quote:* Vanavond dus om 20:15 op NL1: Balkenende versus Marijnissen.
Lijsttrekkers kruisen de degens op zondag
De komende drie zondagen kruisen verschillende lijsttrekkers de degens met elkaar. Op zondag 5 januari zijn dat Jan-Peter Balkenende (CDA) en Jan Marijnissen (SP), op zondag 12 januari Femke Halsema (GroenLinks) en Thom de Graaf (D66) en op zondag 19 januari Wouter Bos (PvdA) en Gerrit Zalm (VVD).Uiteraard heeft de redactie ook de LPF uitgenodigd voor een dergelijk debat maar na een aanvankelijke toezegging weigert de tweede partij van het land nu aan de uitnodiging gehoor te geven omdat het debat geen prioriteit voor hen heeft.
Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van beide politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.
En morgen zal de uitzending online staan.
Btw, Balk heeft een uitnodiging voor een tv-debat op TV Rijnmond met Herben van de LPF afgewezen. Geen idee waarom, maar de presentatrice zei tegen de gasten (Halsema en Bos) iets in de trant van 'dat was te verwachten hè?'.
[Dit bericht is gewijzigd door Glacius op 05-01-2003 20:51]
quote:moet Balkenende maar eens antwoord geven op de vragen
Op zondag 5 januari 2003 20:41 schreef Sniper het volgende:
Het linkse klapvee is weer eens luidruchtig aanwezig.
quote:ja ze hebben nog een paar banden van pim bekeken volgens mij
Op zondag 5 januari 2003 20:43 schreef Sniper het volgende:
Verder is de formule wel aardig. Beetje veel door elkaar praten dat wel.
De overheid (of liever gezegd de mensen de willen werken voor hun geld) betalen toch wel je kinderen en ziektekosten.
[Dit bericht is gewijzigd door Progressor op 05-01-2003 20:48]
quote:Ik kan het helaas niet zien nu, maar het wordt om kwart over 12 vannacht herhaald.
Op zondag 5 januari 2003 20:36 schreef Glacius het volgende:
Waar lees ik dit nu pas..
Jammer is dat het gaat tussen 2 bijna tegenpolen. Waardoor het simpel haast ja/ nee spel wordt. Vindt ze beide goed fel overkomen. Marijnissen soms iets te fel, waardoor hij iets minder geod op mij overkomt.
quote:Je moet gewoon zorgen dat je salaris niet boven het minimum uitkomt: zo kun je allerlei extra subsidies meepakken en je wordt niet gepakt qua belastingen.
Op zondag 5 januari 2003 20:47 schreef Progressor het volgende:
Ik vraag me af waarom je uberhaupt nog wilt gaan werken als marijnissen aan de macht komt met zijn sp. Je kunt gewoon het beste thuis blijven zitten kinderen fokken en je lever wegzuipen.De overheid betaald toch wel je kinderen en ziektekosten.
Marijnissen viel wat mij betreft door de mand, wil wel compromissen sluiten maar niet over bv. defensiebezuinigingen, en kan daardoor de rest van zijn programma niet uitvoeren...hier ging hij gewoon hard onderuit en had Balkenende 'm flink te pakken....
Verder moeten ze Marijnissen zijn microfoon wat vaker dichtdraaien, want hij hoort zichzelf wel erg graag praten...praat veel te veel, zegt daarbij weinig en geeft anderen niet de kans om te reageren...
Het publiek bij het debat was weer echt een kansloos publiek dat niets toevoegde...
zo dan
Marijnissen gaf (in tegenstelling wat Karel van de Graaf beweerde) telkens hele duidelijke antwoorden en concrete plannen en voorbeelden van wat ze willen, van Balkenende heb ik alleen een paar dingen gehoord wat hij oneens was met Marijnissen. En verder weer een hoop leeg gepraat over normen en waarden en "staan voor bla bla bla" Niets van wat ze gaan doen!
Marijnissen: 9 - Balkenende: 6 (en dan alleen voor zijn vragen)
quote:ah handig, dan ga ik dan maar ff kijken
Op zondag 5 januari 2003 20:48 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik kan het helaas niet zien nu, maar het wordt om kwart over 12 vannacht herhaald.
Balkenende komt niet over als een gezaghebbende leider.
De opzet van het debat was een beetje jammer, met 'amateurjournalisten' en 'echte' presentatoren.
Vooral die Karel was irritant. Zat zijn eigen mening door te drammen, CDA-stemmer waarschijnlijk.
quote:Grappig hoe verschillend je dat kan beleven. Ik zit voortdurend tegen de tv te praten als Balkie aan het woord is: geef dan antwoord, geef dan antwoord. Hij was nog wolliger dan bij RTL4 - geeft zelden echt antwoord en is zeer onduidelijk over wat hij nou precies wil. En oh oh oh wat een kromme tenen als die man grapjes probeert te maken.
Op zondag 5 januari 2003 20:57 schreef Mass het volgende:
Balkenende was deze keer sterker dan bij RTL4....vrij duidelijk, open en helder...
Marijnissen bleef wel overeind onder het vuur van standaardvragen over de compromissen - wel raar dat hij niet gewoon een bedrag wilde noemen. Zijn verhaal over de oorlog was sterk - daar had JP niet van terug. Hij hoeft alleen niet steeds te zeggen dat het CPB het SP-plan heeft doorgerekend en goedgekeurd - dat is veel te defensief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |