abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9713710
Poll: Na het mislukken van de formatie, welke regering willen we?
  • CDA/VVD/LPF
  • CDA/VVD/D66
  • CDA/VVD/CU/SGP
  • CDA/VVD
  • CDA/PvdA
  • PvdA/VVD/D66
  • Anders, namelijk....
  • Ik wil nieuwe verkiezingen!

• Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
    pi_9713746
    PvdA/VVD/D66

Opdonderen met het CDA uit het centrum van de macht

Gewoon Paars 3!

Hierbij een plaatje over de zetelverdeling (ik wou net een zelfde topic gaan openenen )

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:43:49 #3
    51602 GHansIV
    Wie ik ben? Een k*tkloon.
    pi_9713768
    Sh*t de "nieuwe verkiezingen"-keuze overheen gekeken . (Maar dat is ook weer zo'n heisa, doe maar gewoon Paars 3 .
    Don't think you are, know you are.
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:45:45 #4
    46558 Blacklander
    Isaac had het maar zwaar :)
    pi_9713783
    Paars 3, YES, nog meer geld uitgeven, iedereen tevreden en een oplopende staatsschuld waardoor we NOG langer en meer moeten bezuinigen na afloop! Denk toch eens ne mensen. Die bezuinigingen moeten gewoon worden doorgevoerd, anders wordt het gewoon nog erger.
    "Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:54:15 #5
    44691 Chevron
    The lost art
    pi_9713872
    Ik wil een verse nieuwe regering zonder mensen boven de 40.

Ik weet dat er dan niet veel meer overblijft, maar ik vind geen enkele partij het meer waard om op te stemmen

Tijd voor vernieuwing....

The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
    pi_9713886
    goh dit is al derde poll die ik zie langskomen met dit als topic
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:56:01 #7
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_9713890
    Als ik eerlijk ben staan geen van deze opties mij aan. Het is natuurlijk geen optie, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat de uitkomst zou zijn als er nu weer verkiezingen gehouden zouden worden.

- zou de lpf dan weer groeien?
    - wat zou er met cda gebeuren
    - wat zou er met pvda gebeuren
    - wat zijn de consequencies voor de lijsttrekkers?
    - kunnen de kleinere partijen hiervan profiteren?

Interessant gebeuren

Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:57:47 #8
    39934 Feanor
    doom9.nl moderator
    pi_9713916
    Anders Namelijk:

Pvda, VVD en SP

People what have you done locked Him in His golden cage.
    Made Him bend to your religion Him resurrected from the grave.
    He is the god of nothing if that's all that you can see.
    You are the god of everything He's inside you and me.
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:58:22 #9
    39059 QOnline
    Jolijt alom
    pi_9713930
    CDA+VVD+LPF... het liefst eigenlijk met D66, maar dat zit er niet in, als we Boris mogen geloven. Wat in ieder geval fantastisch is, is dat die ongelooflijke draaikonterige moraalridder Wouter Bos van het toneel af is. Ik kon hem niet meer aanhoren

(Balkenende trouwens ook niet, maar die heeft inhoudelijk tenminste nog wat nuttigs te melden )

vrijdag 11 april 2003 @ 09:59:03 #10
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_9713940
    CDA/VVD/PvdA?

Het ontbrak de CDA en PvdA aan politieke ervaring en economische daadkrachtigheid en inzicht, en dat zijn twee punten die de VVD te bieden heeft. Of is een coalitie van 109 zetels wat te veel van het goede?

pi_9713943
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 09:54 schreef Chevron het volgende:
    Ik wil een verse nieuwe regering zonder mensen boven de 40.

Ik weet dat er dan niet veel meer overblijft, maar ik vind geen enkele partij het meer waard om op te stemmen

Tijd voor vernieuwing....

Leeftijd zegt ook enorm veel over iemands capaciteiten. Als je jonger dan 40 bent ben je veel geschikter om een land te regeren dan als je ouder dan 40 bent.
    Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
      vrijdag 11 april 2003 @ 09:59:38 #12
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_9713945
    Het liefst Paars III (PvdA/VVD/D'66), maar dat zal helaas wel een illusie zijn
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:01:08 #13
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_9713972
    cda/vvd. Ten eerste wordt het hoog tijd dat er iets gebeurt en die demissionaire ministers eens oprotten, en dit lijkt me de snelste weg, ten tweede zal ik daar persoonlijk niet slechter van worden en ten derde is het denk ik nodig om iedereen te laten zien wat er gebeurt als die 2 samen gaan regeren, hoe slecht Nederland het dan zal krijgen zodat als het kabinet valt (en dat zal met een minderheidskabinet zeker gebeuren) er na de nieuwe verkiezingen een links kabinet kan komen.
    Dus eigenlijk wil ik gewoon nieuwe verkiezingen maar dan wel pas nadat zwevend rechts-nederland met de neus op de feiten is gedrukt. Net als dat de LPF stemmers dat ook zijn nadat de LPF meeregeerde in het vorige kabinet. Jammer voor de studenten en lage inkomens/uitkeringstrekkers maar uiteindelijk denk ik dat dit het beste is, even doorbijten en dan hopelijk een socialer beleid.
    pi_9713995
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 09:57 schreef Feanor het volgende:
    Anders Namelijk:

Pvda, VVD en SP

Kunnen ze altijd proberen...
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:03:50 #15
    15923 Sh4keM
    aei gamisu
    pi_9714002
    quote:
    Anders Namelijk:

Pvda, VVD en SP

Ja precies, en morgen vallen pinksteren en pasen op 1 dag. SP gaat niet regeren, leg je daar nou eens bij neer!
    pi_9714007
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 10:01 schreef ranja het volgende:
    cda/vvd. Ten eerste wordt het hoog tijd dat er iets gebeurt en die demissionaire ministers eens oprotten, en dit lijkt me de snelste weg, ten tweede zal ik daar persoonlijk niet slechter van worden en ten derde is het denk ik nodig om iedereen te laten zien wat er gebeurt als die 2 samen gaan regeren, hoe slecht Nederland het dan zal krijgen zodat als het kabinet valt (en dat zal met een minderheidskabinet zeker gebeuren) er na de nieuwe verkiezingen een links kabinet kan komen.
    Dus eigenlijk wil ik gewoon nieuwe verkiezingen maar dan wel pas nadat zwevend rechts-nederland met de neus op de feiten is gedrukt. Net als dat de LPF stemmers dat ook zijn nadat de LPF meeregeerde in het vorige kabinet. Jammer voor de studenten en lage inkomens/uitkeringstrekkers maar uiteindelijk denk ik dat dit het beste is, even doorbijten en dan hopelijk een socialer beleid.
    Dit zou een heel redelijk scenario zijn. Aleen kan ik het moeilijk over mijn hart krijgen me er voor uit te spreken juist vanwege alle mensen die het onder zo'n kabinet onnodig zwaar gaan krijgen.
    Als het echter uitmondt in een Links kabinet aan het eind zou het dit offer waard kunnen zijn.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:05:05 #17
    44691 Chevron
    The lost art
    pi_9714011
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 09:59 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Leeftijd zegt ook enorm veel over iemands capaciteiten. Als je jonger dan 40 bent ben je veel geschikter om een land te regeren dan als je ouder dan 40 bent.

Dat zeg ik niet, ik wil alleen graag vernieuwing, als ik namelijk aan de regering denk dan zie ik allemaal oude gerimpelde mannetjes die in rare talen met vreemde woorden praten.

En als ik dan achteraf van een persoon die wel Nederlands kan praten krijg te horen wat ze nu weer hebben bedacht, dan denk ik ook weer jezus wat is dat nou weer voor regeling

Wist je bevoorbeeld dat de regering weer meer geld wil uitrekken voor Sport (klinkt goed hé?)
    Totdat je hoort dat ze hiermee de belachelijk dure voetballers naar Nederland toe willen trekken, er worden dus miljoenen betaald zodat het Nederlands voetbal peil weer omhoog gaat, en dat terwijl we met een enorm tekort zitten

The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:05:22 #18
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_9714014
    quote:
    Anders Namelijk:

Pvda, VVD en SP

HAHAHA daar wil de vvd noooooit tussen
    HAHAHA
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:06:21 #19
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_9714022
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 10:05 schreef Fliepke het volgende:

[..]

HAHAHA

Dat wil SP nooit...
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:08:21 #20
    39934 Feanor
    doom9.nl moderator
    pi_9714053
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 10:05 schreef Fliepke het volgende:

[..]

HAHAHA

Klopt maar het zou wel een oplossing zijn om niet te rechts te worden.
    Anders doe maar nieuwe verkiezingen, alleen ben ik dan bang dat het CDA nog groter wordt.
    People what have you done locked Him in His golden cage.
    Made Him bend to your religion Him resurrected from the grave.
    He is the god of nothing if that's all that you can see.
    You are the god of everything He's inside you and me.
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:10:49 #21
    44691 Chevron
    The lost art
    pi_9714089
    Rechts...
    Links...

Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat je noch rechts noch links moet zijn, de weg ertussen in is altijd de juiste

pi_9714094
    Kom op zeg geen LPF dan maar D66 samen met VVD en CDA
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:11:06 #23
    13973 ranja
    image means nothing
    pi_9714099
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 10:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dit zou een heel redelijk scenario zijn. Aleen kan ik het moeilijk over mijn hart krijgen me er voor uit te spreken juist vanwege alle mensen die het onder zo'n kabinet onnodig zwaar gaan krijgen.
    Als het echter uitmondt in een Links kabinet aan het eind zou het dit offer waard kunnen zijn.

Tja, hopen dat het niet langer dan een jaar of 2 duurt... in elk geval zit Nederland nu al veel te lang met een demissionair kabinet, wat ook nog eens veel te zware besluiten neemt/moet nemen tijdens het demissionair zijn.
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:11:40 #24
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_9714109
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 10:10 schreef Chadi het volgende:
    Kom op zeg geen LPF dan maar D66 samen met VVD en CDA
    D66 roept al sinds januari niet mee te willen doen.
    Art is long and time is fleeting
    And our hearts, though stout and brave
    Still, like muffled drums are beating
    Funeral marches to the grave
      vrijdag 11 april 2003 @ 10:12:23 #25
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_9714124
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2003 10:10 schreef Chevron het volgende:
    Rechts...
    Links...

Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat je noch rechts noch links moet zijn, de weg ertussen in is altijd de juiste

Je bedoelt de 3th way? (poldermodel in het Nederlands)
    Op naar Paars 3.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')