quote:Nee? Volgens mij waren genoeg mensen zich daar destijds van bewust. Waaronder die verzetstrijder die hij vermoord heeft. Wil je zeggen dat hij destijds geen idee had wat voor een regime hij diende en als hij dat wel geweten had nooit bij de SS was gegaan? Lijkt me toch niet. Ook omdat hij in dat intervieuw uit '93 weinig berouw toonde.
Op maandag 8 september 2003 14:51 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Nu is bekend dat het een van de slechtste regimes aller tijden is geweest, destijds niet.
Bikker wist en weet donders goed voor wat voor ideeen hij gestreden heeft en daar staat wat mij betreft maar 1 straf op.
quote:Gokken? Omdat het niet helemaal duidelijk was welke partij de goede was? Bikkel is dus eigenlijk maar een normale, brave man die pas 10 jaar na dato hoorde dat het martelen van mensen die streden tegen een regime wat systematisch miljoenen Joden vermoorde toch echt niet lief was.
Op maandag 8 september 2003 15:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, ik was er niet bij dus ik kan daar niet over oordelen. Het waren anderen tijden en in die tijd moest je in principe gokken. Bikkel gokte verkeerd en koos uiteindelijk dus voor de verliezende partij
quote:in tijden van oorlog wil iedereen bij de winnaar horen...
Op maandag 8 september 2003 15:07 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Gokken? Omdat het niet helemaal duidelijk was welke partij de goede was? Bikkel is dus eigenlijk maar een normale, brave man die pas 10 jaar na dato hoorde dat het martelen van mensen die streden tegen een regime wat systematisch miljoenen Joden vermoorde toch echt niet lief was.
quote:Alsof dat een vrijbrief is voor alles wat die Nazi's gedaan hebben!!!! Als dit je argument is om hem niet te vervolgen dan hadden alle NSB'ers en SS'ers dus niet vervolgd moeten worden.
Op maandag 8 september 2003 15:18 schreef MikeyMo het volgende:[..]
in tijden van oorlog wil iedereen bij de winnaar horen...
(Ik zeg niet wat ik gedaan had in die situatie omdat ik dat natuurlijk niet kan zeggen nu, dat doet er nu echter ook niet toe)
quote:Nederland kende alleen honger in de Randstad toendertijd, kwam hij daar dan ook vandaan?
Op maandag 8 september 2003 15:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik zou ook overlopen als ik honger had. Zou denk ik iedereen doen.
volgens mij kan men veel beter overheidsgeld om ontspoorde jongeren weer op de rails te krijgen dan het te spenderen in het buitenland woonachtige oorlogmisdadiger.
quote:Ja, ik begrijp wat je bedoelt: achteraf is het makkelijk praten. Maar...
Nu is bekend dat het een van de slechtste regimes aller tijden is geweest, destijds niet.
Ik heb de oorlog niet meegemaakt, maar tijdens de oorlog (daarvoor was het onduidelijk voor veel mensen) was al gauw duidelijk dat het geen perfect regime was... Lees de vele oorlogsdagboeken (bibliotheek staat er vol mee) maar op na...
quote:Alweer een punt voor jou.
Op maandag 8 september 2003 15:59 schreef MikeyMo het volgende:
Maar heeft het nut?volgens mij kan men veel beter overheidsgeld om ontspoorde jongeren weer op de rails te krijgen dan het te spenderen in het buitenland woonachtige oorlogmisdadiger.
quote:Nut zal het misschien niet hebben. Die opaatjes zullen nu niet meer zoveel uitrichten.
Op maandag 8 september 2003 15:59 schreef MikeyMo het volgende:
Maar heeft het nut?volgens mij kan men veel beter overheidsgeld om ontspoorde jongeren weer op de rails te krijgen dan het te spenderen in het buitenland woonachtige oorlogmisdadiger.
quote:Beetje raar argument dit.
Je zegt zoiets van "Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij mensen martelden en werkten voor de Nazi's omdat het logisch is dat je kiest voor de winnende partij"
Bikker was/is niets anders dan een grote schoft omdat hij volledig vrijwillig koos voor het mega-foute Nazi-regime en daarmee voor alles waar hun voor stonden.
quote:wat heeft dit met de misdaden van deze persoon te maken?
Hiermee probeer ik alleen maar aan te geven dat deze man nog wel zo goed bij is dat ie wel zijn eigen proces uit de weg probeert te gaan en daar komt nog bij dat hij toch al lang en breed veroordeeld is, maarja da's onder het Nederlandse recht. Dat zal wel niet gelden in D'land!
Mijn mening: deze misdaden verjaren niet, dus hij mag alsnog gaan boeten al is het maar kort, want dit zal allemaal wel niet al te goed zijn voor z'n rikketik en het zal me dan ook niet verbazen als ie binnenkort het loodje gaat leggen.
quote:Off topic nu, maar toch:
Op maandag 8 september 2003 16:33 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Die 80 miljard voor de oorlog in Irak kan toch ook beter gespendeerd worden in de 3e wereldlanden??
quote:En wederom:
Op maandag 8 september 2003 17:14 schreef Beernsi het volgende:
Kijk, meneer B. is hoogbejaard. (...) Er wordt dus nu eerst weer gekeken of meneer wel in staat is om terecht te staan.
Hierover heb ik dus 2 vragen over
1. Is er bijna 60 jaar geleden aan die slachtoffers gevraagd of zij 'terecht' konden staan?
2. Waarom zou meneer niet terecht kunnen staan als hij nog wel auto kan rijden en z'n eigen boodschappen kan halen.
Hiermee probeer ik alleen maar aan te geven dat deze man nog wel zo goed bij is dat ie wel zijn eigen proces uit de weg probeert te gaan en daar komt nog bij dat hij toch al lang en breed veroordeeld is, maarja da's onder het Nederlandse recht. Dat zal wel niet gelden in D'land!
Mijn mening: deze misdaden verjaren niet, dus hij mag alsnog gaan boeten al is het maar kort, want dit zal allemaal wel niet al te goed zijn voor z'n rikketik en het zal me dan ook niet verbazen als ie binnenkort het loodje gaat leggen.
Of het in de praktijk allemaal haalbaar is om deze mijnheer alsnog uit te leveren e.d. is een ander verhaal...
quote:wat een rare uitspraak, iedereen wil sowieso altijd bij de winnaars horen, of het nou oorlog is of niet. maar als het voor mij zou moeten betekenen dat ik eerst een paar joden aan moet wijzen om bij de winnende partij te horen bevecht ik de "winnaar" liever.
Op maandag 8 september 2003 15:18 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ontopic: ik snap niet dat er mensen zijn zeggen: "ach laat die kampbeulen en massamoordenaars rustig van hun oude dag genieten". laten we ze dan meteen ook een uitkering geven voor 5 jaar trouwe dienst in Bergen-Belsen. jezus. mijns inziens kan de straf voor die klootzakken niet vroeg genoeg beginnen, aangezien ik niet in de hel geloof. laat ze hier op aarde maar boeten voor hun zonden. kan je wel zeggen "ach, ze doen het toch niet meer" of "ach, het is al zo lang geleden", maar waar leg je dan de grens? mag je 10 jaar na de oorlog al zeggen "ach, het waren andere tijden", of "hmja hij heeft gewoon verkeerd gekozen"? 20 jaar? 30? 40? ik kots op verjaring van misdaden. als het nou parkeerboetes waren o.i.d....
quote:Het was dan ook een oorlog...
Op maandag 8 september 2003 17:19 schreef dutch-mamma het volgende:
En wederom:
Mede dankzij deze mijnheer zijn er nog steeds mensen (en nabestaanden) die sinds 40-45 niet meer normaal konden gaan slapen vanwege de ellende die ze hebben meegemaakt.
quote:3e wereldlanden zijn vooralsnog een bodemloze put, daar kun je wel ged in blijven storten. Maar dat is een andere discussie
Op maandag 8 september 2003 16:33 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Nut zal het misschien niet hebben. Die opaatjes zullen nu niet meer zoveel uitrichten.
Mij gaat het meer om de principe dat iedereen gestraft moet worden die een strafbaar feit heeft gepleegt.
En jou geldkwestie kan je overal wel bij gebruiken.
Die 80 miljard voor de oorlog in Irak kan toch ook beter gespendeerd worden in de 3e wereldlanden??
Bekijk de situatie van de man. Die heeft bijna 60 jaar met de geachte gelopen/geleeft wat hij toen gedaan heeft. HOE SLOPEND DENK JE DAT DAT IS?
ik
op mensen die vinden dat hij NU nog de cel in moet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |