Welkom in deel 2 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :
* Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
Hou het netjes....
Het vorige deel vind je hier : [Chello] Uw online helpdesk... U mag het zeggen...
[Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 19-05-2003 23:49]
quote:Hier heb ik ook last van, maar dan zo om de 15 minuten...
kheb de laatste tijd (+/- 3 dagen) last van de verbinding die wegvalt voor 1 minuut ofzo.
gebeurt ongeveer om het uur. Meestal reset ik de modem en dan werkt alles weer maar toch het blijft irritant.
Tot 4-5 dagen geleden werkte alles perfect.. en ik heb geen hard/software geinstalled ofzo
bij deze
En...waarom heeft chello de reclame dat ze 2x zo snel zijn als KPN
Waarom mag robijn niet zeggen dat ze zachter zijn dan Omo?
Waarom is de upload maar 15K/s
Waarom moet je standaard >30mins aan de foon hangen voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt?
laatste meebie iets té veel vant slechte
quote:Als het maar werkt he? Bij mij werkt het ook, maar kijk maar voor de pingstatistieken in het vorige topic...
Op dinsdag 20 mei 2003 10:06 schreef Lord_Palf het volgende:
gister is bij mij de monteur langsgeweest...alles nagemeten enzo..perfecte verbinding
ging ie bellen waar het aan kon liggen..gozer die die belde ging mn modem in de gaten houden...bleek dat ik zo een goeie verbinding had dat ie dat nog nooit had gezien...(heb vroeger wel beter gehad) en ineens gaat mn verbinding weg...teveel packet errors (wtf het ook mag wezen..)
kreeg ik een andere modem zou half uurtje duren voordat ik weer internet zou hebben dan monteur ging weer en zou later terugbellen
belt ie half uur later op dat mn modem offline is (bleek stuk te zijn ofzo) weer andere modem..kwartiertje wachten en weer internet en nu wel goed(al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
was weer perfecte service van chello(heb in de 5/6 jaar dat ik internet heb 1x10 minuten geen internet gehad en 1 keer 2 dagen door en storing. Voor mij dus nog lang geen reden om over te stappen op adsl.
quote:misschien moet je het goede nummer draaien
Waarom moet je standaard >30mins aan de foon hangen voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt?
quote:Tuurlijk
Op dinsdag 20 mei 2003 10:11 schreef Aneurism het volgende:
Zou ik antwoord mogen op mijn vraag in het vorige topic?
quote:Al sla je me dood! Dit zijn meer dingen voor de hoger gelegen afdelingen.
Op maandag 19 mei 2003 12:48 schreef Aneurism het volgende:[..]
Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
quote:Nee. Wat voor modem heb je? Alles wordt automatisch via de DHCP toegewezen.
Op maandag 19 mei 2003 20:51 schreef Aneurism het volgende:
Is er ook een manier om een ander iprange te krijgen? Ik heb namelijk een tijdje een iprange gehad die dit probleem niet heeft...![]()
quote:daar is momenteel weer vertraging, wordt aan gewerkt
Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
quote:Ja en ze hebben een kabel naar de overkant gegooid
Op maandag 19 mei 2003 12:48 schreef Aneurism het volgende:Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
quote:Dus een snelheid van 200 ?? waar had jij dan die monteur voor nodig
Op dinsdag 20 mei 2003 10:06 schreef Lord_Palf het volgende:
(al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
quote:Een doscis... geloof ik.. of een moterola... Is het niet mogelijk om mijn SID wachtwoord te wijzigen? Het is op het Moterola platform mogelijk om een andere lease te verstrekken...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:05 schreef flat_erik het volgende:[..]
Tuurlijk
[..]Al sla je me dood! Dit zijn meer dingen voor de hoger gelegen afdelingen.
[..]Nee. Wat voor modem heb je? Alles wordt automatisch via de DHCP toegewezen.
quote:waarom zou je?????? En nee, kan niet gewijzigd worden, is unieke code en hoort bij je account
... Is het niet mogelijk om mijn SID wachtwoord te wijzigen?
en inderdaad wordt bij een Motorola eurodocsis modem het IP automatisch via DHCP verkregen.
Bij Docsis platform kan inderdaad de lease tijd anders ingesteld worden, ach ja, de een wil de lease voor een week, de ander een half jaar......zucht.
@flat_erik : groeten uit Nijmegen!
quote:Hallo??? Zucht?! Pingtijden van 400 ms in bepaalde ipranges, welke gamer wil dat nou? Terwijl het wel goed kan, als je in de goede ip range zit.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:44 schreef bluebit het volgende:[..]
waarom zou je?????? En nee, kan niet gewijzigd worden, is unieke code en hoort bij je account
en inderdaad wordt bij een Motorola eurodocsis modem het IP automatisch via DHCP verkregen.
Bij Docsis platform kan inderdaad de lease tijd anders ingesteld worden, ach ja, de een wil de lease voor een week, de ander een half jaar......zucht.
@flat_erik : groeten uit Nijmegen!
Het wachtwoord van mijn "Sid" of gebruikers account is in de afgelopen 4 dagen 5 keer gewijzigd... Als ik hierdoor in een andere iprange zou komen, GRAAG...
Ik wil gewoon uit die iprange gekicked worden en terug in een iprange waar wel de bandwith capacity is ingekocht bij level3.net. Of waar geen te grote groep users is aangemeld op een kaart/node waar er eigenlijk 150 op mogen zitten.... -.-
quote:momenteel zijn er wel problemen met de verbinding naar de VS toe, wordt aan gewerkt.
Ik wil gewoon uit die iprange gekicked worden en terug in een iprange waar wel de bandwith capacity is ingekocht bij level3.net. Of waar geen te grote groep users is aangemeld op een kaart/node waar er eigenlijk 150 op mogen zitten.... -.-
[UPDATE]
problemen met level3 (VS verbinding) zijn opgelost.
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 12:35]
quote:Dat probleem doet zich elke avond tussen 6 en 11 voor, het is dus onmogelijk dat je dat nu test... Maar ik hou je vanavond op de hoogte.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:06 schreef bluebit het volgende:[..]
momenteel zijn er wel problemen met de verbinding naar de VS toe, wordt aan gewerkt.
En volgens mij praten we over een andere SID???
Waar woon jij trouwens (als jij aanneemt dat er teveel mensen op een node zitten)?[UPDATE]
problemen met level3 (VS verbinding) zijn opgelost.
* interferentie : vooral door bakkies (zendapparatuur, zendpiraten)
om dat uit te zoeken, moet je de volgende organisatie hebben :
Divisie Telecom (het oude "radio controle dienst") 0900-8991151
* interferentie van elektronische apparaten die rond die tijd aanspringen
(Aquariums zijn nog wel eens dingen die dit kunnen veroorzaken)
* Is het zo dat je die verbinding ook op andere tijdstippen gebruikt en dan merkbaar beter is? (ik neem aan van wel.)
* Bij UPC kunnen ze het signaal wel volgen (als je motorola of terayon modem hebt) en kunnen ze ook in de historie kijken. Maakt de zaken misschien duidelijker.
* eventueel kunnen ze ook op zoek gaan naar grootverbruikers van data die over dezelfde lijn gaan.
maar ja, laat het maar weten vanavond, of geef me ff je chello mail adres
[Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 15:16]
Goddammit!
Ik zit nu al ruim een maand met een waardeloze verbinding!
Eerst wordt beweerd dat het aan mijzelf ligt; na een paar dagen komen ze er achter dat het signaal te zwak is. Komt er weer een week later pas een monteur die het wandcontactdoosje vervangt, de coax kabel wat stript, de boel weer aansluit en zegt dat als het zo blijft dit komt doordat het kastje niet stevig genoeg in de muur zit vastgeschroefd
Okee; je reinste bullshit natuurlijk.
Problemen zijn er nog steeds. Weer bellen. Krijg je een of andere pino die niks van me aan wilt nemen. (Mijn conclusie was dat mijn kabelmodem het aan het begeven was.) Na lang puffen en steunen speelt die knar het door aan de 2e lijn. Zijn we weer een paar dagen verder. Krijg ik een of ander half Nederlands pratend figuur aan de lijn. Deze komt tot de conclusie dat het aan de coax kabel van de transmitter naar het modem toe ligt.
Weer een paar dagen wachten tot er, totaal onverwacht en dus zonder afspraak, een monteur aan mn deur staat. Gelukkig was ik ziek thuis. Deze levert vervolgens een nieuwe transmitter en coax kabel af, maar achteraf blijkt dit ook niet de oplossing. Weer bellen; weer door naar de 2e lijn om uiteindelijk weer een paar dagen later de mededeling te krijgen dat het volgens hun door het modem komt; modemruil dus.
Hiervoor zou ik nog gebeld worden om een afspraak te maken met de monteur.
Nu zijn we inmiddels weer een paar dagen verder, ben ik nog steeds niet gebeld en lijkt mijn verbinding inmiddels meer op een stoplicht dat de voorkeur aan rood geeft dan zoals het hoort. Chello helpdesk bellen, maar deze gasten kunnen niets voor je betekenen daar je zelf nooit met de 2e lijn mag spreken. 'Ja meneer u wordt deze week nog gebeld.'
Het is dat ze de enige kabelaar in Rotterdam zijn en ik, wanneer de boel werkt, er zeer tevreden over ben, maar zodra je problemen krijgt met Chello is het huilen met de pet op.
Mijn vraag:
Wanneer wordt ik eindelijk opgebeld voor mijn modemruil, want nu is mijn verbinding inmiddels helemaal overleden!
quote:Mail je postcode inc. huisnummer en achternaam ff naar Flat_erik@fok.nl. Zoek het vanavond na 6'n ff uit.
Op dinsdag 20 mei 2003 16:02 schreef BoRRuHG het volgende:
Ok; mijn lange verhaal:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |