abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7722792
quote:
Lijsttrekkers kruisen de degens op zondag

De komende drie zondagen kruisen verschillende lijsttrekkers de degens met elkaar. Op zondag 5 januari zijn dat Jan-Peter Balkenende (CDA) en Jan Marijnissen (SP), op zondag 12 januari Femke Halsema (GroenLinks) en Thom de Graaf (D66) en op zondag 19 januari Wouter Bos (PvdA) en Gerrit Zalm (VVD).

Uiteraard heeft de redactie ook de LPF uitgenodigd voor een dergelijk debat maar na een aanvankelijke toezegging weigert de tweede partij van het land nu aan de uitnodiging gehoor te geven omdat het debat geen prioriteit voor hen heeft.

http://www.netwerk.tv/

* Vanavond dus om 20:15 op NL1: Balkenende versus Marijnissen.

Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van beide politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.

zondag 5 januari 2003 @ 18:30:40 #2
25540 GeraLd
Het begint met ambitie
pi_7723000
ik kijk ernaar uit - naar die farce bij RTL4 zal met name onze MP zich moeten/willen/?gaan? bewijzen in een echt, serieus debat in een 'grote mensenprogramma' (sprak iemand van 18 ). Wellicht is de debatleider vanavond beter dan Frits Wester, en is de redactie van Netwerk beter in staat het debat voor te bereiden dan de redactie bij RTL4 (intromart), en krijgen we niet van die kortzichtige stellingen.
Zoals Pronk al zei in de nabeschouwing: politiek is niet simpel - en we moeten niet net doen alsof dat wel zo is. Korte, makkelijke antwoorden bestaan niet.
Het leven is geen krentenbol
pi_7723743
Ik vraag me af of Balkenende een beetje kan herstellen van vrijdag en ik denk dat het vuurwerk kan worden.
Balkie tegen Jan: hypotheek, Irak, te links etc.
Jan tegen JP: Irak, ziektekosten, wanbeleid, weer met LPF, etc.
  zondag 5 januari 2003 @ 19:20:52 #4
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_7723900
Bedankt voor de tip. Ik ga zeker kijken. Marijnissen zal gehakt maken van de premier.

En morgen zal de uitzending online staan.

zondag 5 januari 2003 @ 20:16:48 #5
215 misterDre
Paint it black!
pi_7724955
Remember kick
pi_7725094
Ik ben benieuwd hoe het loopt. Deze 2 lijstrekkers communiceren op een manier die flink verschilt bij beiden. Ik ben benieuwd of ze een mooie inhoudelijke discussie kunnen voeren.

Btw, Balk heeft een uitnodiging voor een tv-debat op TV Rijnmond met Herben van de LPF afgewezen. Geen idee waarom, maar de presentatrice zei tegen de gasten (Halsema en Bos) iets in de trant van 'dat was te verwachten hè?'.

Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 januari 2003 @ 20:36:06 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_7725343
nou k moet zeggen dat k deze formule wel erg leuk vind. ze mogen nu eens niet de hele tijd hun eigen programma dr door te hameren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_7725360
Waarom lees ik dit nu pas. .

[Dit bericht is gewijzigd door Glacius op 05-01-2003 20:51]

It's easier to get forgiveness than permission.
pi_7725436
Hopelijk zetten ze een videostream op internet, net zoals bij NOVA.
  zondag 5 januari 2003 @ 20:41:51 #10
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7725459
Het linkse klapvee is weer eens luidruchtig aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 januari 2003 @ 20:43:35 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_7725495
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:41 schreef Sniper het volgende:
Het linkse klapvee is weer eens luidruchtig aanwezig.
moet Balkenende maar eens antwoord geven op de vragen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 5 januari 2003 @ 20:43:55 #12
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7725502
Verder is de formule wel aardig. Beetje veel door elkaar praten dat wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 5 januari 2003 @ 20:46:03 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_7725556
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:43 schreef Sniper het volgende:
Verder is de formule wel aardig. Beetje veel door elkaar praten dat wel.
ja ze hebben nog een paar banden van pim bekeken volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
pi_7725596
Ik vraag me af waarom je uberhaupt nog wilt gaan werken als marijnissen aan de macht komt met zijn sp. Je kunt gewoon het beste thuis blijven zitten kinderen fokken en je lever wegzuipen.

De overheid (of liever gezegd de mensen de willen werken voor hun geld) betalen toch wel je kinderen en ziektekosten.

[Dit bericht is gewijzigd door Progressor op 05-01-2003 20:48]

pi_7725618
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:36 schreef Glacius het volgende:
Waar lees ik dit nu pas. .
Ik kan het helaas niet zien nu, maar het wordt om kwart over 12 vannacht herhaald.
pi_7725621
het is een overzichtelijk debat, veel beter opgezet als het rtl-4 debat.

Jammer is dat het gaat tussen 2 bijna tegenpolen. Waardoor het simpel haast ja/ nee spel wordt. Vindt ze beide goed fel overkomen. Marijnissen soms iets te fel, waardoor hij iets minder geod op mij overkomt.

zondag 5 januari 2003 @ 20:50:24 #17
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7725659
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:47 schreef Progressor het volgende:
Ik vraag me af waarom je uberhaupt nog wilt gaan werken als marijnissen aan de macht komt met zijn sp. Je kunt gewoon het beste thuis blijven zitten kinderen fokken en je lever wegzuipen.

De overheid betaald toch wel je kinderen en ziektekosten.

Je moet gewoon zorgen dat je salaris niet boven het minimum uitkomt: zo kun je allerlei extra subsidies meepakken en je wordt niet gepakt qua belastingen.
pi_7725666
ja, bij het financiele paragraaf komt de aap opeens uit de mouw.
  zondag 5 januari 2003 @ 20:52:27 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7725710
Volgende week wordt interessanter....
GroenLinks - D66
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_7725772
Grote verliezer: Karel van de Graaff - vond het nodig om ongevraagd en ongezouten zijn mening te geven. Echt debiel
  zondag 5 januari 2003 @ 20:57:20 #21
5097 Mass
Back in town
pi_7725818
Balkenende was deze keer sterker dan bij RTL4....vrij duidelijk, open en helder...

Marijnissen viel wat mij betreft door de mand, wil wel compromissen sluiten maar niet over bv. defensiebezuinigingen, en kan daardoor de rest van zijn programma niet uitvoeren...hier ging hij gewoon hard onderuit en had Balkenende 'm flink te pakken....

Verder moeten ze Marijnissen zijn microfoon wat vaker dichtdraaien, want hij hoort zichzelf wel erg graag praten...praat veel te veel, zegt daarbij weinig en geeft anderen niet de kans om te reageren...

Het publiek bij het debat was weer echt een kansloos publiek dat niets toevoegde...

zo dan

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  † In Memoriam † zondag 5 januari 2003 @ 20:59:22 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_7725851
Ligt het nou aan mij of verteld die Balkenende echt nooit iets concreets?

Marijnissen gaf (in tegenstelling wat Karel van de Graaf beweerde) telkens hele duidelijke antwoorden en concrete plannen en voorbeelden van wat ze willen, van Balkenende heb ik alleen een paar dingen gehoord wat hij oneens was met Marijnissen. En verder weer een hoop leeg gepraat over normen en waarden en "staan voor bla bla bla" Niets van wat ze gaan doen!

Marijnissen: 9 - Balkenende: 6 (en dan alleen voor zijn vragen)

zondag 5 januari 2003 @ 20:59:23 #23
30919 mitt
Michael Corleone
pi_7725852
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik kan het helaas niet zien nu, maar het wordt om kwart over 12 vannacht herhaald.

ah handig, dan ga ik dan maar ff kijken
Want wil dit wel ff zien
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_7725866
Ik vond Balkenende zwak zoals vrijdag.
Marijnissen is een natuurtalent, hele verhalen gepassioneerd vertellen en het komt over alsof hij er echt verstand van heeft. De 'aanval' op het financiele beleid heeft hij ook goed weerstaan.

Balkenende komt niet over als een gezaghebbende leider.

De opzet van het debat was een beetje jammer, met 'amateurjournalisten' en 'echte' presentatoren.
Vooral die Karel was irritant. Zat zijn eigen mening door te drammen, CDA-stemmer waarschijnlijk.

pi_7725905
quote:
Op zondag 5 januari 2003 20:57 schreef Mass het volgende:
Balkenende was deze keer sterker dan bij RTL4....vrij duidelijk, open en helder...
Grappig hoe verschillend je dat kan beleven. Ik zit voortdurend tegen de tv te praten als Balkie aan het woord is: geef dan antwoord, geef dan antwoord. Hij was nog wolliger dan bij RTL4 - geeft zelden echt antwoord en is zeer onduidelijk over wat hij nou precies wil. En oh oh oh wat een kromme tenen als die man grapjes probeert te maken.

Marijnissen bleef wel overeind onder het vuur van standaardvragen over de compromissen - wel raar dat hij niet gewoon een bedrag wilde noemen. Zijn verhaal over de oorlog was sterk - daar had JP niet van terug. Hij hoeft alleen niet steeds te zeggen dat het CPB het SP-plan heeft doorgerekend en goedgekeurd - dat is veel te defensief.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')