Maar nu viel ook het onderwerp "Zomervakantie"
Wat gingen wij doen in de zomervakantie, en dan vooral m.b.t. ons twee
Onze gezamelijk zomervakantie
Er vlogen vele ideeen over en weer
Maar uiteindelijk kwamen we tot de conlusie dat Disneyland Paris ons zeer leuk leek
Gewoon met ze 2'en met de TGV erheen, in een apartement complex op het park terrein een apartementje huren en dan 4 dagen overnachten in Euro Disney
En vervolgens weer terug naar Nederland met de TGV
Wat vinden jullie van dit idee?
(Alleen is dat niet mijn invulling zijn van een leuke vakantie en een besteding van een hoop eurotjes, daar ga ik dan toch andere dingen voor doen, trouwens 4 dagen lijkt mij erg kort voor een vakantie. Maar zoals ik al zij, als jullie dat samen leuk vinden ga je dat toch gewoon doen....)
A. ontzettend pijn in je poten
B. Je heb je dood ge-irriteerd aan al die andere mensen
C. Je bent platzak want een flesje water kost al gauw 4 euro ofzo.
iig is dat met de Thalys wel superrelax...3 uurtjes en je bent er....
Vergeet niet regelmatig naar Val-D-Europe te gaan (Disney winkelcentrum) daar kan je dan goedkoop voedsel en drinken inkopen. Kan je ook een hele dag vermaken.
[Dit bericht is gewijzigd door trigt013 op 06-01-2003 22:50]
quote:Als je niet normaal kan reageren rot dan op wil je
Op maandag 6 januari 2003 22:49 schreef raampje het volgende:
als je dan toch maar 4 dagen op vakantie wil.......huur een hutje op de hei en neuk je suf 4 dagen lang!
quote:
als je dan toch maar 4 dagen op vakantie wil.......huur een hutje op de hei en neuk je suf 4 dagen lang!
Alleen krijg je van die hutjes meestal zon last van je rug.
Maar zeker als je 2 maanden vakantie hebt, kan je niet teren op 4 dagen Euro Disney, waarom plak je dr niet meteen een paar dagen Parijs aan vast. Of een last-minute naar de zon???
quote:Budget moet wel normaal natuurlijk
Op maandag 6 januari 2003 22:52 schreef Golfen het volgende:
Leuk plannetje maar het lijkt mij niet zo aardig voor de zomervakantie, Euro Disney moet je een keertje gezien hebben. Maar neem daar bijv. een periode voor dat de Fransen niet vrij zijn. Of een midweekje, lang weekend.Maar zeker als je 2 maanden vakantie hebt, kan je niet teren op 4 dagen Euro Disney, waarom plak je dr niet meteen een paar dagen Parijs aan vast. Of een last-minute naar de zon???
quote:Uhm, maar iig hebben ze in disneyland hotels echt kingsize bedden waar wij heerlijk in geslapen hebben.... je kan er ook gewoon dwars in liggen
Ga naar Parijs, neem een hotel (goedkoper dan in het disneypark!), koop een metrokaartje en geniet van een paar dagen romantisch Parijs. Ga 1 van de 4 dagen naar Disneyland. Bij de Disneystore op de champs-elysees kun je kaartjes kopen voor het park met een treinkaartje erbij. Je pakt s'morgens de trein vanuit parijs centrum en binnen no-time zit je in het park. S'avonds gewoon weer terug (na 1 dag heb je het park echt wel gezien, zo groot is het niet). Geniet nog ff van de stad en van daaruit weer fijn naar huis.
Geloof me, dit is echt veel leuker dan 4 dagen op dat park zitten.
quote:Kijk daar heb ik wat aan
Op dinsdag 7 januari 2003 15:49 schreef Toeps het volgende:
Disneyland is echt heel leuk, en 4 dagen is echt wel goed, vooral nu met die twee parken. En als je in de zomer gaat sta je sowieso al wat langer in de rij. Je kunt beter niet in het hoogseizoen gaan, want dan is het soms echt super druk. Al moet ik zeggen dat het nu met het tweede park overal een stuk minder druk is geworden. Ik was er afgelopen kerst en toen stond er voor de rock'n'rollercoaster standaard maar 5 minuten rij!![]()
Als je in een hotel op het parkterrein gaat, wat trouwens echt een aanrader is, kun je het beste in santa fe gaan, is het goedkoopst. Je doet er toch niets anders als slapen. En het is geen 20 minuten lopen, zoals de brochures zeggen, maar 10.
Ik ben nu al 5 keer naar Disneyland geweest, een totaal van 20 dagen, en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen...
quote:Ja er is ook nog niks gepland hoor maar ik wil eerst het aantal dagen weten en welk appartement etc.
Op dinsdag 7 januari 2003 16:51 schreef Dicky_Curtisss het volgende:
Drie dagen zou ook wel genoeg kunnen zijn, maar als je het lekker rustig aan wil doen en niet de kans wil lopen om met een onvoldaan gevoel te vertrekken kan je ook best vier dagen doen. Er zijn zat dingen te doen, 't is zeker een aanrader om een hotel van 't park te nemen. Disney village is heel gezellig en er zijn genoeg evenementen. En mocht je het toch na drie dagen voor gezien houden, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, kan je idd nog altijd een dag naar Parijs. Ik vond de prijzen trouwens best mee vallen in Disneyland. Ik zou wel even goed kijken wanneer het waarschijnlijkst het minst druk is.
quote:Je mag tegenwoordig alles zelf meenemen, de eerste paar jaren mocht dat niet, en was er strenge controle, totdat de mensen gingen klagen en weg bleven, wat het park dus uiteindelijk bijna de kop kosten, hebben ze alle kosten voor de mensen wat lager gemaakt en mocht je je eten en zo allemaal meenemen.
Op dinsdag 7 januari 2003 19:11 schreef Lortnoc het volgende:
Probeer als echte Nederlander gewoon zo veel mogelijk mee naar binnen te smokkelen. Een aantal jaren geleden konden we nog veel meenemen. Of zijn ze tegenwoordig zo streng dat je niets meer mee kan nemen?
quote:Dank je
Op dinsdag 7 januari 2003 19:17 schreef Liejannuh het volgende:
zo, ff de topictitel aangepast, zodat je direct ziet waar het over gaat!
Disneyland is qua uitgaven redelijk duur, maar belachelijk duur vond ik het niet. Je kunt ook best goedkoper eten (McD enzo )
quote:Ik ga begin april ook voor zo'n arrangement, alleen in die periode dat je de 3e overnachting gratis krijgt. Voor hetzelfde geld dus een dag langer Disney Plezier...
Op dinsdag 7 januari 2003 20:08 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben eind juni vorig jaar met m'n vriend en twee vrienden naar Disneyland geweest. We hebben toen een driedaags arrangement geboekt in hotel Santa Fé en dat is me zeer goed bevallen!
Bij bepaalde periode's heeft Disney namelijk een actie waarbij je voor 3 dagen maar voor 2 betaalt en voor 4 dagen dus maar 3...
Yes, Disney here I come...
Oh tipje, voor info over prijzen kun je bij D-Reizen checken, speciale sectie voor Disney Resort Parijs. Prijzen zijn bij alle touroperators hetzelfde (heb drie brochures doorgewerkt ).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |