abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7036243
WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben Hongarije gevraagd of de Iraakse oppositie tegen het regime van Saddam Hussein op het grondgebied van het Oost-Europese land een militaire opleiding mag ondergaan.

Dat heeft woordvoerder Philip Reeker van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken woensdagavond gemeld. Reeker zei dat de besprekingen zich nog in een oriėnterende fase bevinden en dat er nog geen knopen zijn doorgehakt.

Een woordvoerder van het Iraaks Nationaal Congres (INC), de belangrijkste oppositiebeweging tegen Saddam Hussein, zei dat hij niet op de hoogte was van het verzoek van de VS aan Hongarije. INC-woordvoerder Intifad Qanfar zei wel dat een lijst met duizenden Iraakse kandidaten voor een militaire opleiding naar het Pentagon is gestuurd.

Reeker stelde dat ook aan andere landen een verzoek is gericht het grondgebied beschikbaar te stellen voor de militaire training van de Iraakse oppositie. Hij wilde niet zeggen om welke landen het gaat.

bron ANP

Deze fout heeft Amerika al gemaakt met Irak, de Taliban, bepaalde moslimgroeperingen in Beiroet.

Die eikels leren het ook nooit.

gymnocalycium saglione in m'n hol
  donderdag 28 november 2002 @ 09:37:10 #2
3892 qless
....vraag maar....
pi_7036368
We zouden eens amerikaanse opositie groepen militair moeten trainen...dan heet het terrorisme, en dat terwijl Bush niet democratisch is gekozen ( < 50 % van de stemmen)
5D2+14L+17-40L+24+24-105L+50+70-300+135L+Peleng8+430EX+ST-E2
pi_7036378
Deja-Vu?

Afghanistan?

WAKKER WORDEN BUSH!!!

pi_7036396
had de CIA ook niet de Taliban lopen trainen in een donkerbruin verleden.
Proud Skinhead
pi_7036497
de USA is binnen 15 jaar rock bottomed
pi_7036526
He ja, laten de Amerikanen nog eens wat mensen een militaire opleiding geven. Dat heeft in het verleden al een heleboel problemen opgelost.

Net als wapens leveren aan een land, dat zich vervolgens tegen je keert en dan weer wapens gaan leveren aan een ander land om tegen het eerste land te gebruiken

pi_7036674
De Romeinen gingen ook ten onder aan dit soort praktijken. De geschiedenis wijst uit dat het trainen van anderen om in verzet te komen uiteindelijk tegen je keert.
pi_7036765
quote:
Op donderdag 28 november 2002 10:02 schreef nikk het volgende:
De Romeinen gingen ook ten onder aan dit soort praktijken. De geschiedenis wijst uit dat het trainen van anderen om in verzet te komen uiteindelijk tegen je keert.
De taliban is ook een Amerikaans getrainde groepering.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7037257
Ach ja, Amerika houdt nog vast aan het idee "the enemy of our enemy is our friend"....

Nou, we hebben gezien waartoe dit kan leiden he... Stelletje sukkels

Unox, the worst operating system.
  Moderator donderdag 28 november 2002 @ 12:18:21 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7038714
helemaal alsof dat iedere keer fout gaat, amerika traint ook vrijwel alle europese gevechtspiloten en die zie je ook geen bommetjes op new york strooien.

als de amerikanen het contact gewoon goed onderhouden is er geen probleem en genoeg aanwezig is tussen die eenheden die getraint worden (ook als ze worden ingezet) dan voorzie ik geen problemen.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 28 november 2002 @ 12:22:00 #11
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7038739
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:18 schreef sp3c het volgende:

als de amerikanen het contact gewoon goed onderhouden is er geen probleem en genoeg aanwezig is tussen die eenheden die getraint worden (ook als ze worden ingezet) dan voorzie ik geen problemen.

Daar heb je wel gelijk in. Alleen is het tot nu toe steeds misgegaan omdat de Amerikanen hun handjes er vanaf trokken.
Het trainen van rebellen is imo niet te vergelijken met het trainen van beroepsmilitairen, al was het alleen maar vanwege de achtergrond en de psychische bagage van de rebellen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator donderdag 28 november 2002 @ 12:27:56 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7038796
als ze allemaal voor zich terug gaan naar Irak zou ik je gelijk geven maar ze zullen dr echt wel een degenlijke militaire structuur in aanbrengen en de psychisch onstabiele figuren dr uit werken (dr zijn kandidaten zat).

maja idd als ze hun handen dr weer vanaf trekken na een week schieten dan zitten we over 15 jaar weer met hetzelfde gefuck.

donderdag 28 november 2002 @ 12:31:12 #13
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7038860
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:27 schreef sp3c het volgende:
maja idd als ze hun handen dr weer vanaf trekken na een week schieten dan zitten we over 15 jaar weer met hetzelfde gefuck.
Ik denk dat ze dat deze keer dus ook niet doen. Er moet na de val van Saddam Hoessein worden gezorgd voor een omzetting van de getrainde guerilla naar een beroepsleger. En ze vooral niet (weer) laten vallen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator donderdag 28 november 2002 @ 12:33:59 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_7038930
mjah maar dan zal saddam wel moeten vallen en dat begint hoe langer hoe onwaarschijnlijker te worden.
  donderdag 28 november 2002 @ 12:37:25 #15
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7039003
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:33 schreef sp3c het volgende:
mjah maar dan zal saddam wel moeten vallen en dat begint hoe langer hoe onwaarschijnlijker te worden.
Ik denk dat het wel gebeurt. Amerika heeft zich er nu zo naar toe gewerkt, dat het moeilijk is te stoppen. Ook zullen oppositie-groepen meer en beter ondersteund worden, of zijn dat al.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_7039039
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:27 schreef sp3c het volgende:
als ze allemaal voor zich terug gaan naar Irak zou ik je gelijk geven maar ze zullen dr echt wel een degenlijke militaire structuur in aanbrengen en de psychisch onstabiele figuren dr uit werken (dr zijn kandidaten zat).

Dan zul je niet alleen het regime van Saddam moeten aanpakken maar ook diezelfde rebellen. Zolang die namelijk blijven vechten voor een onafhankelijke staat lijkt het mij vrij lastig om een normaal functionerende regering op te zetten. Verder beschikt Irak ook over loyalisten die er alles aan zullen doen om de huidige Ba'ath partij aan de macht te houden. Enige manier om daadwerkelijk een gezonde 'regime-change' te bewerkstelligen is wanneer dat op natuurlijke wijze gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')