Zo worden er regels gemaakt waar echt niemand maar dan ook echt niemand om gevraagd heeft. Verbieden ze dingen waar een ander geen last van zou hebben. En in een kwestie als meedoen met de oorlog in Irak beslissen een paar mannetjes wel even met al het gehielelik erbij of Nederland meedoet.
Ik wil dat het referendum ingevoert wordt.
quote:Dan had je maar op D'66 moeten stemmen.
Op woensdag 23 juli 2003 16:27 schreef uppie83 het volgende:
Het is trouwens ingevoerd.
quote:ben je rijkelijk laat mee, die gasten zitten er al
Tja ik vind sommige dingen in de democratie toch niet lekker werken hoor. Je stemt op een partij met mensen met bepaalde ideeen omdat deze overeenstemmen met jouw ideeen. Vervolgens merk je er geen hout meer van en gaan ze lekker allemaal dingen doen waar jij niet om gevraagt heb.Zo worden er regels gemaakt waar echt niemand maar dan ook echt niemand om gevraagd heeft. Verbieden ze dingen waar een ander geen last van zou hebben. En in een kwestie als meedoen met de oorlog in Irak beslissen een paar mannetjes wel even met al het gehielelik erbij of Nederland meedoet.
Het volk is over het algemeen dom, dus is een referendum ook niet DE oplossing. 1 keer per 4 jaar is voldoende.
quote:
Tja ik vind sommige dingen in de democratie toch niet lekker werken hoor. Je stemt op een partij met mensen met bepaalde ideeen omdat deze overeenstemmen met jouw ideeen. Vervolgens merk je er geen hout meer van en gaan ze lekker allemaal dingen doen waar jij niet om gevraagt heb.Dat komt omdat degene waar jij op heb gestemd niet de alleenheerschappij krijgt. Ze moeten compromissen sluiten met andere politieke partijen om zodoende tot een regeerakkoord te komen. Als jouw partij niet in een regering terecht komt, dan blijft er helemaal weinig van over natuurlijk. Het is niet altijd effectief, maar gelukkig werkt de democratie wel op die manier. Trouwens, als je goed de kranten bij houdt merk je echt wel dat ze wel 'iets' doen daar in Den Haag
![]()
Zo worden er regels gemaakt waar echt niemand maar dan ook echt niemand om gevraagd heeft. Verbieden ze dingen waar een ander geen last van zou hebben. En in een kwestie als meedoen met de oorlog in Irak beslissen een paar mannetjes wel even met al het gehielelik erbij of Nederland meedoet.
Denk je dat dat iets oplost?
quote:kunnen we ook naar een heleboel stemmingmakerij van voors en tegens luisteren en uiteindelijk altijd met 50,4% tegen stemmen omdat de meerderheid dan toch weer bang is te veranderen.
Op woensdag 23 juli 2003 16:27 schreef uppie83 het volgende:Ik wil dat het referendum ingevoert wordt.
quote:Welcome to real world, het is toch duidelijk dat de democratie keer op keer faalt
Tja ik vind sommige dingen in de democratie toch niet lekker werken hoor. Je stemt op een partij met mensen met bepaalde ideeen omdat deze overeenstemmen met jouw ideeen. Vervolgens merk je er geen hout meer van en gaan ze lekker allemaal dingen doen waar jij niet om gevraagt heb.Zo worden er regels gemaakt waar echt niemand maar dan ook echt niemand om gevraagd heeft. Verbieden ze dingen waar een ander geen last van zou hebben. En in een kwestie als meedoen met de oorlog in Irak beslissen een paar mannetjes wel even met al het gehielelik erbij of Nederland meedoet.
quote:Welke gevallen dan wel? Oorlog of belastingverlaging, per referendum is een slecht idee.
Op woensdag 23 juli 2003 16:33 schreef du_ke het volgende:
Een referendum kan in een aantal gevallen wel nut hebben, maar voor b.v. een oorlog is het te lastig uitvoerbaar.
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 16:33 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Welcome to real world, het is toch duidelijk dat de democratie keer op keer faalt
Afschaffen die hap!
quote:Een voorbeeld:
Op woensdag 23 juli 2003 16:34 schreef tvlxd het volgende:[..]
Welke gevallen dan wel? Oorlog of belastingverlaging, per referendum is een slecht idee.
Hele Volkstammen zijn tegen meer schiphol, maar vliegen wel op vakantie..
quote:Heb ik gedaan
Op woensdag 23 juli 2003 16:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Dan had je maar op D'66 moeten stemmen.
Het is trouwens ingevoerd.
quote:Ja ik vind van wel....nu wordt er af en toe door 1 minister beslist of er meegedaan wordt en wel om de hielen te likken van Bush...
Op woensdag 23 juli 2003 16:31 schreef Sidekick het volgende:
En een oorlog laat je aan het volk over om te beslissen?Het volk is over het algemeen dom, dus is een referendum ook niet DE oplossing. 1 keer per 4 jaar is voldoende
[Dit bericht is gewijzigd door uppie83 op 23-07-2003 16:37]
quote:En overigens faalt de democratie helemaal niet. Dat verschilt natuurlijk per land, maar als regeringsvorm heeft de democratie ook nadelen. Maar de democratie is altijd toch de minst slechtste regeringsvorm zoals Churchill dat zei. Het hebben van een democratie - ter illustratie - is een belangrijke voorwaarde voor een gezonde maatschappij en rijke economie.
Op woensdag 23 juli 2003 16:33 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Welcome to real world, het is toch duidelijk dat de democratie keer op keer faalt
Afschaffen die hap!
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 16:34 schreef teknomist het volgende:[..]
Zullen we dan de dictatuur maar invoeren? Of een aristocratie?
Democratie een zoethoudertje voor het volk!
quote:Waarom dit voorbeeld wel, hebben burgers hier zoveel verstand van?
Op woensdag 23 juli 2003 16:35 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een voorbeeld:
Inkomensafhankelijke zorgpremie - ja of nee.
-edit-
Hoewel een oorlog vast wat ingrijpender is dan dit.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 23-07-2003 16:37]
quote:In een kapitalistische maatschappij mischien
Op woensdag 23 juli 2003 16:36 schreef teknomist het volgende:[..]
En overigens faalt de democratie helemaal niet. Dat verschilt natuurlijk per land, maar als regeringsvorm heeft de democratie ook nadelen. Maar de democratie is altijd toch de minst slechtste regeringsvorm zoals Churchill dat zei. Het hebben van een democratie - ter illustratie - is een belangrijke voorwaarde voor een gezonde maatschappij en rijke economie.
quote:Tja dat is lastig, maar ik kan me voorstellen dat over belangrijke zaken als het invoeren van een andere munteenheid of het aansluiten bij een unie of genootschap een extra volksraadpleging gedaan kan worden.
Op woensdag 23 juli 2003 16:34 schreef tvlxd het volgende:[..]
Welke gevallen dan wel? Oorlog of belastingverlaging, per referendum is een slecht idee.
quote:Wordt dat door één minister beslist? Dacht het dus effe niet. En het is echt allemaal niet bedoeld om de hielen van Bush te likken.
Op woensdag 23 juli 2003 16:35 schreef uppie83 het volgende:
Ja ik vind van wel....nu wordt er af en toe door 1 minister beslist of er meegedaan wordt en wel om de hielen te likken van Bush...bweg amerikanen volgen
Bedoel je dan politieke of militaire steun?
quote:Over het algemeen beschikt de overheid over meer informatie waarop je een beslissing maakt. Ik ben/was ook tegen de oorlog, maar om het volk te laten kiezen.
Op woensdag 23 juli 2003 16:35 schreef uppie83 het volgende:[q]
[..]Ja ik vind van wel....nu wordt er af en toe door 1 minister beslist of er meegedaan wordt en wel om de hielen te likken van Bush...
bweg amerikanen volgen
quote:Democratie en kapitalisme hangen meestal samen.
Op woensdag 23 juli 2003 16:37 schreef pro_jeex het volgende:[..]
In een kapitalistische maatschappij mischien
quote:Ik ben tegen beide, dus dat klopt wel
Op woensdag 23 juli 2003 16:40 schreef teknomist het volgende:[..]
Democratie en kapitalisme hangen meestal samen.
quote:Okee, en hoe gaan we die dictatuur dan invoeren? Per referendum? Of laten we een staatsgreep plegen door het leger onder leiding van Kamp?
Op woensdag 23 juli 2003 16:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ja lijkt me een puik plan, dan zijn we van dat gekissebis af en kunnen we verder met de orde van de dag.Democratie
een zoethoudertje voor het volk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |