Heb afgelopen zondagmiddag zelf een dieptepunt meegemaakt bij het bekijken van een hele mooie film: 'Crouching Tiger, Hidden Dragon' (zie ook topic).
Zat met zo'n 50 man in de zaal. Al binnen een kwartier was duidelijk dat ongeveer de helft afhaakte. Slechts 3 mensen gingen vroegtijdig weg, de rest bleef en misdroeg zich de resterende tijd (ruim anderhalf uur) door o.a. luid te boeren, scheten te laten, veel hardop praten en lachen, een (gelukkig kort) telefoon-gesprek te voeren na gebeld te zijn. Ook gingen er een hoop mensen naar het toilet.
Dit was bij een film in de Chinese taal, waar je om de film te volgen echt de ondertitels moest blijven lezen. Schade: een lichte hoofdpijn (heb ik praktisch nooit) en weinig kunnen genieten van de film.
Ik ben benieuwd of jullie soortgelijke ervaringen hebben gehad tijdens een filmvertoning, of wellicht nog erger.
a) De weddenschap verloren.
b) Naast de daarna meest gehate man van de zaal gezeten.
c) Een jaar geen toegang meer tot het Pathe-theater.
We waren met een groep en 1 persoon had alle kaartjes. Tijdens de film moest ik naar de WC, maar ben toen verdwaald in de spelonken van Tuschinski. Ik had geen kaartje, dus wist ik ook niet meer welke zaal exact.
Ach 20 minuutjes gemist maar.
quote:En wellicht:
Op 14 februari 2001 01:32 schreef Lamon het volgende:
a) De weddenschap verloren.
b) Naast de daarna meest gehate man van de zaal gezeten.
c) Een jaar geen toegang meer tot het Pathe-theater.
d) Geleerd niet meer dit soort weddenschappen af te sluiten met iemand die zoiets misschien nog doet ook.
En we wilden alleen maar een biertje
quote:TUIG!!!
Op 14 februari 2001 10:24 schreef Robino het volgende:
En we wilden alleen maar een biertje
Hoe smokkel je zo'n ding eigenlijk onopvallend naar binnen
Laatst ook naar de film geweest, zaten een paar Nederlanders-met-een-kleurtje (niet discriminerend bedoel, maar valt me gewoon steeds meer op dat deze mensen blijkbaar andere gedragsregels hanteren) uitgebreid naast me te MacDonaldsen. Terwijl er overal bordjes hangen met geen eigen consumptie meenemen. Kijk, ik heb niks tegen zelf wat drinken en snoep meenemen (doe ik zelf ook met die woekerprijzen), maar om nu uitgebreid te gaan dineren en overal die stinklucht te gaan verspreiden gaat me te ver
Zien die medewerkers dat niet??? Moet toch opvallen als je binnenkomt met zo'n grote stinkzak.
En GSM's zijn ook bijzonder irritant. Vooral van die mensen die dan nog uitgebreid gaan praten Maar het ergste zijn mensen die het einde verklappen. We stonden ooit eens in de rij voor Heat, lopen er een paar naar buiten die de eerdere voorstelling hadden gezien, zegt er eentje keihard "wat erg dat deNiro op het laatst dood gaat"
Wel een keer gelachen met een zaalmedewerker. Het licht was al uit en er komen uiteraard nog altijd een paar van die sukkels te laat binnen (ook gruwelijk irritant, want ze willen dan natuurlijk vooraan in het midden gaan zitten). In ieder geval, wij zaten achterin bij de deur, en bij iedereen die binnenkwam zei die zaalmedewerker dus "pas op het afstapje", maar er was helemaal geen afstapje, zag je ze schuifelen in het donker
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 14-02-2001 10:40]
De grootste ergernis die ik tot nu toe heb gehad was bij Notting Hill. Een rij of vijf onder me zat een groepje jongens en meiden (een stuk of 8) van een jaar of 13, 14, die tijdens de film alleen maar zaten te lachen, popcorngevechten te houden, liedjes te zingen. Vréselijk irritant! Er is een aantal keer over geklaagd, zelfs bij de medewerkers van de bioscoop. Daardoor kregen ze een "waarschuwing". Maar natuurlijk trokken ze zich daar niks van aan. Ik heb me echt 90 % van de tijd zitten ergeren aan die kutkinderen! Heel veel mensen gingen ook gewoon weg, omdat ze het beu waren. Ik snap ook niet waarom ze niet verwijderd werden!
quote:4e keer??? Wat triest...
Op 14 februari 2001 11:04 schreef Fannetje het volgende:
De vierde keer dat ik Titanic in de bioscoop zag.
Maar ik vraag me soms ook af waarom het personeel niet wat strenger en harder optreed Zijn ze beetje bang ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 14-02-2001 11:14]
quote:vind jij
Op 14 februari 2001 11:07 schreef Strolie75 het volgende:
4e keer??? Wat triest...
quote:Geen idee, ik vond het iig ook belachelijk. Als ik daar had gewerkt had ik ze er zeker uitgegooid!
Maar ik vraag me soms ook af waarom het personeel niet wat strenger en harder optreedZijn ze beetje bang ofzo.
quote:Ik merk altijd dat het personeel eigenlijk geen ene ruk doen. In sommige biosopen hebben ze tegenwoordig een beveiligingsdienst rondlopen, die treden meestal wat strenger op. Triest eigenlijk dat zoiets nodig is, alleen omdat een paar aso's geen fatsoen kunnen opbrengen
Op 14 februari 2001 11:21 schreef Fannetje het volgende:
Geen idee, ik vond het iig ook belachelijk. Als ik daar had gewerkt had ik ze er zeker uitgegooid!
Ga dan niet naar de film...
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 14-02-2001 11:24]
quote:Precies. Wacht dan gewoon tot ie uit is op video en bekijk 'm lekker thuis, waar niemand last van je heeft.
Op 14 februari 2001 11:24 schreef Strolie75 het volgende:
Ik merk altijd dat het personeel eigenlijk geen ene ruk doen. In sommige biosopen hebben ze tegenwoordig een beveiligingsdienst rondlopen, die treden meestal wat strenger op. Triest eigenlijk dat zoiets nodig is, alleen omdat een paar aso's geen fatsoen kunnen opbrengenGa dan niet naar de film...
quote:Jeeeetje wat triest zeg!!!
Op 14 februari 2001 11:27 schreef Marty het volgende:
Ik heb Titanic 3x in de bios gezien Fannetje
- heen en weer schuivende mensen die voor me zitten. Vooral als ze ook nog lang zijn. Ik zie nix!!
- GSM's, ik zet de mijne altijd uit, anderen blijkbaar niet
- gesprekken houden met GSM's, grtvrdgrtvr...
- roken, lekker zo'n walm en die rook, ik wist niet dat 3D mist- en geureffecten ook bij de film hoorden.
- groepjes die klieren, overdreven hard lachen, praten, 'grappige' commentaar leveren, keten, ga dan niet naar de film!
In een volle zaal zitten, en halverwege de film je rugsteun afbreekt
en dan maar proberen de film verder te kijken.
verkeerde aanvangstijd op het kaartje, zodat je halverwege de film in de zaal zit, zodat je eerst het einde ziet (vond de film al erg kort) en daarna bij de volgende voorstelling het begin.
quote:Was het tijdens die sm/kelder scene?
Op 14 februari 2001 14:44 schreef Ripley het volgende:
Ik zat in de riksbioscoop met mijn jas op schoot naar Pulp Fiction te kijken. Op een gegeven moment denk ik: ik voel iets geks op mijn been! Wat is dat!
De hand van de vreemde jongeman naast me dus, die zo vrij was om onder mijn jas over mijn been te strelen. En zo te voelen nog meer van plan was.
IK schrok me rot, kreeg in het donker een rood hoofd, stond op en ging 4 rijen verderop zitten.
Dat je hem niet hebt afgemaakt? Ik had hem toch een behoorlijke klap op zijn bek gegegeven
quote:Dat zou dan ZIJN slechtste bioscoopervaring buiten de film om zijn geweest
Op 14 februari 2001 14:48 schreef Strolie75 het volgende:
Dat je hem niet hebt afgemaakt? Ik had hem toch een behoorlijke klap op zijn bek gegegeven![]()
![]()
Tja, mijn slechtste ervaring in de bioscoop was met de klanten (in de twaalf jaar dat ik daar werkte). Ik trad trouwens ALTIJD op tegen irritante lui (GRAAG zelfs )
Klanten die op zaterdag een kwartier NA aanvang van de voorstelling hun kaarten kwamen halen. Wij meldden altijd dat ze uiterlijk een half uur VOOR aanvang moesten zijn afgehaald, maar uit coulance hield ik ze nog weleens vast tot ongeveer aanvang.
Maar goed, NET verkocht, komen die mensen "JA, wij komen helemaal uit Nunspeet..."
'Ja, sorry, maar u bent ECHT drie kwartier later dan wij hadden gezegd, dus het spijt mij, maar die kaartjes zijn verkocht... Ik heb nog wel plaatsen bij een andere film..."
"Ja, en moet ik jou gvd uit je kassa halen, met je grote bek ()"
Renden de zaal in en begonnen te schelden...
Enfin, hele rel. Uiteindelijk die types met een collega letterlijk fysiek buiten gezet.
WAT een etters...
V
Ook hier zat de zaal vol. Ook hier overwegend donkere mensen (het spijt me, just a fact).
Niemand was stil. Popcorn gevechten. Een hoop gelul. Bellen, bellen, bellen.
Hier vloog zelfs een bierflesje door de lucht. Ben blij dat dat ding niet op mijn hoofd landde.
Uiteindelijk werden er een aantal mensen uit de zaal verwijderd. Nou, die halve zaal op z'n kop. Luid geprotesteer (lees: oerkreten) en gehoon... En de film liep maar door. Erg fijn.
Zoals ik al zei, sindsdien ben ik niet meer in de CITY geweest.
Over (uiterst) onprettige onderbrekingen gesproken, sommige bioscopen kunnen er ook wat van:
Was zo'n 2 jaar terug, op aanraden van een vriendin naar een hele aparte angstaanjagende film. Psychotisch is waarschijnlijk dichter bij de waarheid. Heb zo gauw de titel niet kunnen vinden, maar het is een filmhuis-film en speelt zich volledig af in-en-rond een vakantiehuisje in Frankrijk. Een nietsvermoedend gezinnetje wordt van kwaad tot (veel) erger geterroriseerd en vermoord door een stelletje zware sadisten en psychopaten.
De film kent geen onderbrekingen, alleen een gestage opbouw van spanning en ellende. Middenin een scene waarin een familielid zwaar onder druk wordt gezet stopt de film voor een pauze. Weg zorgvuldig opgebouwde spanning. Dat kon bij deze film dus echt niet..
ps: Ik zal de titel van de film nog wel even opzoeken.
--
Update: het gaat om de film "Funny Games".
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 18-07-2001 04:43]
groetjes
o jaaaa en mensen met verwilderde haardossen die de ondertiteling in de weg zitten of knie-en die in je rug porren
Het was in Pathe Schouwburgplein, Rotterdam. De film Final Destination.
Tijdens de previews zat er een groep gekleurde mensen drie rijen voor ons vervelend te doen: bellen, popcorn, gillen, schelden etc. Een man die een rij voor ons zat werd dit ineens zo zat dat hij over de stoelen heen klom en begon in te slaan op degene met de grootste bek. De andere vervelia's deden niets (waarschijnlijk bang).
Toen de man klaar was en gewoon rustig naar zijn stoel terugklom alsof er niets aan de hand was sprong die hele rij op en begonnen wild te zwaaien met messen en andere enge dingen
De bewaking kwam tussenbeide en suste de boel. Althans, de vervelia's gingen weer zitten maar hebben de hele film dreigend naar de man zitten kijken en sis-geluiden gemaakt.
De bom kon ieder moment barsten en mijn vriendin en ik hebben ademloos naar Final Dest. gekeken, spannend tot op het bot... De filmmakers waren er niet in geslaagd om ons de stuipen op het lijf te jagen, maar dankzij de man en zijn stompkunsten gingen we met klotsende oksels weg
overigens stond de politie netjes buiten Pathe op die mensen te wachten, toch aardig dat ze eerst final destination mochten bekijken...
ook irritant: mensen die overdreven hard lachen om nix...
Oh en tijdens GalaxyQuest een half jaar geleden in de Lumiere in Rotterdam liep de film drie keer vast in het begin. Tja en de filmwisselaar zat in de tussentijd ergens te sjorren ofzo, want dat duurde dan ook elke keer weer een kwartier voordat ie weer opgestart werd. (ach ik had hem ook al drie keer gezien, maar voor m'n vriend was het minder)
[edit:] Voor de verandering: dit was dus gewoon een oer-Hollandse kaaskop.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 14-02-2001 23:00]
And you are dressed to dream.
quote:Ik schaam me echt diep als ik dit soort dingen moet lezen..ik ben dan ook zo'n Nederlander met een kleurtje en ik wil even zeggen dat we niet allemaal zo zijn, blijkbaar gaan de asocialere tiepjes helaas graag naar de bioscoop om andere mensen te ergeren..
Op 14 februari 2001 10:38 schreef Strolie75 het volgende:
TUIG!!!![]()
![]()
Laatst ook naar de film geweest, zaten een paar Nederlanders-met-een-kleurtje (niet discriminerend bedoel, maar valt me gewoon steeds meer op dat deze mensen blijkbaar andere gedragsregels hanteren) uitgebreid naast me te MacDonaldsen
Ik ga ook vaak naar de bioscoop, maar dan niet in een grote stad en het gaat er hier toch aanmerkelijk rustiger aan toe als ik alle andere verhalen lees.
Wat ik zelf wel een keer heb gehad was dat het pauze was en ik rekte me uit, sloeg ik een man die net opstond recht in zijn ballen! (zie je wel, komt toch weer die gewelddadigheid van ons de hoek omkijken )
Het liefst was ik in mijn stoel verdwenen...vreselijk!! Na de pauze kwam die man terug en zei tegen me :" Kan ik nu veilig gaan zitten, of wil je me deze keer helemaal knockout slaan.." Gelukkig was het een grapje, maar als ik rood had kunnen worden, had ik een tomaat overtroffen!!
quote:Die geweldadige films tegenwoordig ook
Op 15 februari 2001 00:37 schreef Sheridana het volgende:
Wat ik zelf wel een keer heb gehad was dat het pauze was en ik rekte me uit, sloeg ik een man die net opstond recht in zijn ballen!
Groeten,
Wiip
Doet er niet toe, en 'kleurt' de discussie enigszins.
In Feedback is een prachtig topic over het vermelden van etnische afkomst. Daar kunnen jullie je meningen in kwijt.
Noem me PC, maar ik vind het totaal onbelangrijk en enigszins schofferend (ondanks meldingen dat het niet zo bedoeld is)
Thanks
V
Je zou bijvoorbeeld al meer onderscheid maken door te kijken naar wel/geen leren jasjes aan. Maar dan krijg je de kledingindustrie waarschijnlijk op je dak...
quote:Dus nu versterken WIJ ook al het voordeel????
Op 15 februari 2001 16:05 schreef Ettepet het volgende:
Inderdaad, het werkt vooroordeelversterkend voor een aantal mensen.
Nou ja, ik vind dit verder een aardig topic, dus ik zal even dat topic in Feedback zoeken.
Excuus.
quote:Ben jij niet jong geweest dan...
Op 15 februari 2001 16:49 schreef Qarinx het volgende:
mijn slechtste ervaring is denk ik de vroege voorstelling ..wanneer al die pubers ook in de zaal zitten en ontzettend luiddruchtig zijn tijdens de film.. lopen te giechelen, klieren.. met m&m's gooien..je kent het wel.. vind dit bijzonder irritant...
quote:Leuk dat "jullie" op mij reageert, maar Verbal vroeg al hierom, en de reden leek mij duidelijk. Leren jasje aan misschien? In elk geval lange tenen..
Op 15 februari 2001 16:37 schreef Gellarboy het volgende:
Dus nu versterken WIJ ook al het voordeel????
Jaja... *proest*
[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 15-02-2001 17:08]
Er zat een ventje met z'n vriendje naast me die het blijkbaar stoer vond om elke keer alvast te gaan zeggen wat er ging gebeuren in de film, en dan nog even een recentie erachteraan gooien. "Ja, nu gaat íe op die motor, en komt er een achtervolging. Die is gaaf joh! Gaan ze op elkaar schieten enzo, dat is echt ongelofelijk mooi uitgevoerd" (M:I 2 dus)... ROT OP MAN, IK HEB 'M NOG NIET GEZIEN!
quote:Ik beweer ook niet dat ik nooit jong ben geweest.. wil alleen zeggen dat ik minder ontspannen een film kijk wanneer er continu gekloot in de zaal is.. daarom kies ik nu ook bewust voor de late voorstelling...
Op 15 februari 2001 16:51 schreef Party-pooper het volgende:
Ben jij niet jong geweest dan...
bovendien heeft het ergens ook wel met manieren te maken..vind je de film niet boeiend...dan rot je maar op...je behoort je gewoon te gedragen in een bioscoopzaal zodat je andere mensen niet tot last bent.. ongeacht hoe laat het is..of hoe oud je bent..
[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 16-02-2001 09:45]
quote:Ik vind de pauzes sowieso irritant. Zit je middenin een goeie film, en dan gaan ze er ff lekker een pauze inbouwen. Ben je gelijk de sfeer van de film kwijt
Op 15 februari 2001 17:10 schreef Jojogirl het volgende:
Tijdens Star Wars, The Phantom Menace, vond de bioscoop het nodig om de pauze precies halverwege de Pod Race te laten beginnen.
quote:Ja klopt..zat laatst in bios..kwam de pauze al na 10 minuten
Op 16 februari 2001 08:37 schreef Tokus het volgende:
Ik vind de pauzes sowieso irritant. Zit je middenin een goeie film, en dan gaan ze er ff lekker een pauze inbouwen. Ben je gelijk de sfeer van de film kwijt
Amerika heb je meeste bioscopen geen pauze..sla je gewoon een super size popcorn in.. heb je genoeg voor de hele avond.. pauze is dan overbodig..
quote:Bij Lido in Leiden waren ze daar ook goed in, pauzes op rare momenten of na 10 minuten laten te beginnen. In Titanic (die dus 3 uur duurt), zat de pauze na 20 minuten.
Op 16 februari 2001 09:20 schreef Qarinx het volgende:
Ja klopt..zat laatst in bios..kwam de pauze al na 10 minutenAmerika heb je meeste bioscopen geen pauze..sla je gewoon een super size popcorn in.. heb je genoeg voor de hele avond.. pauze is dan overbodig..
Gelukkig hebben ze hier in Engeland ook geen pauzes in films. Stukken beter.
Ik ga wel eens naar Belgie (Lanaken) naar de film. Dit heeft een aantal voordelen (veel goedkoper, s'weekends fl.10,-), sommige films draaien eerder en je zit veel ruimer.
Het heeft echter ook een aantal nadelen die volgens mij typisch belgisch zijn (ojee...generaliseren):
- Tijdens de pauze gaat eerst het licht aan, na zo'n 30 sec het geluid uit en tenslotte na een aantal seconde pas het beeld.
- De muren zijn van karton. Zo kan het dus zijn dat als je naar Unbreakable zit te kijken (vrije stille film) je uitgebreik kan genieten van Cast Away in de zal ernaast (vooral wanneer het vliegtuig neerstort).
- Alle films zijn tegelijkertijd afgelopen. Dus iedereen wil tegelijkertijd naar buiten (door de smalle ingang) terwijl je je ook nog door mensen moet wringen die wachten op de volgende voorstelling.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 16-02-2001 10:12]
quote:Ik had het inderdaad over Lido
Op 16 februari 2001 09:46 schreef Jojogirl het volgende:
Bij Lido in Leiden waren ze daar ook goed in, pauzes op rare momenten of na 10 minuten laten te beginnen. In Titanic (die dus 3 uur duurt), zat de pauze na 20 minuten.Gelukkig hebben ze hier in Engeland ook geen pauzes in films. Stukken beter.
quote:.. en dan ga ik maar eens verder over Lido.
Op 16 februari 2001 10:34 schreef Qarinx het volgende:
Ik had het inderdaad over Lido
Ook in Rotterdam een keer twee irritante ventjes die door de film heen Marrokaans gingen praten. Iemand die er wat van zei kon een scheldkannonade en dreigementen terug verwachten. Na een paar boze blikken van mij was het nog niet voorbij, maar gelukkig vonden ze de film slecht ofzo en gingen ze er vandoor.
Voor de rest erger ik me echt aan pratende mensen, je ziet het gewoon steeds vaker, niet stil kunnen zijn tijdens de film... ga dan naar de kroeg toe denk je dan! Grrr Binnenkort zal er wel de eerste dode vallen in de bioscoop (en dan niet in de film) als iedereen zo door blijft gaan (nee... geen dreigement ,ik zal niks doen, maar er zal heus wel iemand anders knappen)
dan ook nog even over Trianon...
op het beste moment van de film ongeveeer...moet je plots je hoofd 90 graden draaien..omdat de film verder gaat op de muur aan je rechterkant
quote:Hahaha ROFLOL...
Op 16 februari 2001 18:45 schreef Qarinx het volgende:
taking the piss out of Leiden dag vandaag!dan ook nog even over Trianon...
op het beste moment van de film ongeveeer...moet je plots je hoofd 90 graden draaien..omdat de film verder gaat op de muur aan je rechterkant
[Dit bericht is gewijzigd door Xhorder op 16-02-2001 20:16]
Vanavond maar weer eens naar de film geweest. En waar de vorige avond nog meeviel met het lastige publiek, was het vanavond dus raak in de Pathé Arena. Gelukkig maar twee mensen, te weten twee vrouwelijke pubers die schuin achter me zaten en over van alles en nog wat zaten te praten, reageren op de film, hun taal (Fok joe bitsj! Fok op! Fok joe!) bijspijkerden en luid hun popcorn zaten te vreten.
Geïrriteerd keek ik een paar keer om om hen tot zwijgen te staren maar ze bleven, op sommige momenten na, toch weer aan het klieren met elkaar. Een gezelschap van 3 meisjes met hun vriendjes voor hen deed niets maar zal zich wel niet minder geïrriteerd hebben als ik.
Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik maar wat van gezegd heb op een norse toon. Een grote bek kan ik terugkrijgen, maar ik laat mijn avondje film verpesten door een stel keuvelende pubers die overduidelijk niet de juiste opvoeding hebben meegekregen - bek dicht, hou rekening met anderen en geniet van de film of rot een end op naar buiten. Voor de rest van de voorstelling was het rustiger achterin en nog net voor het einde van de film waren ze al weggegaan. Hadden ze dat maar eerder gedaan, die mutsen. Hun plek was één grote bende van popcorn en ander afval. Dat moet dan onze toekomst worden.
quote:Trianon is ook een wrakkige oude bioscoop. Ik ben er een keer door de stoel heen gezakt (nee ik ben niet dik...) en het geluid staat er altijd zo hard.
Op 16 februari 2001 18:45 schreef Qarinx het volgende:
dan ook nog even over Trianon...
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 18-02-2001 00:16]
Maar het is eik toch geen excuus om maar raak te kleppen tijdens een film.
In ieder geval, er was gelukkig geen geklets en ook geen last gehad van onze allochtone medemens. Maar waarom lopen die stoelen niet mooi schuin af? Heb natuurlijk weer de hele film half tegen iemand zijn achterhoofd gekeken
Verder had natuurlijk een of andere aso leuk zijn kauwgum aan de stoel geplakt waardoor mijn broek onder zat
Is het nu zo moeilijk om die in de prullenbak te doen! Voor 17,50 mogen ze vind ik ook even tussen de films door de zaal opruimen...wat een bende was dat
(Wat overigens niet betekent dat ik in 'fatsoenlijke' bioscopen nooit ergernissen meemaak; Pathé, echter, is ergernis.)
Maar de geur van de zondagmiddagfilm zal ik nooit meer vergeten.
Eerst je buren de deur uitwerken
quote:Of uitnodigen..
Op 19 februari 2001 23:18 schreef Dr_Crouton het volgende:
Eerst je buren de deur uitwerken
Maar redelijke/goede kwaliteit surround sound klinkt idd nog wel eventjes wat beter dan in de bioscoop. Popcorn, etc. zijn opeens spotgoedkoop en je kunt die spectaculaire scene(s) nog eventjes opnieuw kijken..
Met z'n tweeën heb je de kosten van de DVD er al meteen weer uit. Moet je natuurlijk niet bij "Free" Record Shop gaan kopen..
Eerst zat er een stonede eikel wiet te roken.
Naja, kan gebeuren denk je dan.
Gaan er eikels naast ons ook roken! Aangezien mijn vriendin astma heeft (en het zowiezo aso is) zei ze er wat van.
Om een lang verhaal kort te maken wilde een van die eikles haar branden met een sigaret!
Ik sloeg die peuk uit zijn hand, maar zag dat als een vrijkaartje om mijn hoofd te gebruiken als boksbal.
Een paar goeie trappen en klapjes terug en ze vlogen als honden weg uit de zaal. Na een trap in mijn vriendin d'r buik te geven. Ik was laaiend.
Sindsdien ook niet meer in de City geweest...
quote:Gvd, wat een brutaliteit!
Op 20 februari 2001 16:11 schreef Jericho1338 het volgende:
Tja, paar jaar geleden in City A'dam (heb ik al een paar keer hier voorbij zien komen...).
Lost in Space met mijn vriendin.Eerst zat er een stonede eikel wiet te roken.
Naja, kan gebeuren denk je dan.Gaan er eikels naast ons ook roken! Aangezien mijn vriendin astma heeft (en het zowiezo aso is) zei ze er wat van.
Om een lang verhaal kort te maken wilde een van die eikles haar branden met een sigaret!
Ik sloeg die peuk uit zijn hand, maar zag dat als een vrijkaartje om mijn hoofd te gebruiken als boksbal.Een paar goeie trappen en klapjes terug en ze vlogen als honden weg uit de zaal. Na een trap in mijn vriendin d'r buik te geven. Ik was laaiend.
Sindsdien ook niet meer in de City geweest...
quote:Nooit geweest...en na al die verhalen denk ik niet dat ik er ooit heenga
Op 20 februari 2001 16:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Gvd, wat een brutaliteit!
Naar de City ga ik sowieso al niet meer.
quote:Nee, daar (Pathé Arena) valt het rumoer nog enigszins mee en het is er vrij ruim en ontmoedigt het verstoppen in het publiek een beetje, City zit bij het Leidseplein (Centrum) en is al vaker toneel van geweld en overlast.
Op 20 februari 2001 16:18 schreef Strolie75 het volgende:
Nooit geweest...en na al die verhalen denk ik niet dat ik er ooit heenga
Is t'ie gevestigd in de Bijlmer ofzo
1) Laserpennen
2) E****S die hun GSM niet uitzetten en constant gaan lopen bellen of SMS-en met hun vriendje twee stoelen verderop
3) Mensen die tijdens de films hele discussies gaan voeren
4) Mensen die tijdens de film gewoon gaan roken
5) Mensen die besluiten om een M&M gevecht te gaan houden met twee "vrienden" twee rijen voor hun (en rara wie zat er tussen)
en ga zo maar door.
Wel triest dat sommige mensen zo weinig fatsoen hebben dat zulke maatregelen nodig zijn
quote:Niet bijgeweest, wel overgehoord. De premiere van The Doors in Amsterdam. Iets teveel gasten met LSD op, schenen een beetje de zaal door te spoken, en is er 1tje van het balkon geflikkerd. Blij dat ik daar niet bij geweest ben.
Op 20 februari 2001 16:11 schreef Jericho1338 het volgende:Eerst zat er een stonede eikel wiet te roken.
Naja, kan gebeuren denk je dan.
of idd van die mensen die heel hard gaan lachen om niet grappige dingen. In een drama-film, niet grappig bedoeld, zit ik half te janken (zonder geluid! zonder geluid!) terwijl er een aantal mensen zijn die het opeens ontzettend grappig vinden
Ik heb helaas nog nooit extreme rellen meegemaakt, lijkt me wel humor bij een of andere schijtfilm
quote:Avondje City in Amsterdam?
Op 21 februari 2001 12:37 schreef goddess in heaven het volgende:
Ik heb helaas nog nooit extreme rellen meegemaakt, lijkt me wel humor bij een of andere schijtfilm
quote:*goddess ziet het helemaal voor zich, vooral doordat ze zelf ook zo'n vader heeft
Op 20 februari 2001 00:01 schreef Zusje het volgende:
mijn ergste zeg maar traumatische bioscoopervaring is dat ik in mijn jonge puberjaren ( was een jaar of 13 ) samen met mijn vader naar de film The Whizz ging ( ja ja met Michael Jackson Au naturel)
Op een gegeven werden mensen onrustig van een bepaald geluid wat dus niet bij de film hoorde.
Bleek het mijn vader te zijn die luidkeels zat te snurken.
En op zo'n leeftijd is dat heeeeeel erg!
quote:Ideaal zo'n isoleercel! Mocht de familie weer een leuk uitje naar de bios plannen...
Op 21 februari 2001 12:43 schreef Party-pooper het volgende:
Gewoon per persoon aparte geluidsdichte cabines maken voor het publiek hoeft niemand zich meer aan anderen te ergeren.
quote:Rumoerige ouders?
Op 21 februari 2001 18:01 schreef Qarinx het volgende:
Ideaal zo'n isoleercel! Mocht de familie weer een leuk uitje naar de bios plannen...
quote:mwha laten we zeggen dat je met geblindeerde ramen een stuk verder komt..
Op 21 februari 2001 20:22 schreef Ettepet het volgende:
Rumoerige ouders?
quote:zeker teveel in de sexshops geweest om op dit idee te komen?
Op 21 februari 2001 12:43 schreef Party-pooper het volgende:
Gewoon per persoon aparte geluidsdichte cabines maken voor het publiek hoeft niemand zich meer aan anderen te ergeren.
quote:Dit pauzepunt was opgelegd in heel Nederland door de distributeur! De bioscopen zijn er zelf van af gestapt, vanwege de reacties van de mensen. Normaal gesproken mogen de operateurs het pauze punt zelf instellen (aan de hand van het aantal aktes o.a.), maar bij deze film was het expliciet erbij gefaxd.
Op 15 februari 2001 17:10 schreef Jojogirl het volgende:
Niet heel erg (was de 2e keer dat ik hem zag), maar wel heel irritant:
Tijdens Star Wars, The Phantom Menace, vond de bioscoop het nodig om de pauze precies halverwege de Pod Race te laten beginnen. Eén van de beste momenten van de hele film en dan de pauze laten beginnenEcht de hele zaal begon afkeurende dingen te zeggen/roepen.
Mvg,
Wiip
Ook zo irritant vind ik die pauses. De hele spanning is weg, of de romantiek of wat dan ook. Echt verrot...
En over vaak naar de bios gaan. Laten we daar een andere thread over openen. (alvast: ik matrix 6x, vriend van me 7x )
- De al eerder genoemde mobieltjes en hun geluiden/eigenaars. Wat een gekloot zeg... van mij kunnen ze gewoon fouilleren bij de ingang hoor.. ik wil best de mijne afstaan (als ik zeker weet dat ik 'm weer terugkrijg)
- Het zonder meer asociale gedrag van menige bezoeker.. lullen door de film heen, kletsen of het zelfs ordinair een film lang in je rug trappen (fijn, bij de eerste date met m'n vriendin) wat ook gewoonweg niet stopt als je er wat van zegt of nog erger wordt.
- De kwaliteit van de bioscopen zelf: walgelijk hard geluid, slecht beeld, k*t stoelen en kompleet gebrek aan ventilatie, ik heb werkelijk bijna altijd koppijn na bioscoop bezoek.
Inmiddels heb ik dus de stap genomen en ben aan de thuisbioscoop begonnen. Ja perfect beeld, perfect geluid (en vooral niet te hard) en goedkoop voedsel en lekker m'n vriendin tegen me aan op een goede bank en dat voor slechts 2 keer de prijs van een gewoon bezoekje aan de bioscoop en ik mag de film nog eens houden ook na afloop
Maar af en toe gaan we nog wel naar de bioscoop. Zoals vorige week zaterdag naar What Women Want (de middag voorstelling) en jaar hoor het was weer zover. Niemand, maar dan ook niemand die uberhaupt die film bekijkt, overal geklets, gebel en en geneuzel en over het volume van de muziek hebben we maar niet, want m'n hoofd doet nog pijn (en terwijl ik gewoon weet dat het niet nodig is die herrie voor een prima geluidservaring).
Ik snap dat het personeel van de bioscopen hun best doet om het allemaal in goede banen probeert te leiden maar ik merk om me heen dat steeds meer mensen het zat zijn en daar zitten echt mensen tussen die dus bijna elke week naar de film gaan (liefst vaker). Het lijkt me dat de bioscopen er ook niet op zitten te wachten dat een deel van hun (redelijk kapitaal krachtige) klanten maar weg blijft en lekker gaat zitten thuisbioscopen...
[Dit bericht is gewijzigd door Hebberig op 24-02-2001 12:45]
Q: Waarom gaat men niet naar de bioskoop?
A1: Omdat er een pauze is tijdens de film;
A2: Er is te weinig beenruimte (in oude bioskopen);
A3: De projectie is slecht, voornamelijk in oude zalen (geen goede
hellingshoek, je zit constant half tegen het achterhoofd van de mensen
voor je te kijken);
A4: De stoelen zijn slecht;
A5: Het is er te druk (vooral in het weekend zijn de zalen vol);
A6: De acoustiek is slecht, het geluid van de commercials is harder dan
de rest;
A7: De projectie is slordig;
A8: De voorstelling begint niet op tijd;
A9: De parkeerkosten zijn te hoog (Pathe Arena en heel Amsterdam);
A10: Het openbaar vervoer is te ranzig (Pathe Arena);
A11: Er komt een a-sociaal, tiener publiek (Pathe City in Amsterdam);
A12: De prijs-kwaliteit verhouding is zoek (Pathe);
A13: Het is er niet zo gezellig (als thuis op de bank);
A14: Spontaan naar de film kan niet;
A15: Er is geen gezellige nazit;
A16: Er zijn vaak geen recente films, regelmatig is de premiere 2 jaar
na de buitenlandse premiere, de DVD-release is eerder te krijgen;
A17: 's Avonds laat in sommige stadcentra krijg je een onveilig gevoel;
A18: Er is veel aanbod op tv;
A19: De consumpties zijn duur;
A20: Het is slecht bereikbaar als je niet in de stad woont;
A21: Hollywood films richten zich op de jeugd, voor volwassenen worden
er geen Nederlandse of Amerikaanse films gemaakt/geprogrammeerd
(herriefilms, de trailers alleen al);
A22: Het is te vermoeiend;
A23: Je kan niet het beeld stil zetten, terugspoelen of vooruitspoelen
zoals met video;
A24: De ondertiteling irriteert, de vertaling is slecht of valt onderaan
het scherm weg.
Wij danken u voor het lezen
quote:
Op 24 februari 2001 13:01 schreef everest het volgende:
Iemand in een nieuwsgroep heeft eens een paar punten uiteen gezet waarom filmliefhebbers niet meer naar de bios gaan..ik zal ze even herhalen voor lering ende vermaackQ: Waarom gaat men niet naar de bioskoop?
Dat is irritant, als je wilt pissen had je je maar vantevoren maar moeten legen
yup
A3: De projectie is slecht, voornamelijk in oude zalen (geen goede hellingshoek, je zit constant half tegen het achterhoofd van de mensen voor je te kijken);
weinig ervaring mee
vaak helemaal gaar en te smal en te smalle armleuningen
vooral de City
de rest;
en te lang en de kwaliteit is kut
te weinig voorbereiding
komt door de reclame en laatkomers
Arena valt nog mee, 6 gulden voor 2 uur (toch?), moet je de binnenstad maar eens proberen, dat is het dubbele
leve de eigen auto!
City kom ik nu dus niet meer zo graag
prijsverhoging in het weekend
tja, je gaat uit of niet
Arena: plaats zat
asociaal gehaaste samenleving?
2 jaar is wel extreem, maar dan koop ik gewoon de DVD als de film goed is
ga op vechtsport, of doe onopvallend, of ga met een grotere groep
vaak wel, meestal bagger
5 gulden voor een 0,5 liter Spa blauw!!!! Ik neem mijn eigen eten & drinken mee (nee, geen Macmenu's, gewoon Coca-Cola & snoep
tja
A21: Hollywood films richten zich op de jeugd, voor volwassenen worden er geen Nederlandse of Amerikaanse films gemaakt/geprogrammeerd
filmhuis?
karten en daarna een filmpje pakken, dat is vermoeiend
zoals met video;
"Hela, meneer de projectort, kunt u die scène even terugspoelen, ik heb het geloof ik niet zo goed gezien wat er gebeurde..."
het scherm weg.
Aziatische bioscoop?Wij danken u voor het lezen
![]()
geen dank, graag gedaan
In Delft een keer een uur op de sneakpreview zitten wachten, ze kregen de band niet aan de rol.
Verder alleen een keer een duo wat een beetje zat te giechelen, maar na wat geirriteerde blikken was de boodschap wel duidelijk.
Misschien komen mijn overwegend prettige ervaringen met bioscopen wel doordat de films die mij interessant lijken, niet de films zijn waar pubers en proleten voor warmlopen. Ook ga ik bij voorkeur niet in het weekend.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 24-02-2001 14:33]
Ik heb trouwens al een paar jaar geen pauze meer in een film meegemaakt..! Ik ga meestal (altijd) naar Pathe Buitenhof en daar hebben ze volgens mij al heel lang geen pauzes meer.
Aan de andere kant, het geeft wel een gevoel van saamhorigheid om samen met 150 andere bezoekers zo'n kreng uit te joelen
quote:Dat scheelt! Ik was laatst voor het eerst sinds jaren op zaterdag naar de film geweest (the others), jezus wat een rijen voor de bios zeg!!
Op zaterdag 24 februari 2001 14:31 schreef Trainspotter het volgende:
Ook ga ik bij voorkeur niet in het weekend.
quote:leuk he? eigenlijk moet je ze dan het hele verhaal verklappen... gewoon om te kutten
Op zondag 20 januari 2002 18:48 schreef Duiveltja het volgende:
Of eergisteren dan....na afloop van LOTR zegt een (blond)meisje "raar, ze hebben niet laten zien wat er met de ring gebeurt"
Ik was met een vriend naar Pearl Harbor, we wisten dat we het romantische gedeelte voor lief moesten nemen om alleen al die ronkende vliegtuigen in de bios te horen. Na 1,5 uur film en veel tactische en historische belangrijke uitleg is het pauze en sta ik in de rij voor wat bier. Voor me staan twee meisjes van een jaar of 16 die dezelfde film aan het kijken waren. Op een gegeven moment vraagt het ene meisje aan het andere meisje: "Wat hebben die Chinezen er nou mee te maken?"
Nogmaals een bevestiging dat het met het onderwijs niet al te best gesteld is.
quote:
Op zondag 20 januari 2002 23:50 schreef Melluh het volgende:
"Wat hebben die Chinezen er nou mee te maken?"![]()
![]()
![]()
quote:aargh
Op zondag 20 januari 2002 23:50 schreef Melluh het volgende:
"Wat hebben die Chinezen er nou mee te maken?"![]()
![]()
![]()
zijn vriendinnetje probeerde hem destijds tijdens een vertoning van Schindler's List tot tweemaal toe te zoenen en ze begreep niet waarom hij haar wegduwde.
de relatie was dan ook van korte duur.
Die films waren niet te volgen, maar wat was het gezellig!
HOOOOOOOOOOOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!
Een tijd geleden bij Hannibal waren er ook van die galbakken (mobiel, gillen, klooien etc) , maar het hield gelukkig op een gegeven moment op.
Bijzonder jammer dat mensen niet het goede filmgevoel hebben.
[edit]
Oja, Lord of the Rings was nét niet scherp. Best vervelend als je DVD en satelliettv gewend bent.
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 21-01-2002 10:06]
Het is me wel een keer overkomen dat in de krant een verkeerde aanvangstijd stond en op het moment dat mijn vriendin en ik bij de bioscoop kwamen was die film al begonnen. We hebben een andere film uitgekozen en kregen gratis drinken en snoep, dus zo erg was het niet
quote:Ik ben nu bezig mijn eigen home-cinema bij elkaar te rapen, dus later heb ik hier geen last meer van. Maar sommige films wil ik gewoon eerst op silver-screen zien voordat ik hem op schijf heb. De impact is op zo'n groot scherm gewoon groter. En voor die 5 films per jaar die ik dan in de bios kijk... Moet kunnen (dit jaar ga ik over de 10 heen, maar das een ander verhaal)
Op zaterdag 24 februari 2001 13:01 schreef everest het volgende:
Iemand in een nieuwsgroep heeft eens een paar punten uiteen gezet waarom filmliefhebbers niet meer naar de bios gaan..ik zal ze even herhalen voor lering ende vermaackQ: Waarom gaat men niet naar de bioskoop?
IMO totale onzin, alleen erin geknald om omzet nog hoger te krijgen.
Daarom leggen we onze benen bij de voorbuurman in de nek
A3: De projectie is slecht, voornamelijk in oude zalen (geen goede
hellingshoek, je zit constant half tegen het achterhoofd van de mensen
voor je te kijken);
zie vorige vraag
neem je toch je bed mee?
tjah, maar alleen in een zaal zitten is ook niet leuk. Ideaal = 30 personen verspreidt over de zaal
de rest;
geluid staat gewoon te hard, acoustic scheelt per zaal (bios). VB: In een zaal in A'dam (ben de naam even kwijt) hebben ze PRECIES hetzelfde systeem in gebruik als in Tilburg. Toch is het effect in A'dam vele malen beter dan hier.
zie vorige antwoord
meestal wel
totaal geen last van, ga met de fiets of OV.
tjah, van ov moet je geen rijdend luxor hotel verwachten
overal zo, behalve bij de moeilijkere films ala Sexy Beast
alleen bij pathe? Ik snap die mensen niet. In 4 jaar tijd zijn de prijzen van 11,50 naar 18,5 gegaan.
Jawel, maar dan moet je wel leuk publiek hebben
jawel hoor, geen problemen gehad met Ocean's Eleven laatst (al was het wel druk in de rij)
das weer waar, good point. Maar gelukkig hebben we nog kroegen.
[b] deze trend wordt vanaf mei met een beetje mazzel gebroken. (SW2 en Spider-man zetten de goede toon aan)
Ik weet niet hoe jij tegenover jezelf staat, maar ik heb nergens last van, al ben ik ziels alleen in dat steegje naast de kroeg.
en op welke kwaliteit?
true, daarom kopen we ook niets
true
A21: Hollywood films richten zich op de jeugd, voor volwassenen worden
er geen Nederlandse of Amerikaanse films gemaakt/geprogrammeerd
crap. je moet ze alleen beter zoeken
als je niet tegen een redelijke zit kunt...
zoals met video;
wil je nou een film kijken, of analyseren?
het scherm weg.
WHO NEEDS THEM? Die dingen kloppen voor geen meter, leiden dermate af dat je details mist, en is echt voor de domme...
Wij danken u voor het lezen
Verder zijn de mensen die nederland niet als 1e of 2e taal hebben ook lastig. Moet die hele film vertaald worden in het frans, duits, swahili of weetikveelwat...
En uiteraard de gezinnen met kleine kinderen die om de haverklap aan vaders of moeders vragen "wat zegt die meneer?". *zucht* Er staan niet voor niks leeftijdaanduidingen bij die film...
Maarja..al met al valt het redelijk mee....
quote:Luxor Hoogeveen roeleert!
Op maandag 21 januari 2002 11:11 schreef Cinderella het volgende:
Als ik dit allemaal lees ben ik heel erg blij dat ik in Hoogeveen woonWe hebben hier een enorm fijne bioscoop en ik ga er graag naar toe. Nooit problemen. In het weekend willen er bij de late voorstelling nog wel eens irritante tieners zitten, is me één keer overkomen bij zo'n puberfilm (was zo nietszeggend dat ik de titel al weer ben vergeten). Meestal ga ik juist naar de vroege voorstelling in het weekend; de meeste jonge en vervelende tieners gaan naar de late voorstelling omdat dat stoerder is.
Het is me wel een keer overkomen dat in de krant een verkeerde aanvangstijd stond en op het moment dat mijn vriendin en ik bij de bioscoop kwamen was die film al begonnen. We hebben een andere film uitgekozen en kregen gratis drinken en snoep, dus zo erg was het niet
dit lijkt mij toch wel een mogelijke oplossing voor dat probleem in de grote steden.
quote:Dan ben je zeker nog nooit buiten Hoogeveen geweest.
Op maandag 21 januari 2002 17:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Luxor Hoogeveen roeleert!
Nog nooit in zo'n fijne bios gezeten
De Munt is mijn favo bios, allemaal mooie grote zalen en ruimte zat om te zitten.
City is echt kut, daar lopen ze gewoon met een groep binnen tijdens de film en beginnen te schreeuwen enzo. Heel irritant.
Meteen daarna ging het fout. Een van die pubers komt vragen of wij alsjeblieft weg willen gaan, zij willen namelijk graag op de laatste rij zitten. Mijn moeder wil daar natuurlijk niets van weten, wij zaten daar tenslotte eerder. Gevolg: de pubers gaan brutaal om ons heen zitten: aan beide kanten naast ons, maar ook voor ons. En dat terwijl de zaal bij lange na niet vol was.
Als dat alles was, zou het nog mee vallen, maar nee: het stelletje links van ons zit de hele film te kleffen en te zoenen. Daar hadden we op zich dus nog het minste last van. Rechts van ons en voor ons was de interesse voor de film echter ook minimaal, maar zij losten dat op door luidruchtig te gaan kletsen, mensen opbellen et cetera. Een half uur voor het einde van de film waren ze er echt moe aan, en belden ze pappie en mammie op dat ze gehaald wilden worden, waarna ze met veel lawaai de zaal verlieten. Mijn moeder kon het daarbij niet laten de ergste van het stel een flinke schop voor de schenen te verkopen toen hij ons voorbij liep.
Het mooie was wel dat het kleffe stelletje toen ze weggingen hun excuses aanboden voor het gedrag van de anderen...
[Dit bericht is gewijzigd door Arinna op 28-06-2003 12:04]
dingen die ik heb meegemaakt.
- projectie half op het plafond
- beeld zwaar in gedrukt dus zeg maar zo > )(
- verkeerde resolutie .. zwaar breedbeeld terwijl film helemaal niet zo breed is .
- geen geluid.
- frame boven en onder om gedraait .. dus ondertiteling bovenin.
- lens kapot tijdens de film
- box die kapot gaat.
- en haar over de lens .. over de gehele lengte van het scherm
- vieze vingerafdruk op de lens
- na pauze andere film ( ja ik zat in goede zaal)
- na pauze geen geluid
- na pauze geen beeld
- na pauze Chapter 1 weer .
- pauze CD tijdens de film.
quote:Daar heb ik nog nooit iets gehad eigenlijk, en ik kom er al 15 jaar ofzo.
Op zaterdag 28 juni 2003 21:31 schreef Lambiekje het volgende:
Laatste tijd is het wat minder .. maar in Metro van HHW is het regelmatig mis
quote:Gebeurd ook alleen in zaal 3 en 4. Dat met die haar was in Zaal 1 en was tijdens Con Air.
Op zaterdag 28 juni 2003 21:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Daar heb ik nog nooit iets gehad eigenlijk, en ik kom er al 15 jaar ofzo.
En dat allemaal voor 20 euro!
quote:Armageddon. Bij ons in de zaal begonnen ze te juichen toen Parijs werd getroffen door een meteroriet.
Op zondag 29 juni 2003 12:10 schreef Fogel het volgende:
en toen begonnen die idiote Amerikanen te klappen en te juichen in de zaal
quote:Je hebt 'm toch wel keihard in zijn gezicht geboert he?
Op woensdag 14 februari 2001 14:44 schreef Ripley het volgende:
Ik zat in de riksbioscoop met mijn jas op schoot naar Pulp Fiction te kijken. Op een gegeven moment denk ik: ik voel iets geks op mijn been! Wat is dat!
De hand van de vreemde jongeman naast me dus, die zo vrij was om onder mijn jas over mijn been te strelen. En zo te voelen nog meer van plan was.
IK schrok me rot, kreeg in het donker een rood hoofd, stond op en ging 4 rijen verderop zitten.
quote:Hier gingen ze juichen toen er iemand doodging in Bride of Chucky!
De aarde heeft uiteraard geen schade, en toen begonnen die idiote Amerikanen te klappen en te juichen in de zaal
Ja, jammer dan. Dan moet je maar normaal doen..
Mja.. misschien persoon die vooraan gaat roken, maar zulke dingen zul je toch altijd zien tenzij er een landelijk verbod komt voor het roken in bioscopen.
Heb wel 1x gehad dat een knulletjes of 3 met m&m's zaten te gooien. Ben erheen gelopen, heb ze even duidelijk gemaakt dat ik en kameraad daar niet van gediend waren. De hele film lang waren ze zo rustig
quote:Vijf euro? Dat ga ik onthouden voor als gasten in onze bios zeuren over de prijs van onze consumpties. "Mevrouw, dit valt nog mee. Pathé vraagt vijf euro voor een halve liter cola. Voor die prijs heeft u er hier twee!"
Op zondag 29 juni 2003 14:08 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Mijn slechtste ervaring is het feit dat de consumpties bij Pathe goud kosten. Vijf (!) euro voor een 0.5l flesje Coca-Cola bij Pathe Schouwburgplein bijvoorbeeld...
2,30 E voor 0,5 liter water
2,80 E voor een medium cola (zo'n Mc-beker)
2,00 E voor een simpel ijsje
2,50 E voor een zakje M&M's
Dit zijn trouwens 'ongeveer' prijzen van Cinestar, enschede.
Trouwens ook de enige negatieve opmerking over deze bios, voor de rest echt toppie!
Okay, af en toe vervelende mensen.
Zoals gisteren LOTR 2, aan de ene kant een klef stelletje dat konstant zat te kletsen en te bekken. Was over na een paar keer kijken/staren.
Andere kant moeder met 2 kinderen. Die kletsten niet, maar hadden wel zelf drinken en snoepen meegenomen.
Nix mis mee, maar mammie had het erg handig verpakt in van die diepvries-zakjes. Kraakerdekraakkraakkraak dus..
In Singapore naar Meet The Parents geweest. De zaal zat vol met sms-ende tieners...
Dus constant bleep bleep....
Dan was Caïro leuker!
Ik kan iedereen ook aanraden om in het buitenland een bioscoop te bezoeken is altijd erg leuk!
Verder afgelopen weekend een knap beroerde ervaring gehad in Rembrandt Utrecht, maar meer daar over in m'n Klaagbaak topic.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 16:29 schreef vipergts het volgende:
In een bioscoop in Den Haag. Ik naar de wc komt er zo'n gozer en dringt voor. Pats boem deur voor mijn neus dicht. Nou dan maar issen met publiek in zo'n pisbak. Ben ik klaar sta ik mijn handen te wassen krijgt die gozer de deur niet meer van het slot. Ik lachend naar buiten. daag
wat ik zelf wel een keer goed kut vond van het personeel. wij waren zo naar jackass the movie en achter ons zaten een stel pubers met blikjes en vreten te gooien. komt in een keer zon bedrijfsleider naar ons toe. ja als jullie nog is gooien dan sodemieteren jullie maar op. we zeiden: ja dikke hoi. hier boven gooien ze wij niet. toen werd die gast vet pissed: ja niet zo brutaal. gvd we waren zo kwaad op die gast
.. wat een stank..
quote:Ik denk dat dat juist sfeerbevorderend is voor een Terrornight.
Op maandag 30 juni 2003 18:22 schreef Oksel het volgende:
.. dat mijn vriendin tijdens "19e FFFF: The Night Of Terror" tussen de 2e en 3e film zwaar over haar nek ging in de zaal.... wat een stank..
quote:Hahahaha dat is een goeie, misschien ook iets voor mij om te gaan gebruiken op mijn werk
Op maandag 30 juni 2003 00:05 schreef bloempjuh het volgende:[..]
Vijf euro? Dat ga ik onthouden voor als gasten in onze bios zeuren over de prijs van onze consumpties. "Mevrouw, dit valt nog mee. Pathé vraagt vijf euro voor een halve liter cola. Voor die prijs heeft u er hier twee!"
Als je goed gooit kunnen die behoorlijk hard aankomen
quote:Minstens 15 jaar zelfs, en ik ben blij dat ze sinds een aantal maanden (langer?) goede bewaking (type uitsmijter) hebben want al die hangjeugd binnen werd ook knap irritant. Verder heb ik qua projectie en geluid maar 1 keer meegemaakt dat dat niet in orde was in HHW en dat werd toen (pas) na de pauze opgelost
Op zaterdag 28 juni 2003 21:59 schreef SunChaser het volgende:
Daar heb ik nog nooit iets gehad eigenlijk, en ik kom er al 15 jaar ofzo.
quote:zonde van je M&M's
Op maandag 28 juli 2003 10:07 schreef AirRaid het volgende:
je meot je gewoon een zakje M&M's met nootjes kopen en als er dan zo een eikel in de zaal zit die irritant is ga je hem gewoon met die M&M's bekogelen.Als je goed gooit kunnen die behoorlijk hard aankomen
quote:Daarom hebben we een alternatief: blikjes knakworst
Op maandag 28 juli 2003 14:14 schreef Steve-O het volgende:[..]
zonde van je M&M's
Ff serieus: ik vind het niet gek dat men eigen eten meeneemt, prijzen zijn gewoon torenhoog geworden de afgelopen 7 jaar... Waar ik me wel aan stoor is het gebrek aan respect en het totale ontbreken van normaal gedrag van de pubers van nu... Tis alweer een tijdje terug dat ik naar de bios ben geweest, maar ik wil binnenkort wel naar T3. Maar ik zweer dat ik diegene die daar gaat zitten zieken eens kennis laat maken met maat 46...
Ook leuk trouwens, tijdens the matrix reloaded: de naastgelegen disco door je gevechtsscenes horen dreunen
zo 1 keer per jaar of zo. omdat mijn partner dan graag wil met me.
laatste keer gingen we naar van god los in pathe rotterdam voorstelling van maandag om 19.00 dus heel rustig
wat flikken de 15 man die er dan zijn. gaan ze naast je voor je en achter je zitten. ik snap dat niet hoor. een hele bioscoop praktisch 3 rijen per stel en dan willen ze als kliekje bij je zitten.
dan nog met de voeten tegen je stoel aan en steeds zeggen waarom?? omdat ze te stom zijn om de film te begrijpen.
nou dan heb ik het dus helemaal gehad voor het komende jaar
Overigens snap ik niet waar hij het geld vandaan haalde om 8 smirnoff's te halen á 4 euro per stuk. Kan aan mij liggen, maar dik 70 piek vind ik vrij prijzig voor 8 drankjes.
(had zelf een biertje, maar die kosten tegenwoordig ook al ¤ 2,60. ZES PIEK voor een biertje
Vader neemt volgende keer zelf wel een biertje mee van thuis.
quote:al die stomme mixdrankjes zijn zo duur
Op donderdag 31 juli 2003 21:09 schreef Danny het volgende:
ach, van de week nog bedreigd met een fles in pathe de kuip. Hij wilde niet dat ik nog maar één woord zei, terwijl hij zelf dertig keer heen en weer liep om drank te halen die hij dan luidruchtig open probeerde te krijgen en telkens tussen een stapel lege flessen probeerde te proppen. Hoezo irritant ?Overigens snap ik niet waar hij het geld vandaan haalde om 8 smirnoff's te halen á 4 euro per stuk. Kan aan mij liggen, maar dik 70 piek vind ik vrij prijzig voor 8 drankjes.
(had zelf een biertje, maar die kosten tegenwoordig ook al ¤ 2,60. ZES PIEK voor een biertjeVader neemt volgende keer zelf wel een biertje mee van thuis.
ging met vriendje en zijn zusje naar "Coming To America"
had ik ff de pech dat ik wel binnen de daarvoor gereserveerde tijd de ondertitels kon lezen en hun niet,
want nu moest ik dus alles (ALLES!) nog eens op gaan lezen voor hun...
zo jong en als zo gefrustreerd na verloop van die film...
En dan heeeeeeel intelligent tegen hun vriendinnetje zeggen "Je moet toch het boek maar eens lezen" ROT OP NERD, IK PROBEER EEN FILM TE KIJKEN!
quote:Sommige boeken-freaks vergeten ook wel eens dat zoiets (zoals het dus in het boek beschreven is) NIET gaat werken in film vorm.
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:13 schreef fratsman het volgende:
Tolkien-fans die de complete LOTR-films afkraken omdat dat en dat in het boek stond en dat niet letterlijk in de film werd gezegd....En dan heeeeeeel intelligent tegen hun vriendinnetje zeggen "Je moet toch het boek maar eens lezen"
ROT OP NERD, IK PROBEER EEN FILM TE KIJKEN!
Die aanpassingen worden echt niet voor nix gedaan...
Mjah, gisteren bij T3 eigenlijk nergens last van gehad... (behalve dat ons vriendenclubje steeds sarcastische opmerkingen zaten te maken, maar dan fluisteren we wel)
De lichten gingen constant aan en uit .
Dus ik heb de helft van de film in het volle licht van de zaal gekeken .
Of ook wel leuk, bezoekertje pesten, voordat je de film daadwerkelijk start al het licht uit doen, even koffie drinken en dan pas starten. Of als men naar hun stoelen lopen, het licht uit doen.
Bij vragen, of je hier werkt, keihard nee zeggen en dan de cabine van de projectoren naar binnen lopen
Collega van mij heeft ooit een groep jongeren hun schoenen uit laten trekken omdat hij hun had wijs gemaakt dat ze niet met sportschoenen naar binnen mochten
Kan zo wel even doorgaan
Tijden LOTR:
Smeagol verschijnt in beeld, zijn naam komt voorbij.
Smeagol???
Die naam komt me bekend voor.
Ja dat is toch dat beest??
Welke? o die groene, nee die heet gollum.
AAAAAHHHH!!
Of toen de grote spin achter Frodo liep was er een constante geroesemoes in de zaal.
Wat een van de grootste ergernissen is, is het geluid van eten. Ook tijdens LOTR waren de mensen flink aan het vreten. Men wacht dan niet tot een actie scene om een zak te openen...nee dat gebeurt gewoon tijdens "stille" scenes. Mensen kunnen tegenwoordig ook niet met de mond dicht eten
Verheugt was ik toen er een zich verslikte in een popcorntje
We waren in alkmaar, zaten balkon en hadden er zin in, we hadden de late voorstelling die om 22.00u begon. Toen er een vader met zijn 8-jarige zoontje aan kwam lopen en naast ons ging zitten, hadden we al zoiets van: dat kan nooit goed gaan.. En ja hoor! Na 10 minuten riep die k*tkoter keihard tijdens een stille scene (van fluisteren had ie nog nooit gehoord): "PAPA, IS DAT ZWITSERLAND??". En het ging zo maar door, "PAPA. WAT DOET DIE MAN??", "PAPA, IK MOET PLASSEN", PAPA, MAG IK BENEDEN OP DE XBOX GAAN SPELEN??". Hij snapte geen fuck van de hele film, zat er de hele tijd doorheen te praten en heeft ook de laatste 3 kwartier zeker 7 keer gevraagd of dit nou het einde was.. *zucht*
Ga dan naar een disneyfilm, of iig naar de middagvoorstelling.
Ga eens op een zomeravond naar een lantaarnpaal en vang daar een stuk of 20 van die mooie motvliegen in een jampotje ... En dan in de bioscoop tijdens de film loslaten - 3x raden wat er dan gebeurt! Whoehahaha ...
quote:Heb je hem niet over de rand gemikt?
Op zaterdag 3 januari 2004 14:04 schreef _Kuch_ het volgende:
Afgelopen zondag bij LOTR 3:We waren in alkmaar, zaten balkon en hadden er zin in, we hadden de late voorstelling die om 22.00u begon. Toen er een vader met zijn 8-jarige zoontje aan kwam lopen en naast ons ging zitten, hadden we al zoiets van: dat kan nooit goed gaan.. En ja hoor! Na 10 minuten riep die k*tkoter keihard tijdens een stille scene (van fluisteren had ie nog nooit gehoord): "PAPA, IS DAT ZWITSERLAND??". En het ging zo maar door, "PAPA. WAT DOET DIE MAN??", "PAPA, IK MOET PLASSEN", PAPA, MAG IK BENEDEN OP DE XBOX GAAN SPELEN??". Hij snapte geen fuck van de hele film, zat er de hele tijd doorheen te praten en heeft ook de laatste 3 kwartier zeker 7 keer gevraagd of dit nou het einde was.. *zucht*
![]()
Ga dan naar een disneyfilm, of iig naar de middagvoorstelling.
quote:hej, das ff vet cool. Die mensen betalen er toch voor. (Dus ook voor jouw service). Je hebt mazzel dat ze geen klacht indienen (wat ik dus zeker zou doen als dat bij mij geflikt wordt)
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:14 schreef Superher0 het volgende:
Hmm.. ALs je in een bioscoop werkt, zijn er altijd van die beter wetende mensen die denken te snappen hoe het zou moeten. "Meneer, het scherm is niet helemaal gevuld." Af en toe gewoon schermvullend gemaakt (beeld compleet uitelkaar gerukt) om van t gezeik af te zijn, widescreen, cinemascopeOf ook wel leuk, bezoekertje pesten, voordat je de film daadwerkelijk start al het licht uit doen, even koffie drinken en dan pas starten. Of als men naar hun stoelen lopen, het licht uit doen.
Bij vragen, of je hier werkt, keihard nee zeggen en dan de cabine van de projectoren naar binnen lopen
Collega van mij heeft ooit een groep jongeren hun schoenen uit laten trekken omdat hij hun had wijs gemaakt dat ze niet met sportschoenen naar binnen mochten
Kan zo wel even doorgaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |