Stel iemand in jouw omgeving krijgt longkanker en hij/zij rookt: heb je daar dan even goed medelijden mee of zeg je "eigen schuld, dikke bult"?
Ik dat laatste dus...
quote:ik dus nie..... wie zegt dat ze longkanker hebben gekregen door het roken? bewijs dat eerst maar eens....
Op dinsdag 27 mei 2003 14:42 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb dat dus niet he. Je ziet dat wel eens: mensen heel zielig in een ziekenhuisbed of met zo'n gaatje in hun strottehoofd zodat ze kunnen ademen. Helemaal kapot gevreten door de kanker die ze hebben gekregen doordat ze zelf al die jaren stug hebben gerookt en nooit naar anderen geluisterd hebben.Stel iemand in jouw omgeving krijgt longkanker en hij/zij rookt: heb je daar dan even goed medelijden mee of zeg je "eigen schuld, dikke bult"?
Ik dat laatste dus...
in de aula twee andere rokende tantes: "je moet ergens aan dood gaan"
ik laat er iig geen traan om...
[Dit bericht is gewijzigd door BertV op 27-05-2003 14:44]
quote:Mocht jij dan door autorijden een ongeluk krijgen, dan hoop ik ook dat niemand het zielig vindt, als jij alleen je hoofd nog kan bewegen....
Ik heb dat dus niet he. Je ziet dat wel eens: mensen heel zielig in een ziekenhuisbed of met zo'n gaatje in hun strottehoofd zodat ze kunnen ademen. Helemaal kapot gevreten door de kanker die ze hebben gekregen doordat ze zelf al die jaren stug hebben gerookt en nooit naar anderen geluisterd hebben.Stel iemand in jouw omgeving krijgt longkanker en hij/zij rookt: heb je daar dan even goed medelijden mee of zeg je "eigen schuld, dikke bult"?
Ik dat laatste dus...
quote:helemaal mee eens
Op dinsdag 27 mei 2003 14:44 schreef MarkPeterse het volgende:
Zoiets verdient niemand. Ik heb dan ook diep medelijden met zo iemand. Lijkt me ook niet meer dan logisch
quote:Jou hebben we nodig op deze wereld! Verlos ons!
Ik dat laatste dus...
Ik heb meelij met iedereen die ziek is, om welke reden dan ook!
met bijna alle ziektes heb ik wel medelijden...bijna alle zei ik....
[Dit bericht is gewijzigd door Dragonfly op 27-05-2003 14:49]
quote:Als je iemand kanker wenst hoor je niet vrij los te lopen.
Ik gun niemand kanker, dus ook niet iemand die rookt.
dan haal ik op de crematie m'n schouders op...
quote:Er zijn ook van die beroepsrokers die menen dat overal en altijd te moeten doen ook als ze overlast voor anderen veroorzaken.
Zoiets verdient niemand. Ik heb dan ook diep medelijden met zo iemand. Lijkt me ook niet meer dan logisch
die or something...
Mocht hij volgende week in ene gediagnoseerd worden met longkanker (hij hoest nou al wel met regelmaat btw) dan zal ik er geen traan om laten. Verder is het een aardige vent maar hij doet het zichzelf aan.
Als iemand een zwaar auto ongeluk heeft, niet door eigen schuld, en op slag dood is. Dan heb ik nog steeds meer medelijden met de persoon die longkanker heeft.
Dood is een natuurlijk proces, maar menselijk lijden is het ergste wat ik me kan voorstellen.
quote:Mee eens.
Probeer eens niet te oordelen over het gedrag van een ander wat jou niet aangaat.
quote:ok laat ik het dan anders formuleren. Ik heb medelijden met iedereen die kanker heeft. Zo beter?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:48 schreef BertV het volgende:[..]
Als je iemand kanker wenst hoor je niet vrij los te lopen.
Ik heb het over mensen die nog in het ziekenhuisbed al piepend er gorgelend hun gesmokkelde sigaret opsteken op een longafdeling...dan haal ik op de crematie m'n schouders op...
*bats
quote:Dan moet je hem gewoon een rotschop verkopen en het hogerop zoeken.
Op dinsdag 27 mei 2003 14:50 schreef MikeyMo het volgende:
Mijn baas rookt, hij ketting rookt. we hebben een rookverbod op de afdeling maar daar heeft hij schijt aan. We hebben hem daar al zo vaak op gewezen maar hij blijft er stug 4 per uur doen. Hij is zich terdege bewust van alle gevaren en risico's maar wijst ze allemaal van de hand.Mocht hij volgende week in ene gediagnoseerd worden met longkanker (hij hoest nou al wel met regelmaat btw) dan zal ik er geen traan om laten. Verder is het een aardige vent maar hij doet het zichzelf aan.
Maar ook een eikel verdient geen kanker, het is misschien wel eigen schuld, maar geen dikke bult.
quote:In dat geval, ik ook... maar niet in de periode dat die persoon nog ontzettend veel pijn heeft.... maar als het iemand is die ik persoonlijk ken, dan zal ik hem toch vragen even van die long afdeling af te gaan als ie wil roken.... laat mensen toch eens anderen niet lastig vallen...
Op dinsdag 27 mei 2003 14:48 schreef BertV het volgende:[..]
dan haal ik op de crematie m'n schouders op...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |