Ik denk het niet persoonlijk. Die paar duizend nazi's in Nederland houden het voornamelijk bij demonstraties. Je hoort weinig over geweld van extreem rechtse kant. De verhalen van jongeren die flirten met extreem rechts moet je niet te zwaar opvatten. Na hun 20e draait dat wel weer bij en worden het VVD-stemmers. Veel mensen beschouwen de LPF ook als extreem rechts. Dit klopt niet want een extreem rechtse partij zo nooit een homofiel als leider hebben en geen voorstander zijn van homohuwelijken, abortussen e.d.
Ik denk dat we eerder juist de andere kant op moeten kijken. Hoe bang moeten we zijn voor evt moslimgeweld, ik denkd at de kans groter is dat we een aanslag uit die hoek te verwerken krijgen dan een actie van die paar nazi's in Nederland.
Wat denken jullie, zijn jullie bang voor een evt opkomst van extreem rechts?
Met de huidige laag conjunctuur en de tendens om alles wat niet blank is de schuld te geven (dit is enigs overdreven neergeschreven) van hetgeen er mis is in de maatschappij wordt er een situatie neergezet die overeenkomt met de eerdere jaren in oud-Duitsland.
quote:Och, lees de posts hier op dit forum maar eens, zelfs veel mensen die ouder zijn dan twintig hebben extreem-rechtse denkbeelden. Daarnet las ik bijvoorbeeld een post waarin stond: <alle Marokkanen zijn kakkerlakken>.
Op zondag 15 juni 2003 18:57 schreef MikeyMo het volgende:
Ik denk het niet persoonlijk. Die paar duizend nazi's in Nederland houden het voornamelijk bij demonstraties. Je hoort weinig over geweld van extreem rechtse kant. De verhalen van jongeren die flirten met extreem rechts moet je niet te zwaar opvatten. Na hun 20e draait dat wel weer bij en worden het VVD-stemmers.
quote:Ik vind de LPF ook niet extreem-rechts, maar jouw argumenten slaan natuurlijk nergens op. Een exteem-rechtse partij kan ook <liberale> en <sociale> meningen hebben hoor. Hitler was bijvoorbeeld een dierenliefhebber.
Veel mensen beschouwen de LPF ook als extreem rechts. Dit klopt niet want een extreem rechtse partij zo nooit een homofiel als leider hebben en geen voorstander zijn van homohuwelijken, abortussen e.d.
quote:Ik denk dat er minder extremistische moslims (100-200) in Nederland zijn dan nazi's (een paar duizend).
Ik denk dat we eerder juist de andere kant op moeten kijken. Hoe bang moeten we zijn voor evt moslimgeweld, ik denkd at de kans groter is dat we een aanslag uit die hoek te verwerken krijgen dan een actie van die paar nazi's in Nederland.
Het gevaar komt echter van de gewone moslims. Laatst las ik in Vrij Nederland dat 77 procent van de Marokkanen geloof het belangrijkste in zijn/haar leven vindt. Ik zeg niet dat alle moslims een gevaar voor de samenleving zijn, het gevaar komt van een erg klein deel.
Het zou wel een rol kunnen gaan spelen in het verscherpen van conflicten op straat. Waardoor verhoudingen tussen bevolkingsgroepen zich gaan verscherpen.
In de politiek heb je er niets van te vrezen. In Den Haag wordt je gewoon platgeluld (altijd maar het midden zoeken) en anders doodgezwegen.
Het rechts-extremisme heeft een herkenbaar patroon, waardoor het op de juiste momenten ingrijpt een marginale stroming zal blijven. Hoogstens zal het populistisch rechts opbloeien, maar dat is beter op zich een mooie beheersings-maatregel.
We hebben meer te vrezen van het moslim-extremisme, niet omdat er zoveel van zijn, maar omdat we het niet kennen. We weten niet hoever ze durven te gaan. Daardoor zal het veel moeilijker in de hand te houden zijn.
(wat niet wegneemt dat rechts-extremistisch en moslim-extremistisch beiden verachtelijk zijn)
quote:Momenteel niet gezien onze functie als knooppunt voor reizen en het feit dat Jusititie bijzonder laks is. Mocht de opsporing en wetgeving strenger worden, dan zal die goede positie verdwijnen.
Op zondag 15 juni 2003 19:17 schreef ub40_bboy het volgende:
Nederland heeft niks te vrezen voor aanslagen van moslim fundamentalisten.
Frankrijk heeft op zich gelijk dat we een land zijn waar moslim-extremisten goed kunnen wonen. Maar dat is weer in ons eigen voordeel, nu zullen ze nooit dingen in Nederland opblazen, want dan zijn gelijk alle netwerken in gevaar, gezien de logistieke functie van Nederland.
quote:Ja misschien wel. Maar het nu ook weer niet zo dat er miljoenen moslim fundalisten zich in ons land bevinden. eerder 100 tot 200.
Op zondag 15 juni 2003 19:25 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Momenteel niet gezien onze functie als knooppunt voor reizen en het feit dat Jusititie bijzonder laks is. Mocht de opsporing en wetgeving strenger worden, dan zal die goede positie verdwijnen.
Frankrijk heeft op zich gelijk dat we een land zijn waar moslim-extremisten goed kunnen wonen. Maar dat is weer in ons eigen voordeel, nu zullen ze nooit dingen in Nederland opblazen, want dan zijn gelijk alle netwerken in gevaar, gezien de logistieke functie van Nederland.
quote:En waar baseer je dat aantal op?
Op zondag 15 juni 2003 19:57 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja misschien wel. Maar het nu ook weer niet zo dat er miljoenen moslim fundalisten zich in ons land bevinden. eerder 100 tot 200.
quote:Hierop: Tot 200 extremisten in Nederland
Op zondag 15 juni 2003 20:26 schreef djerry het volgende:[..]
En waar baseer je dat aantal op?
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 15-06-2003 20:56]
quote:Op berichten van het AIVD zelf een aantal maanden terug. Tot 200 extremisten in Nederland
Op zondag 15 juni 2003 20:26 schreef djerry het volgende:[..]
En waar baseer je dat aantal op?
quote:Bedankt voor de link!^O^
Op zondag 15 juni 2003 20:48 schreef Maerycke het volgende:[..]
Op berichten van het AIVD zelf een aantal maanden terug. Tot 200 extremisten in Nederland
Maar heb dus wel aan den lijve ondervonden hoe erg extreem -rechts is, daarom kan/ga ik tegenwoordig niet meer naar hardcore-feesten.
Zie ook: Hardcore feesten en de gasten!
quote:dat vink dus nergens op slaan
Op zondag 15 juni 2003 21:00 schreef klnvntrbyt het volgende:
Misschien als je een blanke Nederlanders bent, dan hoef je niet bang te zijn voor extreem-rechts.Maar heb dus wel aan den lijve ondervonden hoe erg extreem -rechts is, daarom kan/ga ik tegenwoordig niet meer naar hardcore-feesten.
Zie ook: Hardcore feesten en de gasten!
nazi's vind je overal, ook op Trance energy, sensation, dance valley etc.
quote:Cijfers graag. Stil eens met vooroordelen. Hoi
Op zondag 15 juni 2003 21:04 schreef Koos Voos het volgende:
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker en daar lopen er vooral in nederland veel meer van rond...
quote:Inderdaad, die willen hele bevolkingsgroepen vergassen...
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker
Het hoeft niet zo extreem te zijn om te leiden tot polarisatie en tot criminalisering van mensen met een andere kleur.
Ik ben er erg van geschrokken hoe makkelijk mensen in Nederland ineens achter een populistische leider aankuieren, op basis van sentiment en onderbuik, zonder bij zichzelf af te vragen wat ze aan het doen zijn. Ik ben tot de conclusie gekomen dat nazistische bewegingen snel weer kunnen opbloeien, niet perse op de manier als in de jaren dertig maar wel met misschien vergelijkbare effecten.
In de jaren dertig werd aanvankelijk ook gesteld dat het allemaal wel meeviel. Vorig jaar rond het Fortuynisme mocht je de term extreem-rechts ook niet in de mond nemen, terwijl het alle symptomen en karaktertrekken had. Je weet nooit hoe het zich ontwikkelt, misschien was het erg meegevallen met Fortuyn.
Maar de blinde manier waarop hele volksstammen achter een nieuwe populistische leider aanhobbelen, is op zijn minst veelzeggend.
quote:Extreem links is daarentegen veel onaantrekkelijker voor grote groepen mensen dan extreem-rechts.
nee.. extreem links daarintegen is veel gevaarlijker en daar lopen er vooral in nederland veel meer van rond...
quote:Vast wel, maar dat vind ik klote muziek, dus ik ga ook nooit naar zulke feesten.
Op zondag 15 juni 2003 21:03 schreef Hymn het volgende:[..]
nazi's vind je overal, ook op Trance energy, sensation, dance valley etc.
Ik ben tot nu toe alleen op hardcore en techno feesten geweest en daar waren veel nazi's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |