abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10549829

 

Welkom in deel 2 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
 
 

Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :

  • www.chello.nl (Algemene info site)
  • www.upc.nl (Overzicht alle producten van UPC)
  • Prov.upc.nl (Installeren van oa mac gegevens op de server)
  • Webmail.chello.nl (Het versturen en bekijken van uw Chello email)
  • Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...)
  • Support site (Chello online support pagina)

  •  
     
  • Voor het controleren van je snelheid kun je terecht op www.Speedtest.nl of op Test.net.upc.nl

  •  
     

    * Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
     
    Hou het netjes....
    Het vorige deel vind je hier : [Chello] Uw online helpdesk... U mag het zeggen...

    [Dit bericht is gewijzigd door flat_erik op 19-05-2003 23:49]

      maandag 19 mei 2003 @ 23:04:56 #2
    35001 Sovereign
    is meester in de rechten
    pi_10549904
    Sinds wanneer is reclame voor het wanproduct Chello toegestaan?
    pi_10549950
    Spam
    www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
    pi_10549984
    spam ja
    pi_10549988
    Ik heb een klacht, chello werkt nu al voor 3 weken non-stop, is dat normaal?
    "Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
      maandag 19 mei 2003 @ 23:31:55 #6
    37243 Salteh
    Oi! Oi! Niii!
    pi_10550662
    quote:
    kheb de laatste tijd (+/- 3 dagen) last van de verbinding die wegvalt voor 1 minuut ofzo.
    gebeurt ongeveer om het uur. Meestal reset ik de modem en dan werkt alles weer maar toch het blijft irritant.
    Hier heb ik ook last van, maar dan zo om de 15 minuten...
    In Rotterdam..

    Tot 4-5 dagen geleden werkte alles perfect.. en ik heb geen hard/software geinstalled ofzo

    ...
      maandag 19 mei 2003 @ 23:34:27 #7
    9761 5chaap2k
    JoSchaap (fluitje!)
    pi_10550711
    mijn sjello doet het niet!
    |- Is ook een tweakert *O* -|- Overal: JoSchaap :w behalve hier :+ -| |- pjoeturtje: Inventaris -| |- Speelhokje :Y) -|
    pi_10550737
    ah kan ik hier klagen over dat ik 2maal voor nix afgesloten ben en daardoor in totaal 5!! dagen geen internet heb gehad!

    bij deze

    pi_10552058
    Waarom staat er op de site als je je I-net weer aan kunt sluitennadat je der een week of 3 bent uitgeweest (onze schuld uiteraard ) dat je 24/7 online bent?

    En...waarom heeft chello de reclame dat ze 2x zo snel zijn als KPN
    Waarom mag robijn niet zeggen dat ze zachter zijn dan Omo?

    Waarom is de upload maar 15K/s

    Waarom moet je standaard >30mins aan de foon hangen voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt?

    laatste meebie iets té veel vant slechte

      dinsdag 20 mei 2003 @ 10:06:23 #10
    16644 Lord_Palf
    vakantie :)
    pi_10554188
    gister is bij mij de monteur langsgeweest...alles nagemeten enzo..perfecte verbinding
    ging ie bellen waar het aan kon liggen..gozer die die belde ging mn modem in de gaten houden...bleek dat ik zo een goeie verbinding had dat ie dat nog nooit had gezien...(heb vroeger wel beter gehad) en ineens gaat mn verbinding weg...teveel packet errors (wtf het ook mag wezen..)
    kreeg ik een andere modem zou half uurtje duren voordat ik weer internet zou hebben dan monteur ging weer en zou later terugbellen
    belt ie half uur later op dat mn modem offline is (bleek stuk te zijn ofzo) weer andere modem..kwartiertje wachten en weer internet en nu wel goed (al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
    was weer perfecte service van chello (heb in de 5/6 jaar dat ik internet heb 1x10 minuten geen internet gehad en 1 keer 2 dagen door en storing. Voor mij dus nog lang geen reden om over te stappen op adsl.
    pi_10554286
    Zou ik antwoord mogen op mijn vraag in het vorige topic?
    pi_10554362
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 10:06 schreef Lord_Palf het volgende:
    gister is bij mij de monteur langsgeweest...alles nagemeten enzo..perfecte verbinding
    ging ie bellen waar het aan kon liggen..gozer die die belde ging mn modem in de gaten houden...bleek dat ik zo een goeie verbinding had dat ie dat nog nooit had gezien...(heb vroeger wel beter gehad) en ineens gaat mn verbinding weg...teveel packet errors (wtf het ook mag wezen..)
    kreeg ik een andere modem zou half uurtje duren voordat ik weer internet zou hebben dan monteur ging weer en zou later terugbellen
    belt ie half uur later op dat mn modem offline is (bleek stuk te zijn ofzo) weer andere modem..kwartiertje wachten en weer internet en nu wel goed (al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
    was weer perfecte service van chello (heb in de 5/6 jaar dat ik internet heb 1x10 minuten geen internet gehad en 1 keer 2 dagen door en storing. Voor mij dus nog lang geen reden om over te stappen op adsl.
    Als het maar werkt he? Bij mij werkt het ook, maar kijk maar voor de pingstatistieken in het vorige topic...
    pi_10555518
    quote:
    Waarom moet je standaard >30mins aan de foon hangen voordat je eindelijk iemand aan de lijn krijgt?
    misschien moet je het goede nummer draaien
    gemiddelde wachttijd bij UPC is 4 minuten (LEES : Gemiddeld). Zelf heb ik echter nog nooit langere wachttijden gezien dan 15 minuten.....en da's hoogstzelden. Vroeger schijnt dat wel anders geweest te zijn, misschien doel je dus op situaties van jaren geleden.
    pi_10555543
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 10:11 schreef Aneurism het volgende:
    Zou ik antwoord mogen op mijn vraag in het vorige topic?
    Tuurlijk
    quote:
    Op maandag 19 mei 2003 12:48 schreef Aneurism het volgende:

    [..]

    Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?


    Al sla je me dood! Dit zijn meer dingen voor de hoger gelegen afdelingen.
    quote:
    Op maandag 19 mei 2003 20:51 schreef Aneurism het volgende:
    Is er ook een manier om een ander iprange te krijgen? Ik heb namelijk een tijdje een iprange gehad die dit probleem niet heeft...
    Nee. Wat voor modem heb je? Alles wordt automatisch via de DHCP toegewezen.
    pi_10555644
    quote:
    Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?
    daar is momenteel weer vertraging, wordt aan gewerkt
    pi_10555674
    quote:
    Op maandag 19 mei 2003 12:48 schreef Aneurism het volgende:

    Zeg weet jij trouwens wat meer over de verbindingen naar USA? Er was in november tot maart een brakke verbinding naar usa van 7 uur tot 11 uur in de avond, in maart was het echter opgelost... Hebben ze eindelijk wat meer capacity gekocht bij level3.net en blijft dat zo?


    Ja en ze hebben een kabel naar de overkant gegooid
    pi_10556195
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 10:06 schreef Lord_Palf het volgende:
    (al is mn downloadsnelheid wel van 200+ naar +/- 150 gegaan sinds die monteur weg is)
    Dus een snelheid van 200 ?? waar had jij dan die monteur voor nodig
    pi_10556601
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 11:05 schreef flat_erik het volgende:

    [..]

    Tuurlijk
    [..]

    Al sla je me dood! Dit zijn meer dingen voor de hoger gelegen afdelingen.
    [..]

    Nee. Wat voor modem heb je? Alles wordt automatisch via de DHCP toegewezen.


    Een doscis... geloof ik.. of een moterola... Is het niet mogelijk om mijn SID wachtwoord te wijzigen? Het is op het Moterola platform mogelijk om een andere lease te verstrekken...
    pi_10556712
    quote:
    ... Is het niet mogelijk om mijn SID wachtwoord te wijzigen?
    waarom zou je?????? En nee, kan niet gewijzigd worden, is unieke code en hoort bij je account

    en inderdaad wordt bij een Motorola eurodocsis modem het IP automatisch via DHCP verkregen.

    Bij Docsis platform kan inderdaad de lease tijd anders ingesteld worden, ach ja, de een wil de lease voor een week, de ander een half jaar......zucht.

    @flat_erik : groeten uit Nijmegen!

    pi_10557077
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 11:44 schreef bluebit het volgende:

    [..]

    waarom zou je?????? En nee, kan niet gewijzigd worden, is unieke code en hoort bij je account

    en inderdaad wordt bij een Motorola eurodocsis modem het IP automatisch via DHCP verkregen.

    Bij Docsis platform kan inderdaad de lease tijd anders ingesteld worden, ach ja, de een wil de lease voor een week, de ander een half jaar......zucht.

    @flat_erik : groeten uit Nijmegen!


    Hallo??? Zucht?! Pingtijden van 400 ms in bepaalde ipranges, welke gamer wil dat nou? Terwijl het wel goed kan, als je in de goede ip range zit.

    Het wachtwoord van mijn "Sid" of gebruikers account is in de afgelopen 4 dagen 5 keer gewijzigd... Als ik hierdoor in een andere iprange zou komen, GRAAG...

    Ik wil gewoon uit die iprange gekicked worden en terug in een iprange waar wel de bandwith capacity is ingekocht bij level3.net. Of waar geen te grote groep users is aangemeld op een kaart/node waar er eigenlijk 150 op mogen zitten.... -.-

    pi_10557396
    quote:
    Ik wil gewoon uit die iprange gekicked worden en terug in een iprange waar wel de bandwith capacity is ingekocht bij level3.net. Of waar geen te grote groep users is aangemeld op een kaart/node waar er eigenlijk 150 op mogen zitten.... -.-
    momenteel zijn er wel problemen met de verbinding naar de VS toe, wordt aan gewerkt.
    En volgens mij praten we over een andere SID???
    Waar woon jij trouwens (als jij aanneemt dat er teveel mensen op een node zitten)?

    [UPDATE]
    problemen met level3 (VS verbinding) zijn opgelost.

    [Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 12:35]

    pi_10561003
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 12:06 schreef bluebit het volgende:

    [..]

    momenteel zijn er wel problemen met de verbinding naar de VS toe, wordt aan gewerkt.
    En volgens mij praten we over een andere SID???
    Waar woon jij trouwens (als jij aanneemt dat er teveel mensen op een node zitten)?

    [UPDATE]
    problemen met level3 (VS verbinding) zijn opgelost.


    Dat probleem doet zich elke avond tussen 6 en 11 voor, het is dus onmogelijk dat je dat nu test... Maar ik hou je vanavond op de hoogte.
    pi_10562312
    kan meerdere oorzaken hebben :

    * interferentie : vooral door bakkies (zendapparatuur, zendpiraten)
    om dat uit te zoeken, moet je de volgende organisatie hebben :
    Divisie Telecom (het oude "radio controle dienst") 0900-8991151
    * interferentie van elektronische apparaten die rond die tijd aanspringen
    (Aquariums zijn nog wel eens dingen die dit kunnen veroorzaken)
    * Is het zo dat je die verbinding ook op andere tijdstippen gebruikt en dan merkbaar beter is? (ik neem aan van wel.)
    * Bij UPC kunnen ze het signaal wel volgen (als je motorola of terayon modem hebt) en kunnen ze ook in de historie kijken. Maakt de zaken misschien duidelijker.
    * eventueel kunnen ze ook op zoek gaan naar grootverbruikers van data die over dezelfde lijn gaan.

    maar ja, laat het maar weten vanavond, of geef me ff je chello mail adres

    [Dit bericht is gewijzigd door bluebit op 20-05-2003 15:16]

    pi_10563936
    Ok; mijn verhaal:

    Goddammit!
    Ik zit nu al ruim een maand met een waardeloze verbinding!
    Eerst wordt beweerd dat het aan mijzelf ligt; na een paar dagen komen ze er achter dat het signaal te zwak is. Komt er weer een week later pas een monteur die het wandcontactdoosje vervangt, de coax kabel wat stript, de boel weer aansluit en zegt dat als het zo blijft dit komt doordat het kastje niet stevig genoeg in de muur zit vastgeschroefd

    Okee; je reinste bullshit natuurlijk.

    Problemen zijn er nog steeds. Weer bellen. Krijg je een of andere pino die niks van me aan wilt nemen. (Mijn conclusie was dat mijn kabelmodem het aan het begeven was.) Na lang puffen en steunen speelt die knar het door aan de 2e lijn. Zijn we weer een paar dagen verder. Krijg ik een of ander half Nederlands pratend figuur aan de lijn. Deze komt tot de conclusie dat het aan de coax kabel van de transmitter naar het modem toe ligt.

    Weer een paar dagen wachten tot er, totaal onverwacht en dus zonder afspraak, een monteur aan mn deur staat. Gelukkig was ik ziek thuis. Deze levert vervolgens een nieuwe transmitter en coax kabel af, maar achteraf blijkt dit ook niet de oplossing. Weer bellen; weer door naar de 2e lijn om uiteindelijk weer een paar dagen later de mededeling te krijgen dat het volgens hun door het modem komt; modemruil dus.
    Hiervoor zou ik nog gebeld worden om een afspraak te maken met de monteur.

    Nu zijn we inmiddels weer een paar dagen verder, ben ik nog steeds niet gebeld en lijkt mijn verbinding inmiddels meer op een stoplicht dat de voorkeur aan rood geeft dan zoals het hoort. Chello helpdesk bellen, maar deze gasten kunnen niets voor je betekenen daar je zelf nooit met de 2e lijn mag spreken. 'Ja meneer u wordt deze week nog gebeld.'

    Het is dat ze de enige kabelaar in Rotterdam zijn en ik, wanneer de boel werkt, er zeer tevreden over ben, maar zodra je problemen krijgt met Chello is het huilen met de pet op.

    Mijn vraag:
    Wanneer wordt ik eindelijk opgebeld voor mijn modemruil, want nu is mijn verbinding inmiddels helemaal overleden!

    Life is a crackwhore. And then you become one.
    pi_10564145
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 16:02 schreef BoRRuHG het volgende:
    Ok; mijn lange verhaal:
    Mail je postcode inc. huisnummer en achternaam ff naar Flat_erik@fok.nl. Zoek het vanavond na 6'n ff uit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')