abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13022909
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nu is bekend dat het een van de slechtste regimes aller tijden is geweest, destijds niet.

Nee? Volgens mij waren genoeg mensen zich daar destijds van bewust. Waaronder die verzetstrijder die hij vermoord heeft. Wil je zeggen dat hij destijds geen idee had wat voor een regime hij diende en als hij dat wel geweten had nooit bij de SS was gegaan? Lijkt me toch niet. Ook omdat hij in dat intervieuw uit '93 weinig berouw toonde.

Bikker wist en weet donders goed voor wat voor ideeen hij gestreden heeft en daar staat wat mij betreft maar 1 straf op.

maandag 8 september 2003 @ 15:01:31 #152
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13022974
Ja, ik was er niet bij dus ik kan daar niet over oordelen. Het waren anderen tijden en in die tijd moest je in principe gokken. Bikkel gokte verkeerd en koos uiteindelijk dus voor de verliezende partij
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13023096
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, ik was er niet bij dus ik kan daar niet over oordelen. Het waren anderen tijden en in die tijd moest je in principe gokken. Bikkel gokte verkeerd en koos uiteindelijk dus voor de verliezende partij
Gokken? Omdat het niet helemaal duidelijk was welke partij de goede was? Bikkel is dus eigenlijk maar een normale, brave man die pas 10 jaar na dato hoorde dat het martelen van mensen die streden tegen een regime wat systematisch miljoenen Joden vermoorde toch echt niet lief was.
  maandag 8 september 2003 @ 15:18:29 #154
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13023373
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:07 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Gokken? Omdat het niet helemaal duidelijk was welke partij de goede was? Bikkel is dus eigenlijk maar een normale, brave man die pas 10 jaar na dato hoorde dat het martelen van mensen die streden tegen een regime wat systematisch miljoenen Joden vermoorde toch echt niet lief was.

in tijden van oorlog wil iedereen bij de winnaar horen...
[..]
pi_13023504
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Alsof dat een vrijbrief is voor alles wat die Nazi's gedaan hebben!!!! Als dit je argument is om hem niet te vervolgen dan hadden alle NSB'ers en SS'ers dus niet vervolgd moeten worden.
Alleen de zwakkelingen kiezen trouwens de kant van de winnaar wanneer deze een foute is.
Verreweg de meeste mensen waren zwaar tegen de Duitsers. Slechts de dapperste verzette zich ook tegen hun.
Bikker koos wel degelijk voor de ideeen van het Nazi-regime.

(Ik zeg niet wat ik gedaan had in die situatie omdat ik dat natuurlijk niet kan zeggen nu, dat doet er nu echter ook niet toe)

maandag 8 september 2003 @ 15:26:53 #156
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_13023561
Ik zou ook overlopen als ik honger had. Zou denk ik iedereen doen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_13023883
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik zou ook overlopen als ik honger had. Zou denk ik iedereen doen.
Nederland kende alleen honger in de Randstad toendertijd, kwam hij daar dan ook vandaan?
De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_13024250
Gewoon vervolgen. Iedereen die een misdaad heeft begaan moet boeten.
  maandag 8 september 2003 @ 15:59:42 #159
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13024313
Maar heeft het nut?

volgens mij kan men veel beter overheidsgeld om ontspoorde jongeren weer op de rails te krijgen dan het te spenderen in het buitenland woonachtige oorlogmisdadiger.

[..]
  maandag 8 september 2003 @ 16:03:22 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13024406
ik geloof dat TS het niet helemaal begrijpt, de man is veroordeeld en voortvluchtig. Er is dus helemaal geen noodzaak van vervolging, slechts een uitlevering en arrestatie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 september 2003 @ 16:15:46 #161
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_13024716
quote:

[..]

Nu is bekend dat het een van de slechtste regimes aller tijden is geweest, destijds niet.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt: achteraf is het makkelijk praten. Maar...

Ik heb de oorlog niet meegemaakt, maar tijdens de oorlog (daarvoor was het onduidelijk voor veel mensen) was al gauw duidelijk dat het geen perfect regime was... Lees de vele oorlogsdagboeken (bibliotheek staat er vol mee) maar op na...

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 8 september 2003 @ 16:17:57 #162
66422 dutch-mamma
pi_13024769
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:59 schreef MikeyMo het volgende:
Maar heeft het nut?

volgens mij kan men veel beter overheidsgeld om ontspoorde jongeren weer op de rails te krijgen dan het te spenderen in het buitenland woonachtige oorlogmisdadiger.

Alweer een punt voor jou.
Ik ben nog steeds voor uitlevering, maar de praktische punten die jij noemt zijn zeker waar. Blijkt maar weer, hoe moeilijk de situatie is...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_13025163
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:59 schreef MikeyMo het volgende:
Maar heeft het nut?

Nut zal het misschien niet hebben. Die opaatjes zullen nu niet meer zoveel uitrichten.
Mij gaat het meer om de principe dat iedereen gestraft moet worden die een strafbaar feit heeft gepleegt.
En jou geldkwestie kan je overal wel bij gebruiken.
Die 80 miljard voor de oorlog in Irak kan toch ook beter gespendeerd worden in de 3e wereldlanden??
  maandag 8 september 2003 @ 17:02:52 #164
39158 confined
breaking the waves
pi_13025918
Lees het boek "Hitler's gewillige beulen" eens. Dan kom je er achter dat de Duitsers het wel degelijk 'gewußt' hebben. En welke gruwelijkheden dit soort mensen begaan hebben. Ik heb net zo min medelijden met de daders als dat zij hadden met hun onschuldige slachtoffers. Al is het 100 jaar na dato, dit soort lui mogen hun straf niet ontlopen!
pi_13026038
Dat ligt heel erg aan wat die persoon deed en of die persoon er oprecht spijt van heeft... Met overvolle gevangenissen lijkt me het nou niet het beste om hem daar bij te zetten...
Sowieso zou ik niet zo zeer de nadruk op straffen leggen...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13026067
MickeyMo> Ik denk dat het voor veel overlevende van de oorlog zeker een soort van oplcuhting zou geven als die man alsnog achter de tralie's komt. Gun ze dat kleine beetje gerechtigheid nog.
quote:
Beetje raar argument dit.

Je zegt zoiets van "Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij mensen martelden en werkten voor de Nazi's omdat het logisch is dat je kiest voor de winnende partij"

Bikker was/is niets anders dan een grote schoft omdat hij volledig vrijwillig koos voor het mega-foute Nazi-regime en daarmee voor alles waar hun voor stonden.

maandag 8 september 2003 @ 17:12:13 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13026155
quote:

[..]

wat heeft dit met de misdaden van deze persoon te maken?
Discussie is trouwens volkomen irrelevant, de man is al veroordeeld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 september 2003 @ 17:14:15 #168
63002 Beernsi
Hoe zeg je?
pi_13026204
Kijk, meneer B. is hoogbejaard. Da's een feit, maar meneer heeft ''het voor elkaar gekregen" dat hij as. woensdag een neuropsychologisch onderzoek mag ondergaan. Er wordt dus nu eerst weer gekeken of meneer wel in staat is om terecht te staan.
Hierover heb ik dus 2 vragen over
1. Is er bijna 60 jaar geleden aan die slachtoffers gevraagd of zij 'terecht' konden staan?
2. Waarom zou meneer niet terecht kunnen staan als hij nog wel auto kan rijden en z'n eigen boodschappen kan halen.

Hiermee probeer ik alleen maar aan te geven dat deze man nog wel zo goed bij is dat ie wel zijn eigen proces uit de weg probeert te gaan en daar komt nog bij dat hij toch al lang en breed veroordeeld is, maarja da's onder het Nederlandse recht. Dat zal wel niet gelden in D'land!

Mijn mening: deze misdaden verjaren niet, dus hij mag alsnog gaan boeten al is het maar kort, want dit zal allemaal wel niet al te goed zijn voor z'n rikketik en het zal me dan ook niet verbazen als ie binnenkort het loodje gaat leggen.

ga maar weg, ik zeg je; ga maar weg
  maandag 8 september 2003 @ 17:15:20 #169
66422 dutch-mamma
pi_13026230
quote:
Op maandag 8 september 2003 16:33 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Die 80 miljard voor de oorlog in Irak kan toch ook beter gespendeerd worden in de 3e wereldlanden??

Off topic nu, maar toch:
  maandag 8 september 2003 @ 17:19:05 #170
66422 dutch-mamma
pi_13026338
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:14 schreef Beernsi het volgende:
Kijk, meneer B. is hoogbejaard. (...) Er wordt dus nu eerst weer gekeken of meneer wel in staat is om terecht te staan.
Hierover heb ik dus 2 vragen over
1. Is er bijna 60 jaar geleden aan die slachtoffers gevraagd of zij 'terecht' konden staan?
2. Waarom zou meneer niet terecht kunnen staan als hij nog wel auto kan rijden en z'n eigen boodschappen kan halen.
Hiermee probeer ik alleen maar aan te geven dat deze man nog wel zo goed bij is dat ie wel zijn eigen proces uit de weg probeert te gaan en daar komt nog bij dat hij toch al lang en breed veroordeeld is, maarja da's onder het Nederlandse recht. Dat zal wel niet gelden in D'land!
Mijn mening: deze misdaden verjaren niet, dus hij mag alsnog gaan boeten al is het maar kort, want dit zal allemaal wel niet al te goed zijn voor z'n rikketik en het zal me dan ook niet verbazen als ie binnenkort het loodje gaat leggen.
En wederom:
Mede dankzij deze mijnheer zijn er nog steeds mensen (en nabestaanden) die sinds 40-45 niet meer normaal konden gaan slapen vanwege de ellende die ze hebben meegemaakt.

Of het in de praktijk allemaal haalbaar is om deze mijnheer alsnog uit te leveren e.d. is een ander verhaal...

maandag 8 september 2003 @ 17:54:57 #171
21157 sioux_
lost in space
pi_13027248
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat een rare uitspraak, iedereen wil sowieso altijd bij de winnaars horen, of het nou oorlog is of niet. maar als het voor mij zou moeten betekenen dat ik eerst een paar joden aan moet wijzen om bij de winnende partij te horen bevecht ik de "winnaar" liever.

ontopic: ik snap niet dat er mensen zijn zeggen: "ach laat die kampbeulen en massamoordenaars rustig van hun oude dag genieten". laten we ze dan meteen ook een uitkering geven voor 5 jaar trouwe dienst in Bergen-Belsen. jezus. mijns inziens kan de straf voor die klootzakken niet vroeg genoeg beginnen, aangezien ik niet in de hel geloof. laat ze hier op aarde maar boeten voor hun zonden. kan je wel zeggen "ach, ze doen het toch niet meer" of "ach, het is al zo lang geleden", maar waar leg je dan de grens? mag je 10 jaar na de oorlog al zeggen "ach, het waren andere tijden", of "hmja hij heeft gewoon verkeerd gekozen"? 20 jaar? 30? 40? ik kots op verjaring van misdaden. als het nou parkeerboetes waren o.i.d....

pi_13027344
quote:
Op maandag 8 september 2003 17:19 schreef dutch-mamma het volgende:
En wederom:
Mede dankzij deze mijnheer zijn er nog steeds mensen (en nabestaanden) die sinds 40-45 niet meer normaal konden gaan slapen vanwege de ellende die ze hebben meegemaakt.
Het was dan ook een oorlog...
  maandag 8 september 2003 @ 18:17:35 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13027779
quote:
Op maandag 8 september 2003 16:33 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Nut zal het misschien niet hebben. Die opaatjes zullen nu niet meer zoveel uitrichten.
Mij gaat het meer om de principe dat iedereen gestraft moet worden die een strafbaar feit heeft gepleegt.
En jou geldkwestie kan je overal wel bij gebruiken.

3e wereldlanden zijn vooralsnog een bodemloze put, daar kun je wel ged in blijven storten. Maar dat is een andere discussie
[..]
  maandag 8 september 2003 @ 18:20:12 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13027844
Meneer Bikker heeft alweer voor uitstel weten te zorgen... u gaat men uitgebr3eid hem onderzoeken of hij wel lichamelijk en geestelijk capabel genoeg is om terecht te staan.
[..]
pi_13028776
Linkse standaart reactie.
DENK eens HEEEL FF NA, IK WEET DAT HET MOEILIJK IS VOOR JULLIE

Bekijk de situatie van de man. Die heeft bijna 60 jaar met de geachte gelopen/geleeft wat hij toen gedaan heeft. HOE SLOPEND DENK JE DAT DAT IS?

ik op mensen die vinden dat hij NU nog de cel in moet

mmmmja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')