Welkom in deel 4 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :
* Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
Let even op!
quote:Heb m, thxz... misschien later op de avond ok!
Op zondag 6 juli 2003 19:55 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
zal ik ook nog ff gaan bellen omdat mn verbinding normaal is?
heb je dat emailtje ontvangen? (als je geen tijd heb dan maakt t niet uit
)
quote:geen idee, lijkt me niet aan het signaal liggen, eerder een niet goed afgeschermde kabel. Controleer nog eens alle aansluitingen.
Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
Vraag 1, waardoor kan het zijn dat mijn modem na 6 maanden ineens de TV stoort als ik ga internetten?
quote:is wel bekend, echter werkt verre van altijd. mooi dat het bij jou wel helpt. Niet eens alle NICs hebben de mogelijkheid dit in te stellen.
Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
quote:?
Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
quote:Hoe bedoel je?
Vraagje, is Chello wel bestand tegen breedband-internet?
quote:Bullshit.. Standaard procedure hier om dat te controleren...
Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
quote:Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten
Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
quote:Network Interface Card
Op zondag 6 juli 2003 22:09 schreef Super Snackzus het volgende:
Jah dat moeilijk woord NIC, wat is dat eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 06-07-2003 23:04]
Uitleg over deze resultaten vindt u hier
Behaalde download snelheid:
1340 Kbit/sec
167.5 KByte/sec
20.9 x ISDN
De behaalde snelheid is:
perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
Postcode
3028**
IP adres
80.56.***.***
Tijdstip van de meting
2003-07-07 09:59:31
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer)
29.69 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer)
4973 Kbytes
Client software
Opera/7.11 (Windows NT 5.1; U) [en]
quote:Zie je mail...
Op maandag 7 juli 2003 14:46 schreef Lord_Palf het volgende:
erik had je toevallig nog gekeken voor die vriend van me?
*Binnenkort word de upload op het bbned netwerk zelfs verhoogd naar 1024 kilobit p/s dat is dus 128 kilobytes Per Seconde( - 10 % overhead )
BBNED is stevig aan het uitbreiden dus ik zou zeggen ,kijk ff of je ook bij hun aangesloten kan worden want,ook al heb je een contract bij chello kan je dat nu gewoon opzeggen ,chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!
Vraag aan de Chello gast
Heb ik gelijk?
Gaat er nog wat veranderen?
Waneer ga je voor BBNED werken>
quote:BS
chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
quote:welke laatste move : je denkbeeldige downloadlimiet?
Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!
Anyway, iedereen mag zelf zijn eigen ISP kiezen,maar het is niet de bedoeling dat je dit soort zaken hier post. We proberen hier mensen te helpen die problemen hebben met Chello. We zijn helaas niet gekwalificeerd om jou te helpen.
quote:Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
Op zondag 6 juli 2003 20:34 schreef flat_erik het volgende:[..]
Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten
quote:Tja misschien niet zo slim maar goed
Op maandag 7 juli 2003 21:41 schreef Chrizzly het volgende:[..]
Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
Laat dat blondje me 15 minuten wachten omdat ze aan andere medewerkers moest vragen waardoor dat zou kunnen komen en zegt me leuk dat de virusscanner te belastend was voor mijn net nieuwe computer. Dus ik maar snel opgehangen omdat ik mobiel belde en voor dat advies al 20 euro betaald had.
Wat ze bedoelde was misschien dat mijn virusscanner ook een firewall zou kunnen hebben, maar zeg dat dan. Verder dan "knipperen de lampjes" kwam ze zelf niet.
quote:ik draai hier al een half jaar nav2003 op 3 pc's en heb nog nooit problemen ermee gehad dat ie verbinding blokkeert ofzo...en die draait in principe helemaal standaard (heb alleen email checken uitgezet) dus het zijn eigenlijk de gebruikers die ervoor zorgen dat er niks meer werkt
Op maandag 7 juli 2003 21:44 schreef flat_erik het volgende:[..]
Tja misschien niet zo slim maar goed
Waar stond de nic toen op? automodus?
Komt regelmatig voor trouwens dan een virusscanner/ firewall ( Norton) de verbinding blokkeerd
quote:arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?
Op maandag 7 juli 2003 22:27 schreef flat_erik het volgende:
Pffff eindelijk de dag voorbij! Wat een wachtrij de hele dag![]()
Waarom belt iedereen dan tegelijkZelfs alle werkplekken waren bezit bij ons
quote:Ahum
Op maandag 7 juli 2003 22:33 schreef Lord_Palf het volgende:[..]
arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |