abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2003 @ 17:24:57 #151
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_12681118
geen 1
alleen maar jovink
  maandag 25 augustus 2003 @ 01:18:27 #152
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_12692938
Blind Guardian in Lucky te Rijssen! Heilig!
En Celine Dion in Amsterdam Arena enkele jaren terug... heel iets moois om te onthouden
Relevant?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:22:33 #153
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12737386
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 11:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Moet er dan een bepaalde tijd verstreken zijn voordat je een concert legendarich mag noemen ofzo!?!?!
En zie ook mijn openingspost wat ik met legendarisch bedoel. Dat dit concert het nieuws gehaald heeft en opvallend was kun je moeilijk betwisten. Een concert van band die de grootste stadions van de wereld kan vullen, maar ook zijn kunsten in een kleine zaal laat zien lijkt me voldoende.
[..]

Als je daarover iets te zeggen hebt kun je beter terecht in 1 van de andere Rolling Stones topic

Dan was het concert dat ze in Paradiso gegeven hadden legendarischer...

(En damn, wat laat jij je kennen zeg met je opmerking over Nirvana op Ein Abend in Wien (waar volgens mij ook NIN speelde) )

Ik denk dat qua legendarische concerten die ik gezien heb Nirvana in Paradiso (laatste concert van Nirvana in NL), Smashing Pumpkins in Melkweg (volgens mij eerste concert dat -niet in een festival- in NL speelde), NIN in Paradiso (volgens mij eerste concert dat -niet in een festival- in NL speelde) en het eerste en het laatste concert van Kecks in Paradiso als headliners concerten zijn waar ik geweest ben die het dicht in de buurt van legenadisch zijn.

Persoonlijk vond ik ook alle concerten van Thelonious Monster die ik gezien heb legendarisch, maar da's denk ik persoonlijk

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_12747172
Hmjah, ik heb GnR niet in Paradiso gezien en Prince niet in Tivoli maar voor mij legendarisch:

Zoo TV Ahoy 1992
Mijn eerste (grote concert) en in het voorste vak, eenmalig concert in NL tijdens dat deel van de tour.

Metallica de Kuip 1993
Van 15.00 toot 23.00 vooraan tegen de barrier gestaan. James Hetfield een hand gegeven tijdens Seek & Destroy

Pearl Jam Ahoy 1993
Heel erg a-relaxed vooraan maar toch een fantastisch optreden.

Radiohead Noorderlicht Tilburg 1995
Voor f17,50 vooraan tijdens de Bends Tour. Op geeneen Radiohead site is dit concert te vinden bij de tour geschiedenis.

Faith No More Paradiso 1995
Tja, ze bestaan niet meer. Net zo tof als op Torhout 1993 maar in een keinere setting.

dEUS 1995/1996
De optredens in de orginele line-up tijdens Torhout, Lowlands en dankzij gewonnen kaartjes bij de presentatie van hun tweede cd in de Roxy.

Typisch, hoe langer geleden des te legendarisch ze worden

Just because you're paranoid,
Don't mean they're not after you
pi_12747443
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:22 schreef Doc het volgende:

Dan was het concert dat ze in Paradiso gegeven hadden legendarischer...

Ik weet niet. Ik was er niet bij in Paradiso
Was jij bij 1 van de concerten om dat te kunnen beoordelen?
quote:
(En damn, wat laat jij je kennen zeg met je opmerking over Nirvana op Ein Abend in Wien (waar volgens mij ook NIN speelde) )
Hoe dat zo??? Moet ik precies weten wat er de afgelopen 20 jaar allemaal voor een concerten en festivals hebben afgespeeld in Nederland!?!?!?

Ik durf er tenminste eerlijk voor uit te komen dat ik niet weet wat dat concert inhield. Dus ik snap echt niet hoe ik me dan laat kennen en waar jij je druk over maakt....

pi_12749287
25 jaar gewoon Andre
Andre Hazes (Arena)

woensdag 27 augustus 2003 @ 09:19:20 #157
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_12749559
Soundgarden in Ahoy (1996)

Vooral legendarisch omdat de bassist het wel welletjes vond en zwaar pissig werd richting (o.a.) wat mensen in het publiek.

En omdat 'ie al zo vaak is langsgekomen, ook ik was in de Kuip bij Metallica+Megadeth+Suicidal

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_12760001
Concert van de Rolling Stones in de Vredenburg op 16 augustus was voor mij vrij legendarisch en voor een hoop jaloerse Stones-fans ook.
  zondag 31 augustus 2003 @ 11:31:13 #159
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_12844110
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:19 schreef Againzender het volgende:
......

En omdat 'ie al zo vaak is langsgekomen, ook ik was in de Kuip bij Metallica+Megadeth+Suicidal

LOL ... volgens mij verdient dat concert zijn eigen topic
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_12858481
Deep Purple met symphonyin Ahoy, stond helemaal vooraan,als 18 jarige tussen de ouwelullen.
En Megadeth op Graspop 2001 was volgens mij ook best legendarisch omdat het de laatste tour van Megadeth was.
Weekend Warrior
  dinsdag 2 september 2003 @ 00:00:02 #161
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_12884250
Michael Jackson - Bad Tour '88, toen ie nog live zong.
Was toen 12
Haters everywhere but I don't really care.
pi_12886206
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 00:00 schreef matthijst het volgende:
Michael Jackson - Bad Tour '88, toen ie nog live zong.
Was toen 12
Ik ben toen ook geweest... In de Kuip was dat! Erg stoer was dat toen!

Verder:

2 jaar geleden Supertramp in Ahoy.

In dat zelfde jaar ook naar UB40 geweest.

Dit jaar weer naar UB40 in december.

Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_12890025
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 02:46 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
2 jaar geleden Supertramp in Ahoy.
In dat zelfde jaar ook naar UB40 geweest.
wat was daar legendarisch aan?
pi_12994316
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:13 schreef Echoes het volgende:

[..]

wat was daar legendarisch aan?

Dat ik er ben geweest
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_12998542
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:47 schreef Mauriceh het volgende:
Deep Purple met symphonyin Ahoy, stond helemaal vooraan,als 18 jarige tussen de ouwelullen.
En Megadeth op Graspop 2001 was volgens mij ook best legendarisch omdat het de laatste tour van Megadeth was.
Deep Purple was ik ook bij. Heb Purple meerdere malen gezien trouwens Verder U2 De Kuip 19-7-1997 en Gelredome 1 aug 2001. 19 aug dit jaar de Stones gezien in Arena Concert van de volgende dag was afgelast, was ik ff blij dat ik ze nog gezien had!
pi_12998570
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-09-2003 23:46]

Je bent nooit te oud om bingo te spelen!
pi_12998689
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-09-2003 23:46]

Nee.
pi_13231422
Guns & Roses in Goffert park Nijmegen in geloof ik 1995. In het voorprogramma The Cult. Echt meesterlijk.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  woensdag 17 september 2003 @ 12:00:21 #169
26121 koeskoes
kuttopic --->
pi_13232148
Bassie & Adriaan in Carré
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_13232222
Eerste concert Melanie C in Paradiso
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13233197
Prince Sign of the Times Ahoy & Utrecht 87
Prince LoveSexy Antwerpen & Kuip 88
Prince 1995 tour (Wembley, Den Bosch, Gent en jammer genoeg werd Parijs afgezegd).

Prince afterparties (met als hoogtepunt Voorst Nationaal 1995!)

En Herman Brood een xtje; vond hem bijzonder vaag maar wel goed

En Zooropa 1993 op de verjaardag van Bono: kreeg nog een bos ballonen van hem uitgereikt en The Edge die The Fly gitaar solo recht voor mijn neus speelt....

quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:04 schreef pro_jeex het volgende:
Eerste concert Melanie C in Paradiso

Lol je onderschrift heb je volgens mij van mij overgenomen uit het Amadeus topic....of niet?

Calmer than you are
pi_13245340
Eehhmmzzz, Dick Dale in Hedon, jaartal weet ik niet meer zo goed, maar wat te gek:))))
is relatief
pi_13245872
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:50 schreef Musiquence het volgende:
U2 - Slane Castle - Ireland - 2001

Best concert ever!!!

Vooraf speelden o.a. Coldplay en de RHCP... perfect!!!

nog ff wachten totdat de dvd in de winkel ligt

zelf ben ik een aantal jaartjes geleden bij Sting geweest, optreden op het Universiteitsterrein in Enschede (40-jarig bestaan). Ilse DeLange in 't voorprogramma.

Kippenvel. Brr ...

pi_13263571
Pink floyd - Kuip
U2 - Gelredome (2x vooraan !)
Metallica - Jaarbeurs
Ministry - Paradiso
Tool - Ozzfest
Iron Maiden - Waldrock
Soulfly - Boerderij
Roger Waters - Ahoy
The mind is a terrible thing to taste !
pi_13283980
legendair?
Ik geloof het allereerste concert van U2 in Nederland. Ze waren nog tamenljik onbekend en speelden op het uitermate slechte festival "Zuid Park" ( geloof ik dat het heette of zuid pop) Een Festival dat elk jaar in Roterdam Zuid plaats vond.

ze speelden zo om 16.00 uur en ik was er heel toevallig met een vriend.
De sound was toen nog een halve punk sound. Het jaar was geloof ik 1980.Iedereen ging uit zijn dak

Dan heb ik een concert van brood meegemaakt , waar hij zo stoned was, dat zijn bandleader na een half uur zei , dat ze niet door konden gaan, maar Brood kwam terug op het podium en speelde opeens de sterren van de hemel. Poeder zat nog aan zijn neus

Verder niet legendairs, wel bijnzonder goede en grottenslechte concerts

Dire Straights in de ahoi in 1984. Telegraph road concert. Geweldig

Tina Turner in valencia in 1986. Een wereld concert

De stones in Zeltweg . 90.000 man , en alhoewel ik geen stones fan ben. wel een gigantisch concert

Deep purple in Innsbruck . Was heel vreemd. Ik werd een Deep Pirple fan , nadat ze net een jaar ervoor hadden opgehouden. Opeens 30 jaar later staan ze (met Richie Blackmore) voor mijn neus. Practig concert alleen jammer dat Ian Gillan geen stem meer heeft Het was geloof ik het laatste concert vor Blackmore er voor goed mee ophield

Uriah Heap vorig jaar. Zelfde verhaal als deep purple. Ze speelden op een Hard Rock festival in een Bergkasteel. Ik dacht datik te oud was geworden voor hard rock, want de bands die voor hun speelden vond ik zo ontzettend slecht. Uriah Heap kwam op het podium, en na 2 takten stond ik te springen .

Slecht
U2 in München in 1993 De Zoo tour. Wat een tering zooi was dat.
Toto in de ahoi. Die leven ook alleen van Africa en Rosanna
Bowie , Spider tour. Bowie was niets , is niets en zal noioit iets worden .
Manfred Mann . Hebben ook allen Davie en het gestolen Mighty Quinn

Dan een paar scuriele dingen
Björn again. Een australische groep die zich als ABBA geeft. Geweldig. Allemaal 30 en 40tigers die oop dancing queen stonden te huppellen. Had je vroeger gezegd, je was en ABBA fan , was je dood. Maar nu stonden ze er allemaal.

Haindling. Een Beierse groep weaarvan elke speler zo´n 30 instrumenten kan bespelen. Moderne volksmuziek. Geweldig

pi_13295895
Geen echt legendarische concerten op mijn lijstje..

Iets wat er nog het dichtst in de buurt kwam was Coldplay in een ontzettend sfeervolle (en legendarische, maar das zo indirect )Olympia in Parijs op 27 augustus 2002, wat in 13 landen live op de radio werd uitgezonden en in Frankrijk live op tv. Was het eerste concert van de A Rush Of Blood To The Head tour. En absoluut de meeste memorabele van de 6 die ik er in een jaar tijd zag. Uiteindelijk was het wel het begin van de enorme populariteitsgroei van Coldplay, onder andere in Nederland.

Maar écht legendarisch, in de volle betekenis van het woord, heb ik nog niet meegemaakt.

pi_13306055
The Wall in Berlijn in 90

Alles ging fout die dag.
De bussen kwamen ten eerste al te laat op dagen.
De buschaufeur moest ons de weg vragen
We gingen weg met 5 bussen kwamen
met 3 aan. Nog een bus aangeduwd(wie verzint zoiets).
Van onze bus zag ik uit het raam dat naast onze bus een wiel reed van de bus die voorons.Dat wiel schepte op een haar na een motor rijder die met 200 aan kwam sjeezen. Verder nog een polizei helikopter die omriep dat bepaalde lieden uit onze bus hun koppen naar beneden moesten doen.
Daarna met resterende volgestouwde 3 bussen een uur of langer duur Berlijn gedwaald.(wel de muur gezien) Airco was ook kapot en buiten toch een graad of 30. Aangekomen hadden we het voorproprogramma gemist. Ze stonden al te spelen. Het concert viel ook wat tegen. Veel visuele trucs die ze verzonnen gingen niet helemaal lekker. Het geluid stond te zacht. Ze hadden achter op het veld ook speakers die door de grote afstand dus niet synchroon liepen met de speakers voor waardoor je een rare back beat kreeg. Verder duizenden duitsers die in koor schreeuwden: LAUTER LAUTER. We stonden achteraan ietwat in een kuil waardoor je ook nog geen fuk kon zien. De terug reis was ook erg lang. Was behoorlijk afgemat. een dag lang geslapen. .Maar achteraf gezien wel een mooi verhaal.:7 Zelden zo'n rare dag meegemaakt.
Pink Floyd concert in de kuip daarintegen was wel helemaal top.

100% Funk
  zondag 21 september 2003 @ 14:13:36 #178
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_13333581
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:27 schreef CANARIS het volgende:
Dan een paar scuriele dingen
Björn again. Een australische groep die zich als ABBA geeft. Geweldig. Allemaal 30 en 40tigers die oop dancing queen stonden te huppellen. Had je vroeger gezegd, je was en ABBA fan , was je dood. Maar nu stonden ze er allemaal.
Zo heb ik jaren terug een keer in de Swing (bestaat helaas niet meer) in Nijmegen een concenrt van (?) Wild Child gezien, The Doors klonen maar wel erg goed!

Website www.wildchild.mu
Clipje (real): http://realserver.earthlink.net/~www.wildchild.mu/rm_clips/WildChild300k.rm

<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
pi_13333766
Guns n Roses 92 kuip en 93 goffert, gewoon legendarisch

Iron maiden Dynamo 2000 (thunder and rain)

Iron maiden Rock am ring 2003 op de eerste rij (de show werd op TV uitgezonden..voor mij dus legendarisch om terug te zien, zelfs met mijn eigen kop erop)

Pennywise Lowlands.. men verliet na 4 nummers het podium omdat de security .. mm ik open er zo wel effe een topic over

zondag 21 september 2003 @ 14:48:59 #180
38433 snijder
snijderdotcom
pi_13334427
- Michael Jackson Bad tour Parc des Princes, Parijs

- Pink Floyd, Chateu de Chantilly

- Dire Straits Bercy, Parijs

- Dire Straits Kuip, Rotterdam

- Bjork, Noorderligt, Tilburg voordat ze echt doorbrak met heel vaag voorprogramma.

- Rolling Stones deze zomer 2x

- Black Crowes Elysee Montmartre, Parijs

En niet te vergeten straks in november James Brown in HMH

Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zondag 21 september 2003 @ 21:30:07 #181
57719 Zapje
Who are you
pi_13344137
Ik heb veel concerten gezien, maar The Who is het beste wat ik ooit gehoord en gezien heb........wat een belevenis
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:02:00 #182
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_13774684
de meest legendarische van mij zijn

Led Zeppelin 21 jun 1980 (mijn eerste concert)
Status Quo 08 mei 1984
U2 11 jul 1987
Michael Jackson 06 jun 1988
Deep Purple 11 mrt 1993
Van Halen 13 apr 1993
Bruce Sprinsteen 20 apr 1993
Metallica 12 Jun 1993
BB King 06 mrt 1997
The Who 11 mei 1997

[Dit bericht is gewijzigd door redted op 09-10-2003 21:03]

pi_13781708
quote:
Op zondag 21 september 2003 14:48 schreef snijder het volgende:
- Bjork, Noorderligt, Tilburg voordat ze echt doorbrak met heel vaag voorprogramma.
Welk jaar was dat? 1993?

Volgens mij had ik daar ook naartoe gewild, maar had ik de volgende ochtend een tentamen.

pi_13781805
25-11-91 Nirvana in Paradiso

20-01-92 the Smashing Pumpkins in de Melkweg

2000 Black Sabbath in Ahoy (met Ozzy)

niet zeiken over dat ik toen pas 12 was, mijn oom werkte toen in de muziek en ik mocht geregeld mee. Kep toen zelfs nog na afloop met Billy Corgan gepraat in de bar. Pas later realiseerde ik me hoe bijzonder dat was.

pi_13787557
Een verhaal uit de oude doos. Begin 1975 bezocht ik met enkele vrienden de Harmonie in Tilburg ( 013 bestond nog niet) om te kijken naar een Amerikaans bandje die aan het toeren was in Europa. Ze hadden toen nog geen platen gemaakt. Er waren toen zo'n 60 personen aanwezig.

De naam : The Talking Heads en anderhalf jaar braken ze wereldwijd door met hun LP "77" met de hitsingle "Psycho Killer".

Ik ben altijd fan van ze gebleven tot ze in 1991 uit elkaar gingen.

Echte anarchisten schaken zonder koningen
pi_13799898
Tin Machine in paradiso.....20000 man op het museumplein bij een videoscherm en wij in paradiso Energiek optreden muzikaal een vraagteken Maar leuk voor de kleinkinderen............
Ashes to ashes funk to funky, we know Major Tom's a junky
pi_13820047
Ik ben (pfff volgens mij was het '96 of nog eerder) naar Dogstar geweest.het bandje waar Keanu Reeves in speelde.
Best wel grappig om te zien hoe NIET lekker hij in het echt was!

Een vriendinnetje van me had me meegevraagd om met haar mee te gaan.Wij dus naar de Melkweg en we waren NIET de enigen!!!!

Het was leuk om meegemaakt te hebben en de liedjes die ze speelden waren eik best wel heel goed.Heb zelfs de cd nog ergens liggen.....

donderdag 16 oktober 2003 @ 03:14:14 #188
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_13911715
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 01:49 schreef Dukhlovi het volgende:
The Wall in Berlijn in 90

Alles ging fout die dag.
De bussen kwamen ten eerste al te laat op dagen.
De buschaufeur moest ons de weg vragen
We gingen weg met 5 bussen kwamen
met 3 aan. Nog een bus aangeduwd(wie verzint zoiets).
Van onze bus zag ik uit het raam dat naast onze bus een wiel reed van de bus die voorons.Dat wiel schepte op een haar na een motor rijder die met 200 aan kwam sjeezen. Verder nog een polizei helikopter die omriep dat bepaalde lieden uit onze bus hun koppen naar beneden moesten doen.
Daarna met resterende volgestouwde 3 bussen een uur of langer duur Berlijn gedwaald.(wel de muur gezien) Airco was ook kapot en buiten toch een graad of 30. Aangekomen hadden we het voorproprogramma gemist. Ze stonden al te spelen. Het concert viel ook wat tegen. Veel visuele trucs die ze verzonnen gingen niet helemaal lekker. Het geluid stond te zacht. Ze hadden achter op het veld ook speakers die door de grote afstand dus niet synchroon liepen met de speakers voor waardoor je een rare back beat kreeg. Verder duizenden duitsers die in koor schreeuwden: LAUTER LAUTER. We stonden achteraan ietwat in een kuil waardoor je ook nog geen fuk kon zien. De terug reis was ook erg lang. Was behoorlijk afgemat. een dag lang geslapen. .Maar achteraf gezien wel een mooi verhaal.:7 Zelden zo'n rare dag meegemaakt.
Pink Floyd concert in de kuip daarintegen was wel helemaal top.

Precies. Ben er ook geweest en het verhaal klopt. Ik kan er nog aan toevoegen dat ik twee flessen met 1,5 liter water mee had. En dat was maar goed ook. Er werden blikjes fris verkocht op het terrein voor 4 Mark! Dit is 1990. Ik ben wel met de bus gekomen maar niet mee teruggegaan. Ik heb de rugzak gepakt en heb de tent opgezet in Tiergarten. Gekke gewaarwording als je wakker wordt tussen de zwervers... Ik heb de ge-remasterde versie van het consert op CD. Lijkt totáál niet op wat ik gezien had. Ik kan op de foto die in de binnenhoes staat wel precies zien waar ik stond. Er stonden een aantal Amerikanen met een vier meter lange vlaggestok met de "Star And Stripes" in top. Daar dus.

Aan de plus kant mag trouwens niet onvermeld blijven de mensen zelf. Het internationale karakter ervan. Overal kwamen ze vandaan en dat gaf een erg leuke sfeer.

donderdag 16 oktober 2003 @ 03:19:55 #189
56951 Najra
---------------
pi_13911722
Ik weet nog een optreden op een van de dynamo ochtenden te herinneren (volgens mij zondagochtend) dat een bandje best aardig was op de zondagochtend. Daarna kwam een oude metal band waarbij de zanger geen enkele zin kon zeggen zonder fuck erin te verwerken daarom herinner ik me dat nog.
Dat eerste bandje toen was Limb Bizkit
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 03:25:10 #190
56951 Najra
---------------
pi_13911729
Oh en ik stond in het voorvak bij Metallica+Megadeth+Suicidal
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 03:35:00 #191
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_13911739
Rolling Stones in Groningen

Ergens in '99 ?

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_13912053
Tool in Metropool Hengelo, tja later werden ze toch nog wel wat ehhh groter
pi_13919341
Slayer + Machine-Head (eerste keer MH in Nederland) - Ahoy 94
Dynamo 95, met als hoogtepunt Grip Inc. en het massale bierbletjes gooien!
Ramones - Paradiso 95
Marco Borsato 98 op een Free Record Shop feest (ik geloof dat hij daar aankondigde dat hij vader werd ofzo.... )
Insane Clown Posse op Dynamo 98 - damn, wat was dat triest!
AFI, Good Riddance, BoySetsFire en Snapcase - ook in New York 98 (de perfecte line-up, z'n tijd ver vooruit...)
Apocalyptica - Lowlands 98 (hilarisch, een veld vol mensen dat "Die! Die! Die! Die! roept op instrumentale cello muziek!)
Blink 182 - 013 2000 - Damn, die band beheerst z'n instrumenten echt slecht
Zeke - Melkweg 2000 - De dag na koninginnedag kwamen er maar weinig mensen rocken in de Melkweg
A Perfect Circle - Melkweg 2000 - (zeer mooi concert, waar ik 100 piek geboden kreeg voor m'n kaartje van 20 piek.... toch maar zelf gegaan!)
Iron Maiden - Madrid 2000 (zelfde show als Dynamo, maar dan met zon i.p.v. regen en volledige on-stage attributen)
The Urge - Bovenzaal Paradiso 2000 (waar ik de enige op de dansvloer was bij een van m'n favoriete bands?!?!?!)
Donna's + Sahara Hotnights - Melkweg 2001 - Nog nooit een voorprogramma zo hard het hoofdprogramma weg zien spelen, Sahara Hotnights overtroeven de Donna's op alle fronten
Dillinger Escape Plan in voorprog SOAD - vooral het publiek was hier hilarisch
Uppercut & Ignite - EHCP 2002 -
The Shavers - Paaspop 2002 - Cool
Fu Manchu - Patronaat 2002 - Magisch goed
Bad Religion - Melkweg 2002
Rise Against, Bad Religion - Groezrock 2002 -
Guns n' Roses op Pukkelpop 2002
House Of Destructo - Club Lek (hilarisch roggelincident, waar de zanger achterwaards op het hoofd van de drummer roggelde en de drummer het niet doorhad en met een enorme kwats op z'n hoofd vrolijk doordrumde)
Danko Jones - Mei 2002 @ Melkweg
QOTSA + Dave Grohl Melkweg 2002 -
Macabre - X-Mass Metalfest 2002
Living Colour - Melkweg 2003 - simpelweg superb
Iron Maiden op Waldrock 2003 -
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13919441
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:53 schreef Love Mae King het volgende:
-Incubus + The Urge in een halvolle kleine zaal Melkweg (Gratis concert, een aantal dagen na het afzeggen van hun headliner Korn in Paradiso)

Damn, nooit geweten dat dat vervangen werd. Wij hebben toen voor een gesloten Paradiso gestaan met 8 man, terwijl we net zo veel voor Incubus en The Urge gingen als voor Korn

-Snot, Coney island High, New York
Hey, nog iemand die Snot in NYC gezien heeft!, ik alleen in de Roseland Ballroom, samen met Soulfly, Incubus en Hed(Pe). Coney Island High heb ik toen wel Pitch-Shifter gezien, maar dat was niet echt bijzonder ofzo...

pi_18374876
Ik heb er ook nog wat

Red hot chili peppers Tivoli Utrecht
Geweldig concertvolgens mij was toen net uplift mofo party plan uit en die LP heb ik toen weken lang achter elkaar gedraaid tot mijn ouders de muziek ook mee konden zingen.

Red hot chili peppers - UITmarkt Amsterdam
Volgens mij in '89 in ieder geval wel gezellig op het damplein, het was wel flink druk en kon niet veel zien maar dit concert is legendarischer dan die vorige.

Nirvana - Ein abend in Wien - Rotterdam
Volgens mij vielen ze in voor een andere band die had afgezegd, moet zeggen dat het niet zo gek veel indruk maakte maar wel leuk om achteraf te kunnen zeggen dat ik ze gezien heb.

The Wall - Berlijn
Groots en indrukwekkend, vooral het staan in de trein van Utrecht naar Berlijn was iets om nooit meer te vergeten. Trein zat zo vol als tegenwoordig in de spits tussen Utrecht en Amsterdam. Verder een mooi evenement

Doe Maar - Den Bosch
was volgens mij 12 of 13 maar wat heb ik staan huilen dat ze uitelkaar gingen.

Dolly Dots - veronica schip
Niet echt legendarisch misschien maar wel eentje die is blijven hangen omdat het mijn eerste concert was, ter gelegenheid van de opening van het Veronica schip in Middelburg.

Ramones - Bizarre festival
Na 6 minuten kappen ze ermee omdat joey tijdens het spelen z'n arm brak
niemand zag het gebeuren en alles wat voor handen was werd op het podium geslingerd. Daarna maakten de Pogues het gelukkig goed met een geweldige set en de langste polonaise die ik ooit heb gezien.

Torhout - Urban Dance Squad
Stromende regen en Rude Boy neemt een geweldige duik in de modder om vervolgens volledig grijs weer op het podium te klimmen. Later was het ook nog leuk om Bryan Adams met modder te bekogelen.

Osdorp Posse - Midgard Middelburg
Osdorp Posse speelde toen samen met een band waar ik de naam niet meer van weet, die raakte iig met z'n haar tussen de snaren van z'n gitaar verstrikt en dat duurde heel lang voordat ze dat weer los hadden.

Urban Dance Squad - 't beest in Goes
Tijdens de hoogtijdagen in 92 of 93 deden ze Try-outs in Goes, drie dagen achtereen ben ik erheen geweest en het was drie keer geweldig.

Run DMC in Tivoli Utrecht
Legendarisch omdat er na een half uurtje een traangasbom door een gestoord individu naar het podium werd gegooid. Einde concert
  maandag 12 april 2004 @ 20:23:15 #196
85962 ioko
I Appear Missing
pi_18375917
Ik kan wel alle concerten gaan noemen waar ik geweest ben, maar dat heeft geen zin. Ik noem alleen :
Faithless, de tweede keer (??) op pinkpop, rillingen over mijn rug, 10.000 mensen springen in de Roskilde tent.
R.E.M. op werchter 1999. De hele dag droog, maar op het moment dat ze beginnen te spelen begint het toch te regenen : geniaal concert.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 12 april 2004 @ 21:23:34 #197
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_18377734
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 17:24 schreef Danzig het volgende:
- dynamo '87 met Testament, Vengeance
Blij dat ik het topic nog even doorlees, want deze wilde ik ook noemen. Eerste concert van Testament in Europa in de stromende regen en het (nietbestaande) dak ging er af! De band was zelf ook zo onder de indruk dat de opnames meteen als live-album werden uitgegeven.
Entree: nul gulden, ook dat noemen we tegenwoordig legendarisch.

Verder was DOA '88 voor mijzelf legendarisch, en verder de nodige bands in kleine, slechtbezochte zaaltjes gezien waar je later grof voor moest dokken. Over een paar jaar durf ik hier ook nog wel het concert van A Perfect Circle in 013 (30 januar jl) te noteren, maar IMHO is het nu te vroeg om dat legendarisch te noemen (het was wel GOED!).
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_18379492
@desintbestaat: he daar was ik ook! Geniaal optreden....

Verder:
REM, september '87 in vredenburg. Ik was destijds een enorme REM freak ( al lang niet meer inmiddels). Geweldig optreden.

Nirvana, het beroemde optreden in paradiso in '91. Ik moet bekennen dat ik het niet zo geweldig vond. Had beter verwacht.

Persoonlijk hoogtepunt:
Kyuss op Lowlands ('95 of '96, weet ik niet meer)
Verder te veel om op te noemen, maar vooral minder bekende gitaarbands uit de states.
pi_18393224
quote:
Op maandag 12 april 2004 19:49 schreef muzwak het volgende:
Osdorp Posse - Midgard Middelburg
Osdorp Posse speelde toen samen met een band waar ik de naam niet meer van weet,
Nembrionic Hammerdeath?
  dinsdag 13 april 2004 @ 16:01:02 #200
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_18394410
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 14:17 schreef Kptelmo het volgende:
20 april 1992
Wembley Stadium
The Freddie Mercury Tribute concert for AIDS awareness

[afbeelding]
niet mijn kaartje trouwens, ik stond bij Turnstile D.

o.a. Queen(-Freddie ), Elton John, Robert Plant, Roger Daltrey, Annie Lennox, David Bowie, George Michael, Tony Iommi, Metallica, Guns 'n Roses, Extreme, Def Leppard, Bob Geldof, Lisa Stansfield, Spinal Tap,.......

en reeds meerdere malen genoemd ( ofschoon ik het niet legendarisch vind, maar oke... ) :
Metallica (+Megadeth+Suc.Tend.) in de Kuip.
Kijk dat is nu eens een LEGENDARISCH concert!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')