abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11984347

Welkom in deel 5 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.

Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :

  • www.chello.nl (Algemene info site)
  • www.upc.nl (Overzicht alle producten van UPC)
  • Prov.upc.nl (Installeren van oa mac gegevens op de server)
  • Webmail.chello.nl (Het versturen en bekijken van uw Chello email)
  • Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...)
  • Support site (Chello online support pagina)



  • Voor het controleren van je snelheid kun je terecht op www.Speedtest.nl of op Test.net.upc.nl


  • * Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.

    Let even op!

  • Hou het netjes....
  • Bashen op UPC mag je in KLB doen.
  • Vorige delen : 1, 2, 3, 4


    We hebben weer iets nieuws! Heb je vragen? Misschien ook voor een andere afdeling? Dan kun je nu al je vragen richten naar ...

    » fokforumdesk@chello.nl

    Hiermee hopen wij, het verschillende "e-mail adressen" probleem te hebben verholpen
    De e-mail's worden gelezen door Folko, Paul & mij.


    [Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 24-07-2003 15:20]

      donderdag 24 juli 2003 @ 13:41:14 #2
    29041 hyperfuzz
    foxtrot hotel
    pi_11984374
    Flat_Erik, is het ook bekend wanneer Chello een spamfilter gaat installeren? Tis echt om gek van te worden en het wordt alleen maar meer de laatste weken...
    yankee charlie dinges
    pi_11984421
    Ik kan mijn huisnummer en postcode wel mailen maar er staat al een afspraak met een monteur morgen... Die wil ik eerst ff afwachten om jullie een hoop werk te besparen... Is wel frustrerend
    pi_11984498
    Een spamfilter aan de kant van de provider is vaak erg lastig:

    Een makelaar is WEL geinsteresseerd in vage leningen
    Een apotheker in Viagra
    Een beheerde van een sex-site in russische pr0n concurrenten
    etc. etc.

    Alleen de 100% spam komt dan niet door, en dan nog houd je het 1 en ander wel over. Wat vaak veel beter is, is zelf een programma installeren. Die leert dan ook van wat jij wel en niet gewenst vind. Een mooie verzameling tips en programma's vind je op http://spam.pagina.nl

    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
      donderdag 24 juli 2003 @ 13:52:08 #5
    29041 hyperfuzz
    foxtrot hotel
    pi_11984706
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 13:45 schreef Super Snackman het volgende:
    Een spamfilter aan de kant van de provider is vaak erg lastig:
    Dat valt wel mee, toevallig ooit een accountje gehad bij MyRealbox.com (Novell test site), komt slechts 1 spammailtje per maand ofzo door, en die forward je dan naar abuse@..., klaar.
    yankee charlie dinges
    pi_11984827
    Ongeacht de onkunde van menig helpdesk personeelslid moet ik chello wel even bedanken voor het geweldige plus abbo!
    pi_11984846
    Heb ik geen ervaring mee, en hangt er denk ik ook van af wat voor spam je binnen krijgt. Ik krijg gemiddeld 30 spam-berichten per dag binnen op mijn Chello-account. Zo'n 50% wordt tegengehouden door mijn Anti-Spam-Programma.
    Kan me niet voorstellen dat een filter bij een provider dat beter doet.

    Het enige wat helpt:
    Niet iedere boerenlul je email geven
    NOOIT je emailadres online neerzetten/gebruiken bij formulieren
    Kies een emailadres die moeilijk te raden is (meer dan 15 tekens voor het @)
    Stuur geen berichten naar meerdere afzenders, voor je het weet sturen zij het door etc. etc.

    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11984848
    Overstappen van gewoon abonnee naar chello+

    Krijgen trouwe klanten ook 1 og andere korting als ze overstappen van gewone abonnee 49,95 euro naar chello+ voor 79,95 euro of moet je de volle mep betalen?

    Voor 69,95 per maand wil ik wel overgaan

    pi_11984874
    Ik raad je hiervoor het volgende gratis nummer aan: 0800 1872
    Die kunnen al je vragen beantwoorden. Ik zou het eerlijk gezegd niet ZEKER weten.

    edit: gekuist

    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11984959
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 13:56 schreef Super Snackman het volgende:
    Heb ik geen ervaring mee, en hangt er denk ik ook van af wat voor spam je binnen krijgt. Ik krijg gemiddeld 30 spam-berichten per dag binnen op mijn Chello-account. Zo'n 50% wordt tegengehouden door mijn Anti-Spam-Programma.
    Kan me niet voorstellen dat een filter bij een provider dat beter doet.
    Doet het wel beter, kijk maar is naar xs4all, werkt prima.
    Een spam filter is inderdaad een van de grote gemissen van chello...
    pi_11984961
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 13:56 schreef Bert_News het volgende:
    Overstappen van gewoon abonnee naar chello+

    Krijgen trouwe klanten ook 1 og andere korting als ze overstappen van gewone abonnee 49,95 euro naar chello+ voor 79,95 euro of moet je de volle mep betalen?

    Voor 69,95 per maand wil ik wel overgaan


    Mij hebben ze wijs gemaakt dat ik iig 1 maand voor 34,95 kan netten.
    Vraag het even goed na en hou zeker je afschriften goed in de gaten.
    Life is a crackwhore. And then you become one.
      donderdag 24 juli 2003 @ 14:02:04 #12
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11985023
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 14:00 schreef markvleth het volgende:

    [..]

    Doet het wel beter, kijk maar is naar xs4all, werkt prima.
    Een spam filter is inderdaad een van de grote gemissen van chello...


    Waarom zou een spamprogramma aan de providerkant beter werken dan bij mezelf? Mischien dat ze iets effectiever kunnen bouncen.
    Overigens zoals ik in mijn 2e reactie aangaf ligt het probleem van spam toch wel heel vaak bij de gebruiker. En zo'n ramp is het niet (zeker met kabelinternet) om continue een anti-spam-progsel te draaien.
    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11985149
    Erik, pleur het email adres ook ff bovenin

    @Konjo : mail maar gewoon, kijken we even en wachten we morgen eens af....


    ondersteuning op : fokforumdesk@chello.nl

    [Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 24-07-2003 14:17]

    pi_11985211
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 14:00 schreef BoRRuHG het volgende:

    [..]

    Mij hebben ze wijs gemaakt dat ik iig 1 maand voor 34,95 kan netten.
    Vraag het even goed na en hou zeker je afschriften goed in de gaten.


    ik werk er, 79.95 elke maand. No free rides anymore....

    34.95 = light abonnement : 300Kbps down, 64Kbps up.....langzaaaaaaam. maar het kan wel

    pi_11987359
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 14:06 schreef bluebit het volgende:
    Erik, pleur het email adres ook ff bovenin
    Done
    pi_11987395
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 14:08 schreef bluebit het volgende:

    [..]

    ik werk er, 79.95 elke maand. No free rides anymore....

    34.95 = light abonnement : 300Kbps down, 64Kbps up.....langzaaaaaaam. maar het kan wel


    1e maand plus idd voor 34,95
    quote:
    chello plus móet je hebben als snelheid voor jou van het allergrootste belang is. De ultieme breedbandsensatie, ook geschikt om meerdere computers tegelijk met het internet te verbinden.
    Je beleeft de eerste maand voor maar € 34,95.
    Bron : Chello
    pi_11987444
    Chello rulez de laatste tijd best wel
    Get more...
      donderdag 24 juli 2003 @ 15:26:24 #18
    1489 Super Snackman
    Is weer verliefd
    pi_11987459
    Vraag is of dat alleen geld bij een nieuwe afnamen of ook bij een upgrade. Ik zou dat zelf niet weten. Onze vriendelijk collega's van sales (0800 1872) weten het wel.
    Wil je dus zekerheid kan je altijd ff bellen...
    It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
    pi_11988327
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 15:23 schreef flat_erik het volgende:

    [..]

    1e maand plus idd voor 34,95
    [..]

    Bron : Chello


    oh, de zakken hooi daar...... ik moest gewoon de volle mep betalen. Bij een upgrade zul je dus wel gewoon de volle mep moeten betalen.
    pi_11989674
    Ik heb een thuisnetwerkje met mijn roomie. Het is opgebouwd met een hub, 2 netwerkkaarten in de Hostpc en een in de clientpc.
    Mijn pc is de Hostpc, die moet dus aan staan wil mijn roomie kunnen internetten.

    Ik wil echter dat de pc van mijn roomie de Hostpc wordt.
    Reden is dat hij vaker online is dan ik, ook 's nachts dus mijn pc met wel 24 uur per dag aan blijven. En dat heb ik liever niet meer.

    Nu is het Chello IP adress toegewezen aan een ingebouwde netwerkkaart (sja HP he) in mijn pc.

    Ik kan dus niet ff mijn 'chello' lankaart in zijn pc stoppen en voila.

    Hoe kan ik van zijn pc nou de host maken, want Chello 'bindt' het IP adres toch aan een spec. netwerkkaart?

    pi_11989982
    quote:
    Op donderdag 24 juli 2003 16:32 schreef cinnamongirl het volgende:
    Ik heb een thuisnetwerkje met mijn roomie. Het is opgebouwd met een hub, 2 netwerkkaarten in de Hostpc en een in de clientpc.
    Mijn pc is de Hostpc, die moet dus aan staan wil mijn roomie kunnen internetten.

    Ik wil echter dat de pc van mijn roomie de Hostpc wordt.
    Reden is dat hij vaker online is dan ik, ook 's nachts dus mijn pc met wel 24 uur per dag aan blijven. En dat heb ik liever niet meer.

    Nu is het Chello IP adress toegewezen aan een ingebouwde netwerkkaart (sja HP he) in mijn pc.

    Ik kan dus niet ff mijn 'chello' lankaart in zijn pc stoppen en voila.

    Hoe kan ik van zijn pc nou de host maken, want Chello 'bindt' het IP adres toch aan een spec. netwerkkaart?


    Klopt idd! Je ip adres is verbonden met het mac adres van je host (nic) en je modem.

    Je kan de Helpdesk bellen zodat deze informatie wordt vrijgegeven of je plugt de stekker in de andere pc en roept de pagina prov.upc..nl op!

    Je krijgt dan de volgende pagina te zien : "Uw Chello service installeren".
    Hiermee kun je je nieuwe mac adres doorgeven.

      vrijdag 25 juli 2003 @ 16:43:50 #22
    39297 Tichelaar
    4 8 15 16 23 42
    pi_12015204
    Is het al bekend wat er met de DHCP-server aan de hand was vannacht rond 3:15 uur. De computer van een vriend waar ik nu even ben kreeg toen een IP-nummer toegewezen in de range 10.63.x.x
    Asjemenou
    pi_12015454
    DHCP-server was de weg kwijt, hij deelde 10.*.*.* ip adressen uit, alsof je je overnieuw moest aanmelden.
    Probleem is reeds opgelost, alleen mensen met een 10 IP moeten het verkregen 10.*.*.* IP vrijgeven, modem resetten en pc overnieuw starten. Dan moet het weer werken.
    pi_12060748
    EEj mensen ik zit hier nu in de fillipijnen en nou heb ik geen inet meer thuis. Kan mijn pc dus niet meer bereiken. Kunnen jullie ff mijn modem uitlezen of die nog online is. Voordat ik ging was die namelijk ook al aan het bokken.

    Ik lees het hier wel ...

    groeten Heddock

    pi_12065001
    quote:
    Op maandag 28 juli 2003 08:53 schreef heddock het volgende:
    EEj mensen ik zit hier nu in de fillipijnen en nou heb ik geen inet meer thuis. Kan mijn pc dus niet meer bereiken. Kunnen jullie ff mijn modem uitlezen of die nog online is. Voordat ik ging was die namelijk ook al aan het bokken.

    Ik lees het hier wel ...

    groeten Heddock


    hmmm, was dit nu al gebeurt???? zo. nee : Heddock : stuur ff je Postcode en huisnummer (niet van je adres op de fillipijnen) naar fokforumdesk@chello.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')