abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11603266

Welkom in deel 4 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.

Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :

• www.chello.nl (Algemene info site)
  • www.upc.nl (Overzicht alle producten van UPC)
  • Prov.upc.nl (Installeren van oa mac gegevens op de server)
  • Webmail.chello.nl (Het versturen en bekijken van uw Chello email)
  • Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...)
  • Support site (Chello online support pagina)

• Voor het controleren van je snelheid kun je terecht op www.Speedtest.nl of op Test.net.upc.nl

• * Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.

Let even op!

• Hou het netjes....
  • Bashen op UPC mag je in KLB doen.
  • Vorige delen : 1, 2, 3

pi_11603361
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 19:55 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

zal ik ook nog ff gaan bellen omdat mn verbinding normaal is?

heb je dat emailtje ontvangen? (als je geen tijd heb dan maakt t niet uit )

Heb m, thxz... misschien later op de avond ok!
    pi_11603559
    Blokstoring Drachten... Terayon platform
    pi_11603616
    Vraag 1, waardoor kan het zijn dat mijn modem na 6 maanden ineens de TV stoort als ik ga internetten?
    Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
    Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
    pi_11603647
    Vraagje, is Chello wel bestand tegen breedband-internet?
    pi_11604258
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 20:08 schreef Chrizzly het volgende:
    Vraag 1, waardoor kan het zijn dat mijn modem na 6 maanden ineens de TV stoort als ik ga internetten?
    geen idee, lijkt me niet aan het signaal liggen, eerder een niet goed afgeschermde kabel. Controleer nog eens alle aansluitingen.
    quote:
    Vraag 2, waarom wist niemand bij de chello helpdesk dat je je netwerkkaart op 10mbit half duplex moet zetten bij een motorola surfboard omdat je anders steeds je verbinding verliest waardoor je je modem moet resetten. (kostte me 2,5 maand om hier achter te komen).
    is wel bekend, echter werkt verre van altijd. mooi dat het bij jou wel helpt. Niet eens alle NICs hebben de mogelijkheid dit in te stellen.
    quote:
    Vraag 3, waarom zitten er ook mensen bij de helpdesk die echt geen verstand van computers hebben.
    ?
    quote:
    Vraagje, is Chello wel bestand tegen breedband-internet?
    Hoe bedoel je?
    Het Chello netwerk is ondertussen zo aangepast dat binnen het netwerk van chello het praktisch niet meer voorkomt dat het aantal gebruikers invloed heeft op de snelheid binnen het Chello netwerk.
    Dus ja, het chello netwerk is wel prima op orde. Hier in Nijmegen maakt ook de Universiteit gebruik van het chello netwerk en de studenten van daar hebben een 8 Mbit up EN down verbinding. Capaciteit is er dus voldoende.
    pi_11604320
    quote:
    Bullshit.. Standaard procedure hier om dat te controleren...
    pi_11604355
    quote:
    Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten
      zondag 6 juli 2003 @ 22:09:26 #9
    3226 Super Snackzus
    -*Super Snackzus*-
    pi_11606534
    Jah dat moeilijk woord NIC, wat is dat eigenlijk?
    pi_11607644
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 22:09 schreef Super Snackzus het volgende:
    Jah dat moeilijk woord NIC, wat is dat eigenlijk?
    Network Interface Card
    Je netwerkaart...

[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 06-07-2003 23:04]

maandag 7 juli 2003 @ 10:00:52 #11
    38305 iemoe
    ~Cruising Voodoo Doll~
    pi_11613192

Resultaten download test

Uitleg over deze resultaten vindt u hier
    Behaalde download snelheid:
    1340 Kbit/sec

167.5 KByte/sec

20.9 x ISDN
    De behaalde snelheid is:
    perfect
    Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Postcode
    3028**
    IP adres
    80.56.***.***
    Tijdstip van de meting
    2003-07-07 09:59:31
    Tijdsduur van download
    (minus tijd opvullen TCP buffer)
    29.69 seconden
    Bestandsgrootte
    (minus TCP buffer)
    4973 Kbytes
    Client software
    Opera/7.11 (Windows NT 5.1; U) [en]

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
    pi_11615939
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 10:00 schreef iemoe het volgende:
    -test-
      maandag 7 juli 2003 @ 14:46:22 #13
    16644 Lord_Palf
    vakantie :)
    pi_11619262
    erik had je toevallig nog gekeken voor die vriend van me?
    pi_11619583
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 14:46 schreef Lord_Palf het volgende:
    erik had je toevallig nog gekeken voor die vriend van me?
    Zie je mail...
    pi_11620361
    Waneer gaat Chello nou eens echt internet leveren ,dit geld trouwens voor veel kabelproviders.
    Nu is er dan chello plus ,voor een idioot bedrag een schamele 40 KS upload!. en 3 Mbit down ( das op zich wel goed! )
    Kijk eens naar het onderstaande plaatje wat ik heb gemaakt ,dit is een tabelltje van de chello website waar ik nog wat aan heb toegevoegd namelijk ADSL van BBNED en dan zie je dat het verhaaltje van Chello een beetje duur is ,dit is geen bashen maar dit is de pure waarheid

*Binnenkort word de upload op het bbned netwerk zelfs verhoogd naar 1024 kilobit p/s dat is dus 128 kilobytes Per Seconde( - 10 % overhead )
    BBNED is stevig aan het uitbreiden dus ik zou zeggen ,kijk ff of je ook bij hun aangesloten kan worden want,ook al heb je een contract bij chello kan je dat nu gewoon opzeggen ,chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
    Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!

Vraag aan de Chello gast

Heb ik gelijk?
    Gaat er nog wat veranderen?
    Waneer ga je voor BBNED werken>

maandag 7 juli 2003 @ 16:19:00 #16
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_11621580
    nee hoor geen keiharde getallen bij chello alleen op de lichtste an anagezien ja daarnaartoe moet overstappen is dat geen contractbreuk en bij adsl moet je er ook nog altijd de kosten van een pn telefoonlijn bij optellen e.d.
    pi_11622174
    zoals reeds gezegd is :
    geen download limiet tenzij je naar light overstapt.
    quote:
    chello heeft namelijk de faire use policy aan de kant geschoven en overal keiharde download limieten opgezet en dat is contractbreuk!
    BS
    Je hoort iets over een download limiet en begint meteen te bleren.
    quote:
    Chello is na de laatste move in ieder geval hard EXIT bij mij hoewel ik nooit zoveel problemen heb gehad,de upload is gewoon veel te mager!
    welke laatste move : je denkbeeldige downloadlimiet?

Anyway, iedereen mag zelf zijn eigen ISP kiezen,maar het is niet de bedoeling dat je dit soort zaken hier post. We proberen hier mensen te helpen die problemen hebben met Chello. We zijn helaas niet gekwalificeerd om jou te helpen.

pi_11627989
    Duidelijk

GVD wat is het druk

pi_11628816
    quote:
    Op zondag 6 juli 2003 20:34 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Dan wil jij het verstand van de gemiddelde beller niet eens weten

Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
    Laat dat blondje me 15 minuten wachten omdat ze aan andere medewerkers moest vragen waardoor dat zou kunnen komen en zegt me leuk dat de virusscanner te belastend was voor mijn net nieuwe computer. Dus ik maar snel opgehangen omdat ik mobiel belde en voor dat advies al 20 euro betaald had.
    Wat ze bedoelde was misschien dat mijn virusscanner ook een firewall zou kunnen hebben, maar zeg dat dan. Verder dan "knipperen de lampjes" kwam ze zelf niet.
    pi_11628886
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 21:41 schreef Chrizzly het volgende:

[..]

Wat ik met die opmerking bedoelde was, dat ik toen ik mijn modem had dat kreng 3x per dag moest resetten omdat mijn netwerkkaart niet op 10mbit half duplex stond.
    Laat dat blondje me 15 minuten wachten omdat ze aan andere medewerkers moest vragen waardoor dat zou kunnen komen en zegt me leuk dat de virusscanner te belastend was voor mijn net nieuwe computer. Dus ik maar snel opgehangen omdat ik mobiel belde en voor dat advies al 20 euro betaald had.
    Wat ze bedoelde was misschien dat mijn virusscanner ook een firewall zou kunnen hebben, maar zeg dat dan. Verder dan "knipperen de lampjes" kwam ze zelf niet.

Tja misschien niet zo slim maar goed
    Waar stond de nic toen op? automodus?
    Komt regelmatig voor trouwens dan een virusscanner/ firewall ( Norton ) de verbinding blokkeerd
      maandag 7 juli 2003 @ 21:49:41 #21
    16644 Lord_Palf
    pi_11629020
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 21:44 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Tja misschien niet zo slim maar goed
    Waar stond de nic toen op? automodus?
    Komt regelmatig voor trouwens dan een virusscanner/ firewall ( Norton ) de verbinding blokkeerd

ik draai hier al een half jaar nav2003 op 3 pc's en heb nog nooit problemen ermee gehad dat ie verbinding blokkeert ofzo...en die draait in principe helemaal standaard (heb alleen email checken uitgezet) dus het zijn eigenlijk de gebruikers die ervoor zorgen dat er niks meer werkt en mn netwerkkaart stond standaard ook al op 10mbit half duplex (winxp)
    (duurde alleen een week voordat ik doorhad hoe ik t moest delen onder xp (onder 2000 hoefde ik niet eens iets in te stellen op ip range na ))
    pi_11629177
    waarom gaat alles hier in het buitengebied zo fucking traag!
    en bij m'n broer die in het centrum van dit gehucht woont gaat het wel snel
    overal moet het even goed zijn
    pi_11630033
    Pffff eindelijk de dag voorbij! Wat een wachtrij de hele dag
    Waarom belt iedereen dan tegelijk Zelfs alle werkplekken waren bezit bij ons
      maandag 7 juli 2003 @ 22:33:10 #24
    16644 Lord_Palf
    pi_11630157
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 22:27 schreef flat_erik het volgende:
    Pffff eindelijk de dag voorbij! Wat een wachtrij de hele dag
    Waarom belt iedereen dan tegelijk Zelfs alle werkplekken waren bezit bij ons
    arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?
    pi_11630493
    quote:
    Op maandag 7 juli 2003 22:33 schreef Lord_Palf het volgende:

[..]

arme jij...moest je een keer werken voor je geld ipv fokken en gamen?

Ahum
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')