quote:Dan was het concert dat ze in Paradiso gegeven hadden legendarischer...
Op zondag 17 augustus 2003 11:16 schreef calvobbes het volgende:[..]
Moet er dan een bepaalde tijd verstreken zijn voordat je een concert legendarich mag noemen ofzo!?!?!
En zie ook mijn openingspost wat ik met legendarisch bedoel. Dat dit concert het nieuws gehaald heeft en opvallend was kun je moeilijk betwisten. Een concert van band die de grootste stadions van de wereld kan vullen, maar ook zijn kunsten in een kleine zaal laat zien lijkt me voldoende.
[..]Als je daarover iets te zeggen hebt kun je beter terecht in 1 van de andere Rolling Stones topic
(En damn, wat laat jij je kennen zeg met je opmerking over Nirvana op Ein Abend in Wien (waar volgens mij ook NIN speelde) )
Ik denk dat qua legendarische concerten die ik gezien heb Nirvana in Paradiso (laatste concert van Nirvana in NL), Smashing Pumpkins in Melkweg (volgens mij eerste concert dat -niet in een festival- in NL speelde), NIN in Paradiso (volgens mij eerste concert dat -niet in een festival- in NL speelde) en het eerste en het laatste concert van Kecks in Paradiso als headliners concerten zijn waar ik geweest ben die het dicht in de buurt van legenadisch zijn.
Persoonlijk vond ik ook alle concerten van Thelonious Monster die ik gezien heb legendarisch, maar da's denk ik persoonlijk
Zoo TV Ahoy 1992
Mijn eerste (grote concert) en in het voorste vak, eenmalig concert in NL tijdens dat deel van de tour.
Metallica de Kuip 1993
Van 15.00 toot 23.00 vooraan tegen de barrier gestaan. James Hetfield een hand gegeven tijdens Seek & Destroy
Pearl Jam Ahoy 1993
Heel erg a-relaxed vooraan maar toch een fantastisch optreden.
Radiohead Noorderlicht Tilburg 1995
Voor f17,50 vooraan tijdens de Bends Tour. Op geeneen Radiohead site is dit concert te vinden bij de tour geschiedenis.
Faith No More Paradiso 1995
Tja, ze bestaan niet meer. Net zo tof als op Torhout 1993 maar in een keinere setting.
dEUS 1995/1996
De optredens in de orginele line-up tijdens Torhout, Lowlands en dankzij gewonnen kaartjes bij de presentatie van hun tweede cd in de Roxy.
Typisch, hoe langer geleden des te legendarisch ze worden
quote:Ik weet niet. Ik was er niet bij in Paradiso
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:22 schreef Doc het volgende:Dan was het concert dat ze in Paradiso gegeven hadden legendarischer...
quote:
(En damn, wat laat jij je kennen zeg met je opmerking over Nirvana op Ein Abend in Wien (waar volgens mij ook NIN speelde))
Ik durf er tenminste eerlijk voor uit te komen dat ik niet weet wat dat concert inhield. Dus ik snap echt niet hoe ik me dan laat kennen en waar jij je druk over maakt....
Vooral legendarisch omdat de bassist het wel welletjes vond en zwaar pissig werd richting (o.a.) wat mensen in het publiek.
En omdat 'ie al zo vaak is langsgekomen, ook ik was in de Kuip bij Metallica+Megadeth+Suicidal
quote:LOL ... volgens mij verdient dat concert zijn eigen topic
Op woensdag 27 augustus 2003 09:19 schreef Againzender het volgende:
......En omdat 'ie al zo vaak is langsgekomen, ook ik was in de Kuip bij Metallica+Megadeth+Suicidal
quote:Ik ben toen ook geweest... In de Kuip was dat! Erg stoer was dat toen!
Op dinsdag 2 september 2003 00:00 schreef matthijst het volgende:
Michael Jackson - Bad Tour '88, toen ie nog live zong.
Was toen 12
Verder:
2 jaar geleden Supertramp in Ahoy.
In dat zelfde jaar ook naar UB40 geweest.
Dit jaar weer naar UB40 in december.
quote:wat was daar legendarisch aan?
Op dinsdag 2 september 2003 02:46 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
2 jaar geleden Supertramp in Ahoy.
In dat zelfde jaar ook naar UB40 geweest.
quote:Dat ik er ben geweest
Op dinsdag 2 september 2003 12:13 schreef Echoes het volgende:[..]
wat was daar legendarisch aan?
quote:Deep Purple was ik ook bij. Heb Purple meerdere malen gezien trouwens
Op zondag 31 augustus 2003 21:47 schreef Mauriceh het volgende:
Deep Purple met symphonyin Ahoy, stond helemaal vooraan,als 18 jarige tussen de ouwelullen.
En Megadeth op Graspop 2001 was volgens mij ook best legendarisch omdat het de laatste tour van Megadeth was.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-09-2003 23:46]
Prince afterparties (met als hoogtepunt Voorst Nationaal 1995!)
En Herman Brood een xtje; vond hem bijzonder vaag maar wel goed
En Zooropa 1993 op de verjaardag van Bono: kreeg nog een bos ballonen van hem uitgereikt en The Edge die The Fly gitaar solo recht voor mijn neus speelt....
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:04 schreef pro_jeex het volgende:
Eerste concert Melanie C in Paradiso![]()
![]()
![]()
Lol je onderschrift heb je volgens mij van mij overgenomen uit het Amadeus topic....of niet?
quote:nog ff wachten totdat de dvd in de winkel ligt
Op zondag 17 augustus 2003 20:50 schreef Musiquence het volgende:
U2 - Slane Castle - Ireland - 2001Best concert ever!!!
Vooraf speelden o.a. Coldplay en de RHCP... perfect!!!
zelf ben ik een aantal jaartjes geleden bij Sting geweest, optreden op het Universiteitsterrein in Enschede (40-jarig bestaan). Ilse DeLange in 't voorprogramma.
Kippenvel. Brr ...
ze speelden zo om 16.00 uur en ik was er heel toevallig met een vriend.
De sound was toen nog een halve punk sound. Het jaar was geloof ik 1980.Iedereen ging uit zijn dak
Dan heb ik een concert van brood meegemaakt , waar hij zo stoned was, dat zijn bandleader na een half uur zei , dat ze niet door konden gaan, maar Brood kwam terug op het podium en speelde opeens de sterren van de hemel. Poeder zat nog aan zijn neus
Verder niet legendairs, wel bijnzonder goede en grottenslechte concerts
Dire Straights in de ahoi in 1984. Telegraph road concert. Geweldig
Tina Turner in valencia in 1986. Een wereld concert
De stones in Zeltweg . 90.000 man , en alhoewel ik geen stones fan ben. wel een gigantisch concert
Deep purple in Innsbruck . Was heel vreemd. Ik werd een Deep Pirple fan , nadat ze net een jaar ervoor hadden opgehouden. Opeens 30 jaar later staan ze (met Richie Blackmore) voor mijn neus. Practig concert alleen jammer dat Ian Gillan geen stem meer heeft Het was geloof ik het laatste concert vor Blackmore er voor goed mee ophield
Uriah Heap vorig jaar. Zelfde verhaal als deep purple. Ze speelden op een Hard Rock festival in een Bergkasteel. Ik dacht datik te oud was geworden voor hard rock, want de bands die voor hun speelden vond ik zo ontzettend slecht. Uriah Heap kwam op het podium, en na 2 takten stond ik te springen .
Slecht
U2 in München in 1993 De Zoo tour. Wat een tering zooi was dat.
Toto in de ahoi. Die leven ook alleen van Africa en Rosanna
Bowie , Spider tour. Bowie was niets , is niets en zal noioit iets worden .
Manfred Mann . Hebben ook allen Davie en het gestolen Mighty Quinn
Dan een paar scuriele dingen
Björn again. Een australische groep die zich als ABBA geeft. Geweldig. Allemaal 30 en 40tigers die oop dancing queen stonden te huppellen. Had je vroeger gezegd, je was en ABBA fan , was je dood. Maar nu stonden ze er allemaal.
Haindling. Een Beierse groep weaarvan elke speler zo´n 30 instrumenten kan bespelen. Moderne volksmuziek. Geweldig
Iets wat er nog het dichtst in de buurt kwam was Coldplay in een ontzettend sfeervolle (en legendarische, maar das zo indirect )Olympia in Parijs op 27 augustus 2002, wat in 13 landen live op de radio werd uitgezonden en in Frankrijk live op tv. Was het eerste concert van de A Rush Of Blood To The Head tour. En absoluut de meeste memorabele van de 6 die ik er in een jaar tijd zag. Uiteindelijk was het wel het begin van de enorme populariteitsgroei van Coldplay, onder andere in Nederland.
Maar écht legendarisch, in de volle betekenis van het woord, heb ik nog niet meegemaakt.
Alles ging fout die dag.
De bussen kwamen ten eerste al te laat op dagen.
De buschaufeur moest ons de weg vragen
We gingen weg met 5 bussen kwamen
met 3 aan. Nog een bus aangeduwd(wie verzint zoiets).
Van onze bus zag ik uit het raam dat naast onze bus een wiel reed van de bus die voorons.Dat wiel schepte op een haar na een motor rijder die met 200 aan kwam sjeezen. Verder nog een polizei helikopter die omriep dat bepaalde lieden uit onze bus hun koppen naar beneden moesten doen.
Daarna met resterende volgestouwde 3 bussen een uur of langer duur Berlijn gedwaald.(wel de muur gezien) Airco was ook kapot en buiten toch een graad of 30. Aangekomen hadden we het voorproprogramma gemist. Ze stonden al te spelen. Het concert viel ook wat tegen. Veel visuele trucs die ze verzonnen gingen niet helemaal lekker. Het geluid stond te zacht. Ze hadden achter op het veld ook speakers die door de grote afstand dus niet synchroon liepen met de speakers voor waardoor je een rare back beat kreeg. Verder duizenden duitsers die in koor schreeuwden: LAUTER LAUTER. We stonden achteraan ietwat in een kuil waardoor je ook nog geen fuk kon zien. De terug reis was ook erg lang. Was behoorlijk afgemat. een dag lang geslapen. .Maar achteraf gezien wel een mooi verhaal.:7 Zelden zo'n rare dag meegemaakt.
Pink Floyd concert in de kuip daarintegen was wel helemaal top.
quote:Zo heb ik jaren terug een keer in de Swing (bestaat helaas niet meer) in Nijmegen een concenrt van (?) Wild Child gezien, The Doors klonen maar wel erg goed!
Op vrijdag 19 september 2003 11:27 schreef CANARIS het volgende:
Dan een paar scuriele dingen
Björn again. Een australische groep die zich als ABBA geeft. Geweldig. Allemaal 30 en 40tigers die oop dancing queen stonden te huppellen. Had je vroeger gezegd, je was en ABBA fan , was je dood. Maar nu stonden ze er allemaal.
Website www.wildchild.mu
Clipje (real): http://realserver.earthlink.net/~www.wildchild.mu/rm_clips/WildChild300k.rm
Iron maiden Dynamo 2000 (thunder and rain)
Iron maiden Rock am ring 2003 op de eerste rij (de show werd op TV uitgezonden..voor mij dus legendarisch om terug te zien, zelfs met mijn eigen kop erop)
Pennywise Lowlands.. men verliet na 4 nummers het podium omdat de security .. mm ik open er zo wel effe een topic over
- Pink Floyd, Chateu de Chantilly
- Dire Straits Bercy, Parijs
- Dire Straits Kuip, Rotterdam
- Bjork, Noorderligt, Tilburg voordat ze echt doorbrak met heel vaag voorprogramma.
- Rolling Stones deze zomer 2x
- Black Crowes Elysee Montmartre, Parijs
En niet te vergeten straks in november James Brown in HMH
Led Zeppelin 21 jun 1980 (mijn eerste concert)
Status Quo 08 mei 1984
U2 11 jul 1987
Michael Jackson 06 jun 1988
Deep Purple 11 mrt 1993
Van Halen 13 apr 1993
Bruce Sprinsteen 20 apr 1993
Metallica 12 Jun 1993
BB King 06 mrt 1997
The Who 11 mei 1997
[Dit bericht is gewijzigd door redted op 09-10-2003 21:03]
quote:Welk jaar was dat? 1993?
Op zondag 21 september 2003 14:48 schreef snijder het volgende:
- Bjork, Noorderligt, Tilburg voordat ze echt doorbrak met heel vaag voorprogramma.
Volgens mij had ik daar ook naartoe gewild, maar had ik de volgende ochtend een tentamen.
20-01-92 the Smashing Pumpkins in de Melkweg
2000 Black Sabbath in Ahoy (met Ozzy)
niet zeiken over dat ik toen pas 12 was, mijn oom werkte toen in de muziek en ik mocht geregeld mee. Kep toen zelfs nog na afloop met Billy Corgan gepraat in de bar. Pas later realiseerde ik me hoe bijzonder dat was.
De naam : The Talking Heads en anderhalf jaar braken ze wereldwijd door met hun LP "77" met de hitsingle "Psycho Killer".
Ik ben altijd fan van ze gebleven tot ze in 1991 uit elkaar gingen.
Een vriendinnetje van me had me meegevraagd om met haar mee te gaan.Wij dus naar de Melkweg en we waren NIET de enigen!!!!
Het was leuk om meegemaakt te hebben en de liedjes die ze speelden waren eik best wel heel goed.Heb zelfs de cd nog ergens liggen.....
quote:Precies. Ben er ook geweest en het verhaal klopt. Ik kan er nog aan toevoegen dat ik twee flessen met 1,5 liter water mee had. En dat was maar goed ook. Er werden blikjes fris verkocht op het terrein voor 4 Mark! Dit is 1990. Ik ben wel met de bus gekomen maar niet mee teruggegaan. Ik heb de rugzak gepakt en heb de tent opgezet in Tiergarten. Gekke gewaarwording als je wakker wordt tussen de zwervers... Ik heb de ge-remasterde versie van het consert op CD. Lijkt totáál niet op wat ik gezien had. Ik kan op de foto die in de binnenhoes staat wel precies zien waar ik stond. Er stonden een aantal Amerikanen met een vier meter lange vlaggestok met de "Star And Stripes" in top. Daar dus.
Op zaterdag 20 september 2003 01:49 schreef Dukhlovi het volgende:
The Wall in Berlijn in 90Alles ging fout die dag.
De bussen kwamen ten eerste al te laat op dagen.
De buschaufeur moest ons de weg vragen
We gingen weg met 5 bussen kwamen
met 3 aan. Nog een bus aangeduwd(wie verzint zoiets).
Van onze bus zag ik uit het raam dat naast onze bus een wiel reed van de bus die voorons.Dat wiel schepte op een haar na een motor rijder die met 200 aan kwam sjeezen. Verder nog een polizei helikopter die omriep dat bepaalde lieden uit onze bus hun koppen naar beneden moesten doen.
Daarna met resterende volgestouwde 3 bussen een uur of langer duur Berlijn gedwaald.(wel de muur gezien) Airco was ook kapot en buiten toch een graad of 30. Aangekomen hadden we het voorproprogramma gemist. Ze stonden al te spelen. Het concert viel ook wat tegen. Veel visuele trucs die ze verzonnen gingen niet helemaal lekker. Het geluid stond te zacht. Ze hadden achter op het veld ook speakers die door de grote afstand dus niet synchroon liepen met de speakers voor waardoor je een rare back beat kreeg. Verder duizenden duitsers die in koor schreeuwden: LAUTER LAUTER. We stonden achteraan ietwat in een kuil waardoor je ook nog geen fuk kon zien. De terug reis was ook erg lang. Was behoorlijk afgemat. een dag lang geslapen. .Maar achteraf gezien wel een mooi verhaal.:7 Zelden zo'n rare dag meegemaakt.
Pink Floyd concert in de kuip daarintegen was wel helemaal top.
Aan de plus kant mag trouwens niet onvermeld blijven de mensen zelf. Het internationale karakter ervan. Overal kwamen ze vandaan en dat gaf een erg leuke sfeer.
Ergens in '99 ?
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:53 schreef Love Mae King het volgende:
-Incubus + The Urge in een halvolle kleine zaal Melkweg (Gratis concert, een aantal dagen na het afzeggen van hun headliner Korn in Paradiso)Damn, nooit geweten dat dat vervangen werd. Wij hebben toen voor een gesloten Paradiso gestaan met 8 man, terwijl we net zo veel voor Incubus en The Urge gingen als voor Korn
![]()
-Snot, Coney island High, New York
Hey, nog iemand die Snot in NYC gezien heeft!, ik alleen in de Roseland Ballroom, samen met Soulfly, Incubus en Hed(Pe). Coney Island High heb ik toen wel Pitch-Shifter gezien, maar dat was niet echt bijzonder ofzo...
Blij dat ik het topic nog even doorlees, want deze wilde ik ook noemen. Eerste concert van Testament in Europa in de stromende regen en het (nietbestaande) dak ging er af! De band was zelf ook zo onder de indruk dat de opnames meteen als live-album werden uitgegeven.quote:Op zondag 24 augustus 2003 17:24 schreef Danzig het volgende:
- dynamo '87 met Testament, Vengeance
Nembrionic Hammerdeath?quote:Op maandag 12 april 2004 19:49 schreef muzwak het volgende:
Osdorp Posse - Midgard Middelburg
Osdorp Posse speelde toen samen met een band waar ik de naam niet meer van weet,
Kijk dat is nu eens een LEGENDARISCH concert!quote:Op zondag 17 augustus 2003 14:17 schreef Kptelmo het volgende:
20 april 1992
Wembley Stadium
The Freddie Mercury Tribute concert for AIDS awareness
[afbeelding]
niet mijn kaartje trouwens, ik stond bij Turnstile D.
o.a. Queen(-Freddie), Elton John, Robert Plant, Roger Daltrey, Annie Lennox, David Bowie, George Michael, Tony Iommi, Metallica, Guns 'n Roses, Extreme, Def Leppard, Bob Geldof, Lisa Stansfield, Spinal Tap,.......
en reeds meerdere malen genoemd ( ofschoon ik het niet legendarisch vind, maar oke... ) :
Metallica (+Megadeth+Suc.Tend.) in de Kuip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |