abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12318312
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:40 schreef Nyrem het volgende:
Een politie agent behoort: eerst waarschuwingsschoten af te vuren en dan in de benen te schieten (dat is standaard opleiding).

nog een artikel:

Marokkanen nemen zaak heel hoog op
BART MIDDELBURG

AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap in Nederland neemt het hoog op. Dat donderdagavond op het Mercatorplein in Amsterdam een 33-jarige Marokkaan werd doodgeschoten door een agent, was niet alleen 'zinloos politiegeweld', maar mogelijk ook 'discriminatie'. ''Dit was bewust moord,'' zegt Jamal Ftieh, voorzitter van het Komitee van Marokkaanse Arbeiders in Nederland.

Ten kantore van het Kman in de Ferdinand Bolstraat kwamen gisteravond naar aanleiding van de schietpartij vertegenwoordigers bijeen van alle denkbare Marokkaanse organisaties in Nederland, waaronder de Marokkaanse Studentenvereniging en de Stem van Marokkaanse Democraten in Nederland. Hun conclusie: ''Dit is al de derde keer dit jaar dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan wordt gebruikt. Dit is geen incident meer,'' aldus Ftieh.

De organisaties richtten, in een besloten vergadering, gisteravond een speciaal comité op, het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie'. Dat gelegenheidsplatform zal in elk geval op 16 augustus, volgende week zaterdag, een grote protestmars organiseren in Amsterdam tegen - in de ogen van de initiatiefnemers - discriminatoir geweld van de zijde van de politie.

De 33-jarige man die donderdagavond door de politie werd doodgeschoten, in de media tot nu toe aangeduid als 'Dries', heette Driss Arbib. Hij was, bevestigen zowel de politie als de Marokkaanse gemeenschap, geen bekende van de politie. ''Hij is ook niet betrokken geweest bij die rellen van een paar jaar geleden in de Mercatorbuurt tussen Marokkaanse jongeren en de politie,'' zegt Ftieh. ''Het ging toen echt om tieners, Arbib was al een dertiger.'' Arbib werkte volgens Ftieh al jaren op Schiphol.

Arbib kreeg donderdagavond in eethuis Warung Swietie op het Mercatorplein ruzie met een paar jongens. Hij kreeg een klap, ging naar huis om een mes te halen en toen hij terugkeerde was de gealarmeerde politie al gearriveerd. Een agent voelde zich zodanig door Arbib en diens mes bedreigd, dat hij zijn pistool trok en schoot. De rijksrecherche onderzoekt de zaak, zoals gebruikelijk als een politieman zijn wapen gebruikt.

Voor het Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie hoeft dat onderzoek eigenlijk niet: de uitslag staat toch al vast. ''Wat hier gebeurd is, is onbegrijpelijk; het was onnodig gebruik van een politiewapen.''

Er is nog een reden waarom de rijksrecherche in de ogen van het nieuwe comité eigenlijk niets hoeft te onderzoeken: ''De rijksrecherche is niet los te zien van de gewone politie. En de ervaring leert dat als de politie zelf onderzoek gaat doen, ze altijd tot de conclusie komt dat de politie heel fatsoenlijk en correct heeft gehandeld,'' zegt Ftieh.

En wat als straks uit het onderzoek van die rijksrecherche onomstotelijk blijkt dat de agent juist handelde? ''Dat kan niet,'' zegt Ftieh. ''De politie heeft alternatieven voor gericht schieten. In een moeilijke situatie kun je ook in iemands been schieten, maar er is op een hoogte van 1.70 meter geschoten, precies ter hoogte van zijn hart. Dat is bewust moord.''

© Het Paro

De Marokkaanse gemeenschap moet hun bek dicht houden met hun gejank over discriminatie, moord en politiegeweld.

Die eikel loopt naar huis om een mes te pakken en loopt daarmee op die agent af. Klaar. Als dat niet was gebeurt, was er niet geschoten. Wat een totale onzin weer om te gaan janken over discriminatie. Nee, als Dries blond was geweest en met een mes op oom agent was afgeschoten dan was er vast niet geschoten. Godsamme wat een simpele figuren weer zeg. Zum kotsen. Ze kunnen zich beter bezig gaan houden met de reden waarom zulke fijne gasten messen gaan halen bij een ruzie.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 10:56:12 #77
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12318361
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:50 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

De Marokkaanse gemeenschap moet hun bek dicht houden met hun gejank over discriminatie, moord en politiegeweld.

Nee, ik denk dat jij eens je mond moet houden en niet zo zwart-wit moet denken. Als je samen wil leven met mensen, wat ik me trouwens afvraag van jou, dan hoor je te luisteren naar problemen van een ander en zoek je samen naar een oplossing.

Jij stigmatiseert en criminaliseert iedereen die niet in jouw hoekje past.

quote:
Die eikel pakt loopt naar huis om een mes te pakken en loopt daarmee op die agent af. Klaar. Als dat niet was gebeurt, was er niet geschoten. Wat een totale onzin weer om te gaan janken over discriminatie.
Misschien, zou je alle getuigenverklaringen eens moeten lezen. Daarnaast zijn het ook de amsterdamse nederlanders en medebewoners/nederlandse vrienden van 'Driess' die dit beweren.
Misschien, is de wereld niet zo zwart-wit als je denkt.

Een conclusie trek je pas nadat alle feiten boven tafel zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 09-08-2003 10:56]

pi_12318364
Het is moord
Alsof op de benen mikken in iedere situatie mogelijk is

Mijn God , typical weer, hoor.
De Marokkaanse gemeenschap is in rep en roer.
(lekkere stemmingmakerij, alsof heel Marokkaans Nederland op zijn kop staat om de dood van een messentrekker)
Enkel en alleen omdat het een Marokkaan was, was het een Antilliaan, Chinees geweest had het ze geen reet uitgemaakt, maar nee nu is het ene broeder.
Dat de man ondanks waarschuwingen zijn mes niet liet vallen en bleef komen is natuurlijk een te verwaarlozen detail, het was zoals altijd weer een goeie knul, een schat, een lieverd, die nog geen vlieg kwaad deed, die alleen volkomen over de zeik gaat als iemand naar zijn meisje kijkt, iets wat iedere jongen zou doen tenslotte, men moet de vriendin wel met respect behandelen, dus kijken is NOT DONE, messentrekken wel.

Het wachten is op Abu Jahjah die dat weer lekker gaat uitmelken voor eigen doeleinden

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12318411
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:56 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat jij eens je mond moet houden en niet zo zwart-wit moet denken. Als je samen wil leven met mensen, wat ik me trouwens afvraag van jou, dan hoor je te luisteren naar problemen van een ander en zoek je samen naar een oplossing.

Jij stigmatiseert en criminaliseert iedereen die niet in jouw hoekje past.

En jij lult overal een kromme wending aan.
Zonder daarbij gehinderd te worden door enig realiteitsbesef. Nee, ik hoef niet samen te wonen met messentrekkers nee. En zeker niet als ze daarmee gaan staan zwaaien naar andere mensen en zelfs naar de politie.

Misschien zou je eens van je roze wolkje moeten komen en eens een keer de grote mensenwereld moeten binnengaan. Zou geen kwaad kunnen.

quote:
Misschien, zou je alle getuigenverklaringen eens moeten lezen. Daarnaast zijn het ook de amsterdamse nederlanders en medebewoners/nederlandse vrienden van 'Driess' die dit beweren.
Misschien, is de wereld niet zo zwart-wit als je denkt.
Misschien, moet je ze zelf ook eens lezen. En dus lezen dat die fijne gozer na een ruzie om een blik naar zijn vriendin een mes is gaan halen en daarmee gaat staan dreigen. Nou vraag ik je, HOE wil je dat gaan rechtlullen?

Als hij geen mes was gaan halen, was er niets gebeurt. NIET de zaken om gaan draaien knul.

quote:
Een conclusie trek je pas nadat alle feiten boven tafel zijn.
Waarom trek jij dan nu een conclusie?
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:18:10 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_12318618
quote:
Hun conclusie: ''Dit is al de derde keer dit jaar dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan wordt gebruikt. Dit is geen incident meer,'' aldus Ftieh.

De organisaties richtten, in een besloten vergadering, gisteravond een speciaal comité op, het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie'

Ergens dringt er dus iets niet door tot die mensen hč?

Echt waar, "ze" roepen het gewoon zelf over hun af dat er straks weer een tegenbeweging op gang komt. En dan een graadje erger. Omdat degene die daar toen gezicht aan gaf doodgeschoten is betekent niet dat alle verzet, verontwaardiging en aversie ineens weg is ofzo.

pi_12319523
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 10:56 schreef milagro het volgende:

Het wachten is op Abu Jahjah die dat weer lekker gaat uitmelken voor eigen doeleinden

Precies. Hetzelfde geleuter als altijd. Ze geven geen zak om die jongen maar het komt gewoon goed uit.
pi_12319631
Er moeten een paar nieuwe wetten worden ingevoerd, waarbij het verboden wordt om misbruik te maken van de term discriminatie.

Iemand creatief ervaring met recht?

pi_12319995
Kvin het eigenlijk wel een beetje een schande dat hij spreekt alsof hij de Marokkaanse gemeenschap presenteerd. Mij kan het me echt geen hol schelen dat het een Marokkaan was, hij had een wapen bij zich en was op dat moment crimineel bezig. Criminelen die doodgeschoten worden, daar heb ik, als Marokkaan, geen medelijden mee. Waarschijnlijk spreekt deze meneer voor alle criminele Marokkanen in A'dam -West, en niet voor de normale Marokkaan, die nemen dit incident namelijk helemaal niet hoog op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_12320067
quote:
Marokkanen nemen zaak heel hoog op

AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap in Nederland neemt het hoog op. Dat donderdagavond op het Mercatorplein in Amsterdam een 33-jarige Marokkaan werd doodgeschoten door een agent, was niet alleen 'zinloos politiegeweld', maar mogelijk ook 'discriminatie'. ''Dit was bewust moord,'' zegt Jamal Ftieh, voorzitter van het Komitee van Marokkaanse Arbeiders in Nederland.

Ten kantore van het Kman in de Ferdinand Bolstraat kwamen gisteravond naar aanleiding van de schietpartij vertegenwoordigers bijeen van alle denkbare Marokkaanse organisaties in Nederland, waaronder de Marokkaanse Studentenvereniging en de Stem van Marokkaanse Democraten in Nederland. Hun conclusie: ''Dit is al de derde keer dit jaar dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan wordt gebruikt. Dit is geen incident meer,'' aldus Ftieh.

De organisaties richtten, in een besloten vergadering, gisteravond een speciaal comité op, het 'Comité tegen zinloos politiegeweld en discriminatie'. Dat gelegenheidsplatform zal in elk geval op 16 augustus, volgende week zaterdag, een grote protestmars organiseren in Amsterdam tegen - in de ogen van de initiatiefnemers - discriminatoir geweld van de zijde van de politie.

Lees verder: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1060406475354.html

Het roepen van discriminatie, discriminatie is inderdaad een slechte zaak. Daar heeft het incident naar mijn mening ook niets mee te maken. Triest dat genoemde organisaties er een politiek slaatje uit proberen te slaan, aan de andere kant zijn dit volgens mij geen organisaties die veel aanhang onder de Marokkanen hebben, en die zeker niet als woordvoerder van de buurt kunnen worden beschouwd. Maar het populistische discriminatie, discriminatie zal helaas zeker gehoor vinden.
pi_12320078
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
Kvin het eigenlijk wel een beetje een schande dat hij spreekt alsof hij de Marokkaanse gemeenschap presenteerd. Mij kan het me echt geen hol schelen dat het een Marokkaan was, hij had een wapen bij zich en was op dat moment crimineel bezig. Criminelen die doodgeschoten worden, daar heb ik, als Marokkaan, geen medelijden mee. Waarschijnlijk spreekt deze meneer voor alle criminele Marokkanen in A'dam -West, en niet voor de normale Marokkaan, die nemen dit incident namelijk helemaal niet hoog op.
Dat denk ik ook.
Zeer stemmingmakend om over DE Marokkaanse gemeenschap in Nederland te praten weer, dus net zo goed van de krant die het zo in het artikel zet.

Op het plein was het na de herdenking ook onrustig, agenten werden met stenen bekogeld, maar trokken zich terug om ergere escalatie te voorkomen.
Ook niet echt het signaal dat dát soort oproerkraaiers nodig hebben, ze worden keer op keer bevestigd in hun "ons maak je niets" attitude.

pi_12320188
Kozzmic, als je een topic sluit omdat 'het wel past' in een ander topic (waar ik het in principe wel mee eens ben), dan is het ook wel aardig als je het even meldt in dat andere topic. Vooral als het gesloten (en door veel mensen niet opgemerkte topic) informatie bevat die relevant kan zijn voor de discussie.

'Doden Marokkaan discriminatoire moord'???

zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:21:45 #87
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_12320270
"DE Marokkaanse gemeenschap" mag eens flink van achteren genomen worden als ze dit gejank doorzetten. Ik word schijtziek van de onzin die ze dit keer verkondigen, als een van hun lieverdjes weer eens over de schreef gaat en iemand vermoord, dan hoor je ze niets zeggen, of je hoort ze nog als een bange hond piepen dat het de omstandigheden waren, en dat het echt niet helemaal zijn schuld was, en dat de grote boze nederlandse samenleving toch minstens driekwart van de schuld op zich zou moeten dragen.

Kijk, voorbeeld, Antillianen in Tilburg reageren geschokt op het feit dat een stel uit hun gemeenschap een jongen hebben overhoopgestoken. Een belangen organisatie erkent het probleem, vraagt om hulp, en geeft publiekelijk aan dat het een walgelijk daad is.
Geen gemekker, geen gezever, geen gekanker. Gewoon heel menselijk toegeven dat het een gruwelijke daad was en dat ze hulp van buitenaf nodig hebben.

iets dat ik nog nooit uit "De Marokkaanse gemeenschap" heb gehoord. En de nieuwste reactie uit die hoek is weer eens bedroevend triest. De volgende keer als een Marokkaan weer eens negatief in het nieuws komt, roepen alle blanke nederlandse kindertjes ook heel hard dat het een daad van discriminatie was. Dat die gemene moslim een hekel had aan dat arme nederlandse slachtoffer, omdat deze wit en nederlands was.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_12320286
dus volgens die vriendin richtte die Dries z'n mes op die arabier. Dan is hij nog steeds fout en had de agent recht om te schieten, om die arabier te beschermen dus.

Maar ik denk dat er zoveel verschillende variaties zijn op dit verhaal dat er waarschijnlijk nooit echt duidelijkheid komt over hoe het gegaan is.

De agent had idd beter kunnen schiten op de benen oid, maar als hij snel moet handelen dan kan hij misschien niet echt goed richten (wat ik cme kan voorstellen), en dat de kogel dan onbedoeld dodelijk was.

Maar dat die gast een 'mesje' van 20 cm op zak had vind ik ook helemaal fout.

pi_12320496
ik kan er niet mee zitten
50 % van de agenten heeft geen schietoefening gedaan of is gezakt voor het examen
maar crimminelen die met een mes gaan zwaaien hebben pech en krijgen de kogel.
in dit geval dodenlijk, jammer maar helaas voor hem
hard maar de waarheid
vanavond zullen er ook dooien vallen in hoorn
de politie is hiervan op de hoogte maar denk je dat die daar iets aan gaan doen??
ze kijken wel uit
als die er tussen gaan staan krijgen ze zelf de zooi over zich uitgekotst
als ik politie was was ik vanavond ziek of mijn auo wilde niet starten
ach crimminelen vragen er om
ik vind het pas erg als er een vrouw van 80 in elkaar wordt gebeukt voor haar pinpas of een beetje geld
de hele zooi turken marokkanen enz enz
oprotten
alleen nederlanders blijven
zogenaamde buitenlanders moeten kiezen !!!!
of je bent nederlander en je gedraagt je naar onze wetten normen en waarden
of je bent buitenlander en dan ga je maar terug waar je vandaan komt
er is niets tussen in
grijze gevallen zijn er niet meer !!!
pi_12320501
Nu wordt het dus weer op racisme gegooid
Wie had dat mes ook al weer? Juist!
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 13:53:31 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_12320625
Hier word ik ook een beetje woest van

''Dit is al de derde keer dit jaar dat door de politie zulk geweld tegen een Marokkaan wordt gebruikt. Dit is geen incident meer,''

Hou je bek toch en zie in dat het ook bv geen incidenten betreft met de disciminatie en intolerantie jegens gewone Hollanders hier in het land! Geen incidenten meer te noemen wat in de zwembaden gebeurt door die mafkezen!
En dan word er 3x hardhandig opgetreden door de politie, (die ook schijtziek worden van die vervelende marokkaantjes) en word er een hele protestmars georganiseerd

Ik zou bijna willen oproepen om naar die optocht te gaan, om daar ook luid te toeteren op het moment dat hun een moment stilte gaan houden op de dam.. Wellicht kunnen we nog gaan voetballen met wat kransen.
Maar die oproep mag ik niet plaatsen natuurlijk.. das discriminatie.

The truth was in here.
pi_12320651
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:53 schreef Bastard het volgende:
das discriminatie.
Maar ik doe zeker mee, het is de reinste onzin.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:13:42 #93
56671 Wous-XL
Doe mij er maar 2 ...
pi_12320822
Sorry maar hiermee bewijzen ze weer eens wat voor een kutvolkje ze zijn , als de volgende keer een nederlander wordt neergeknalt gaan we allemaal de straat op en roepen we ook discriminatie ...

Het is gewoon helemaal niet onderbouwt zo'n reactie van die gemeenschap en voordat je dan zoiets gaat roepen als discriminatie wat toch een ernstige beschuldiging was ( ik zeg was want blijkbaar heeft eht geen enkele betekenis meer..) moet je toch wel eerst alle feiten weten en ook de verklaring van de politieman die schoot ect serieus nemen .... en niet lulraak zoiets gaan roepen , wat ze toch al de gehele tijd doen als het 1 van hun betreft .

Het komt weer zover dalijk dat de politieman die schoot zijn ambt verliest met de nodige commotie en hij de zondebok is .. en fucking regering zegt overal ja op wat die marrokaanse gemeenschap eist want anders zouden er wel weer eens ontevreden mensjes kunnne zijn die zich dan gaan uiten in rellen e.d

Death is ThE BiggesT KicK of all That'S WhY theY Save it F0R ThE LasT ! [b]If I'm sick of me, I can only imagine how other people feel. [/b]
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:15:20 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_12320836
Of spugen en met stenen gooien, zoals 'ze' bij de stille tocht hier in Gouda deden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 14:16:10 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_12320842
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 14:15 schreef speknek het volgende:
Of spugen en met stenen gooien, zoals 'ze' bij de stille tocht hier in Gouda deden.
*noteert*
The truth was in here.
pi_12320907
Er zouden meer van dit soort agenten in Nederland moeten zijn, dan wordt de criminaliteit een stuk minder! yeeeeey kill the bastards!
pi_12320921
quote:
Politieman schiet verdachte neer in Amsterdam
Donderdag 24 juli 2003

AMSTERDAM (ANP) - Een Amsterdamse politieagent heeft donderdag een 36-jarige Amsterdammer neergeschoten. De agressieve man had kort voor het incident de collega van de politieman met een mes in het bovenlichaam gestoken........ een man met een mes op straat aan het zwaaien was, kwamen de agenten naar de Baarsjesweg. De politiemensen spraken de persoon aan, maar die reageerde agressief. De verdachte schopte onder meer tegen de politiebus, kwam op de politiemensen af en maakte stekende bewegingen.

De Amsterdammer raakte de agent in zijn bovenlichaam. Toen de verdachte stekende bewegingen in de richting van de andere diender bleef maken, trok deze zijn dienstwapem en schoot. Hij raakte de messentrekker in het bovenlichaam. Voor de steekpartij probeerden de agenten de man met pepperspray te overmeesteren en zijn mes af te pakken. Dat lukte niet.

Dit was een week eerder gebeurt , nog geen 500 meter verderop.......kan me voorstellen dat dit nog goed in het geheugen zit van die agent........
pi_12320955
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 14:22 schreef BloX het volgende:

[..]

Dit was een week eerder gebeurt , nog geen 500 meter verderop.......kan me voorstellen dat dit nog goed in het geheugen zit van die agent........

En hoeveel ophef werd hierover gemaakt.....?
Oh ja de messentrekker werd slechts aangeduid als Amsterdammer, en weliswaar OOK in het bovenlichaam geraakt, maar niet dood.
pi_12321476
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 14:25 schreef milagro het volgende:

[..]

En hoeveel ophef werd hierover gemaakt.....?
Oh ja de messentrekker werd slechts aangeduid als Amsterdammer, en weliswaar OOK in het bovenlichaam geraakt, maar niet dood.

Helemaal geen ophef, dit was een doodnormale Nederlander, dan mag het wel. Maar owee als je een allochtoon neerschiet, dan is het plotseling discriminatie.
pi_12321535
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Helemaal geen ophef, dit was een doodnormale Nederlander, dan mag het wel. Maar owee als je een allochtoon neerschiet, dan is het plotseling discriminatie.

sad but true...

zelfkennis ontbreekt nogal bij de marokkaanse gemeenschap, en dan ook bij die verenigingen.

Ik ben zelf half-turk, hierdoor ik heb nogal de neiging om me wat soepeler op te stellen naar buitenlanders, maar ik word er ook ziek van dat die marokkanen soms doen alsof het engeltjes zijn, maar heel veel zijn dat dus echt niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')