abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2003 @ 23:51:55 #1
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11848559
Op de website van de SP zijn enkele voorbeelden van stemmingmakerij te bespeuren: http://www.sp.nl/
- Het wordt een bende met Balkenende
- D66 zit er voor spek en bonen bij.
- Deze regering doet niks om de integratie vlot te trekken.
- De regering heeft nergens geld voor
- Niet alleen de mensen, maar ook natuur en milieu zullen het bezuren met dit kabinet.
- Aan het voorkomen van misdrijven doet de regering niks.
- We moeten het voortaan hebben over de minister van a-sociale zaken.
- Deze regering haalt de solidariteit onderuit: tussen gezonde en zieke mensen, tussen mensen met en zonder werk, tussen jong en oud, tussen man en vrouw, tussen ons híer en al die andere mensen elders op de wereld.
- De regering kijkt naar haar navel terwijl Brussel de macht aan het overnemen is.

Kan van een partij die het nodig heeft haar politieke concurrentie te etiketteren verantwoordelijke politiek verwacht worden of functioneert een dergelijke partij slechts het beste als stuurman op de wal?

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 17 juli 2003 @ 23:53:48 #2
13973 ranja
image means nothing
pi_11848612
Zijn gewoon feiten.

Bovendien, qua concurentie etiketteren ken ik er nog wel een paar... lpf, vvd, pvda, groenlinks... bijvoorbeeld.

donderdag 17 juli 2003 @ 23:54:18 #3
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11848626
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:53 schreef ranja het volgende:
Zijn gewoon feiten.
Nee hoor, dat is een mening, en die mening deel jij.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11848767
Tsja, stemmingmakerij vind ik het niet helemaal, vanuit het oogpunt van de SP zit er een kern van waarheid in. Maar het is tegelijkertijd een soort van Slogan Politiek, simplificering, overdrijving, populisme. Er zit een kern van waarheid in, maar het zijn vooral hapklare brokken voor mensen die zelf niet al teveel willen nadenken over politiek.
pi_11848778
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:51 schreef sjun het volgende:
- Het wordt een bende met Balkenende
Die kans is aannemelijk
quote:
- D66 zit er voor spek en bonen bij
Dat lijkt er op
quote:

- Deze regering doet niks om de integratie vlot te trekken.
Daarover blijkt althans weinig uit het regeerakkoord
quote:
- De regering heeft nergens geld voor
Dat is niet helemaal waar maar het is een te verdedigen stelling.
quote:
- Niet alleen de mensen, maar ook natuur en milieu zullen het bezuren met dit kabinet.
Correct
quote:
- Aan het voorkomen van misdrijven doet de regering niks.
Nogal voorbarig
quote:
- We moeten het voortaan hebben over de minister van a-sociale zaken.
Niet echt subtiel maar de sociale voorstellen zijn asociaal te noemen idd.
quote:
- Deze regering haalt de solidariteit onderuit: tussen gezonde en zieke mensen, tussen mensen met en zonder werk, tussen jong en oud, tussen man en vrouw, tussen ons híer en al die andere mensen elders op de wereld.
De sterkste uit dit rijtje
quote:
- De regering kijkt naar haar navel terwijl Brussel de macht aan het overnemen is.
Correct

Anderhalve stelling is wat overdreven, de rest lijkt mij te kloppen. Het is nogal logisch en ook erg gebruikelijk dat een oppositiepartij commentaar levert op de plannen van een kabinet en ook stelling inneemt.

quote:
Kan van een partij die het nodig heeft haar politieke concurrentie te etiketteren verantwoordelijke politiek verwacht worden of functioneert een dergelijke partij slechts het beste als stuurman op de wal?
Jij hebt liever politiek zonder oppositie omdat het zo lastig is als mensen kritische kanttekeningen plaatsen? De SP heeft voor al die punten die jij noemt ook alternatieve plannen, die zet jij er voor het gemak maar even niet bij. Dat is vanuit jou gezien wel logisch, maar je kunt het net zo goed betitelen als stemmingmakerij. Pot verwijt de ketel-topic dus.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 18-07-2003 00:00]

donderdag 17 juli 2003 @ 23:59:12 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_11848780
SP is erg goed in een grote bek opzetten, het van de kantlijn schreeuwen. Net zo'n lul van een vader bij het zaterdagsmiddag zoontjesvoetbal.
Wat de SP niet kan (en daarom ook niet doet) is met hun vette bierpens en grote bekzelf wat te doen.
Noem mij eens 10 SP wethouders die wat zinnigs doen?
Nou?
Pieter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 juli 2003 @ 23:59:47 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_11848799
Waarom kijk je dan nog bij die extreem linkse fascisten?!
En ja, ik zeg fascisten, simpelweg omdat de SP een clubje is dat Irakezen wil laten doodmartelen, en daarna in Nederland bevrijdingsdag wil vieren......
censuur :O
pi_11848800
Het zijn allen stellingen die gebaseerd zijn op feiten. Het is de mening van de SP over het huidige regeerakkoord / de huidige regering en naar mijn mening trekken ze behoorlijk goede conclusies daar maja een VVD'er ziet dat natuurlijk als stemmingmakerij
pi_11848830
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:59 schreef RemcoDelft het volgende:
En ja, ik zeg fascisten, simpelweg omdat de SP een clubje is dat Irakezen wil laten doodmartelen, en daarna in Nederland bevrijdingsdag wil vieren......
In feite doe jij nu hetzelfde als wat de topicstarter de SP verwijt.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 00:01:06 #10
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11848845
quote:
Doe eens normaal.
pi_11848862
Ik vind SP de laatste 1,5 jaar echt een mekker partij.

Ze lopen continue alles en iedereen afzeiken. Ze hebben een beetje teveel naar Pim gekeken.
Maar die schreef een hele boek over de bende van paars. Dus lijkt me veel van zijn kritiek wel redelijk onderbouwd. Hoewel je het nooit helemaal zeker kan weten. Omdat al die klote partijen zo vies schijnheilig zijn.

En dan die bitch van groenlinks. SP zegt A, komt zij er vaak ook meteen nog even overheen. Alleen Wouter Bos is de laatste tijd rustig.

Dan die Zalm......dat is de grootste rat van allemaal.

vrijdag 18 juli 2003 @ 00:01:47 #12
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11848875
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:53 schreef ranja het volgende:
Zijn gewoon feiten.

Bovendien, qua concurentie etiketteren ken ik er nog wel een paar... lpf, vvd, pvda, groenlinks... bijvoorbeeld.

Gil was me al voor,... met zijn verduidelijking vanhet verschil tussen feiten en meningen.

Inderdaad zijn er meer clubs die het nodig hebben die zichzelf meer profileren door zich af te zetten tegen anderen dan dat zij zichzelf middels hun eigen beleidsvisie profileren. Dat zich afzetten tegen anderen schaar ik onder de noemer populisme.

Je hebt natuurlijk gelijk dat politici van diverse pluimage zich eraan bezondigen.

pi_11848909
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:58 schreef Kozzmic het volgende:
Tsja, stemmingmakerij vind ik het niet helemaal, vanuit het oogpunt van de SP zit er een kern van waarheid in. Maar het is tegelijkertijd een soort van Slogan Politiek, simplificering, overdrijving, populisme. Er zit een kern van waarheid in, maar het zijn vooral hapklare brokken voor mensen die zelf niet al teveel willen nadenken over politiek.
Beetje flauw Kozzmic, om je frustratie over je eigen SP-verleden zo te botvieren. Wat is er mis met slogans? Ik dacht dat de politiek weer dicht bij de mensen moest staan. Maar goed, dat mag je allemaal vinden.

Over je laatste zin word ik echt giftig - je weet dat het niet klopt en dat weet je heel erg goed, en anders moet je je nog maar eens verdiepen in de huidige SP. Ik weet niet op hoeveel congressen en bijeenkomsten je de laatste jaren nog bent geweest - maar als je beweert dat de SP mensen trekt die niet over politiek willen nadenken dan zit je er vierkant naast.

pi_11848928
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:01 schreef Italiaan het volgende:
Ik vind SP de laatste 1,5 jaar echt een mekker partij.

Ze lopen continue alles en iedereen afzeiken. Ze hebben een beetje teveel naar Pim gekeken.

Niet helemaal waar

de SP is al 10 jaar exact dezelfde alleen beginnen ze nu bekender te woorden en dus worden ze ook veel serieuzer genomen in de media.

pi_11848950
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:01 schreef sjun het volgende:
Je hebt natuurlijk gelijk dat politici van diverse pluimage zich eraan bezondigen.
Noem eens partijen en politici die dat niet doen? Het is onderdeel van het na-oorlogse politieke spel, altijd al zo geweest en helemaal niks mis mee.
pi_11848988
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat de SP niet kan (en daarom ook niet doet) is met hun vette bierpens en grote bekzelf wat te doen.
Noem mij eens 10 SP wethouders die wat zinnigs doen?
Geen idee of ze wat zinnigs doen, maar...
quote:
De SP maakt deel uit van de colleges van Burgemeester en Wethouders in Oss (drie wethouders), Nijmegen, Heerlen, Boxmeer (elk twee wethouders), Doesburg, Culemborg, Brunssum en Schijndel (één wethouder).

http://www.sp.nl/partij/gekozen/raden.stm

13 wethouders in totaal dus.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 00:07:35 #17
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11849035
quote:
Misschien verwar je de SP wat met Antifa. Mogelijk en zelfs waarschijnlijk zullen er wel SP leden zijn die actief zijn binnen Antifa maar ik vind niet dat een hele partij dan maar dat etiket opgeplakt hoeft te worden. Buiten dat zal ook slechts een deel van het actieve Antifakader zich bezondigen aan fascisme en geweld.

Ik vind dat je hier de SP zaken toeschrijft waaraan zij zich niet schuldig maken.De SP wil gewoon geen verantwoordelijkheid nemen voor oorlogshandelingen. Dat als gevolg ervan Irakezen doodgemarteld blijven worden is niet iets wat de SP nu nastreeft.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 18-07-2003 00:11]

vrijdag 18 juli 2003 @ 00:08:16 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_11849047
SP gaat gewoon met de tijd mee en geeft, in Jip en Janneke
taal, samenvattingen van het nieuws van de laatste tijd.

bv.
'Regering heeft nergens geld voor' -> zie alle berichten van het CPB over financiele tegenvallers en extra nodige bezuinigingen van 2.5 miljard of hoeveel was het ook weer...
'Solidariteit onderuit' -> zie ontkoppeling lonen en uitkeringen, maar ook de diverse berichten over (zinloos) geweld door en tegen allochtonen en winkeldieven...
'Brussel' -> iets minder recent maar bv vogelpest waarbij Brussel ons verbiedt te vaccineren.

En zo zijn voor elk statement wel voorbeelden te bedenken. Behalve de eerste, wat eigenlijk een samenvatting van de rest is, en de tweede die moeilijk valt hard te maken... maar ja, aantal zetels/aantal ministers zegt genoeg volgens mij.

pi_11849068
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:01 schreef Italiaan het volgende:

Ze hebben een beetje teveel naar Pim gekeken.

als je de Nederlandse politiek zou volgen zou je weten dat de SP al heel wat eerder met ideën (spelling?) waren gekomen. Verdiep je eens in de geschiedenis van de Nederlandse politiek en kom dan nog eens terug.

en het is trouwens dhr. Fortuyn, niet Pim.

The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_11849128
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 23:58 schreef Kozzmic het volgende:
Hahaha

de SP kiezers verwijten dat ze niet al teveel nadenken over politiek.

Ben je rechts dan stem je zoiezo VVD
Ben je links dan stem je zoiezo PvdA
Zit je daartussenin dan stem je zoiezo CDA

Ben je kritisch links en denk je na over je keuze, dan verdiep je je in politiek en stem je GroenLinks of SP.

En waarom zou er toch geen kritisch rechts bestaan...

pi_11849135
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Over je laatste zin word ik echt giftig - je weet dat het niet klopt en dat weet je heel erg goed, en anders moet je je nog maar eens verdiepen in de huidige SP. Ik weet niet op hoeveel congressen en bijeenkomsten je de laatste jaren nog bent geweest - maar als je beweert dat de SP mensen trekt die niet over politiek willen nadenken dan zit je er vierkant naast.

Die hapklare brokken zijn vooral bedoeld voor potentiele nieuwe leden en kiezers, ik zeg niet dat alle SP-leden op die manier erin gestonken zijn.

Overigens, mijn laatste SP-bemoeienissen dateren uit 1997, en mijn ervaring uit die tijd en de jaren daarvoor is dat als er al discussie was deze zoveel mogelijk van bovenaf geregisseerd diende te worden. Geen idee hoe dat er tegenwoordig aan toe gaat.

vrijdag 18 juli 2003 @ 00:13:21 #22
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11849158
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:12 schreef onanymous het volgende:
En waarom zou er toch geen kritisch rechts bestaan...
D'66. .

Sowieso schrijf je trouwens zo.

pi_11849295
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:12 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Die hapklare brokken zijn vooral bedoeld voor potentiele nieuwe leden en kiezers, ik zeg niet dat alle SP-leden op die manier erin gestonken zijn.

Overigens, mijn laatste SP-bemoeienissen dateren uit 1997, en mijn ervaring uit die tijd en de jaren daarvoor is dat als er al discussie was deze zoveel mogelijk van bovenaf geregisseerd diende te worden. Geen idee hoe dat er tegenwoordig aan toe gaat.

ik ben zelf lid geweest van de partij-in-oprichting Terneuzen (waar ik trouwens met prive-redenen gestopt ben) en wij gingen gewoon onze eigen weg, van de afdeling in Vlissingen weet ik niet veel, maar ik hoor niets anders dan lovende woorden, dus de centralisatie is waarschijnlijk dan wel verminderd.

in 8 jaar kan er veel veranderen Kozzmic .

waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is of je nog wel dezelfde idealen hebt of dat je door je persoonlijke ervaring van gedachten bent veranderd.

The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_11849322
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 00:13 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

D'66. .

Sowieso schrijf je trouwens zo.

D66 zou ik eerder een kritische links v.h. midden partij noemen hoewel de laatste regering wel aan het twijfelen brengt..
  vrijdag 18 juli 2003 @ 00:22:09 #25
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_11849349
Bah, de SP vind ik echt een ranzige partij. Ze gaan de complexiteit van zaken compleet uit de weg, ze doen of het begrip complexiteit uberhaupt niet bestaat.

Enige wat ze doen is met jip en janneke taal proberen in te spelen onderbuikgevoelens van de arbeiders, en af te noemen ze ook nog eens een paar idealen zonder reeele wijzen om deze te verwerkelijken om ook nog een paar stemmen van idealisten te scoren.

De eerste fatsoendelijke, reeele, niet populistische uitspraak moet ik nog van horen.

Die partij bestaat compleet bij de gratie van stommiteit en irreeel idealisme.

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')