quote:Maar ik wil het opknappen meenemen in de hypotheek, dus dan zal-ie ook moeten beoordelen of die kosten het huis wel voldoende in waarde doen stijgen?
Op zondag 16 februari 2003 20:44 schreef X-Ray het volgende:
De taxateur voor de bank kijkt slechts of het huis die centen waard is om als onderpand te dienen...
quote:*kuch*
Op zondag 16 februari 2003 20:44 schreef X-Ray het volgende:[..]
. De bank (of de geldschieter) verplicht een taxtatierapport zowiezo, anders krijg je de hypotheek niet.
Echter, dit wordt pas gedaan NA het tekenen van het voorlopige koopcontract, en tenzij je als ontbindende voorwaarde hebt gesteld dat er niet meer dan X-bedrag aan achterstallig structureel onderhoud mag zijn, zit je aan de koop vast dan. De taxateur voor de bank kijkt slechts of het huis die centen waard is om als onderpand te dienen...
Ik heb vorig jaar eerst mijn woning laten taxeren voordat ik ging onderhandelen over de prijs. Gewoon afgesproken met de makelaar dus niet via een omweg. Het kan dus echt, eerst taxeren voordat je uberhaupt gaat beginnen met bieden, laat staan dat je een voorlopig koopcontact hebt.
quote:Het zijn geen voorzet wanden, het ZIJN de muren. Haal ze weg en er is een gat. DUS geen problemen verder.
Op zondag 16 februari 2003 20:33 schreef julekes het volgende:
Als je die voorzetwanden eraf haalt, heb je kans dat je gebreken tegen komt,
quote:Opknapkosten worden doorgaans in een depot gedaan, dat geld kan je dan later terugkrijgen als je verbouwd hebt. Maar in principe moet je het dan wel eerst voorschieten, tenzij je met de aannemer hebt afgesproken dat het op rekening gaat.
Op zondag 16 februari 2003 20:46 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Maar ik wil het opknappen meenemen in de hypotheek, dus dan zal-ie ook moeten beoordelen of die kosten het huis wel voldoende in waarde doen stijgen?
De taxatie an sich kijkt alleen of het geldbedrag dat je wil lenen voldoende gedekt wordt door het pand.
Maar daar zijn ze vrij ruim in als het goed is. Nationale hypotheekgarantie wil ook wel helpen.
Pas echter wel op bij je ontbindende voorwaarden, ik had als ontbindende voorwaarde een paar duizend euro direct achterstallig onderhoud gesteld (op advies vd hypotheker), maar dat *$(** makelaarskantoor heeft daar in de koopakte constructief achterstallig onderhoud van gemaakt, en dat had ik bij het tekenen niet door... toen kon ik dus mooi niet ontbinden toen ik dat wou . Het zijn ratten hoor, die verkopende makelaars...
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 16-02-2003 20:52]
quote:Precies. Mijn taxatie koste zo'n 250 euro, dus dat is best te overzien.
Op zondag 16 februari 2003 20:51 schreef Cynix ® het volgende:
Het lijkt mij ook dat ik het op voorhand kan laten taxeren. Het risico bestaat natuurlijk dat de koop niet doorgaat en ik het geld voor de taxatie kwijt ben, maar beter dat dan een kat in de zak.
quote:D'r zal toch wel een soort spouwconstructie zijn? Dus, metselwerk-spouw-kunststof, of hout-spouw-kunststof, of moet niet alleen de gevel, maar de hele zooi vervangen worden?
Op zondag 16 februari 2003 20:50 schreef Furby het volgende:[..]
Het zijn geen voorzet wanden, het ZIJN de muren. Haal ze weg en er is een gat. DUS geen problemen verder.
quote:Precies, zo weet je ook wat het huis echt waard is en wat je te wachten staat aan kosten voor onderhoud. En ja, het kost een paar centen, maar tis het wel waard.
Op zondag 16 februari 2003 20:51 schreef Cynix ® het volgende:
Het lijkt mij ook dat ik het op voorhand kan laten taxeren. Het risico bestaat natuurlijk dat de koop niet doorgaat en ik het geld voor de taxatie kwijt ben, maar beter dat dan een kat in de zak.
quote:Had ik ook moeten doen ja
Op zondag 16 februari 2003 20:53 schreef Lucille het volgende:[..]
Precies, zo weet je ook wat het huis echt waard is en wat je te wachten staat aan kosten voor onderhoud. En ja, het kost een paar centen, maar tis het wel waard.
.
quote:Ja. Heel dunne houten platen aan de binnenkant op houten spanten opgevult met glaswol en aan de buitenkant geschrobt waaibomenhout.
Op zondag 16 februari 2003 20:53 schreef julekes het volgende:
D'r zal toch wel een soort spouwconstructie zijn?
Als je gaat vervangen naar kunststof doe je dus gewoon alles in 1 keer.
Je bent er gewoon voor gevallen,
en aan die achterlijke kleur is met een kwastje heel simpel iets te doen.
Dit is 'm, en stiekem weet je dat zelf ook.
Dus, hou het voorlopig op wat er echt niet kan wachten aan onderhoud,
en de rest komt nog wel.
* shmoopy doet
quote:Zal wel tochten als de ziekte aan de binnenkant.
Op zondag 16 februari 2003 21:01 schreef Furby het volgende:[..]
Ja. Heel dunne houten platen aan de binnenkant op houten spanten opgevult met glaswol en aan de buitenkant geschrobt waaibomenhout.
Als je gaat vervangen naar kunststof doe je dus gewoon alles in 1 keer.
quote:Op z'n vroegst rond 1 juni of 1 juli 2003. Nog ff geduld dus.
Op zondag 16 februari 2003 21:05 schreef Lucille het volgende:
OK, wanneer is de sloop/verbouwings meeting?
quote:Nee, is niks.
Op zondag 16 februari 2003 19:46 schreef Cynix ® het volgende:
Zou het wat zijn?
quote:Oew! dat is wel een goede timing!
Op zondag 16 februari 2003 21:09 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Op z'n vroegst rond 1 juni of 1 juli 2003. Nog ff geduld dus.
quote:Wow lekker grote tuin joh!!! dat krijg je idd nergens in die prijsklasse
Op zondag 16 februari 2003 19:51 schreef Cynix ® het volgende:
Tuin (onderste foto) is inderdaad behoorlijk groot, zo'n 250 m2 al met al en dat is echt uniek in deze prijsklasse. Dat is ook een van de sterkste punten.
En het huis is ook lekker ruim en misschien hoeft niet al het onderhoud in eens te gebeuren zodat je je financiën daarop kunt incalculeren ahw (mijn zinsopbouw klopt niet helemaal vanavond maar ja begrijpt me wel denk ik
)
Succes met het nemen van een beslissing
Zeker, mooi huis, mooie tuin....Je moet in ieder geval doen wat je hart je ingeeft.
Maar wij hebben in ons geval een slechte keuze gemaakt. Pracht huis, 4! verdiepingen. Geheel onderkeldert. Begane grond: vestibule, gang, woonkamer, keuken, wc, ingang tot tuin, 35 meter diep!!!!
1ste verdieping: 1 hele kleine slaapkamer, 2 grote slaapkamers en 1 grote badkamer.
2de verdieping: 1 grote slaapkamer en 2 kleinere. Plus een bergruimte met verwarmingketel + dak en vliering erbovenop.
Nogmaals, prachthuis, maar toen wij het kochten een ruine. We hebben de begane grond( vestibule, gang. woonkamer en keuken) geheel gerenoveerd. De eerste verdieping idem. (badkamer verplaatst van kleinste ruimte naar grotere ruimte).
Zolderverdieping niks aan gedaan want het geld is op.
Ons huis, er is zoveel aan gedaan maar toch, het houdt niet op. (De gevels zijn ook aan vervanging toe) Wij zijn dus ook geen klussers en hadden dus nooit aan een oud huis moeten beginnen.
In jouw geval is het huis jonger dan de onze (keuken en badkamer is echt wel overheen te komen) maar toch....
Hoe dan ook is de tijd nu beter om te kopen dan te verkopen....
quote:Dinsdagmiddag is mijn appartementje inderdaad getaxeerd. Ongeveer op de waarde die ik zelf al geschat had, kijkende naar wat de buren links en rechts ongeveer vroegen en uiteindelijk kregen. Ik ben dus weer een stapje verder in het proces.
Op dinsdag 18 februari 2003 19:27 schreef Lois het volgende:
Cynix hoe is de taxatie van je flatje afgelopen? Ben je al dichter bij een beslissing gekomen?
Wel zei de makelaar dat huizen op dit moment langer te koop staan en ik wil natuurlijk voorkomen dat ik straks met 2 woningen zit opgescheept. Als ik zaken ga doen, gaat mijn appartementje dus zo snel mogelijk in de verkoop.
quote:Ik ook.
Op woensdag 19 februari 2003 00:55 schreef lily het volgende:
Ik vind het een moeilijke beslissing.
Om niet helemaal voor verassingen te staan laat ik dus vóór de eventuele aankoop een bouwkundig rapport opstellen, dat gaat me circa 350 € kosten, maar scheelt me vast een aantal slapeloze nachten.
En Juup©: Ik word dan dus ongeveer hun buurman. Hemelsbreed zit er 200 meter tussen denk ik.
quote:LoL
Op woensdag 19 februari 2003 05:17 schreef Cynix ® het volgende:[..]
En Juup©: Ik word dan dus ongeveer hun buurman. Hemelsbreed zit er 200 meter tussen denk ik.
Ben benieuwd voor jou hoe het gaat lopen met de verkoop en aankoop.
quote:Ik hou jullie wel op de hoogte, misschien hebben ook anderen er iets aan die over verhuizen dubben.
Op woensdag 19 februari 2003 11:37 schreef Juup© het volgende:
Ben benieuwd voor jou hoe het gaat lopen met de verkoop en aankoop.
quote:hahahaha je wilt je eigen flatje op deze manier verkopen
Op woensdag 19 februari 2003 18:27 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ik hou jullie wel op de hoogte, misschien hebben ook anderen er iets aan die over verhuizen dubben.
quote:Slim bekeken toch?
Op woensdag 19 februari 2003 19:20 schreef just me het volgende:[..]
hahahaha je wilt je eigen flatje op deze manier verkopen
Ik weet niet of kunststof duurder of goedkoper is dan meranti, maar dat heb ik wel liever (onderhoudsvrij). Ik ga dus ff verder winkelen.
quote:Oeh da's veel geld! Maar meranti-hout is wel errug mooi en heel erg degelijk! Ik denk dat je met kunststof mss wel wat goedkoper uit bent, maar dat is niet zo mooi. Ben benieuwd , leuk om je 'zoektocht' te volgen.
Op donderdag 20 februari 2003 19:05 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag een offerte binnen voor een nieuwe gevel voor de complete achterkant (dus die rechte kant), uitgevoerd in meranti-hout, dubbele ramen, etc: 9.000 €.Ik weet niet of kunststof duurder of goedkoper is dan meranti, maar dat heb ik wel liever (onderhoudsvrij). Ik ga dus ff verder winkelen.
quote:Kunstof zal duurder zijn op dit moment. Kunststof is ook technisch beperkter, tenminste als je niet met allerlei verstevigingen gaat werken.
Vandaag een offerte binnen voor een nieuwe gevel voor de complete achterkant (dus die rechte kant), uitgevoerd in meranti-hout, dubbele ramen, etc: 9.000 €.Ik weet niet of kunststof duurder of goedkoper is dan meranti, maar dat heb ik wel liever (onderhoudsvrij). Ik ga dus ff verder winkelen.
Er is ook nog een alternatief voor trespa, dat is een soort geperste plaat die op een schrootjes lijkt. Heel erg mooi, fantastisch duurzaam en kleurvast, maar ik weet de naam niet meer (hier moet nog ergens een stukje liggen), maar ook erg prijzig... Wel heel goed zelf te monteren.
Btw: ik verbind me ook voor een weekendje meehelpen
[edit]er zitten trouwens giga prijsverschillen tussen verschillende kunststofboeren! Veel offertes vragen dus![/edit]
quote:Kunsstof zal wel het goedkoopste zijnj, maar hout heeft wel een mooiere uitstraling, imho. Er zijn tegenwoordig ook kunststoffen, met het uiterlijk van hout, die onder andere gebruikt worden in kunststof kozijnen etc, en van een afstand zie je geen verschil. Als je de gevel toch nog gaat sauzen, weet ik niet of de uitstraling wel een argument is voor de keuze van gevelmateriaal.
quote:De moderne Kitsch bedoel je?
Op zondag 23 februari 2003 11:20 schreef julekes het volgende:Kunsstof zal wel het goedkoopste zijnj, maar hout heeft wel een mooiere uitstraling, imho. Er zijn tegenwoordig ook kunststoffen, met het uiterlijk van hout, die onder andere gebruikt worden in kunststof kozijnen etc, en van een afstand zie je geen verschil.
quote:Off topic..
Meranti is wel een goede houtsoort, erg degelijk soort hardhout, en zal dus een stuk duurzamer zijn dan Western Red Cedar oid.
quote:Das waar, maar van een afstand zie je dat toch niet.
Op zondag 23 februari 2003 13:08 schreef Loedertje het volgende:[..]
De moderne Kitsch bedoel je?
*ril*
Zoooooooo enorm lelijk!!!
quote:
Off topic..
Hout ruikt zou lekker als men aan het zagen is..
quote:Alle andere woningen in dat rijtje hebben al kunststofkozijnen, en ook kunststofpanelen. Het is niet zo goed te zien op de foto maar dat lichtgroene en dat bruine van die twee andere woningen is allemaal kunststof, terwijl ik eerst dacht dat dat hout was. Het lijken wel gewone planken namelijk.
Op zondag 23 februari 2003 10:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat is ook met kunststof, ware het niet dat die tegenwoordig met een nerffolie verkocht wordt. Dan lijkt het net echt hout
quote:Heel welkom!
Btw: ik verbind me ook voor een weekendje meehelpen
Ik weet eigenlijk al dat ik het huis wil hebben, maar ik dek me in met wat extra zekerheid. We moeten het dan natuurlijk wél eens worden over de prijs, want anders gaat het feest alsnog niet door.
quote:Dan kom voor de flauwekul hier maar eens kijken. (bij wijze van dan) Wij hebben kunststof kozijnen, en dat heet een renovatieprofiel. Je ziet het verschil dus echt niet.
Op zondag 23 februari 2003 13:08 schreef Loedertje het volgende:De moderne Kitsch bedoel je?
*ril*
Zoooooooo enorm lelijk!!!
quote:WHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA
Op woensdag 26 februari 2003 18:03 schreef Cynix ® het volgende:
en meteen na het weekend beslis ik definitief of ik het huis wil hebben en een bod ga doen.
Het bouwkundig onderzoek heeft gisteren plaatsgevonden. Er moest nogal wat aan de woning gebeuren, eigenlijk meer dan gemiddeld voor dit type woning. Bijna al het houtwerk is verrot of bijna aan vervanging toe. En de onderzoeker verwachtte dat ik daar wel meer dan 20.000 € aan kwijt zou zijn. Samen met een nieuwe keuken, een andere badkamer en een waslijst aan kleine klusjes kunnen de kosten wel oplopen tot 50-60.000 €. En dat wordt me toch wat te gortig. De kans bestaat dus zeker dat ik er van af zie.
Ik heb het rapport nog niet binnen trouwens. Dus daar wacht ik nog even op.
quote:weegschaal zeker
Op vrijdag 28 februari 2003 21:27 schreef Cynix ® het volgende:
. De kans bestaat dus zeker dat ik er van af zie.Ik heb het rapport nog niet binnen trouwens. Dus daar wacht ik nog even op.
quote:Yep, en dat heeft me al voor heel wat ellende behoedt tot nu toe.
Op vrijdag 28 februari 2003 21:34 schreef just me het volgende:
weegschaal zeker
Bovendien heb ik geen zin in een lijdensweg van vele maanden. Ik héb al een baan en heb geen zin om avond aan avond te gaan klussen.
Verder zoeken dus, maar geen nood: ik heb er al weer 3 op het oog. Straks ff kijken. Dinsdag al weer een bezichtiging ergens. Komt wel goed, keus genoeg, de prijzen zijn stabiel of gaan zakken en de rente is ook alweer gezakt sinds mijn laatste offerte.
quote:WAAR ?
Op zondag 2 maart 2003 12:50 schreef Cynix ® het volgende:
ik heb er al weer 3 op het oog.
quote:Toevallig staan plotseling B*ss*l* 52 én 56 te koop, maar dat vind ik té verdacht...
Op zondag 2 maart 2003 12:52 schreef Furby het volgende:
WAAR ?
Nee, dit keer meer in het noordelijke deel van Eindhoven en één vlakbij het PSV-stadion. Ik ga weer afspraken maken, denk ik.
quote:Dan laat je die keuken en bnadkamer toch gewoon even zitten. Die kozijnen zou ik wel meefinancieren.
Op zondag 16 februari 2003 20:12 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Financieel kan het net allemaal, al wordt het kromliggen, vooral door die uit te voeren verbouwingen. Het gekke is dat ik heel veel woningen heb bekeken en toch steeds weer op deze terug kom. Ik ben bang dat ik er toch al een beetje voor 'gevallen' ben.
Optie 1:
Een soortgelijke woning als die van de beginpost, maar dit keer wél helemaal gerenoveerd. Geen grote tuin echter.
+ Groot huis
+ Dichtbij
+ Helemaal gemoderniseerd
- Ietwat suffig huis
- Kleine tuin
Optie 2:
+ Moderne woning, leuk van binnen, mooie badkamer etc
+ Rustig wijkje
- Geen al te grote tuin
- Nogal wat verder van mijn werk
- Dichtbij PSV-stadion, centrum
Optie 3:
+ Leuke woning, mooie keuken etc
+ Hoekwoning
+ Rustig wijkje
- Teringpleuriseind van mijn werk
- Vermoedelijk wel enig onderhoud (veel houtwerk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |