerde' Nederlandse kindertjes aflevert, verbieden om nog langer psalmversjes te zingen, en te beginnen met gebed, een kerstviering te hebben, etc, puur omdat er in Amsterdam ofzo wat 'enge' islamitische scholen zijn?
quote:Daar schiet je m.i. niet zoveel mee op, praktijken zoals door die Iraanse mevrouw in dit topic in een quote beschreven hou je dan toch wel. Sterker nog; die ongelijkheid concentreer je binnen één school. Want mensen zijn niet gelijk.
Op zaterdag 6 september 2003 12:50 schreef Gia het volgende:[..]
En hier sluit ik me van harte bij aan. En dat duwen kan o.a. door bijzonder onderwijs af te schaffen, gelijkheid voor allen. En op school uiterlijke religieuze kenmerken verbieden, dus ook de hoofddoek. Alle kinderen gelijk. Het is geen discriminatie en ze worden niet in hun geloof belemmerd. Immers, die hoofddoek is niet verplicht. Bidden onder schooltijd evenmin, dus gewoon gelijke regels voor alle kinderen.
Dan kan zo'n kind op haar 18de helemaal zelf beslissen of ze die doek wel of niet wil.
Wat je krijgt zijn meer particuliere initiatieven en _dus_ meer ongelijkheid. Het keert zich in het tegendeel vermoed ik.
quote:Ik wist niet dat een federale EU op de agenda van de 19e eeuwse politici stonden.
Op zaterdag 6 september 2003 13:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
X-Ray je zou een bloemlezing kunnen houden over jouw 19e eeuwse opvattingen over cultuur.
Heerlijk die Franse, Spaanse, Italiaanse en Duitse cultuur. .
Islamitische cultuur? Nee. .
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:02 schreef Meneer_Aart het volgende:
X-Ray je zou een bloemlezing kunnen houden over jouw 19e eeuwse opvattingen over cultuur.
Ik zie het al voor me:
"... met die achterlijke schotelantennes die als linkse oogkleppen op de Nederlandse cultuur werken, zullen de moslims een overrompelende verovering bekokstoven ..."
quote:Klinkt niet slecht.
Op zaterdag 6 september 2003 13:38 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zie het al voor me:
"... met die achterlijke schotelantennes die als linkse oogkleppen op de Nederlandse cultuur werken, zullen de moslims een overrompelende verovering bekokstoven ..."
"Landgenoten, mede-Europeanen..."
quote:Afgezien van ''de groep boven het individu plaatsen'', keur ik al die zaken af. Maar ik doelde ook niet op Khomeini of de sharia. En eerwraak is niet specifiek islamitisch, integendeel.
Op zaterdag 6 september 2003 11:57 schreef JarJar_Swings het volgende:
Benieuwd wat je dan voor waardevols in islam ziet. Het niet erkennen van de scheiding tussen Kerk en Staat? Discriminatie en mishandeling van vrouwen? Rituele slachting van dieren? Eerwraak? Pedofilie en sodomie zoals gepropageerd door ayatollah Khomeini? Homohaat? Het vermoorden en onderwerpen van niet-moslims? Het fysiek scheiden van man en vrouw op publiek terrein? Kledingvoorschriften voor vrouwen? Uithuwelijking, wat zoveel wil zeggen als verkrachting met toestemming van de familie? De groep boven het individu plaatsen? Jodenhaat? Geloven dat je als 'martelaar' in het hiernamaals rijkelijk beloond zal worden met maagden? Wetenschappelijk onderzoek verbieden als het niet strookt met de leer van de islam? Steniging?Of vind je gewoon die Turkse slager op de hoek zo'n lieve oude man?
Ik doelde op de voorschriften aangaande verdraagzaamheid en aalmoezen, bij.
Sterker nog, ik moest van het
quote:Nee, zo oud ben ik niet. Het is Windsor Davies uit: It Ain't Half Hot Mum.
Op zaterdag 6 september 2003 01:34 schreef Gia het volgende:[..]
Uh....dat ben jij toch niet in dat fotootje, hè?
quote:Yes Sergeant Major Sahab.
Op zaterdag 6 september 2003 14:09 schreef AchJa het volgende:[..]
Nee, zo oud ben ik niet. Het is Windsor Davies uit: It Ain't Half Hot Mum.
Even bij de les blijven aub.
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 14:16 schreef robh het volgende:
Goed. De Islam gaat Nederland veroveren, Ayaan is een dubbelagent van dit verderfelijk goed en binnekort gaan we Fons Spooren stenigen.Even bij de les blijven aub.
Ontopic: Ik begrijp die angst van Jeukaanmenaat en DennisMoore voor de islam ergens wel maar volgens mij heeft het niet zoveel zin om je daar in vast te bijten en alleen de negatieve kanten te zien en een soort karikatuur te schetsen. Er is een fundamentalistische stroming maar de grootste stroming in Nederland is die van het midden, en dat is er nog een clubje progressievere. Eigenlijk net als bij de protestanten.
We moeten ze niet proberen te veranderen. Gewoon in gesprek gaan en blijven, vertellen over wie wij zijn. Heel veel moslims staan enorm open voor dat gesprek, veel Nederlanders wat minder.
Ik snap wel wat DennisMoore zegt met 'duwen' maar we moeten oppassen al te bevoogdend te zijn en te doen alsof we de waarheid en wijsheid in pacht hebben. We leven in Nederland met de Nederlandse grondwet en met de Nederlandse cultuur - dat is het uitgangspunt en in mijn beleving passen mensen die zich daar op geen enkele manier aan willen aanpassen, niet in. Maar mensen die zichzelf willen blijven en ook in deze cultuur willen horen, natuurlijk we. Die hoeven niet zo te worden als ik; die hoeven niet te gaan geloven wat ik geloof. Die verscheidenheid is juist prachtig.
quote:Ja, dat weet ik ook wel. Was een grapje omdat je een beetje met een posting kwam waar 'ay ay, sir' als antwoord wel had gepast.
Op zaterdag 6 september 2003 14:09 schreef AchJa het volgende:[..]
Nee, zo oud ben ik niet. Het is Windsor Davies uit: It Ain't Half Hot Mum.
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 01:26 schreef AchJa het volgende:
Juist! Iedereen gelijk, geen gemekker over merkkleding, geen gemekker dat iemand anders is, iedereen hetzelfde. Voorheen werd dit nog een beetje rechtgetrokken door de dienstplicht, aangezien we dat niet meer hebben, kan de school een prima vervanger zijn.
quote:Welnee. Laatst was een programma op tv, waarbij een dominee een beter contact wilde krijgen met een imam. Hij werd uitgenodigd in de moskee en kreeg daar allerlei uitleg en een rondleiding.
Op zaterdag 6 september 2003 14:47 schreef SCH het volgende:We moeten ze niet proberen te veranderen. Gewoon in gesprek gaan en blijven, vertellen over wie wij zijn. Heel veel moslims staan enorm open voor dat gesprek, veel Nederlanders wat minder.
Dialoog? Moet toch van twee kanten komen, dacht ik.
quote:Ah, op die manier.
Op zaterdag 6 september 2003 16:20 schreef Gia het volgende:Ja, dat weet ik ook wel. Was een grapje omdat je een beetje met een posting kwam waar 'ay ay, sir' als antwoord wel had gepast.
quote:Tja, erg typerend voor die lui. Wel willen dat we openstaan voor andere gebruiken/geloven. Maar op het moment dat zij ergens voor open moeten staan, geven ze niet thuis.
Op zaterdag 6 september 2003 16:24 schreef Gia het volgende:[..]
Welnee. Laatst was een programma op tv, waarbij een dominee een beter contact wilde krijgen met een imam. Hij werd uitgenodigd in de moskee en kreeg daar allerlei uitleg en een rondleiding.
Vervolgens nodigde de dominee de imam terug uit om ook eens een kijkje te komen nemen in zijn kerk. Maar dat was er dus niet bij. In geen geval wilde die imam ook maar een voet in een Christelijke kerk zetten.Dialoog? Moet toch van twee kanten komen, dacht ik.
quote:Dat zeiden ze 1000 jaar geleden ook in Spanje.
Op zaterdag 6 september 2003 16:32 schreef schatje het volgende:
Tja, de Islam is idd een blijvertje.Get used to it.
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32240
Op zaterdag 6 september 2003 16:38 schreef AchJa het volgende:[..]
Tja, erg typerend voor die lui. Wel willen dat we openstaan voor andere gebruiken/geloven. Maar op het moment dat zij ergens voor open moeten staan, geven ze niet thuis.
quote:Zijn die moslims 1000 jaar geleden uit Spanje gemikt met geweld, of zijn ze er blijven wonen en katholiek geworden?
Op zaterdag 6 september 2003 16:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Dat zeiden ze 1000 jaar geleden ook in Spanje.
Wat zijn de overeenkomsten tussen de samenleving in Spanje 1000 jaar geleden, en de samenleving in NL in 2003?
Dát helpt!
quote:De Reconquista.
Op zaterdag 6 september 2003 16:42 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Zijn die moslims 1000 jaar geleden uit Spanje gemikt met geweld, of zijn ze er blijven wonen en katholiek geworden?
quote:Beiden werden langzaam maar zeker bezet door een Islamitisch bezettingsleger. En ook daar ging dat eerst met immigratie.
Wat zijn de overeenkomsten tussen de samenleving in Spanje 1000 jaar geleden, en de samenleving in NL in 2003?
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 06-09-2003 16:47]
quote:Paranoia heet dat.
Op zaterdag 6 september 2003 16:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Beiden werden langzaam maar zeker bezet door een Islamitisch bezettingsleger. En ook daar ging dat eerst met immigratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |