abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2003 @ 12:27:18 #226
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_13115902
O.k., ik heb me net gewogen; 72,0 kilo; ik ben inmiddels 1,5 kilo afgevallen.

Voor de statistieken:
< 1,50 m
BMI 35,7
was 73,5 kg
streefgewicht: alles onder de 60 is geweldig

Aanvulling: onder de 50 begin ik pas in maatje 38 te komen, maar dan moet ik leven van 600 caloriën per dag; anders kom ik weer aan. Volgens de statistieken mag ik 39 kilo wegen. Ik heb geen idee wanneer ik dat voor het laatste woog; zal op de lagere school geweest zijn. Die BMI-tellers raken in de war bij mijn lengte. Als ik 40 kilo intik bij mijn lengte komt ie uit op BMI van 44. Dat kan natuurlijk nooit.

Ik zou wel eens van een diëtist willen horen wat ik nou mag wegen volgens de gezonde richtlijnen en rekeninghoudend met mijn bouw.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 12-09-2003 12:43]

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_13117125
Wat lastig voor je!
pi_13117211
quote:
Op donderdag 11 september 2003 23:21 schreef DuchessX het volgende:

[..]

[..]

Ik heb me vergist! Afgelopen vrijdag was ik 109,8 en nu 109. Er is dus 0,8 kilo af

En vandaag is er wel 2 ons af : 108,8
Bijna tien kilo eraf in een maand tijd (ben 12 augustus begonnen met lijnen en sporten). Toch best een goed resultaat hé?
#geen
pi_13119676
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:27 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Bijna tien kilo eraf in een maand tijd (ben 12 augustus begonnen met lijnen en sporten). Toch best een goed resultaat hé?

'k snap dat je blij bent, maar het is eigenlijk een beetje te veel, meer dan ongeveer een kilo of anderhalf per week (het is bij iedereen een beetje anders natuurlijk) aan vet kun je eigenlijk niet verliezen. Wat je meer verliest zijn dus vocht of spieren en dat is natuurlijk het laatste wat je wil.
Dus ik ga nu typen wat voor iemand die lijnt het leukste is wat er tegen haar gezegd kan worden: eet wat meer
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 12:27 schreef Sanne het volgende:
Ik zou wel eens van een diëtist willen horen wat ik nou mag wegen volgens de gezonde richtlijnen en rekeninghoudend met mijn bouw.
Lijkt me een erg goed plan, met jouw BMI kom je daar vast voor in aanmerking als je naar de dokter gaat, want ik denk inderdaad niet dat de "normale" BMI waarden echt op jou van toepassing zijn, en 600 kcal per dag houd natuurlijk niemand vol...

Bij www.calorieteller.info kom ik trouwens op een ideaal gewicht van 55.7 voor je uit (vrouw 1.50 normaal gebouwd, 34, normaal gespierd) dus dat valt dan toch weer mee he

pi_13119942
Gisteren weer naar de Weight Watchers geweest en uiteraard op de weegschaal gestaan.
Het resultaat na één week: 98,6 kg, dus -2,2.
Ik ben zeer tevreden En nu volhouden
  vrijdag 12 september 2003 @ 15:11:06 #231
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_13120086
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 14:59 schreef Elanor het volgende:

Bij www.calorieteller.info kom ik trouwens op een ideaal gewicht van 55.7 voor je uit (vrouw 1.50 normaal gebouwd, 34, normaal gespierd) dus dat valt dan toch weer mee he

Ik ben dus geen 1,50 m, was ik dat maar ...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_13120341
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:11 schreef Sanne het volgende:

[..]

Waar kom jij op uit dan? Lijkt me sterk dat het van die 55 ineens naar 39 gaat iig...dus het blijft meevallen
pi_13123943
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:27 schreef DuchessX het volgende:
Zoals Elanor al zei: het is mooi dat je blij bent maar 10 kilo verliezen in een maand is eigenlijk niet zo goed en gezond. 0,5 a 1 kilo in een week kwijtraken wordt als gezond gezien. Bovendien kan je wel aant lijnen zijn maar het is hier de bedoeling (maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten en misschien doe je dat al ) dat je je eetgewoontes aanpast zodat je in de toekomst minder last hebt van jojo effecten. En één keer in de week wegen is genoeg omdat je heel erg kan wisselen in gewicht in een week en dat staat het leukst.
Immers: ook als je weer op gewicht bent zou je dus hetzelfde eetpatroon moeten handhaven en blijven sporten.
Ach, je bent op de goede weg en ga zo door (met wat meer te eten) ^0^

Nog een leuk tipje: meet jezelf ook iedere week. Als je een keer niet afvalt maar ziet dat je buik minder is in omvang (of dijen of armen) is dat ook erg leuk om te zien.

Zelf heb ik niets nieuws te melden.. Zelfde gewicht als vorige week. Helaas te druk gehad met werk en een werkstuk die ik deze week moest afronden (weee! is gelukt! nu de presentatie nog ) om intensief te gaan sporten. Gelukkig wordt het morgen mooi weer dus dan kan ik weer lekker een stuk gaan fietsen

pi_13126268
@ Eleanor & Pandorah:

Ik sport iedere dag 1 uur (crosstrainer, verbrand ik 900 kaloriën mee) en ik eet gezond. Het is niet zo dat ik maaltijden oversla of alleen van crackers leef. Ik denk dat ook meespeelt dat ik ben gestopt met medicatie (Zyprexa) die overgewicht veroorzaakt (heeft).

Voor ik ziek werd en aan de medicatie begon (o.a. kalmeringsmiddelen, anti-depressiva, slaapmiddelen en de Zyprexa) woog ik rond de 80 kilo. Er is in bijna 3 jaar tijd dus ontzettend veel gewicht bijgekomen.

Maarre...meer eten vind ik niet erg Hoewel ik veel minder honger heb en dus minder eet als ik voorheen deed.

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 12-09-2003 19:32]

#geen
pi_13126282
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:11 schreef Sanne het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij dan?
#geen
  vrijdag 12 september 2003 @ 20:31:02 #236
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_13127714
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:30 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij dan?

Doet dat er echt toe? Ik ben gewoon kleiner dan 1,50. Ook kleiner dan Brechtje en kleiner dan Bart de Graaf was. Maar zoals ik eerder al aangaf wil ik dat dus niet kwijt. Iets te vaak in mijn leven uitgescholden voor lilliputter of dwerg denk ik. Het is niet iets waar ik trots op ben. Maar ik kan er helaas niets aan doen, want geloof me, dan had ik dat allang gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 12-09-2003 20:32]

vrijdag 12 september 2003 @ 20:32:11 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13127749
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:29 schreef DuchessX het volgende:
@ Eleanor & Pandorah:

Ik sport iedere dag 1 uur (crosstrainer, verbrand ik 900 kaloriën mee) en ik eet gezond. Het is niet zo dat ik maaltijden oversla of alleen van crackers leef. Ik denk dat ook meespeelt dat ik ben gestopt met medicatie (Zyprexa) die overgewicht veroorzaakt (heeft).

Voor ik ziek werd en aan de medicatie begon (o.a. kalmeringsmiddelen, anti-depressiva, slaapmiddelen en de Zyprexa) woog ik rond de 80 kilo. Er is in bijna 3 jaar tijd dus ontzettend veel gewicht bijgekomen.

Maarre...meer eten vind ik niet erg Hoewel ik veel minder honger heb en dus minder eet als ik voorheen deed.

Als jij elke dag 1 heel uur sport, is het niet zo raar dat dat zo hard gaat hoor, zo vaak sporten zorgt ervoor dat je veel sneller kilo's kwijtraakt. Wel erg goed van je, dat je zo gedisciplineerd bent
En idd: het stoppen met die medicijnen werkt ook goed..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 12 september 2003 @ 20:56:32 #238
63688 Bouwvak
Bouwen in de bouw.
pi_13128320
--- edit---
niet grappig! De mensen hier zijn serieus bezig met hun gezondheid en zitten niet op denigrerende en flauwe opmerkingen te wachten.
Alle opmerkingen nav. deze post haal ik weg.
--- edit---

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 12-09-2003 22:36]

Bouwfraude? Vraag het mijn baas en val me niet lastig. Baksteen voor je bakkes, dat kun je krijgen. En anders draai ik je hoofd wel eens efkes in de betonmolen totdat je het spaans benauwd krijgt. Ik ga schaften. Boterhammen met cement.
pi_13129735
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:31 schreef Sanne het volgende:

[..]

Doet dat er echt toe? Ik ben gewoon kleiner dan 1,50. Ook kleiner dan Brechtje en kleiner dan Bart de Graaf was. Maar zoals ik eerder al aangaf wil ik dat dus niet kwijt. Iets te vaak in mijn leven uitgescholden voor lilliputter of dwerg denk ik. Het is niet iets waar ik trots op ben. Maar ik kan er helaas niets aan doen, want geloof me, dan had ik dat allang gedaan.

Sanne sorry, ik had niet gezien dat je het liever niet kwijt wilt en begrijp nu dat het een heel gevoelig punt is.
#geen
pi_13131043
Zow!! En toen was het topic weer leuk en gezellig!

Hier gaat het overigens goed! Geen idee wat ik op dit moment weeg, maar de broek die ik een paar maanden geleden heb gekocht is echt veel te ruim nu! En dat is wel lekker!

pi_13132180
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 12:27 schreef Sanne het volgende:
O.k., ik heb me net gewogen; 72,0 kilo; ik ben inmiddels 1,5 kilo afgevallen.

Voor de statistieken:
< 1,50 m
BMI 35,7
was 73,5 kg
streefgewicht: alles onder de 60 is geweldig

Als je het echt geheim wilt houden zou ik dit ook ff weghalen...iedereen kent namelijk de formule voor de BMI berekening en daar is je lengte vrij makkelijk uit af te leiden...
pi_13133544
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:29 schreef DuchessX het volgende:

Oh! Ik wist niet dat je gestopt was met medicijnen. Dat helpt zeker mee in het afvallen. We waren -geloof ik- even bang dat je je aant verhongeren was en dat is nou net weer niet de bedoeling hier Goed hoor, dat je zo fanatiek bent met sporten! Maar je mag je lichaam best wel 1 of 2 dagen rust geven om weer bij te komen (en dan kan je die oefeningen doen van Lurky (staat bovenin een linkje) om andere spieren bij te werken (tenzij je al elders BBBB oefeningen doet). Dit verhaal krijg ik altijd van mijn vriend (eindfase medicijnen) te horen als ie vindt dat ik teveel dagen achterelkaar sport.
Maar jij moet gewoon doen wat het beste voelt hoor

Enne... ik vind het al heel fijn dat er 6 hele centimeters van mijn buik af zijn! Bukken is nu een stuk leuker en bepaalde dingen gaan veel makkelijker!

Sanne: wie zijn wij om je uit te schelden als kleine? Jij bent hier om weer een gezond gewicht te krijgen. Post lekker hier als je verhalen kwijt wilt omtrent het afvallen en sporten. Je meldt (als je wilt) gewoon je gewicht en niet je lengte. En goed dat je al wat kwijt bent!

pi_13135154
Thais eten is lekker! Te lekker eigenlijk Maar ik heb nog maar erg weinig toetjes op en al liters water. En veel gelopen natuurlijk. De internet verbinding over de telefoon is trouwens niet snel dus ik ga weer. Tot ooit!

En Sanne, ik vind het ontzettend goed dat je toch meedoet.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 13 september 2003 @ 09:44:32 #244
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_13135841
Tja, ik weet wel dat een beetje beta het wel uit kan rekenen. Het is ook geen staatsgeheim ofzo. Je ziet het in 1 oogopslag

Maar goed, het is wel eens frustrerend. Als je uitlegt dat 1000 kaloriën bij jou niet werkt. Dat geloven mensen gewoon niet. Gaan zich dan bemoeien met je. Toen ik 23 kilo ben afgevallen kreeg ik ook steeds te horen dat dat heel ongezond was. Terwijl mijn huisarts me stimuleerde vooral door te gaan, en nooit commentaar had op mijn 600 kcal per dag methode. NEway; enough about it.

Gisteravond voor het eerst ge-BBB'd op de sportschool. Mijn hemel wat was dat zwaar. Ik voel nu echt alle spieren in mijn lichaam; en weet meteen dat dit goed is. Maandag is de volgende les. Het zal wel niet verstandig zijn direct drie keer in de week te gaan sporten; maar ik heb er veel plezier in. Ik merk dat ik meer energie heb; en minder trek in slechte dingen. Voel gewoon dat het goed is; en de weegschaal bewijst het. Werd wel gewaarschuwd in de sportschool dat ik waarschijnlijk eerst weer even zwaarder ga worden door het sporten.

Heb mezelf beloofd dat als er een kilo of 10 af is, ik een mooi (strak) fitness pakkie mag kopen.

zaterdag 13 september 2003 @ 11:23:13 #245
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_13136932
76,8 Flink aangekomen dus de laatste weken. En dat is het trieste resultaat van teveel BBQ's, etentjes en andere dingen waarbij ik even geen zin had om op te letten. Voeg daar een gebrek aan sport aan toe en je komt kilo's aan.

Maargoed, nu er weer flink tegenaan dus want ik vind het zonde om met de eindstreep in zicht te stranden. Net voor het eerst sinds weken weer wezen fitnessen en dat ga ik dus nu ook weer echt 2 keer per week doen. Verder ook weer goed letten op wat ik eet en dan moet dat gewicht weer de goede kant op gaan.

pi_13140766
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 00:42 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Enne... ik vind het al heel fijn dat er 6 hele centimeters van mijn buik af zijn! Bukken is nu een stuk leuker en bepaalde dingen gaan veel makkelijker!

Goed gedaan
#geen
pi_13141342
dinsdag of woensdag komt er bij ons ook een weegschaal die op de 100 gr nauwkeurig weegd dus dat is wel fijn

maar ik geloof dat het wel 1 of 2 kilo verschil kan zitten in weegschalen

pi_13141744
Ik zal ook mijn hoofd hier eens laten zien na de vakantie...

Sinds vóór de vakantie ben ik slechts 2 of 3 kilo aangekomen... (nee, ik snap er ook niets van...)

Heb ab-so-luut niet op mijn eten gelet tijdens en na de vakantie...

.
pi_13142193
ja ook vandaag weer 81.5 kilo!!! Het is niet veel maar ik ben er blij mee.

het gaat alleen zo langzaam

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_13144262
quote:
ik dacht ik geef ff een update over mijn accupunctuur-avontuur
morgen 5 weken en er is nu 25 kilo af. in totaal 35
ehm... bedoel je dat je afvalt doordat iemand naalden in je steekt ?
Heeft die gast misgeprikt en loop je nu leeg ofzo ?

TBH lijkt me 25 kilo ( of zelfs 35 ) teveel om in 5 weken af te vallen, ik dacht dat het verantwoordelijke 1 kilo was ofzo ?
Niet dat ik je het niet gun of whatever maar ja vanwege het jojo effect enzo

Ik hoop het niet voor je iig.

Wat me ook opvalt als ik om me heen kijk is dat mensen denken af te vallen als ze ipv liters cola, cola light drinken
Dont want to wake them up.....

Ik denk ( dat heb ik zelf ook suc6vol ondernomen ( tot nu toe ) ) dat het beste gewoon normale producten kopen ( dus geen light troep ) en dat gewoon goed balanceren ik heb ook nooit op calorien gelet enzo, ik weenie mischien heb ik geluk ?

Ow ja en hardlopen en fietsen ( sportschool kost zoveel ) natuurlijk.
Iedereen suc6

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')