abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 20:46:16 #51
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8522122
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:44 schreef X-Ray het volgende:
De taxateur voor de bank kijkt slechts of het huis die centen waard is om als onderpand te dienen...
Maar ik wil het opknappen meenemen in de hypotheek, dus dan zal-ie ook moeten beoordelen of die kosten het huis wel voldoende in waarde doen stijgen?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 16 februari 2003 @ 20:46:44 #52
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_8522135
mooi huis! Lijkt me wel wat zo op het eerste gezicht... wel erg veel hout zie ik (dus onderhoud/verven)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_8522176
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:44 schreef X-Ray het volgende:

[..]

. De bank (of de geldschieter) verplicht een taxtatierapport zowiezo, anders krijg je de hypotheek niet.

Echter, dit wordt pas gedaan NA het tekenen van het voorlopige koopcontract, en tenzij je als ontbindende voorwaarde hebt gesteld dat er niet meer dan X-bedrag aan achterstallig structureel onderhoud mag zijn, zit je aan de koop vast dan. De taxateur voor de bank kijkt slechts of het huis die centen waard is om als onderpand te dienen...

*kuch*

Ik heb vorig jaar eerst mijn woning laten taxeren voordat ik ging onderhandelen over de prijs. Gewoon afgesproken met de makelaar dus niet via een omweg. Het kan dus echt, eerst taxeren voordat je uberhaupt gaat beginnen met bieden, laat staan dat je een voorlopig koopcontact hebt.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 16 februari 2003 @ 20:50:30 #54
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8522233
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:33 schreef julekes het volgende:

Als je die voorzetwanden eraf haalt, heb je kans dat je gebreken tegen komt,

Het zijn geen voorzet wanden, het ZIJN de muren. Haal ze weg en er is een gat. DUS geen problemen verder.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 16 februari 2003 @ 20:51:03 #55
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8522241
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:46 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar ik wil het opknappen meenemen in de hypotheek, dus dan zal-ie ook moeten beoordelen of die kosten het huis wel voldoende in waarde doen stijgen?

Opknapkosten worden doorgaans in een depot gedaan, dat geld kan je dan later terugkrijgen als je verbouwd hebt. Maar in principe moet je het dan wel eerst voorschieten, tenzij je met de aannemer hebt afgesproken dat het op rekening gaat.

De taxatie an sich kijkt alleen of het geldbedrag dat je wil lenen voldoende gedekt wordt door het pand.

Maar daar zijn ze vrij ruim in als het goed is. Nationale hypotheekgarantie wil ook wel helpen.

Pas echter wel op bij je ontbindende voorwaarden, ik had als ontbindende voorwaarde een paar duizend euro direct achterstallig onderhoud gesteld (op advies vd hypotheker), maar dat *$(** makelaarskantoor heeft daar in de koopakte constructief achterstallig onderhoud van gemaakt, en dat had ik bij het tekenen niet door... toen kon ik dus mooi niet ontbinden toen ik dat wou . Het zijn ratten hoor, die verkopende makelaars...

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 16-02-2003 20:52]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 20:51:31 #56
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8522251
Het lijkt mij ook dat ik het op voorhand kan laten taxeren. Het risico bestaat natuurlijk dat de koop niet doorgaat en ik het geld voor de taxatie kwijt ben, maar beter dat dan een kat in de zak.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zondag 16 februari 2003 @ 20:52:59 #57
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8522290
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:51 schreef Cynix ® het volgende:
Het lijkt mij ook dat ik het op voorhand kan laten taxeren. Het risico bestaat natuurlijk dat de koop niet doorgaat en ik het geld voor de taxatie kwijt ben, maar beter dat dan een kat in de zak.
Precies. Mijn taxatie koste zo'n 250 euro, dus dat is best te overzien.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8522294
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:50 schreef Furby het volgende:

[..]

Het zijn geen voorzet wanden, het ZIJN de muren. Haal ze weg en er is een gat. DUS geen problemen verder.

D'r zal toch wel een soort spouwconstructie zijn? Dus, metselwerk-spouw-kunststof, of hout-spouw-kunststof, of moet niet alleen de gevel, maar de hele zooi vervangen worden?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_8522316
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:51 schreef Cynix ® het volgende:
Precies, zo weet je ook wat het huis echt waard is en wat je te wachten staat aan kosten voor onderhoud. En ja, het kost een paar centen, maar tis het wel waard.
  zondag 16 februari 2003 @ 20:57:44 #60
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8522434
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:53 schreef Lucille het volgende:

[..]

Precies, zo weet je ook wat het huis echt waard is en wat je te wachten staat aan kosten voor onderhoud. En ja, het kost een paar centen, maar tis het wel waard.

Had ik ook moeten doen ja
Godver...ik kom niet onder de koop uit....

.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 16 februari 2003 @ 20:58:38 #61
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_8522459
Ik kom een weekendje helpen!!!

zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zondag 16 februari 2003 @ 21:01:50 #62
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8522555
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:53 schreef julekes het volgende:

D'r zal toch wel een soort spouwconstructie zijn?

Ja. Heel dunne houten platen aan de binnenkant op houten spanten opgevult met glaswol en aan de buitenkant geschrobt waaibomenhout.

Als je gaat vervangen naar kunststof doe je dus gewoon alles in 1 keer.

Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_8522612
Cynix: doe maar.

Je bent er gewoon voor gevallen,
en aan die achterlijke kleur is met een kwastje heel simpel iets te doen.
Dit is 'm, en stiekem weet je dat zelf ook.
Dus, hou het voorlopig op wat er echt niet kan wachten aan onderhoud,
en de rest komt nog wel.

* shmoopy doet

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_8522622
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:01 schreef Furby het volgende:

[..]

Ja. Heel dunne houten platen aan de binnenkant op houten spanten opgevult met glaswol en aan de buitenkant geschrobt waaibomenhout.

Als je gaat vervangen naar kunststof doe je dus gewoon alles in 1 keer.

Zal wel tochten als de ziekte aan de binnenkant.
Maar in dat geval zou ik idd alles vervangen, ergens in de zomer of zo (ideaal, want alle fatsoenlijke beunhazen hebben dan toch bouwvak)
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
pi_8522654
OK, wanneer is de sloop/verbouwings meeting?
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 21:09:26 #66
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8522757
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:05 schreef Lucille het volgende:
OK, wanneer is de sloop/verbouwings meeting?
Op z'n vroegst rond 1 juni of 1 juli 2003. Nog ff geduld dus.
  Trouwste user 2022 zondag 16 februari 2003 @ 21:14:42 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_8522905
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:46 schreef Cynix ® het volgende:

Zou het wat zijn?

Nee, is niks.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_8522988
quote:
Op zondag 16 februari 2003 21:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Op z'n vroegst rond 1 juni of 1 juli 2003. Nog ff geduld dus.

Oew! dat is wel een goede timing! Vooral dat 1 juli gedeelte!
  Jubileum moderator dinsdag 18 februari 2003 @ 19:27:15 #69
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8566257
Cynix hoe is de taxatie van je flatje afgelopen? Ben je al dichter bij een beslissing gekomen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8572941
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:51 schreef Cynix ® het volgende:
Tuin (onderste foto) is inderdaad behoorlijk groot, zo'n 250 m2 al met al en dat is echt uniek in deze prijsklasse. Dat is ook een van de sterkste punten.
Wow lekker grote tuin joh!!! dat krijg je idd nergens in die prijsklasse

En het huis is ook lekker ruim en misschien hoeft niet al het onderhoud in eens te gebeuren zodat je je financiën daarop kunt incalculeren ahw (mijn zinsopbouw klopt niet helemaal vanavond maar ja begrijpt me wel denk ik )

Succes met het nemen van een beslissing

#geen
pi_8573357
Woon jij iig dichter bij Guus in de buurt als ik het goed heb (en anders niet)
pi_8574791
Ik vind het een moeilijke beslissing.

Zeker, mooi huis, mooie tuin....Je moet in ieder geval doen wat je hart je ingeeft.

Maar wij hebben in ons geval een slechte keuze gemaakt. Pracht huis, 4! verdiepingen. Geheel onderkeldert. Begane grond: vestibule, gang, woonkamer, keuken, wc, ingang tot tuin, 35 meter diep!!!!

1ste verdieping: 1 hele kleine slaapkamer, 2 grote slaapkamers en 1 grote badkamer.

2de verdieping: 1 grote slaapkamer en 2 kleinere. Plus een bergruimte met verwarmingketel + dak en vliering erbovenop.

Nogmaals, prachthuis, maar toen wij het kochten een ruine. We hebben de begane grond( vestibule, gang. woonkamer en keuken) geheel gerenoveerd. De eerste verdieping idem. (badkamer verplaatst van kleinste ruimte naar grotere ruimte).
Zolderverdieping niks aan gedaan want het geld is op.

Ons huis, er is zoveel aan gedaan maar toch, het houdt niet op. (De gevels zijn ook aan vervanging toe) Wij zijn dus ook geen klussers en hadden dus nooit aan een oud huis moeten beginnen.

In jouw geval is het huis jonger dan de onze (keuken en badkamer is echt wel overheen te komen) maar toch....

Hoe dan ook is de tijd nu beter om te kopen dan te verkopen....

† In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 05:13:30 #73
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8576040
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 19:27 schreef Lois het volgende:
Cynix hoe is de taxatie van je flatje afgelopen? Ben je al dichter bij een beslissing gekomen?
Dinsdagmiddag is mijn appartementje inderdaad getaxeerd. Ongeveer op de waarde die ik zelf al geschat had, kijkende naar wat de buren links en rechts ongeveer vroegen en uiteindelijk kregen. Ik ben dus weer een stapje verder in het proces.

Wel zei de makelaar dat huizen op dit moment langer te koop staan en ik wil natuurlijk voorkomen dat ik straks met 2 woningen zit opgescheept. Als ik zaken ga doen, gaat mijn appartementje dus zo snel mogelijk in de verkoop.

† In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 05:17:42 #74
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8576044
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 00:55 schreef lily het volgende:
Ik vind het een moeilijke beslissing.
Ik ook.

Om niet helemaal voor verassingen te staan laat ik dus vóór de eventuele aankoop een bouwkundig rapport opstellen, dat gaat me circa 350 € kosten, maar scheelt me vast een aantal slapeloze nachten.

En Juup©: Ik word dan dus ongeveer hun buurman. Hemelsbreed zit er 200 meter tussen denk ik.

pi_8578564
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 05:17 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En Juup©: Ik word dan dus ongeveer hun buurman. Hemelsbreed zit er 200 meter tussen denk ik.

LoL

Ben benieuwd voor jou hoe het gaat lopen met de verkoop en aankoop.

† In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 18:27:38 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8588920
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:37 schreef Juup© het volgende:
Ben benieuwd voor jou hoe het gaat lopen met de verkoop en aankoop.
Ik hou jullie wel op de hoogte, misschien hebben ook anderen er iets aan die over verhuizen dubben.
  † In Memoriam † woensdag 19 februari 2003 @ 19:20:58 #77
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8590168
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 18:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik hou jullie wel op de hoogte, misschien hebben ook anderen er iets aan die over verhuizen dubben.

hahahaha je wilt je eigen flatje op deze manier verkopen
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_8593186
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 19:20 schreef just me het volgende:

[..]

hahahaha je wilt je eigen flatje op deze manier verkopen

Slim bekeken toch?
  † In Memoriam † donderdag 20 februari 2003 @ 19:05:39 #79
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8613735
Vandaag een offerte binnen voor een nieuwe gevel voor de complete achterkant (dus die rechte kant), uitgevoerd in meranti-hout, dubbele ramen, etc: 9.000 €.

Ik weet niet of kunststof duurder of goedkoper is dan meranti, maar dat heb ik wel liever (onderhoudsvrij). Ik ga dus ff verder winkelen.

donderdag 20 februari 2003 @ 19:23:36 #80
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_8614107
zodan!!!
Zo'n huis zou ik ook wel willen!!!!
* BDisOKE is jaloers
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_8617828
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 19:05 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag een offerte binnen voor een nieuwe gevel voor de complete achterkant (dus die rechte kant), uitgevoerd in meranti-hout, dubbele ramen, etc: 9.000 €.

Ik weet niet of kunststof duurder of goedkoper is dan meranti, maar dat heb ik wel liever (onderhoudsvrij). Ik ga dus ff verder winkelen.

Oeh da's veel geld! Maar meranti-hout is wel errug mooi en heel erg degelijk! Ik denk dat je met kunststof mss wel wat goedkoper uit bent, maar dat is niet zo mooi. Ben benieuwd , leuk om je 'zoektocht' te volgen.
#geen
pi_8662182
quote:

Kunstof zal duurder zijn op dit moment. Kunststof is ook technisch beperkter, tenminste als je niet met allerlei verstevigingen gaat werken.
Ze stellen waarschijnlijk kunststof of aluminium (prijsverschil gering) voor voor de kozijnen, en trespa voor de tussenstukken. Da's ook niet kapot te krijgen. Wel moet je (uitzetten door warmte) dan kleine naden tussen de panelen laten. Dat vind ik persoonlijk minder mooi dan schroten, die toch meer één vlak vormen. Bovendien is trepsa hartstikke vlak, en dus een beetje steriel. Ook mijn persoonlijke mening. Dat is ook met kunststof, ware het niet dat die tegenwoordig met een nerffolie verkocht wordt. Dan lijkt het net echt hout

Er is ook nog een alternatief voor trespa, dat is een soort geperste plaat die op een schrootjes lijkt. Heel erg mooi, fantastisch duurzaam en kleurvast, maar ik weet de naam niet meer (hier moet nog ergens een stukje liggen), maar ook erg prijzig... Wel heel goed zelf te monteren.

Btw: ik verbind me ook voor een weekendje meehelpen

[edit]er zitten trouwens giga prijsverschillen tussen verschillende kunststofboeren! Veel offertes vragen dus![/edit]

† In Memoriam † zondag 23 februari 2003 @ 11:15:52 #83
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8662493
Het kan ook geen kwaad op wat folders m.b.t energiepremies in huis te halen Cynix®.
http://www.energiepremie.nl/
(isolerende beglazing)
http://www.energiepremie.nl/bestanden/2003/regeling_energiepremie_2003.pdf
pi_8662538
quote:

Kunsstof zal wel het goedkoopste zijnj, maar hout heeft wel een mooiere uitstraling, imho. Er zijn tegenwoordig ook kunststoffen, met het uiterlijk van hout, die onder andere gebruikt worden in kunststof kozijnen etc, en van een afstand zie je geen verschil. Als je de gevel toch nog gaat sauzen, weet ik niet of de uitstraling wel een argument is voor de keuze van gevelmateriaal.
Meranti is wel een goede houtsoort, erg degelijk soort hardhout, en zal dus een stuk duurzamer zijn dan Western Red Cedar oid.
  † In Memoriam † zondag 23 februari 2003 @ 13:08:20 #85
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_8663903
quote:
Op zondag 23 februari 2003 11:20 schreef julekes het volgende:

Kunsstof zal wel het goedkoopste zijnj, maar hout heeft wel een mooiere uitstraling, imho. Er zijn tegenwoordig ook kunststoffen, met het uiterlijk van hout, die onder andere gebruikt worden in kunststof kozijnen etc, en van een afstand zie je geen verschil.

De moderne Kitsch bedoel je?
*ril*
Zoooooooo enorm lelijk!!!
quote:
Meranti is wel een goede houtsoort, erg degelijk soort hardhout, en zal dus een stuk duurzamer zijn dan Western Red Cedar oid.
Off topic..
Hout ruikt zou lekker als men aan het zagen is..
pi_8667578
quote:
Op zondag 23 februari 2003 13:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

*ril*

Das waar, maar van een afstand zie je dat toch niet.
quote:
Off topic..
Hout ruikt zou lekker als men aan het zagen is..
maar of dat nu een argument is
  † In Memoriam † dinsdag 25 februari 2003 @ 15:13:00 #87
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8709716
quote:
Op zondag 23 februari 2003 10:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat is ook met kunststof, ware het niet dat die tegenwoordig met een nerffolie verkocht wordt. Dan lijkt het net echt hout
Alle andere woningen in dat rijtje hebben al kunststofkozijnen, en ook kunststofpanelen. Het is niet zo goed te zien op de foto maar dat lichtgroene en dat bruine van die twee andere woningen is allemaal kunststof, terwijl ik eerst dacht dat dat hout was. Het lijken wel gewone planken namelijk.
quote:
Btw: ik verbind me ook voor een weekendje meehelpen
Heel welkom!
En bedankt voor je overige tips, mócht het wat worden met dit huis, dan zal ik de tips in dit topic zeker teruglezen.
  † In Memoriam † woensdag 26 februari 2003 @ 18:03:27 #88
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8734349
Morgenochtend vindt het 'bouwkundig onderzoek' plaats. De volgende dag krijg ik het rapport al en meteen na het weekend beslis ik definitief of ik het huis wil hebben en een bod ga doen.

Ik weet eigenlijk al dat ik het huis wil hebben, maar ik dek me in met wat extra zekerheid. We moeten het dan natuurlijk wél eens worden over de prijs, want anders gaat het feest alsnog niet door.

woensdag 26 februari 2003 @ 22:09:37 #89
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_8739309
quote:
Op zondag 23 februari 2003 13:08 schreef Loedertje het volgende:

*ril*

Dan kom voor de flauwekul hier maar eens kijken. (bij wijze van dan) Wij hebben kunststof kozijnen, en dat heet een renovatieprofiel. Je ziet het verschil dus echt niet.
Net zo duur als hout, en als van de zomer iedereen zijn kozijnen staat te schilderen zit ik op mijn luie r**t in de tuin met een pilsje
  vrijdag 28 februari 2003 @ 20:52:53 #90
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8782232
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 18:03 schreef Cynix ® het volgende:
en meteen na het weekend beslis ik definitief of ik het huis wil hebben en een bod ga doen.
WHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAA
  † In Memoriam † vrijdag 28 februari 2003 @ 21:27:48 #91
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8783117
Huh?

Het bouwkundig onderzoek heeft gisteren plaatsgevonden. Er moest nogal wat aan de woning gebeuren, eigenlijk meer dan gemiddeld voor dit type woning. Bijna al het houtwerk is verrot of bijna aan vervanging toe. En de onderzoeker verwachtte dat ik daar wel meer dan 20.000 € aan kwijt zou zijn. Samen met een nieuwe keuken, een andere badkamer en een waslijst aan kleine klusjes kunnen de kosten wel oplopen tot 50-60.000 €. En dat wordt me toch wat te gortig. De kans bestaat dus zeker dat ik er van af zie.

Ik heb het rapport nog niet binnen trouwens. Dus daar wacht ik nog even op.

† In Memoriam † vrijdag 28 februari 2003 @ 21:34:14 #92
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8783217
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:27 schreef Cynix ® het volgende:
. De kans bestaat dus zeker dat ik er van af zie.

Ik heb het rapport nog niet binnen trouwens. Dus daar wacht ik nog even op.

weegschaal zeker
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 28 februari 2003 @ 21:35:30 #93
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8783236
Overigens ben ik blij dat ik dat bouwkundig onderzoek heb laten doen. Dat is die 300 € wel waard geweest. Hij is op alle daken (3#) geweest, in de kruipruimte, heeft gas-, water- en electriciteitsleidingen gecontroleerd, de CV-ketel, al het houtwerk en nog een heleboel andere dingen.
  † In Memoriam † vrijdag 28 februari 2003 @ 21:37:20 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8783259
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 21:34 schreef just me het volgende:
weegschaal zeker
Yep, en dat heeft me al voor heel wat ellende behoedt tot nu toe.
pi_8788449
Soortgelijk huis met soortgelijke problemen gekocht nu 3 jaar later en 2 verbouwingen verder zijn we aan de derde verbouwing toe vierde benedenverdieping volgt. Zelf klussen zien we allang niet meer zitten dus ervaren aannemers aan het werk. Kostenplaatje groeit met de dag.
Uiteindelijke raming komt op 45.000 euro vebouwingskosten. Dit is ongeveer het dubbele van wat de expert berekend had.
Maar Woongenot is groot en ik zie al die verbouwingen als een investering in mijn eigen woongenot. Conclusie geen spijt en geniet over een jaar (hoop ik) met volle teugen van dit huis.
Ik weet niet of ik je de koop aan moet raden. Afhankelijk van de financieele middelen zou ik de balans opmaken. Een ding weet ik na drie jaar wel verbouwen,keuken,badkamer nieuwe kozijnen levert een hoop troep op en kost erg veel.
sterkte met je beslissing.Ben benieuwd wat het wordt en hoop ook dat we van het eventuele vervolg ,de verbouwing, mee mogen genieten.
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2003 @ 12:50:22 #96
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8810560
Afijn, bouwkundig rapport is binnen en er moet inderdaad zeer stevig geklust worden. Als ik dan zie wat een huis kost mét kunststof kozijnen en een fatsoenlijke keuken en badkamer, dan wordt het echt veel te duur allemaal. Dan zou ik voor die tuin omgerekend ongeveer 30.000 € betalen en zó veel is me dat nou ook weer niet waard.

Bovendien heb ik geen zin in een lijdensweg van vele maanden. Ik héb al een baan en heb geen zin om avond aan avond te gaan klussen.

Verder zoeken dus, maar geen nood: ik heb er al weer 3 op het oog. Straks ff kijken. Dinsdag al weer een bezichtiging ergens. Komt wel goed, keus genoeg, de prijzen zijn stabiel of gaan zakken en de rente is ook alweer gezakt sinds mijn laatste offerte.

zondag 2 maart 2003 @ 12:52:28 #97
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_8810597
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:50 schreef Cynix ® het volgende:
ik heb er al weer 3 op het oog.
WAAR ?
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2003 @ 16:54:03 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8815035
quote:
Op zondag 2 maart 2003 12:52 schreef Furby het volgende:
WAAR ?
Toevallig staan plotseling B*ss*l* 52 én 56 te koop, maar dat vind ik té verdacht...

Nee, dit keer meer in het noordelijke deel van Eindhoven en één vlakbij het PSV-stadion. Ik ga weer afspraken maken, denk ik.

pi_8821485
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:12 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Financieel kan het net allemaal, al wordt het kromliggen, vooral door die uit te voeren verbouwingen. Het gekke is dat ik heel veel woningen heb bekeken en toch steeds weer op deze terug kom. Ik ben bang dat ik er toch al een beetje voor 'gevallen' ben.

Dan laat je die keuken en bnadkamer toch gewoon even zitten. Die kozijnen zou ik wel meefinancieren.
It's in the air tonight
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2003 @ 23:10:31 #100
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_8823803
In gedachten ben ik al bij plan B. Verder kijken, dus. Nou zijn er huizen genoeg, maar ze hebben allemaal wel wat voor- en nadelen. We maken er gewoon een continuing drama saga van. "The Quest for my new home".

Optie 1:

Een soortgelijke woning als die van de beginpost, maar dit keer wél helemaal gerenoveerd. Geen grote tuin echter.

+ Groot huis
+ Dichtbij
+ Helemaal gemoderniseerd
- Ietwat suffig huis
- Kleine tuin

Optie 2:

+ Moderne woning, leuk van binnen, mooie badkamer etc
+ Rustig wijkje
- Geen al te grote tuin
- Nogal wat verder van mijn werk
- Dichtbij PSV-stadion, centrum

Optie 3:

+ Leuke woning, mooie keuken etc
+ Hoekwoning
+ Rustig wijkje
- Teringpleuriseind van mijn werk
- Vermoedelijk wel enig onderhoud (veel houtwerk)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')